abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI uzavřela dohodu s americkým ministerstvem obrany o poskytování technologií umělé inteligence (AI) pro utajované sítě americké armády. Firma to oznámila několik hodin poté, co prezident Donald Trump nařídil vládě, aby přestala využívat služby společnosti Anthropic.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:33 | IT novinky

    Technologická společnost Anthropic v noci na dnešek oznámila, že se obrátí na soud kvůli rozhodnutí ministerstva obrany označit ji za bezpečnostní riziko dodavatelského řetězce poté, co nevyhověla jeho požadavkům týkajícím se používání umělé inteligence (AI). Prezident Donald Trump krátce před tím uvedl, že nařídil federálním úřadům postupně ukončit využívání jejích AI technologií. Spor mezi firmou vyvíjející chatbot Claude a

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    28.2. 15:44 | Upozornění

    Zemřel Rob Grant, spolutvůrce kultovního sci-fi seriálu Červený trpaslík.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    27.2. 17:33 | IT novinky

    Apple oznámil, že iPhone a iPad jako první a jediná zařízení pro koncové uživatele splňují požadavky členských států NATO na zabezpečení informací. Díky tomu je možné je používat pro práci s utajovanými informacemi až do stupně „NATO Restricted“, a to bez nutnosti instalovat speciální software nebo měnit nastavení. Žádné jiné běžně dostupné mobilní zařízení tak vysokou úroveň státní certifikace dosud nezískalo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    27.2. 13:00 | IT novinky

    Americký provozovatel streamovací platformy Netflix odmítl zvýšit nabídku na převzetí filmových studií a streamovací divize konglomerátu Warner Bros. Discovery (WBD). Netflix to ve čtvrtek oznámil v tiskové zprávě. Jeho krok po několikaměsíčním boji o převzetí otevírá dveře k akvizici WBD mediální skupině Paramount Skydance, a to zhruba za 111 miliard dolarů (2,28 bilionu Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    27.2. 12:44 | IT novinky

    Americká společnosti Apple přesune část výroby svého malého stolního počítače Mac mini z Asie do Spojených států. Výroba v závodě v Houstonu by měla začít ještě v letošním roce, uvedla firma na svém webu. Apple také plánuje rozšířit svůj závod v Houstonu o nové školicí centrum pro pokročilou výrobu. V Houstonu by měly vzniknout tisíce nových pracovních míst.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    27.2. 12:11 | Zajímavý článek

    Vědci Biotechnologické společnosti Cortical Labs vytvořili biopočítač nazvaný CL1, který využívá živé lidské mozkové buňky vypěstované z kmenových buněk na čipu. Po úspěchu se hrou PONG se ho nyní snaží naučit hrát DOOM. Neurony přijímají signály podle toho, co se ve hře děje, a jejich reakce jsou převáděny na akce jako pohyb nebo střelba. V tuto chvíli systém hraje velmi špatně, ale dokáže reagovat, trochu se učit a v reálném čase se hrou

    … více »
    karkar | Komentářů: 10
    27.2. 01:55 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.2. 21:33 | Nová verze

    Ben Sturmfels oznámil vydání MediaGoblinu 0.15.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. MediaGoblin (Wikipedie) je svobodná multimediální publikační platforma a decentralizovaná alternativa ke službám jako Flickr, YouTube, SoundCloud atd. Ukázka například na LibrePlanet.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.2. 15:44 | Zajímavý software

    TerminalPhone (png) je skript v Bashi pro push-to-talk hlasovou a textovou komunikaci přes Tor využívající .onion adresy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (17%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (26%)
    Celkem 980 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Kampaň na podporu vývoje Krity

    Loňská kampaň na Kickstarteru přinesla Nadaci Krita stojící za bitmapovým grafickým editorem Krita 19955 €. Cílem bylo vybrat 15000 €. Nadace to letos zkouší znovu. Cílem letošní kampaně je vybrat 20000 € a udělat Kritu rychlejší než Photoshop.

