Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Na javapolis.com byly zveřejněny návrhy komunity pro novou generaci jazyka Java. Rovněž můžete navštívit výsledky hlasování, které jsou tematicky rozdělené na uzávěry (closures), různé změny v jazyce, používané aplikační servery a (nejen javovské) webové frameworky
Tiskni
Sdílej:
enum
ů, takže požadují switch
na String
, ale hlavně že požadují closures, se kterými nebudou umět pracovat už vůbec… Proč by nebyl užitečný switch na string? Třeba pro konverzi řetězce ze vstupu na enum?Myslíte jako vždy ručně znovu implementovat metodu
Enum.valueOf(String)
? K čemu by to bylo dobré?
To je jako módní mezi javisty, že zesměšňují každého, kdo požaduje užitečné featury?Nevidím nic užitečného na „featuře“, která s větším množstvím kódu umožňuje něco, co umožňuje už jiná stávající vlastnost (enumy), které jsou navíc kontrolovatelné už v době kompilace.
Umožnění switch na string umožňuje více, než ten váš enum. To, že nemáte dostatek fantazie beru. Sice nepřehledně se to dá emulovat - vytvořit třeba naprosto zbytečný enum s hodnotami všech stringů co potřebuji ve switchi, zkonvertovat string na enum, a pak šup s enum hodnotami do switche, ale považuji to za zbytečnou buzeraci - a přehlednost výsledného kódu bude podstatně nižší, než když v tom switchi budou stringy rovnou.Ty Stringy stejně musím někde vyjmenovat, ať ve switchi, nebo v enumu. Jenom ten enum dává programátorovi i překladači jasně najevo, že je to nějaká omezená množina řetězců, a kompilátor to pak také může kontrolovat (např. kontrolovat, že jste ve switchi ošetřil všechny možné hodnoty). Takže jediný případ, kdy by použití switche místo enumu mělo smysl, je potenciálně nekonečný počet možných vstupních řetězců. Jenomže nekonečný switch taky nejde udělat. Navíc pokud ten program bude mít alespoň nějakou kulturu, nebudete mít řetězce přímo v kódu, ale budete je mít jako konstanty – takže kód bude vypadat skoro stejně, jako s použitím enumu, ale nebude tam ta kontrola v době překladu. Jinak v kódu je rozdíl mezi enumem a switchem volání jediné metody, což těžko výrazně sníží přehlednost kódu.
A kompilátor ve switchi nemůže zkontrolovat to všechno co tu píšete? Kompilátor nemůže zkontrolovat, že jste ve switchi ošetřil všechny možné hodnoty? To jsou mi novinky. Znovu opakuji, že to, že Vaše fantazie je omezená na to, kde se dá použít string ve switch - není problém stringu ve switchi.Pokud kompilátoru předem nedám seznam všech přípustných hodnot, nemůže zkontrolovat, že jsem pro každou přípustnou hodnotu napsal odpovídající větev
case
. Pokud by switch pro Stringy přinášel i tu možnost určit všechny přípustné hodnoty, dostanete enum
. Tak proč ho vymýšlet podruhé?
Pokud kód bude mít kulturu, tak bude psán tak, aby byl co nejpřehlednější, nejudržovatelnější a nejčitelnější - což nutně neevokuje mít všechny literály jako konstanty - to tu zase tvrdíte něco co není pravda.Hodnoty ve
switchi
nejsou jen tak nějaké hodnoty spadlé z nebe, ale je to několik hodnot z omezené množiny. Místo takových hodnot se typicky používají konstanty, protože je většinou používáte na více místech. Jenomže pro omezenou množinu hodnot už má Java vlastní datový typ – enum
. A jsme zase zpátky na začátku.
Rozdíl mezi enumem a switchem není volání jedné metody.Najděte víc jak jeden rozdíl:
private static final String ONE = "ONE"; private static final String TWO = "TWO"; private static final String THREE = "THREE"; switch (str) { case ONE: doOne(); break; case TWO: doTwo(); break; case THREE: doThree(); break; }
private enum Numbers { ONE, TWO, THREE}; switch (Numbers.valueOf(str)) { case ONE: doOne(); break; case TWO: doTwo(); break; case THREE: doThree(); break; }Já v tom z hlediska kódu vidím jediný rozdíl, volání metody
Numbers.valueOf(String)
. Z hlediska významu tam vidím minimálně další dvě věci, obě ku prospechu enumů:
private enum Numbers { ONE, TWO, THREE}; switch (Numbers.valueOf(str)) { case ONE: doOne(); break; case TWO: doTwo(); break; }Kompilátor může dát varování, že je switch neúplný, a:
private enum Numbers { ONE, TWO, THREE}; switch (Numbers.valueOf(str)) { case ONE: doOne(); break; case TWO: doTwo(); break; case THREE: doThree(); break; case WINTER: doWinter(); break; }Tohle vám kompilátor s enumem ani nepřeloží. Se Stringem to v obou případech projde, a divit se budete až za běhu programu.
Znovu opakuji, že to, že Vaše fantazie je omezená na to, kde se dá použít string ve switch - není problém stringu ve switchi.Mohl byste napsat nějaký konkrétní příklad? Podle mne 99,99 % užití Stringu ve switchi je případ, kdy mám předem známou množinu řetězců, které očekávám někde na vstupu, a potřebuju zjistit, která konkrétní hodnota na tom vstupu je. Přesně k tomuhle ale má Java enum, a není důvod zavádět další konstrukci (Java není Perl). Ta zbývající desetina promile jsou případy, kdy by se autor kódu měl přeci jen zamyslet, zda to nemá být enum… Napadá mne vlastně jediný případ, kdy nejde enum použít přímočaře, a to je nemožnost dědění enumů. A i v takovém případě je implementace s využitím enumu lepší, než switch se Stringy, které se vám náhle z ničeho nic zjeví v kódu.