abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 510 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Ladybird Browser Initiative

    Andreas Kling a Chris Wanstrath založili neziskovou organizaci Ladybird Browser Initiative na podporu vývoje nezávislého open source webového prohlížeče Ladybird. Chris Wanstrath, spoluzakladatel a bývalý CEO GitHubu, do ní vložil milion dolarů (YouTube).

    3.7.2024 03:00 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.7.2024 06:17 jozo34563456
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    nezávislého open source webového prohlížeče - takze Firefox uz je komercny closed source produkt? Nesledujem to...
    3.7.2024 07:25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    trolling

    Zobrazit komentář
    Erin avatar 3.7.2024 09:34 Erin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Eh, co vidím že ten autor provádí... https://social.besties.house/@h/112718995834431874
    私のホバークラフトは鰻でいっぱいです
    xkucf03 avatar 3.7.2024 09:53 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Tohle je správný přístup. Soustředí se na práci. Moc jsem nevěřil, že se někomu podaří napsat takhle funkční prohlížeč na zelené louce, ale tady to vypadá slibně.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    3.7.2024 12:47 kvér
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    No uz mu do toho woke uderka hazi klacky.
    3.7.2024 18:27 noone | skóre: 7 | blog: xdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    A co že mu tam ta buchta chtěla commitnout? Nemůžu najít ten commit a rozdíl proti původnímu obsahu. Jsem zvědavěj, co je na tom tak třaskavého. Chápu princip, ale zajímjí mě fakta.
    3.7.2024 19:36 Ladislav Hagara | skóre: 105 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Odkaz "klacky".
    3.7.2024 20:51 noone | skóre: 7 | blog: xdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Díky za reakci. To jako ona commitla změnu ve které maže těhle pár vět?
    ## On ideologically motivated changes

    This is a purely technical project. As such, it is not an appropriate arena to advertise your personal politics or religious beliefs. Any changes that appear ideologically motivated will be rejected.
    Já jsem to pochopil jako reakci na nějaký zásah, který tam mohla udělat.
    3.7.2024 21:04 noone | skóre: 7 | blog: xdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    ...a okomentovala to jako: "Removed white supremacist language."

    No, tak jsem zmatený a přemýšlím co se jí na tom konstatování o ideologicky motivovaných změnách nelíbilo. Že je "bílé a nadřazené"?

    K tomu by se snadno dalo říct, že Chris opravdu je běloch a v žebříčku významnosti je jistě nadřazený kdekomu, Emily nevyjímaje. Ale to bych nikdy neřekl, protože nevím co všechno Emily dokázala.
    xkucf03 avatar 3.7.2024 22:11 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    ...a okomentovala to jako: "Removed white supremacist language."

    A tím měla ta diskuse skončit. Nemá cenu se bavit s někým, kdo tě chce zatáhnout do sraček a útočí na tebe tímhle způsobem.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    3.7.2024 23:37  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    potrefená husa se ozvala
    4.7.2024 16:01 noone | skóre: 7 | blog: xdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    A co je "white supermacist" na téhle větě?
    ## On ideologically motivated changes

    This is a purely technical project. As such, it is not an appropriate arena to advertise your personal politics or religious beliefs. Any changes that appear ideologically motivated will be rejected.
    Já to opravdu nechápu. Myslím si, že autor má do značné míry právo si se svým kódem dělat co chce a pokud se to někomu nelíbí, tak smůla - pochopitelně v rámci zákonů. Na druhou stranu, pokud by se jednalo o nesouvisející úpravu kódu (netechnického charakteru), typu "he/she/they" nebo "master/slave", tak ano, proč to odmítat, ničemu to neškodí.

    Ale co je špatného na té citované větě? Snažim se to pochopit a získat správný pohled na věc.
    4.7.2024 16:29 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Tím se pěkně odkopali. Jejich cílem totiž není vyvíjet svobodný software, ale právě "advertise your personal politics or religious beliefs". Proto jim tohle pravidlo vadí a navrhují jeho odstranění. Že to nazvou "white supermacist" je už jen třešnička na dortu a ilustruje to jejich zvrácený pohled na svět.
    4.7.2024 16:46 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    1. Freetard se tváří, že "svobodný software" není "personal politics or religious beliefs".

