abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 23:11 | IT novinky

    Při úklidu na Utažské univerzitě se ve skladovacích prostorách náhodou podařilo nalézt magnetickou pásku s kopií Unixu V4. Páska byla zaslána do počítačového muzea, kde se z pásky úspěšně podařilo extrahovat data a Unix spustit. Je to patrně jediný známý dochovaný exemplář tohoto 52 let starého Unixu, prvního vůbec programovaného v jazyce C.

    🇨🇽 | Komentářů: 0
    dnes 15:55 | Komunita

    FFmpeg nechal kvůli porušení autorských práv odstranit z GitHubu jeden z repozitářů patřících čínské technologické firmě Rockchip. Důvodem bylo porušení LGPL ze strany Rockchipu. Rockchip byl FFmpegem na porušování LGPL upozorněn již téměř před dvěma roky.

    🇨🇽 | Komentářů: 5
    dnes 15:44 | Zajímavý software

    K dispozici je nový CLI nástroj witr sloužící k analýze běžících procesů. Název je zkratkou slov why-is-this-running, 'proč tohle běží'. Klade si za cíl v 'jediném, lidsky čitelném, výstupu vysvětlit odkud daný spuštěný proces pochází, jak byl spuštěn a jaký řetězec systémů je zodpovědný za to, že tento proces právě teď běží'. Witr je napsán v jazyce Go.

    🇨🇽 | Komentářů: 0
    dnes 15:33 | Zajímavý software

    Yazi je správce souborů běžící v terminálu. Napsán je v programovacím jazyce Rust. Podporuje asynchronní I/O operace. Vydán byl v nové verzi 25.12.29. Instalovat jej lze také ze Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.12. 18:44 | Komunita

    Od soboty do úterý probíhá v Hamburku konference 39C3 (Chaos Communication Congress) věnovaná také počítačové bezpečnosti nebo hardwaru. Program (jiná verze) slibuje řadu zajímavých přednášek. Streamy a záznamy budou k dispozici na media.ccc.de.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.12. 13:22 | Zajímavý software

    Byl představen nový Xserver Phoenix, kompletně od nuly vyvíjený v programovacím jazyce Zig. Projekt Phoenix si klade za cíl být moderní alternativou k X.Org serveru.

    🇨🇽 | Komentářů: 7
    26.12. 13:11 | Nová verze

    XLibre Xserver byl 21. prosince vydán ve verzi 25.1.0, 'winter solstice release'. Od založení tohoto forku X.Org serveru se jedná o vůbec první novou minor verzi (inkrementovalo se to druhé číslo v číselném kódu verze).

    🇨🇽 | Komentářů: 0
    26.12. 03:33 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.3. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.12. 14:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.12. 02:11 | Komunita

    Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (33%)
     (1%)
     (22%)
     (1%)
     (1%)
     (1%)
     (12%)
     (12%)
     (16%)
    Celkem 171 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 24.12. 15:29
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Konec ministerstva informatiky?

    Podle článku na iDNES schválila vláda návrh na zrušení ministerstva informatiky. Ministerstvo by tak mohlo zaniknout k 1. lednu 2007.