    4.5.2015 23:59 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.5.2015 09:07 2012 | skóre: 16 | blog: co_me_dneska_napadlo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    neznal jsem dik, vypada to dobre...
    Rezza avatar 5.5.2015 14:17 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    tak jsem opet prihodil, uz ponekolikate :) chtel bych v tom umet to co ti lidi, co v tom umi!
    Hans1024 avatar 5.5.2015 18:55 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    A co se autorum a podporovatelum nelibi na GIMPu? (to neni rejpanec, proste se ptam)
    Veni, vidi, copi
    5.5.2015 19:07 Roslav | skóre: 6 | blog: mamblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    GIMP sa mi zda viac orientovany technickejsie, na generovanie grafiky vrstvenim funkcii, vyuzivanim ciest a pod., viac desktopovo orientovany, kde Krita viac zamerana na umelcov a ilustraciu pomocou stetcov, roznych nastaveni stetcov a kreslenie pomocou tabletu ala Wacom.
    Hmmpf... Niečomu tak deterministickému ako počítače sa jednoducho nedá veriť.
    5.5.2015 20:06 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    gimp mi přijde víc na fotky, krita na kreslení
    Dreit avatar 5.5.2015 21:53 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity

    Už jen to, že rozjet tablet v Kritě znamená připojit ho k PC, zapnout Kritu a všechno funguje dle očekávání. Výběr barev je jednodušší, pravoklikem se dá otevřít výběr barev a několik posledně použitých barev a štětců. Krita obecně je na kreslení líp uzpůsobená.

    Nebo jinak:

    Krita je pro tvoření od začátku, GIMP je pro úpravu hotových výtvorů.

    Nope
    5.5.2015 22:20 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    s prvnim asi souhlas, ale to "jinak" je moc radikalni ne ? i v GIMPu se da tvorit od zacatku
    https://www.youtube.com/watch?v=Z-eZFfBad64
    https://www.youtube.com/watch?v=s-iKxeIZ4PM
    https://www.youtube.com/watch?v=Ro3zD1HpEx8
    Václav 6.5.2015 08:50 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    A vektory se dají "Kreslit" i ve vimu. Jde to, ale pohodlnost je úplně jinde. A spousta nástrojů v GIMPu chybí zcela.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    6.5.2015 21:54 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    posti pls video na Vim speed painting, rad se podivam ;)
    Rezza avatar 6.5.2015 10:35 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    A i Krita se da pouzit pro obecnou editaci, ja to dokonce posledni dobou delam casteji nez v GIMPu. Hodne zapracovali na rychlosti a padavosti, jen proste investuji cas na vyvoj do te umelecke casti. Vzdycky tam bylo recene, ze kdyz se nekdo objevi, kdo zamaka na te obecne casti, tak se tomu branit nebudou, ale ze z duvodu zdroju vybrali jedno zamereni.
    Václav 6.5.2015 14:38 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    Což o to, dá… Je to lepší než dřív. Ale když jsem Kritu zkoušel poprvé jako náhradu GIMPu, šla rychle pryč. Pak jsem pořídil tablet, začal čmárat a pochopil k čemu je dobrá :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Dreit avatar 6.5.2015 19:14 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity

    Vidím že to cítíme stejně :-)

    Nope
    Dreit avatar 6.5.2015 19:30 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity

    Jistě že to jde, ale GIMP vnímám spíš jako program pro post-processing. Ostatně to má i v názvu - "GNU Image Manipulation Program". V GIMPu dělám drobnosti jako zvýraznění tmavých míst na fotkách, úpravu kontrastu a podobně. Ovládání tabletem je proti Kritě pozadu a ovládací prvky s tím podle mě moc nepočítají. Když v nastavení povolím tablet i myš, tak něco nefunguje, mám pocit že scrollování nebo zoomování kolečkem myši.