    2. Prohlášení, jak jsou "apolitičtí", dělají zpravidla konzervy a náckové (dneska už mezi nimi není skoro rozdíl). Jejich status quo je "apolitický" a každá odchylka je "politická". Jenomže ta jejich představa statu quo je z roku 1950, takže potom je těžký myslet na někoho,kdo není bílej chlapák, jako na rovnocenného.
    4.7.2024 23:43 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Pokud někdo odmítá skákat po ulici polonahý s pavími péry v zadku, je konzerva nebo nácek?
    5.7.2024 07:55 noone | skóre: 7 | blog: xdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Ne, ale o tom kdo něco takové tvrdí se toho dá říci plno. Třeba že nedebatuje konstruktivně, ale zahání debatu do extrému. Na jedné straně paví péra, na druhé straně náckové. Ve skutečnosti takových extrémů mnoho není.
    5.7.2024 20:05 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Není extrém jako extrém. Jeden je jako karneval, druhý má za sebou miliony mrtvých a usiluje o víc.

    Radovan je místní pátá kolona Kremlu. Toho fašistického režimu, který má podobnou politiku vůči queer lidem jako nacistické Německo nebo současní američtí fašisté z GOP nebo jejich evropští protějšci placení Ruskem a dalšími oligarchy.
    4.7.2024 19:07 noone | skóre: 7 | blog: xdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Chápu, že "woke freetardi" nechtějí vyvíjet software po technické stránce, ale to neznamená, že nemohou přispět jinak - třeba právě úpravou jazyka ve kterém se o tom software mluví. Nikdo rozumný nezpochybňuje základní rovnoprávnost všech lidí, takže ať to klidně je i v dokumentaci k technickému projektu. To vymazané pravidlo/věta jim vadit nemusí, protože je v principu správné a neomezuje to možnost dokumentaci upravovat a relikty historie z ní odstraňovat (he, she, master, slave apod.). Není to politika, náboženství ani ideologie, je to prostě neutrální mluva která nikoho nepreferuje a rozumnému člověku nemůže vadit. Vadit samozřejmě může těm "white supermacist".
    5.7.2024 20:11 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Tohle co jsi napsal myslíš vážně? Mně teda připadá, že tohle přejmenovávání věcí je důsledek nějakého problému. Problému, na který se dá narazit například tady na zpovědnici u teenagerů. Něco mi na tom celém alternativním gender hnutí nevoní. Možná jsem paranoidní, každopádně mám dojem že celé tohle zplošťování/změkčování jazyka je důsledkem nějakého většího problému s množením, které západní svět má, a zhoršuje se to. I animovaná videa nezapomínají zdůrazňovat že stárneme a že je to problém.

    Obecně bych řekl, že přehnaná politická korektnost, která vede k tomu například přestat používat pojem samec/samice u konektorů, ta opatrnost při používání výrazů kde je jakýkoliv pojem nějak "dominantní" či "submisivní", to odněkud jde. Nevím odkud, ale nemyslím si že to západní společnosti jako celku (například právě demograficky) nějak pomáhá. Někteří ("zlí jazykové") tvrdí že je to z lenosti, protože si žijeme v blahobytu. A nebo že by vznikalo nějaké vakuum, které bude brzy muset něco vyplnit? Místo pro nový světový řád? :-)
    5.7.2024 20:35 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Blahobyt a snaha o blahobyt. Kdyz dite ma rodice furt v praci, pristup k internetu plnemu uchylu tak nelze ocekavat ze z nej vyroste jedinec ktery bude mit rad sam sebe a bude chtit treba rodinu… proc by chtelo dite zit stejne zasrany zivot jako rodice ktere se mu nevenuji? Vsichni trans a homo kamaradi ktere mam meli v detstvi nedostatek pozornosti rodicu a k tomu obvykle nejake dalsi trauma. Ani jeden z nich nevyrustal ve stastne rodine s rodici kteri by aktivne travili cas s detmi. Jeden byl zneuzivan dedeckem, dalsi byla znasilnovana otcem a bratrem, dalsi mel mamu alkoholicku ktera mlatila nejenom decka ale i tatu,… naproti tomu kamaradi co meli stastne detstvi s rodici maji rodiny a vedou docela stastny zivot. Politicka korektnost tohle nevyresi, tohle vyresi jenom rodina.
    6.7.2024 08:26 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Možná na tomhle něco bude. Každopádně bych zdůraznil hlavně ten internet a individualitu s ním spojenou. Internetem brouzdá každý sám. Čím delší dobu se tomu bude věnovat, tím míň bude chápat ostatní v reálném světě. Korporace individualitu podporují, protože mechanismy které jim pomáhají tahat z lidí čas a peníze jsou založené na (pseudo)individuálním přístupu, podobně jako například herní automaty. Čím je člověk později narozený, tím horší má tenhle problém vliv na jeho psychiku.
    6.7.2024 10:25 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Queer lidi byli dycky, v té profláklé antice a vůbec.

