abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:44 | Nová verze

    Bitwig Studio (Wikipedie) bylo vydáno ve verzi 6. Jedná se o proprietární multiplatformní (macOS, Windows, Linux) digitální pracovní stanici pro práci s audiem (DAW).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:11 | Komunita

    Společnost Igalia představila novou linuxovou distribuci (framework) s názvem Moonforge. Jedná se o distribuci určenou pro vestavěné systémy. Vychází z projektů Yocto a OpenEmbedded.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:44 | Nová verze

    Google Chrome 146 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 146.0.7680.71 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 29 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.5. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 3 (novinka), 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2026-03 aneb Eclipse 4.39. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Upozornění

    Ze systému Slavia pojišťovny uniklo přibližně 150 gigabajtů citlivých dat. Jedná se například o pojistné dokumenty, lékařské záznamy nebo přímou komunikaci s klienty. Za únik může chyba dodavatelské společnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 10:11 | IT novinky

    Sněmovna propustila do dalšího kola projednávání vládní návrh zákona o digitální ekonomice, který má přinést bezpečnější on-line prostředí. Reaguje na evropské nařízení DSA o digitálních službách a upravuje třeba pravidla pro on-line tržiště nebo sociální sítě a má i víc chránit děti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    včera 09:33 | IT novinky

    Meta převezme sociální síť pro umělou inteligenci (AI) Moltbook. Tvůrci Moltbooku – Matt Schlicht a Ben Parr – se díky dohodě stanou součástí Meta Superintelligence Labs (MSL). Meta MSL založila s cílem sjednotit své aktivity na poli AI a vyvinout takovou umělou inteligenci, která překoná lidské schopnosti v mnoha oblastech. Fungovat by měla ne jako centralizovaný nástroj, ale jako osobní asistent pro každého uživatele.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:22 | Nová verze

    Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 44 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 14. dubna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    10.3. 12:11 | IT novinky

    Open source router Turris Omnia NG Wired je v prodeji. Jedná se o Turris Omnia NG bez Wi-Fi. Je připraven pro zamontování do racku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (13%)
     (25%)
    Celkem 1054 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Intel: Paket smrti je problémem základní desky

    Kristian Kielhofner aktualizoval informace o paketu smrti (Objeven "Packet of Death" pro některé Intel karty). Intel reaguje prohlášením, že se nejedná o problém jejich řadiče 82574L, ale o problém základní desky. Za obsah EEPROM neodpovídá Intel, ale právě výrobce základní desky. Nejedná se o problém v návrhu, ale o problém v implementaci. V případě problémů Intel doporučuje kontaktovat konkrétního výrobce základní desky (The H).