    1.11.2006 12:32 | klassik | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.11.2006 13:20 spectrum1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Už bylo na čase ....
    1.11.2006 13:22 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Chyba. Mělo by být sloučeno s ministerstvem školství. Nebo spíš naopak (ministerstvo školství sežráno MI).
    1.11.2006 13:23 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Je daleko účelnější mít jako Big Blanger všechno pohromadě. Informace tu odjakživa byly pro účely shromažďování (špehování) a cílenou manipulaci (dezinformaci). Proč zvláštní ministerstvo, když na to tu dávno máme tajnou policii.
    Shadow avatar 1.11.2006 14:14 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Co zase máte proti Langerovi? Já jsem si nevšiml, že by pod jeho vedením vznikala nějaká obdoba Grosstapa. Vy ano?
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    1.11.2006 23:00 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    hehe. Ja jsme si nevšiml že by se navažel do Langera... :-)))
    2.11.2006 08:22 me
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Tak to mas malo duvtipu. Ber vic vitaminu...
    1.11.2006 13:49 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Jsem snad jediny kdo si mysli ze MI bylo uzitecny? Jako extra urad to bude priorita cislo 150 a museli by se hodne snazit aby se zviditelnili jako ministerstvo.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    1.11.2006 13:56 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Je to jen misto, kde urednici berou uplatky. Kdyz ho zrusej bude o par uplatnych uredniku mene
    V podstatě nic nevím
    1.11.2006 14:08 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Nebude; přelezou do ministerstva zdravotnictví:-(
    1.11.2006 14:19 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    kdepak tam je ti stavajici nepustej
    V podstatě nic nevím
    1.11.2006 14:11 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Jako extra urad to bude priorita cislo 150
    _Co_ bude priorita? Co by vlastně mělo být posláním takového ministerstva? Svůj smysl by možná mělo, kdyby mělo na povel veškerou IT infrastrukturu ostatních státních institucí. Ale nic takového nebylo. A i kdyby, tak je otázka, jestli by to nebylo spíš kontraproduktivní.
    Shadow avatar 1.11.2006 14:18 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Souhlasím. Ostatně, Ministerstvo informatiky mi v tomto duchu lehce připomínalo Ministerstvo pro administrativní záležitosti.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    1.11.2006 14:29 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Já bych z toho udělal Ministerstvo Proměny B-]
    Prcek avatar 1.11.2006 14:43 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Buďte informátory vlády, zraďte svou rodinu i přátele. Čekají na vás skvělé ceny.
    :-D :-D :-D
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    2.11.2006 20:01 pingu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    ale ne, to měnilo živé na mrtvé, ne poctivce na bonzáky:-D :-D :-D
    1.11.2006 16:05 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Jedna vec je urad a jeho pravomoce je vec druha.

    Zridime ministerstvo aby jsme dali kreslo nejakymu lidovci nebo nekomu malo dulezitemu - nedame mu zadne pravomoci aby nic nezkazil - zua svoji pusobnost nic neudelal - fuuj, pryc s ministerstvem.

    Takovymhle stylem to sice v cechach funguje, ale je to tak spravne?

    Souhlasim s prvni vetou nektereho z nasledujicich prispevku (zbytek jsme jeste necetl.) Pokud ma ministerstvo neco poradnyho delat, ma k tomu mit taky paky a ne jen poradni hlas, ktery kazdej zamete pod stul.

    Kromtoho si nemyslim ze by MI udelalo az zas takovy prdlajs, k tomu by nam asi rekl nejvic fipa z OSS Alliance.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    1.11.2006 16:09 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Goldenfish má zdatnou konkurenci :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    1.11.2006 17:11 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Vůbec ne. Nevidím tam tu cestu. Tady je zkažený jenom pravopis.
    1.11.2006 16:13 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Pokud ma ministerstvo neco poradnyho delat, ma k tomu mit taky paky
    OK, vždyť jsem se ptal _co_ by takové ministerstvo mělo dělat. Já to nevím. U jiných ministerstev jsem schopen si představit, co by - alespoň v ideálním případě - měla dělat (snad kromě ministerstva kultury občas). Ale u MI prostě nevím.
    1.11.2006 18:12 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    co_ by takové ministerstvo mělo dělat. Já to nevím. U jiných ministerstev jsem schopen si představit, co by - alespoň v ideálním případě - měla dělat (snad kromě ministerstva kultury občas). Ale u MI prostě nevím.
    Stačí se podívat, čím se budou zabývat ti úředníci, kteří přejdou pod ministerstva vnitra a obchodu ;) Prakticky to asi bude vypadat tak, že vymění ceduli, razítka a hlavičky, takže nějaká nadšení nad tímto krokem nechápu zase já.

