abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:22 | IT novinky

    Nezisková organizace Electronic Frontier Foundation (EFF) hájící občanské svobody v digitálním světě po téměř 20 letech opouští platformu X (dříve Twitter). Na platformách Bluesky, Mastodon, LinkedIn, Instagram, TikTok, Facebook, Threads a YouTube zůstává.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 03:33 | Nová verze

    Terminálový textový editor GNU nano byl vydán ve verzi 9.0. Vylepšuje chování horizontálního posouvání pohledu na dlouhé řádky a chování některých klávesových zkratek. Více v seznamu změn.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 19:22 | IT novinky

    Ministerstvo financí ve spolupráci s finanční správou dnes představilo beta verzi aplikace využívající umělou inteligenci pro předvyplnění daňového přiznání. Není třeba přepisovat údaje z různých potvrzení, ani hledat správné řádky, kam údaje napsat. Stačí nahrát dokumenty a využít AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 18:33 | Zajímavý projekt

    Výrobce počítačových periferií Keychron zveřejnil repozitář se schématy šasi klávesnic a myší. Licence je restriktivní, zakazuje většinu komerčních užití a v podstatě jsou tak data vhodná pouze pro výukové účely, hlášení a opravy chyb, případně výrobu vlastního příslušenství.

    |🇵🇸 | Komentářů: 1
    včera 18:22 | Nová verze

    Správce balíčků APT, používaný v Debianu a odvozených distribucích, byl vydán ve verzi 3.2 (seznam změn). Mezi novinkami figurují nové příkazy pro práci s historií, včetně vracení transakcí.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 14:33 | IT novinky

    Společnost Anthropic oznámila Projekt Glasswing a s ní související AI model Claude Mythos Preview. Jedná se o iniciativu zaměřenou na kybernetickou bezpečnost, do které se zapojily velké technologické společnosti Amazon Web Services, Anthropic, Apple, Broadcom, Cisco, CrowdStrike, Google, JPMorganChase, Linux Foundation, Microsoft, NVIDIA a Palo Alto Networks. Anthropic věří, že nový AI model Claude Mythos Preview dokáže

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:55 | Zajímavý software

    Firma Ojective Development vydala svůj nástroj pro monitorování a řízení odchozích síťových připojení Little Snitch i pro operační systém Linux. Linuxová verze se skládá ze tří komponent: eBPF program pro zachytávání provozu a webové rozhraní jsou uvolněny pod GNU GPLv2 a dostupné na GitHubu (převážně Rust a JavaScript), jádro backendu je proprietární pod vlastní licencí, nicméně zdarma k použití a redistribuci (cena přitom normálně … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 0
    8.4. 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 33
    8.4. 16:44 | IT novinky

    Tvůrcem nejpopulárnější kryptoměny bitcoin, který se skrývá za pseudonymem Satoši Nakamoto (Satoshi Nakamoto), je britský kryptograf Adam Back. Na základě vlastní investigativní práce to tvrdí americký deník The New York Times (NYT). Několik indicií podle autorů jasně ukazuje na to, že Back a Nakamoto jsou stejný člověk. Jde mimo jiné o podobný odborný a osobnostní profil či totožné chyby a manýry v psaném projevu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    8.4. 14:44 | Nová verze

    Google Chrome 147 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 147.0.7727.55 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. Přehled novinek v Chrome DevTools 145 až 147 také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1257 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Kvantová kryptografie v testu neprošla

    Očekávaná nedobytnost kvantového šifrování se zatím nepotvrzuje. Slabé místo zpracování dat při tomto šifrování bylo nalezeno, více na blogu Bruce Schneiera a v příslušné prezentaci.

    1.1.2010 00:58 | vencour | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.1.2010 03:21 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    No dobře je ten nový rok a mám v sobě nějaký ten alkohol, ale... pokud čtu dobře... není ten článek o zranitelnosti v detektoru? Takže princip kvanotvé kryptografie je stále správný, jen je potřeba vymyslet nějaký nový, ne zranitelný detektor?
    vencour avatar 1.1.2010 07:52 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla

    Jasně, fyzika platí, ještě je nutno něco ošetřit v průběhu zpracování signálu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Aleš Janda avatar 1.1.2010 11:52 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Lze vůbec nějak potvrdit bezpečnost čehosi? Pokud se najde díra, tak se může říct „Ano, takto to jde prolomit, není to bezpečné“, ale jak dokázat opak? Není to tak, že prostě lze jen říci „zatím není znám žádný způsob, jak šifrování prolomit“, ale důkaz nemít?
    1.1.2010 12:18 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Tak to neni. Napr. u Vernamovy sifry lze s matematickou urcitosti prohlasit, ze se bez znalosti klice zasifrovany text desifrovat neda. Resp. da a dokonce velmi snadno ale vysledkem jsou vsechny retezce dane delky takze ti to je k nicemu.
    Aleš Janda avatar 1.1.2010 12:39 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    To máte pravdu, zrovna u Vernamovy šifry to lze matematicky dokázat poměrně jednoduše. Ale v praxi je to složitější - dekódovací klíč musíte k příjemci nějak dopravit + je požadavek, aby klíč nebyl příliš dlouhý. Takže se klíč bude opakovat a pokud bude příjemce předem znát nějaké úseky zprávy (hlavičky souborů…), tak může i další části dešifrovat a zbytek třeba odhadnout :-)