    11.2.2013 18:43 | Ladislav Hagara | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.2.2013 18:45 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    Hmm ... by me fakt zajimalo, od ktery doby dodava vyrobce MB firmware k sitovce ... natoz sitovce nekoho jinyho ...
    11.2.2013 19:21 DarkKnightCZ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    kdyz je sitova karta integrovana, eeprom resi vyrobce MB... to je treba duvod, proc nejde tenhle packet injection pouzit na vsechny sitovky s danym radicem
    12.2.2013 09:05 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    Kdyz pouzivam chip nejakyho vyrobce, kterej vyzaduje neco nekam nahrat, tak tam ve 100% pripadu nahraju presne to, co mi vyrobce doda jako hotovej balicek. Vazne nevim, proc bych tam mel nahravat neco jinyho.
    12.2.2013 10:15 kmarty | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    Na to se zeptej napriklad soudruhu od HP, to by snad mohli odpovedet co jim stoji za tu namahu nakroutit to tak, ze "standardni" vec uz neni "standardni" (ja jim tu grafiku proste nemuzu ani po letech odpustit).
    11.2.2013 20:26 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    V tej EEPROM nie je firmware, ale konfiguracia. Pravdepodobne je zapnuta nejaka cast managementu. A je to sietovka integrovana na zakladnej doske.
    12.2.2013 09:33 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    Takže výrobce desky omylem nakonfiguroval síťovku tak, že reaguje (nebo spíš přestane reagovat) na jistý paket? To se mi nějak nezdá :D
    12.2.2013 11:20 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    Ta sietovka vie sama interne spracovavat pakety. Pouziva sa totiz na serveroch s BMC, tam ma potom takato sietovka dve MAC adresy. Takze to nie je jednoduche zariadenie a jeho konfiguracia tym padom tiez nie je jednoducha. Zjavne existuje kombinacia nastaveni, ktora sposobuje taketo spravanie.
    Petr Tomášek avatar 11.2.2013 20:13 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    Pořád nechápu, proč by na vině měl být výrobce desky a ne Intel. Intel to měl udělat blbuvzdorný a nevěřit obsahu EEPROM...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    AraxoN avatar 11.2.2013 22:42 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    Znamená to, že sa problém netýka dosiek priamo od Intelu?
    little.owl avatar 11.2.2013 23:18 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    Jedna vec je UEFI BIOS ulozeny ve FLASH, druha vec je konfiguracni seriova EEPROM, ve ktere jsou ulozena zakladni nastaveni a mody, minimalne nastaveni PCIe. Pokud je chyba tam a neni nikde dokumentovano, ze urcite nastaveni muze zpusobit takove chovani, je chyba spise na strane Intelu. Jenze vuci nemu se zadny vyrobce nemuze ozvat.
    A former Red Hat freeloader.
    12.2.2013 09:41 Petr Ježek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    Výrobce ne, ale zástupy zákazníků ano. Těm je jedno, kdo za chybu může, zato neodpouštějí kritické chyby komukoli. Intel může mít problém, když se to rozkecá...
    pavlix avatar 12.2.2013 09:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    Zase aby to nebylo tak, že zástupy zákazníků budou řvát a pak si to půjdou stejně koupit :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    D.A.Tiger avatar 12.2.2013 11:11 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    No... ono v případě integrovaných šmejdů to někdy jde docela ztuha. Nevím jak teď, ale dřív byla docela sranda rozjet některý relatekový integrovaný zvukovky. Na Linuxu vůbec a pod Widlemi se při každém startu komplu musela znovu zapnout a čas od času i překonfigurovat.

    Nevím jestli to bylo přímo zmršenou serií, nebo jen ovladači na dvě věci (a je to v podstatě šumák) ale faktem je, že ve třídě základovek mezi kterými jsem hledal, jich bylo jak když naseje a rošlape. Nebylo mi nic jiného, než prostě ten čip v BIOSu zakázat a dát tam jinou starší kartu. A tak to mám v podstatě dodnes.

    Integrace zařízení do desky je zlo. Pochopím to notebooků a malých/přenosných zařízení, ale u PC to je zlo :-(
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    12.2.2013 12:15 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    No, mistře... když si představím, že budu do slot rvát síťovku, zvukovku, grafiku, řadič SATA, řadič USB (štěstí, že lidi nepotřebujou IEEE 1394), a třeba ještě sériové porty... nemluvě o tom, že správně by měl být vyměnitelný taky super IO čip a řadič tlačítak a diod na skříni a nejlíp i ten čip s BIOSem by měl být na PCI kartě.

    Ale je nad slunce jasné, že v případě, že by si každý mohl zvolit vlastní konfiguraci z jakýchkoli karet, které by si zamanul, tak by všechna ta PC určitě fungovala daleko, ale skutečně daleko spolehlivějc, prostě, no!

    Jinak na rozdíl od těch starších dedikovaných zvukovek (různé Cretivy) naopak má Reltek tu výhodu, že (na těch Windows) ho rozjedete vždycky, bez nějakého blbnutí se (starými, nekompatibilními, nebo nepodepsanými) ovladači od výrobce.
    D.A.Tiger avatar 12.2.2013 12:48 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    No, mistře... když si představím, že budu do slot rvát síťovku, zvukovku, grafiku, řadič SATA, řadič USB (štěstí, že lidi nepotřebujou IEEE 1394), a třeba ještě sériové porty... nemluvě o tom, že správně by měl být vyměnitelný taky super IO čip a řadič tlačítak a diod na skříni a nejlíp i ten čip s BIOSem by měl být na PCI kartě.
    Jasně, smyslem mého příspěvku bylo, že si máš vlastně poskládat a sletovat celou základovku sám. Tak to jo... ;-)
    Ale je nad slunce jasné, že v případě, že by si každý mohl zvolit vlastní konfiguraci z jakýchkoli karet, které by si zamanul, tak by všechna ta PC určitě fungovala daleko, ale skutečně daleko spolehlivějc, prostě, no!
    V přípdaě výstupních zařízení jako je zvuková/grafická/telvizní možná i ta síťovka karta to smysl má, třeba v případě, že to nefunguje (nebo alespoň ne tak jak je požadováno)-. Když je to celý naletovaný v jednom monolitu tak s tím už nic nenadělám. A to nemluvím ani o případě, kdy si ji chci vyměnit za jiný model.
    Jinak na rozdíl od těch starších dedikovaných zvukovek (různé Cretivy) naopak má Reltek tu výhodu, že (na těch Windows) ho rozjedete vždycky, bez nějakého blbnutí se (starými, nekompatibilními, nebo nepodepsanými) ovladači od výrobce.
    Tomuhle říkáš "funguje"? Dal jsem tam starou ESS Solo-1 a fungovala naprosto bez problému v obou systémech hned od začátku. Tomu říkám "funguje". IMHO Realteky byly odjakživa děsný šmejdy.