    Internet jenom umožňuje vytrhnout se z bubliny. Takže když v rozvojové Guayaně zavedli internet, za 10 let stoupla akceptace z 35% na 70% a nenávist klesla z 25% na 12%.
    6.7.2024 11:56 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Však já netvrdím že nebyli. Konec konců, "queer" jsou i mnohá zvířata. Já nejsem žádný těžký konzervativec, pro mě za mě ať si žijí třeba 4 lidi "různých" pohlaví a různě se spolu střídají, jako šimpanzi bonobo, těm to taky funguje. Důležité je umět udělat a postarat se o děti tak, aby další generace jednak vůbec existovala, a zadruhé neměla komplexy a problémy s navazováním dalších vztahů.

    Nespokojenost lidí s menšinovou sexuální orientací není způsobená tím že by jimi společnost pohrdala nebo je zavrhovala, nebo dokonce proto, že někde v dokumentaci je napsáno že uživatel je "on" nebo že se používá někde replikace pán-otrok. Řekl bych že to spíš bude opačně a ta nespokojenost byla první. Ale to je jenom můj názor. A díky za klíčenku (jestli jsi stejné podtržítko).
    6.7.2024 21:13 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Lidí je jak smetí, o to fakt starost nemám. Jenom náckům strašně záleží, jestli ty děti jsou správně bílé. ¯\_(ツ)_/¯

    Když se queer lidi starají o děti, jako to bylo dycky (nejenom lidi, např černé labutě), gay uncle hypothesis btw, konzervy se z toho můžou posrat.
    6.7.2024 23:28 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Lidí je jak smetí, o to fakt starost nemám.

    To že se přestaneme teď najednou množit neřeší lokální demografické problémy. A nevyřeší je ani migrace. Viz to pěkné animované video co jsem odkazoval výš. "Damage has been done". Je otázka jestli se k tomu postavíme pasivně nebo aktivně.
    7.7.2024 00:30 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    > pěkné animované video

    Sbírka názorů. Kurzgesagt: billionaire propaganda, trusting science, and effective altruism, platí to i zde.

    Jejich argument o nutnosti růstu se opírá o jeden paper z jedné ekonomické školy, kek

    Ale nakonec stejně říkají, že státy musí přehodnotit rodinnou politiku. A to jako jo, v zemi, kde vláda při rostoucí produktivitě práce říká, že máme chodit do důchodu později.

    S queer lidma to nijak nesouvisí.
    7.7.2024 07:39 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    naopak, primo to souvisi, jenom bezna populace ukazuje spatne na vinika, vinou honby za nekonecnym ekonomickym rustem deti jako smeti teda neni, pokud nepocitame zeme, kde ten ekonomicky rust nevideli :-D az ho tam uvidi, tak deti jako smeti zase nebude -- proc? protoze deti jsou draha zabava... a tady si dovolujou existovat a _hlavne_ se ostatnim uplne ulitle cpat do ksichtu na kazdym kroku lidi, ktery nijak nezajisti, ze tu bude dalsi generace, ktera bude stejne idiotsky makat na nakonecnym ekonomickym rustu, takze zas min potomstva, a tak dal, a tak dal... na vine je delat z deti a vseho okolo nich takovej byznys - a z bydleni investice, skupovat byty o par let mladsim "kamosum" a nechavat je bydlet v najmu... to jsou ale prilis slozity problemy a tak je proste jednodussi si ukazat na ty, co s tema problemama vubec nic nedelaj a akorat vsechny naokolo vysiraj
    xkucf03 avatar 7.7.2024 12:04 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Nemovitosti, investice, státní zásahy a socialismus
    a z bydleni investice
    Možná souvislost: socialisti každou chvíli útočí na „ty zlé kapitalisty“ a když podnikáš (nebo jen investuješ do akcií), tak je to o strach, kdy přijde druhé (nebo několikáté) zdanění, nějaká ta „milionářská“ daň, další regulace, třeba i likvidační pro tvůj obor, nebo další a další povinnosti související se zaměstnáváním lidí. Ono podnikání je těžké samo o sobě, ale stát do toho vnáší ještě o hodně víc nejistoty, než tam přirozeně je. Tohle dost lidí od podnikání (a investování do podnikání) odradí – nestojí jim to za ty nervy a buzeraci ze strany státu. Oproti tomu nemovitosti jsou obvykle taková jistota – i těm hloupějším socialistům většinou dojde, že kdyby sáhli lidem na bydlení, tak budou druhý den viset na lampách. Socialisti tak útočí převážně tam, kde se setkají s menším odporem – lidi spíš strpí, že budou muset odevzdat část zisku, než že přijdou o majetek. Snaha o diverzifikaci investic je přirozená a správná – nikdy nepůjde vše do akcií, je normální, že část investic mají lidé ve zlatě a v nemovitostech. Ale ty státní zásahy vychylují situaci směrem, k tomu, že se z nemovitostí častěji stává „investiční nástroj“. Je to jeden z mnoha negativních dopadů socialismu.

