Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.
Lukáš Tvrdý popisuje výsledky své práce na bitmapovém editoru Krita (článek), které se věnoval v rámci Google Summer of Code 2009. Připravil například podporu 3D zobrazení štětce při kreslení pomocí tabletu.
Tiskni
Sdílej:
Co konkretne je pomale? Vseobecne je Krita pomala oproti GIMPu kvoli podpore viacerych farebnych priestorov. GIMP je momentalne optimalizovany na RGB a 8-bitovu hlbku. Skus prejst mailing list GIMPu a vsimni si, ze najdes uzivatelov stazujucich sa na pomalost GIMPu vyvojovych verzii. GIMP totiz zacina pouzivat GEGL a BABL ,a tym i viacere farebne priestory ,a tym sa stava pomalsi. Optimalizacie pre 8-bit sa nedaju uz pouzit, kedze musis pisat veci vseobecnejsie, tak aby fungovali na kazdy farebny priestor.
Něco jako ten starý vtip o Pentiu kolik je 1+1?10. Jaký vtip?