    Pokud ti vyhovují naletovaný šmejdy přímo na desce, klidně si takové kupuj - mě je to putna. Ale já bych ocenil možnost volby. A o tom byla moje reakce na Pavlixe : Jo člověk bude sice nadávat, ale stejně mu nezbude nic jiného, než si ten krám koupit, když na trhu v sortimentu nic jiného není. A nebo se musí smířit s tím, že to tam prostě je i když "zakázené" - což zase znamená, že to musí koupit a k tomu investovat ještě do dalšího zařízeni ;-) Takže mistře... co takhle se nejdřív naučit číst (nejlépe v kontextu)?
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    little.owl avatar 12.2.2013 12:54 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    IMHO Realteky byly odjakživa děsný šmejdy.
    Jsme technici, v jakem smyslu?
    A former Red Hat freeloader.
    13.2.2013 01:23 failer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    Třeba kódování/dekódování MIDI. Pod linuxem obcházím přes Timidity. Ve widlích to řeší přímo ovladač.
    Jendа avatar 13.2.2013 01:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    Moje síťovka MIDI neumí dekódovat vůbec a přitom to je Intel :-(.

    Jasně, bavíme se o HW obecně. S Realtekovými síťovkami ani zvukovkami jsem nikdy neměl problém, pod Linuxem ani pod Windows.
    little.owl avatar 13.2.2013 01:58 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    SW MIDI nema co delat v driveru.
    A former Red Hat freeloader.
    13.2.2013 08:48 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    Vo Windows neriesi MIDI driver, ale je to priamo funkcia Windows dostupna pre WDM drivery - je to tam od Windows 98SE.

    V Linuxe je situacia so SW MIDI katastrofalna. Timidity som nevidel nikdy korektne fungovat, zerie to CPU neuveritelnym sposobom a stale to blbne.
    14.2.2013 15:45 peto_mig
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    Da sa to cez jack a fluidsynth, ale nie je to trivialne riesenie. Suhlasim, ze by to malo ist jednoduchsie a spolahlivejsie.
    D.A.Tiger avatar 13.2.2013 12:49 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    Viz například popis problému s realtekovou AC97 výše a nebyl to jediný případ. Co však vnímám jako nejhorší, že to dělaly jen některé kusy. Vypadá to, že to byl problém jen některých sérií.

    Podobně jsem měl problém s některými síťovkami (s realteky), které z ničeho nic přestaly komunikovat a musel se restartovat celý kompl. Po výměně karty vše fungovalo v pohodě.
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    12.2.2013 12:58 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    Ale vždyť přece integrovaná zvukovka vám nebrání v tom, nainstalovat kartu. Pravda, prodražuje výrobu o něco málo, ale kdybyste kupoval desku bez ní, tak nejspíš zaplatíte navíc ještě víc, protože to nebude masová záležitost...