    MI mělo zajistit napříč celou státní správou e-government (včetně otevřených formátů pro komunikaci s úřady). D. Bérová se vyjádřila v tom smyslu, že tato činnost bude jak na vnitru tak na min. průmyslu ta poslední z posledních, čemuž by se dalo věřit. Protože teď na tyhle záležitosti nebude vidět - úplně se ztratí v mediálně vděčnějších, jimiž se tato ministerstva zabývají.

    Spojovat aparáty (budoucího) e-governmentu na jedné straně a vnitřní bezpečnosti (policie) a obchodních zájmů na druhé - to se mi jeví takhle zdálky jako dost nebezpečná záležitost. Při těch mafiózních policejně-mediálních strukturách, v zádech s novodobými zbohatlíky s kontakty na politiku, jak to teď všechno leze ven... není nad to, provázat tyto struktury ještě více a připravit se tak na dobu, až bude každý občan povinně online. Každý další ministr, který by neměl za úkol č. 1 špiclování nebo přihrávání zakázek IT-průmyslu, by tu byl navíc, to jistě. Vždyť kdoví kdyby to obsadil někdo z malých stran...
    1.11.2006 20:32 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    No když ono tu k tomu přihrávání zakázek IT průmyslu bylo právě to MI. Protože se tak nějak pasovalo spíš do role odboru informatiky ostatních ministerstev a to, na co byly dříve malé zakázky jednotlivých resortů se najednou dělalo ve velkém pro všechny (a všechny zakázky na IT měly jít právě přes MI).

    Trochu jako kdyby ministerstvo zemědělství mělo zajišťovat občerstvení a stravování ostatních ministerstev a ministerstvo průmyslu jejich vybavení nábytkem.
    1.11.2006 21:08 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    No když ono tu k tomu přihrávání zakázek IT průmyslu bylo právě to MI. Protože se tak nějak pasovalo spíš do role odboru informatiky ostatních ministerstev
    Ano, takže namísto upravit nesprávnou činnost MI, raději se MI zruší a tato nesprávná činnost se deleguje na jiná místa, která se na ni hodí líp :D To klíčové totiž je, že se agenda neruší, jak jsem pochopil, ale přesunuje do jiných resortů, včetně osazenstva. A jsem hodně vedle, když si myslím, že tam bude ještě méně vidět?
    1.11.2006 22:45 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    No před MI to bylo tak, že se ty zakázky dělali v podstatně menším rozsahu na jednotlivých odborech informatiky ministerstev a v různých státních organizacích. A ty menší zakázky méně lákaly (na druhou stranu bylo více možností k uplacení).
    1.11.2006 23:29 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    No před MI to bylo tak, že se ty zakázky dělali v podstatně menším rozsahu na jednotlivých odborech informatiky ministerstev a v různých státních organizacích. A ty menší zakázky méně lákaly (na druhou stranu bylo více možností k uplacení).
    Pakliže bude podobné obří zakázky zadávat ministerstvo průmyslu s panem Římanem v čele, asi si např. OpenSource segment příliš nepolepší. Když pominu debatu nad tím, k čemu je vůbec dobré jakékoliv ministerstvo, viděl bych kupodivu jako jednu z nejdůležitějších úloh MI takovou legislativní iniciativu, která by jasnou definici kritérií klientelismu nevýhodnému pro stát zabraňovala.

    Dělat IT-oddělení pro státní správu je stejně tak uhozené, jako kdyby MF spravovalo kasu všem ministerstvům, to ano. Ministerstvo je také jakási úřednická lobby pro svůj resort, to taky jasně viděla i řekla Bérová, protože bez ministerstva jako by informatika pro úředníky neexistovala. To jí věřím.