    Takže ano, Vernamova šifra je neprolomitelná, ale v praxi do toho musí vstupovat další aspekty, které přímo s šifrováním souvisí, ale mohou způsobit jeho prolomení.
    xkucf03 avatar 1.1.2010 13:29 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Vernamova šifra
    Pak už by to nebyla Vernamova šifra, pokud by klíč mohl být kratší a mohl se opakovaně používat. Dalším předpokladem je utajení klíče, takže pokud by ho někdo cestou vyzradil, taky už to není Vernamova šifra. V praxi to až takový problém není, jednoduše přineseš kamarádovi DVD napěchované kvalitními náhodnými daty a po zbytek života si můžete posílat e-maily šifrované tak, že je nikdo nerozluští (ani tehdy, kdy ostatní dnešní a/symetrické šifry budou prolomené).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    1.1.2010 19:02 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Jiná věc je, jestli lze v tomto světě Vernamovu šifru použít – funguje jenom tehdy, když klíč volíte rovnoměrně náhodně, což vůbec není jasné, zda lze fyzikálně realizovat.
    1.1.2010 12:17 Nick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Byla by pecka, pokud by se jako "vedlejší produkt" přišlo na principielně nový způsob měření elementárních částic a zahodil by se celý ten IMHO zavádějící aparát postavený kolem principu neurčitosti. Vždyť ani doteď nebyla existence fotonu prokázána a dohady kolem obojaké částicové i vlnové vlastnosti světla pochybnostem přispívají.

    1.1.2010 13:01 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Ten, podle vás, "zavádějící aparát kolem principu neurčitosti" byl již mnohokrát experimentálně ověřen a je zřejmé, že je platný. Až se někdy v budoucnu najde nový model, tak to nebude model, který princip neurčitosti vyvrátí, ale pouze jej doplní a koreguje jeho platnost. Ve fyzice nejsou revoluce, ale evoluce.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    1.1.2010 14:05 Nick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Jj, jako "nedělitelnost" atomu, "nahodilost" Brownova pohybu atp. ;-)
    1.1.2010 14:25 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Rozlišujme případy, kdy si něco ve fyzice myslíme a kdy to máme experimentálně ověřené.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    1.1.2010 16:39 Majkls
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    No zrovna princip neurčitosti je jeden ze základních postulátů K.M. Takže pokud by neplatil, nefungovalo by spousta věcí (například tunelování elektronů, potenciálové jámy v polovodičích apod.). Takže prosím opatrně se zpochybňováním tohoto principu :). Foton nikdo neviděl, ale je jasné, že musí mít duální charakter, když dokáže vyrazit elektron. Nebo jak si představujete, že se ten elektron při fotoelektrickém jevu uvolňuje? :)
    Není umění napsat 10000 řádků, ale napsat na 10 řádků, co by jiný psal na 1000 řádků.
    1.1.2010 17:48 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Princip neurčinosti není postulát. Je to prostý důsledek faktu, že v případě dvou měření prováděných na jednom objektu může záležet na pořadí těchto měření. To proto, že měření samo ovlivňuje kvantový stav objektu. Jinak já jsem osobně foton viděl a troufám si říct, že jsem viděl i jednotlivé fotony.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    1.1.2010 18:48 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Já osobně jsem přesvědčený o tom, že jsem viděl spoustu fotonů. Zrovna teď jich na mě spousta září z luminoforu obrazovky. :-)
    1.1.2010 20:36 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Já tím myslel, že jsem viděl dokonce i izolované jednotlivé fotony.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    2.1.2010 23:05 Pavol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Ano, ludske oko je ich vraj schopne pri uplnej tme registrovat.
    Grunt avatar 2.1.2010 23:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Není. Teda lidské oko možná, ale určitě ne lidský mozek, protože jeho neurologické odšumovací filtry je odfiltrují od běžného šumu v nervech.[1]
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    2.1.2010 23:21 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Já jsem těma izolovanýma fotonama myslel fotony vznikající ve speciálním nelineárním prostředí, kde se generují jednotlivé fotony, ale je pravda, že jejich frekvence generace je někde 100 000 za vteřinu a to už je možné okem i vidět. Máš samozřejmě pravdu, že kdyby byly třeba jeden foton za vteřinu, tak je asi neuvidím.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    Grunt avatar 2.1.2010 23:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Možná pes nebo kočka by je byli schopni vidět. Ti mají na rozdíl od nás ten speciální potah. Jinak to určitě zvládne nějaké CCDčko. To už by snad mohlo stačit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    3.1.2010 20:28 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Chtělo by to borgské oko. Hned bych si nechal jedno udělat :)
    Jendа avatar 3.1.2010 00:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Eh? CO? Kde? Jak? Už to radši neber… ;-)
    Grunt avatar 1.1.2010 22:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Až už mě pěkně štve:
    (there is an issue, called "uncertainty principle", which states that, we cannot exactly&helllip;)
    A to je furt. Kdyby se mi pod ruky dostal ten neřád co ho vyřkl, tak bych mu s tím krkem pěkně zakroutil.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    hankey avatar 2.1.2010 11:07 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Foton i elektron a jako cokoli na co pomyslíte je téže podstaty. I Váš tučnák na obrazovace. Vše je jen projevem energie.
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    1.1.2010 20:46 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Foton existuje, protože zavedení fotonu se ukazuje jako velmi praktický způsob popisu reality. Zda existuje i v jiném smyslu než coby užitečný koncept, to je otázka pro filosofickou disputaci, a pro fyzika je většinou irelevantní.
    Grunt avatar 1.1.2010 13:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Pochopil jsem správně, že v případě polarizace fotonů se měří i jejich energie a zranitelnost je právě v citlivosti těch měřících zařízení?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    1.1.2010 13:10 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    To, co je v tom blogu popsané není útok na kvantovou kryptografii, ale jen na jednu komponentu v její implementaci. Není to nic fundamentálního.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    7.1.2010 16:50 nhy | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Je to praca pre fyzikov, aby to opravili. Islo by mozno skumat nieco aj teoreticky, ale kazdy mame len jeden zivot a su aj zaujimavejsie veci.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.