    S audiokodeky Realtek jsem nikdy problémy neměl, takže nemůžu soudit. Ale třeba ALC892 na mojem momentálním počítači jsem nemusel vůbec řešit, systém si ho našel/zovladačoval/etc sám. ALC850 na starším počítači z roku 2005 taky stále bez problémů. Když jsou ovladače pro ty starší zvukovky dostupné přímo v OS (v Linuxu by to obvykle tak mělo být), tak většinou fungujou taky.
    D.A.Tiger avatar 13.2.2013 12:59 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    Ale vždyť přece integrovaná zvukovka vám nebrání v tom, nainstalovat kartu. Pravda, prodražuje výrobu o něco málo, ale kdybyste kupoval desku bez ní, tak nejspíš zaplatíte navíc ještě víc, protože to nebude masová záležitost...
    Znovu - v kontextu reakce kolegy Pavlixe : Mohu nadávat, mohu ji i nechtít, ale nakonec mi nezbyde v mnoha případech nic jiného, než se s ní smířit, protože je integrovaná. Jinými slovy, dost těžko se ji vyhnu, navíc nedobrovolně podporuji výrobce hardwaru, který bych normálně třeba nekoupil, atd...
    S audiokodeky Realtek jsem nikdy problémy neměl, takže nemůžu soudit. Ale třeba ALC892 na mojem momentálním počítači jsem nemusel vůbec řešit, systém si ho našel/zovladačoval/etc sám. ALC850 na starším počítači z roku 2005 taky stále bez problémů. Když jsou ovladače pro ty starší zvukovky dostupné přímo v OS (v Linuxu by to obvykle tak mělo být), tak většinou fungujou taky.
    Máte asi jednoduše štěstí. Já jsem narazil na kusy které nefungovaly (a nebo alespoň tak jak měly) a to ani ve Widlích. Jiné kusy v pohodě. Což jako zákazník vnímám poměrně hodně negativně.

    Mimochodem u Linuxu mi nepomohla ani její zákaz v BIOSU a přidání nové karty. Linux si ji startu stejně našel a začal ji (nevím z jakého důvodu) brát zase za aktivní zařízení. Pomohlo až odebrání podpory z jádra a jeho následná kompilace. Neříkám, že zrovna toto je problém karty samotné, ale jen další problém spojený se zvukovkami Realteku se kterým jsem se musel popasovat.

    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    14.2.2013 09:36 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    než se s ní smířit, protože je integrovaná. Jinými slovy, dost těžko se ji vyhnu, navíc nedobrovolně podporuji výrobce hardwaru, který bych normálně třeba nekoupil
    No, ona podstatna cast bezne integrovanych periferii je dnes integrovana rovnou v chipsetu ci SuperIO chipu, takze tenhle argument neni moc relevantni. Vyjimkou (z bezne integrovanych periferii) byvaji akorat sitovky, ty jsou AFAIK (na beznych mainboardech) stale na samostatnem chipu.

    U zvukovek byva podstatna cast integrovana v chipsetu, vne je pouze demultiplex a D/A prevodnik (napr. od Realteku), nicmene to je jen cast zvukovky. Stezovat si, ze ti vyrobce nuti AC97 ci HD-Audio chip od Realteku je asi podobne jako stezovat si, ze ti vyrobce externi zvukovky nuti operacni zesilovac od XXX.
    12.2.2013 13:28 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    Jedno take starsie PC mam. Je tam samostatna grafika (AGP) a PCI karty: zvukovka, 2x sietovka, USB 2.0 + IEE1394 radic, SCSI radic.

    Integrovane zvukove kodeky nie su v principe problem. Problem je bordel s nazvom "HD audio", ktory si kazdy vyrobca vysvetluje po svojom.
    12.2.2013 14:19 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    ===== Integrovane zvukove kodeky nie su v principe problem. Problem je bordel s nazvom "HD audio", ktory si kazdy vyrobca vysvetluje po svojom. =====

    To je bohužel veliká pravda. A ještě do toho přistupuje bordel v BIOSu (kde bývá základní konfigurace HDA uložená) a výsledkem je kopa quirků v linuxovém ovladači, ač by na to měla teoreticky stačit plná podpora standardu Intel HDA.
    13.2.2013 08:49 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    Ano, presne o tom pisem. A kazdu chvilu sa objavi nejaky novy HW (typicky notebook), kde nieco so zvukom nefunguje.
    13.2.2013 01:35 failer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    386 na tebe! Tam byly ty karty extra - řadič HDD-FDD-porty (IDE33), síťovka, grafika EGA, zvukovka, možná modem. Na základce visel jen procák bez chladiče natož větráku, BIOS, paměti, port klávesnice a cca 6-8 slotů ISA.
    486 aby sis nestěžoval. Karty jen grafika, síťovka a zvuk, možná modem, na základce procák s malým chladičem, bios, paměti, port klávesnice, řadič HDD-FDD-porty (IDE66), 4 ISA a 3 PCI.
    13.2.2013 09:43 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel: Paket smrti je problémem základní desky
    Co myslis tym IDE33 a IDE66? ISA radice podporuju len PIO0.

    486ky boli aj cisto ISA, pripadne VLB+ISA alebo aj PCI+VLB+ISA.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.