    Zkoušel jsem skicovat s tabletem v GIMPu, hodněkrát...ale až v Kritě mi stačilo vybrat štětec a čmárat. V GIMPu jsem řešil malou citlivost na přítlak, pak zase žádnou citlivost (někdy ji prostě ignoroval bez ohledu na nastavení), co použít na kreslení, proč tohle nejde, proč tamto vypadá tak divně.....

    Tužka se hodí na výkresy a štětec se hodí na obrazy.

    Nope
    6.5.2015 21:53 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    vzdyt sem psal ze s prvni casti souhlasim, jen bych nerozdeloval radikalne tak ze to zni ze v GIMPu nelze tvorit od pocatku :)

    Wacom vrstva na LCD se mi samo taky chova lepe v Krite, stejne tak Krita ma desktop i patlaci rozhrani :)

    tužka se hodí na výkresy a štětec se hodí na obrazy.
    s tim souhlas :) jen sem nesouhlasil s:
    Krita je pro tvoření od začátku, GIMP je pro úpravu hotových výtvorů.
    to je cele :) slo jen o slovicka "je pro" Vs "hodi se"
    Václav 6.5.2015 08:43 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    Jiný cíl. GIMP je alternativa Photoshopu. Editace fotek, obecnější grafická tvorba a retuše. Krita je nástroj pro malbu. Pro tento účel je mnohem pohodlnější a nabízí víc funkcí (nebo alespoň snáz dostupných). Upravovat fotky bych v tom nechtěl, malovat obraz bych zase nezkoušel v GIMPu. Jde to, ale je to neohrabané.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    mirec avatar 7.5.2015 08:41 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity

    GIMP má naprd bitovú hĺbku. Síce ho na tvorbu webovej grafiky občas používam ale inak nie je dobrý asi na nič.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Hans1024 avatar 7.5.2015 17:11 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    :-D
    Veni, vidi, copi
    mirec avatar 8.5.2015 08:22 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity

    Ako vážne z fotoaparátu mi lezie cca 24 bitov na kanál. V stabilnom gentoo má gimp tak 8 bitov na kanál. Pri editácii s 8 bit a trochu agresívnejšom nastavení kriviek tam je okamžite vidieť banding. Takže na úpravu momentálne používam darktable. GIMP maximálne keď chcem niečo zverejniť na internete a stačí mi 8bit hĺbka. Retušovanie typu chcem odstrániť konár ktorý v zábere zavadzia sa robí podstatne lepšie v GIMP-e lenže výsledok nie je vhodný na tlač.

    Okrem toho mi chýba systém nedeštruktívnych úprav (myslím, že v photoshope sa to volá smart filters, v krite neviem ale tiež som to tam videl).

    Neviem ako je na tom aktuálny GIMP ale viem si predstaviť, že je to celkom dosť práce pridávať podporu väčšej bitovej hĺbky do každého pluginu. Inak mám GIMP rád, rozhranie mi vyhovuje lenže vzhľadom na vyššie uvedené nedostatky je pre mňa nepoužiteľný.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    8.5.2015 12:57 Erbureth | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    A to je co za foťák? I Hasselblady mají "jenom" 16 bitů na kanál...
    mirec avatar 9.5.2015 12:31 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity

