Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Hlavní vývojář (mawww) textového editoru Kakoune (aka „kak“) prohlásil aktuální stav za dostatečně stabilní a žádá o nové podněty. Kak se snaží být efektivnější než (Neo)Vim a jednodušší (na naučení a používání). Podporuje mj. multi-selection (vlastnost chybějící (Neo)Vimu) a je napsaný v čistém C++ se server-client architekturou, tedy UI agnosticky. Aktuálně existuje pouze ncurses UI, které je však povedené a Clippit (aka „sponka“) zahřeje u srdce nejednoho pamětníka. Ncurses jsou jedinou závislostí editoru.
Tiskni
Sdílej:
Dál už jsem to moc nezkoumal, raději zůstanu u udělání si makra pro první případ a několikrát si ho zopakuju, přičemž se můžu soustředit na jednotlivé změny. Pro můj mozek je to tak lepší.To není to samé (makra umí sublime taky). Multiselection ti dává úplně jinou moc co se týče brutální síly (bruteforce) v editování, kdy během 20 vteřin provedeš transformace, na které bys jinak potřeboval 10 minut vymýšlet makra a scripty. Je to něco mezi, takový zesilovač lidského potenciálu. Tohle neber jako oslavu Sublime, ale obecně multiselection. Snažil jsem se to vysvětlit už několika lidem, ale je to jedna z těch věcí, které se musí prostě zažít, protože dokud to nebudeš týden používat, tak nepochopíš, jak moc je to intuitivní (=nevyžaduje to moc přemýšlení a času). V podstatě od té doby co používám sublime jsem do velké míry přestal používat i věci jako sed, protože prostě rychleji provedu trasnformace přes multiselection a když to chci náhodou zopakovat, tak si to nahraju jako makro. Praktická ukázka například v mé staré recenzi. Imho je jedno, jestli ve vimu, nebo v Sublime, či snad Emacsu, ale dřív nebo později to bude používat každý, asi stejně jako všichni používají ostatní vymoženosti, jako možnost smazat najednou celé slovo, zakomentovat řádek atp..
Jako feature to je zajímavá, jen nevím jak často a jak bych to použil..Pořád. Viz diskuze na rootu. Jak si na to člověk zvykne, tak to používá každý den, každou hodinu editace, úplně mimovolně.
Stale me prekvapuje, kolik lidi je ochotnych misto toho, aby se naucili vim/ed, venovat mnohonasobne vic casu tomu, aby "navrhli a napsali tentokrat urcite dokonalejsi textovy editor"Z neznalosti, nepochopeni, nezkusenosti, namyslenosti, jesitnosti a NiH syndromu ?
Treba ho jednou mergnou do systemd a bude tu o tom zpravicka k nove verziTo tezko - systemd je v C a kak v C++.
Stale me prekvapuje, kolik lidi je ochotnych misto toho, aby se naucili vim/ed, venovat mnohonasobne vic casu tomu, aby "navrhli a napsali tentokrat urcite dokonalejsi textovy editor"Ja treba vim znam a pouzivam a taky uvazuju ze si napisu vlastni editor