abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 1
    včera 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    včera 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    13.3. 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.3. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 19 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.3. 03:44 | Nová verze

    Bitwig Studio (Wikipedie) bylo vydáno ve verzi 6. Jedná se o proprietární multiplatformní (macOS, Windows, Linux) digitální pracovní stanici pro práci s audiem (DAW).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    12.3. 02:11 | Komunita

    Společnost Igalia představila novou linuxovou distribuci (framework) s názvem Moonforge. Jedná se o distribuci určenou pro vestavěné systémy. Vychází z projektů Yocto a OpenEmbedded.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1080 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    29.1.2022 18:15 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně
    Jedine realisticke riesenie je Office365. Vsetko ine je prakticky odpad.
    29.1.2022 20:52 drunkezz | skóre: 34 | blog: kadeco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně

    no ty vole ..to ma podrz, to radsej skompilujem restornem hp-unix so sendmailom z 1997meho..

    message trace ak chces robit 10 dni do historie mas instatne (akoze), ak starsie ako 30 dni, tak to padje do job queue a mozes cakat minuty  mozno hodiny..mozno dni...a pritom je to eln paradnejsi grep.

    fakt moloch ako zimbra je rychlucke zlaticko co ma pekne zdokumentovane api s fallbackp do konzoly.

    nie som fanatik, ale co sa mailov tyka...ZLATY LINUX

    D.

    30.1.2022 20:27 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně
    Když chceš, aby se ti ztrácely příchozí e-maily z jiných domén... (takhle si MS představuje anti-spam - a Google na tom není o moc lépe).
    1.2.2022 11:28 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně
    Ano, tieto dve firmy skurvili e-mail tak, ze nikdy nevies, ci sa sprava adresatovi vobec dostala do schranky.

    Vsetky normalne servery spravu bud odmietnu alebo akceptuju a ulozia do schranky. U Googlu je bezne, ze server spravu akceptuje a ona zmizne. Stazovat sa mozes na lamparni.
    xvasek avatar 29.1.2022 22:49 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně
    Dobře nám tak, aspoň si trochu pocvičíme ty eximy a postfixy a dovecoty a nebudeme se tahat po velkých serverech jak banda BFU. Tak šup šup, já už (pár let) mám, normálně to funguje, až na chvíle, kdy Minecraft server sežere celou paměť. (Ale ten už jsem zrušil, na 1GB už nejde v posledních verzích fungovat.)
    30.1.2022 13:28 Ondro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně
    Som na tom podobne.

    Pred par rokmi som sa nastval, pouzil tento tutorial https://workaround.org/ispmail(su ja jendoduchsie riesenia ale chcel som sa aj cosi naucit) a spokojne na tom bezime cela rodina.
    xvasek avatar 31.1.2022 12:45 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně
    Vypadá to pěkně udržované. Já použil nějakou podobnou stránku, ale na eximu (proč tam všichni potřebují mít postfix?) a škaredé roundcube jsem nahradil o dost pěknějším rainloopem. (I když, jak se tak dívám, tak o současné roundcube už bych si kolo možná i opřel, trochu na tom zamakali...)
    1.2.2022 08:23 karel.k001
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně
    Nemel bys odkaz na tu stranku s eximem? Jen pro zajimavost, treba bych se tam neco priucil... Leta provozuju exim na vlastni domene, ale porad se mi nedari doladit filtrovani spamu k plnej spokojenosti...
    xvasek avatar 1.2.2022 14:34 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně
    Myslím, že jsem šel podle tady tohto. Ale některé věci mi nefungovaly úplně stejně a tudíž jsem něco přepisoval jinak - myslím hlavně ten antispam. Později jsem vyhodil ClamAV - bere hrozně moc paměti, není moc účinný, viry mi nechodí a ty, co přijdou, chytne většinou stejně spamassasin. Doteď mi nefunguje přehození mailu ze spamu do inboxu, aby se bayes whitelistoval - píše nějakou chybu, ale neřeším. Taky myslím, že jsem přidával bayes filter s globálním (přes všechny uživatele) slovníkem, aby to pro nové uživatele rovnou fungovalo. Jako webmail používám rainloop, ale spíš jedu IMAP / Thunderbird.

    Celkově bych řekl, že Gmail by byl asi vymakanější (antivir / antispam / UI), ale právěže by se podle mého měl člověk udržovat trochu ve formě, nenechat se debilizovat velkými hráči a měl by umět spíchnout nějaký servřík sám, když je výsledek v podstatě dobře funkční a navíc to má své benefity, jako třeba "neomezenou" kapacitu. Aspoň než Google ukončí "federaci" s ostatními SMTP a ukradne si email sám pro sebe. :-)
    1.2.2022 11:20 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně
    Lebo Exim je derava problemova sracka.
    1.2.2022 09:04 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně
    Akorát ty Postfixy a Dovecoty nemají jednu věc, kterou Google nabízí - kalendáře, kontakty a všechny tyhle možné opičárny, které se využívají ve firmách. A pokud vím, nabídka je v tomhle ohledu dost omezená, co se open-source týče.
    Quando omni flunkus moritati
    1.2.2022 11:18 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně
    Staci doinstalovat Horde, do Outlookov CalDAV plugin a do Androidov tiez nieco. Na Macoch a iPhonoch to chodi nativne.
    1.2.2022 16:00 tttttttt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně
    Pro Android existuje DavX5 - aplikace, co dokáže synchronizovat kontakty / kalendáře přes CardDAV / CalDAV. V systému jsou pak vedle google účtu další účty z CardDAVu. Eventy z CalDAVu jde prohlížet třeba z google kalendáře. Na serveru mám vedle postfixu naistalovaný xandikos. Přidávání eventů / kontaktů z e-mailu je slabší, používám na to skript v procmailu. Neumí se třeba Thunderbird napojit na Cal/CardDAV?
    29.1.2022 23:37 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně
    Gratuluju k nahrani vsech osobnich emailu do peti ruznych cloudu, to se jen tak nekomu *vedome* nepodari.