    Snímač mám s 14bit hĺbkou, s HDR +/- 3EV to je o pár bitov viacej.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Hans1024 avatar 8.5.2015 16:02 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    No ja bych se asi zamyslel nad temi operacemi, ktere si z nejakeho duvodu zredukuji informaci a pak z ni chteji dostat tu puvodni. Ja osobne jsem na takovy problem nikdy nenarazil, asi protoze takove operace nepouzivam, ale uznavam, ze v tehle oblasti nejsem zadny profik.
    Veni, vidi, copi
    otula avatar 8.5.2015 16:26 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    Příloha:
    Mně teda barevná hloubka GIMPu bohatě stačí. A také by mne zajímalo, co máš za foťák, protože profi foťáky mívají 12 až 14 bitů na kanál.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 8.5.2015 16:29 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    Ještě bych dodal, že postrádám spíše barevné prostory, obzvláště Adobe RGB.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Hans1024 avatar 8.5.2015 16:42 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    Nastavitelna hloubka je pokud vim jen ve vyvojove verzi.
    Veni, vidi, copi
    otula avatar 9.5.2015 19:04 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    Což samozřejmě v Linuxu není žádný problém...
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    mirec avatar 9.5.2015 12:36 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    Příloha:
    Ehm?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    otula avatar 9.5.2015 19:06 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    Příloha:
    hm...
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 9.5.2015 19:19 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    A dívám se, žes k tomu foťáku už odpovídal výše, jenže víceexpozicí nerozšíříš barevnou hloubku, ale dynamický rozsah. A pokud by se i barevná hloubka rozšířila, určitě to nebude o 10 bitů na kanál...
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    5.5.2015 21:34 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    Rychlejsi nez photoshop? To bude fajn. Hlavne ale, aby to umelo alespon to, co umi photoshop. Ja jsem krita zkusil, ale rozhrani vypada imho hnusne a neintuitivne.
    Rezza avatar 5.5.2015 21:44 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    Tak jak se pise vyse - cilem neni nahradit Photoshop, to je spis prace GIMPu.
    Dreit avatar 5.5.2015 21:47 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity

    Já Photoshop zkusil naposledy před pár lety, ale mně naopak přišla Krita intuitivnější. Je ale pravda, že jsem zatím nic extra nevytvořil.

    Nope
    5.5.2015 22:05 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    pouzivas photoshop ? jestli ho mas koupenej a vyhovuje proc resis jinej sw ?

    myslim ze videa uzivatelu Krita mluvi jasne o tom ze kdo umi kreslit to dokaze intuitivne ovladat, kdo neumi ten dokaze nenadavat ;)
    5.5.2015 22:27 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    Je to o tom, jak komu jaky software sedne. Gimp mi celkem vyhovuje. Nijak jsem nenadaval, jen jsem napsal, ze to podle mne vypada hnusne, coz neni zadna nadavka, jen mi proste dany software nevyhovuje.
    otula avatar 6.5.2015 07:23 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    pouzivas photoshop ? jestli ho mas koupenej a vyhovuje proc resis jinej sw ?
    Třeba proto, že Photoshop nefunguje přes WINE úplně tak, jak by člověk potřeboval? Nebo proto, že po aktualizaci WINE může přestat fungovat? Nebo prostě z principu, že pokud se najde OSS, který ho nahradí ve všem, co člověk potřebuje, dá mu přednost?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    6.5.2015 21:46 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    ty vis ze ho ma koupenej ?

    aktualizace WINE ? to je takovej problem vyhradit verzi WINE ktera funguje primo a jen te konkretni instalaci PS ? pomoci PlayOnLinux to lze automaticky, sablona pro CS4 a CS6 je pritomna, starsi verzi muzes nainstalovat taky...
    Václav 6.5.2015 08:41 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    Krita si na photoshop nehraje a nikdy nehrála. Pokud bych ten program srovnával s komerční alternativou ve stejném oboru (nástroj pro uměleckou malbu), pak možná Paint tool SAI. Kde jsou oba programy na velmi podobné úrovni (osobně ovládáním preferuji Kritu)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Václav 6.5.2015 08:48 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    Mimochodem, pokud jde o SAI, měl dlouhou dobu mnohem lepší vektory. Což Krita začíná svižně dotahovat :) A obecně ten software zraje s každou verzí.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Rezza avatar 6.5.2015 10:36 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    Ono to pouziti toho Photoshopu uz bylo trosku demagogie a nakonec pisou "NOTE: "Faster than Photoshop" specifically is about painting performance on big canvases, not about each and every individual feature.".
    Václav 6.5.2015 14:40 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kampaň na podporu vývoje Krity
    Musím se někde mrknout jak to teď vypadá pod windows. Tam byla Krita pomalá hodně.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.