    No, ale to už je stejně (nejmíň do příští vlády :D) passé. Každopádně jsem velmi zvědavý, jak se OpenSource (a OpenDocumentFormat) lobby osvědčí v předpokojích pánů Římana a Langera. Ministr(yně) informatiky aspoň nemůže dělat, že by měl na starosti něco důležitějšího.
    2.11.2006 07:36 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    No já trochu doufám, že zrovna zadávání zakázek by se mohlo vrátit k předchozímu modelu fungování, který je k opensource a i menším firmám přátelštější (mezi tou hromadou odborů se většinou najde řada OS pozitivních lidí a za menší zakázkou nemusí stát megafirma).

    Ono to na mě totiž tenkrát působilo stylem "Fajn, jsme ministerstvo, tak co budeme dělat". MPO (MV) mají sami dost svých záležitostí a pokud tu pravomoc nad ostatními ministerstvy nebude aktině prosazovat sám ministr, tak si do toho ta ministerstva moc kecat nebudou chtít nechat. Ale nechme se překvapit (i když za těch pár týdnů nebo měsíců by mě asi spíš překvapilo, kdyby se vůbec něco stalo).

    Že by se pro MI asi dalo najít pár rozumných úkolů si celkem představit dovedu, ale není to nic, co by mě budilo v noci ze spaní.
    1.11.2006 15:17 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Ne zrusit ale posilit jeho pravomoce se mely. Nemit min. informatiky v probihajici informacni revoluce (ci jak chcete rikat boomu informacnich tech.) je hloupost. Nektera rozhodnuti a definice pri vytvareni informacni infrastruktury se musi delat centralizovane, jinak je to knicemu. Min. informatiky nefungovalo zrovna dvakrat dobre, ale jako soucast Langerova min. obrany to bude jednoznacne horsi, a na prosazovani jakychkoliv otevrenych standardu ci dokonce opensource reseni muzem zapomenout...Reseni od MS jsou spravne trzni a americka, Linux je komunismus a Langer bude prvni kdo nam to zacne cpat :) Napad sloucit ministerstvo informatiky s vnitrem komentovat radeji nebudu, riziko zakladani velkeho bratra vidi kazdy soudny clovek...
    1.11.2006 18:28 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Langer se vyjádřil ve smyslu že jeho názor na Open source koreluje s názorem předchozí ministryně Bérové a je pro jeho nasazování. Tak snad to nebude tak černé.
    1.11.2006 18:51 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Langer se vyjádřil ve smyslu že jeho názor na Open source koreluje s názorem předchozí ministryně Bérové a je pro jeho nasazování. Tak snad to nebude tak černé.
    Ovšem z formulace té odpovědi bylo více než zřejmé, že sotva ví, o čem je řeč. Bylo to ve stylu: Za prvně nevim co to je, a za druhý to samozřejmě podporuji.

    Tedy typicky formální odpověď na poměrně podrobnou otázku, co si pamatuji. Skoro všem ostatním tématům se věnoval daleko výřečněji, i když šlo o hovadiny. Najděte si to, byl to tuším online rozhovor v idnes.cz
    1.11.2006 20:15 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Jeste ze to nevyznelo: Za prve nevim, co to je, a za druhy me to urazi :|
    1.11.2006 16:04 Maverick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Myslím, že je to krok spravným směrem.

    Mám ještě poznámku trošku z jiného soudku. Mohl by mi někdo vysvětlit proč elektronický podpis (který by měl de facto mít sílu občanského průkazu) nevydává výhradně ministerstvo vnitra?
    1.11.2006 16:24 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Elektronický podpis nemá sílu občanského průkazu, ale podpisu ověřeného notářem. Oba kontrolují identitu proti občanskému průkazu. A stejně jako advokáti nejsou Ministerstvo vnitra, ani poskytovatelé certifikačních služeb nejsou Ministerstvo vnitra.
    2.11.2006 22:19 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec ministerstva informatiky?
    Peníze za různé "výběrová řízení" teď něpotečou do kapes úředníků MI, ale jiného úřadu :-D

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.