    Jako srsly, podle screenshotu do tech sluzeb neimportuje scriptem vygenerovanych 64k zprav z nejakeho temp G-uctu.
    30.1.2022 20:44 retroslava | skóre: 9 | blog: TryCatch | Žižkoff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně
    Co odpovídal autor na root.cz, tak to netestoval na svojí běžné emailové schránce, ale na nějaké sekundární, kam mu chodí "strojové" emaily (především zprávy z veřejných mail-listů).
    Pozor! Jsem naprostý idiot. Co jsem napsal včera dnes už dávno neplatí. Zavazuji se, že budu diskutovat nezávazně.
    30.1.2022 14:55 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně
    Skoda, ze ve srovnani neni zadny svycarsky poskytovatel.
    31.1.2022 18:23 Roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně
    Původní podmínky služby slibovaly službu navždy zdarma. Kdyby to neslibovali, tak bych používal celou dobu Exim a Dovecot na svém HW... Takhle nalákali spoustu lidí, centralizovali internet a teď je vydírají. Wtf! To je to jejich "don't be evil". To je pomalu na soudy.

    17. Modification. Except as provided in Section 18, Google reserves the right to change or modify any of the terms and conditions contained in this Agreement [...]

    18. Fees. Provided that Google continues to offer the Service to Customer, Google will continue to provide a version of the Service (with substantially the same services as those provided as of the Effective Date) free of charge to Customer; provided that such commitment: (i) does not apply to the Domain Service described in Section 4 above; and (ii) may not apply to new opt-in services added by Google to the Service in the future. For sake of clarity, Google reserves the right to offer a premium version of the Service for a fee.

    [1] http://web.archive.org/web/20090211101551/http://google.com/apps/intl/en/terms/standard_terms.html
    31.1.2022 19:13 Brut4r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně
    Ale dle toho jak to píšout to i splnili. Službu zrušili. Poskytují zdarma stejnou službu (prostě běžný user gmail), ale bez vlastni domény což i zmiňují v tom co jste napsal. Nemusím Google, ale choval se přesně jak to měl napsáno v tom co jste poslal.
    31.1.2022 23:02 ___
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně
    Spatne jste to pochopil, ten bod o domene je o registraci a sprave domeny, neni o provozu sluzby na vlastni domene.
    1.2.2022 11:24 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně
    Ked si sa dal nachytat, tak si naivny blb. Zial, dalo sa nachytat aj mnoho firiem - v snahe od znizovanie nakladov prechadzaju na vselijake cloudy. A potom zrazu zistia, ze naklady rastu nad vsetky medze a nic s tym nedokazu urobit.
    1.2.2022 17:21 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně
    jj, ale co bys nechtel, kdyz prumernej managor nezvladne operaci souctu. Pravidelne (protoze s tim dycky nejakej managor nejakyho zakose pribehne) si nechavame cmoud nacenovat. Dycky chceme (z duvodu srovnatelnosti) jen hloupy uloziste. A jeste se nestalo, ze by to nekdo nacenil za min nez dvojnasobek vlastniho HW. A to pochopitelne pocitam, ze ten HW budes po 5 letech vymenovat, coz ve skutecnosti taky pro mnoho ucelu nemusis.

    Dycky pak poslocham hemzy o tom, jak voni maj henty profesionelni adminy, tak uz mam pro ten ucel pekne dlouhej seznam vypadku, ztraty dat, pripadne jeste lip, uniku dat.

    Existuje totiz pouze jediny ekonomicky model - kratkodoby pronajem. Tzn pokud potrebujes vykon nebo prostor na jednotky mesicu max, pak dava smysl si to najmout a nekupovat si na to HW, jinak je to zcela vzdy kokotina.

    Trebas M$ opice ve cmoudu vyjdou na +- trojnasobek, vs jejich nakup. Ovsem za toho predpokladu, ze pravidelne kupujes novy verze, coz nikdo nedela. Takze realita bude spis tak desetinasobek.

    BTW: Co se mailu tejce, je to asi tak 2 mesice, co mi nekdo brecel narameno, jak mu nechodej maily a ty jeho 1/2 lidi nedostane ... vylez z toho utlouk online ... tak sem mu rek, at si to uzije. Mozna mam nekde jeste i schovanej log, ze ti kokoti nemaj na 1/2 toho svyho cmoudu ani reverz.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    8.4.2022 13:01 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně
    Přesně! Spousta lidí proto opustila jiná řešení. Pro malé firmy má větší smysl 365. Uvidíme, jak se jim ten krok vyplatí..
    8.4.2022 12:58 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam s emailem na vlastní doméně
    Právě jsem to zjistil (pozdě).

    Tak a teď kam migrovat stávající uživatele, co používají vlastní doménu…

    Napadají mne dvě řešení na vlastním serveru: Synology Office - to je asi nejvíc podobně Google Workspace, ale vyžaduje to koupit Synology storage.

    Nebo Zimbra. Kdysi jsem to instaloval a snažil se pro to udělat lokalizaci, ale netuším jak to nyní vypadá.. Vyžaduje nákup vlastního serveru a následnou správu.

    Někdo máte nějaké další návrhy?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.