    Závěrem chci říct, že náprava nevede cestou státního útoku na investice do nemovitostí. Tzn. nedělat záplatu záplaty, ale odstranit příčinu problému – socialisty. Pravidla pro podnikání musí být v první řadě předvídatelná a stabilní. A ne že bude stát neustálými zásahy loď ve vlnách ještě víc rozhoupávat a vytvářet chaos a atmosféru nejistoty.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.7.2024 12:51 _
    Rozbalit Rozbalit vše re: fašismus
    7.7.2024 14:57 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: re: fašismus
    jasne, protoze to je celej Franta... nesapds nahodou z visne, kdyz ti tohle prijde jako legit prispevek do diskuze? jako pokus o trolling je to ale ok
    7.7.2024 15:39 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: re: fašismus
    If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.
    xkucf03 avatar 7.7.2024 16:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše podtržítko = David Kolibáč?
    Zapomněl jsi heslo k Ábíčku, Davide?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.7.2024 16:48 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemovitosti, investice, státní zásahy a socialismus
    je jeste jedna moznost, neni potreba statni utok na stavajici nemovitosti, stacilo by stimulovat rapidni rust novych a tim by se cela tahle zarucena investice tech dvou generaci od revoluce znulovala a dalsim by bylo jasno, ze tudy cesta nevede, treba by pak nakonec mohli i zavadit o cenny papiry a dalsi investicni nastroje...
    7.7.2024 16:49 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemovitosti, investice, státní zásahy a socialismus
    problem v tomhle je, ze se evidentne nechce, kdyz i kazdej nemajetnej poslanec vrazi vsechny uplatky do koupeni bydleni ostatnim pod prdeli... cili tohle nepujde zmenit jinak, nez ze se proste naserem a pujdem to nekam na urad vlady poradne rozmlatit, nebo tak neco...
    7.7.2024 10:44 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    To jestli bude nebo nebude ekonomický růst nic nemění na tom, že za 80 let tu bude 3x víc gerontů než pracujících. To není ekonomika, to je prostě problém toho že stárneme, ten by tu byl s dnešní plodností i kdybychom šli "full degrowth" cestou. Máš proti tomu nějaký protinázor?
    7.7.2024 14:21 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    degrowth neni potreba, jen by zajisteni nevymirani mitniho obyvatelstva nemusel bejt jeden z nejdrazsich konicku vubec... vsak je to za celou tu vychovu 2.1 ditete hodnotou jak maly vrtulovy letadlo...
    7.7.2024 14:46 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Není vůbec jasné, kolik tu bude gerontů. Zacvičí s tím příští pandemie, vlny veder, ... Společnost je dynamický systém, který se za chodu mění. Zajímavé je podívat se, co za změny způsobily např morové rány.

    Za 80 let tu nebudu. Ale teď má mnoho venkovských oblastí problém, že tam zbývají jenom geronti. Např protože mlaďoši tam s těmi konzervami nechcou být. To je věc, kterou jde řešit migrační politikou a investicemi do tvrdé a měkké infrastruktury hned.
    7.7.2024 18:22 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    OK, takže to vyřeší (ideálně selektivní) vymírání, a vlastně nás to nemusí zajímat protože tu nebudeme. Taky názor.
    5.7.2024 22:04 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    To samé říkali před sto lety, když se ženy dostávaly do veřejného života. V češtině je oslovení "paní doktor" a podobně už archaismus.
    6.7.2024 07:50 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    V češtině je oslovení "paní doktor" a podobně už archaismus.

    Myslím že oslovení typu "paní doktorka" nebo "kapitánka" či "ředitelka", "řidička" je něco jiného, než když začnete všude říkat "to doktor", protože se bojíte použít pohlavně zabarvený výraz. To stejné je s výrazy typu master-slave, v technické praxi je to zavedené, a rozumného, nezakomplexovaného a nepochroumaného člověka neurazí. Řekl bych, že emancipovanou ženu nejspíš naopak potěšilo, když byla oslovována mužsky jako "kapitán" nebo "doktor" v té archaické době ;-)
    6.7.2024 09:54 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Děkujeme za názor a tady máte klíčenku.
    6.7.2024 19:10 tacoberu | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    V Afgánistánu chtěli ženy strašně moc studovat. Místní vůdcové se na to nedívali moc nadšeně, ale řekli dobrá, můžete studovat, ale musíte jen tyto obory, a musíte splnit ještě tyto a tyto podmínky. Ženy řekli ok, a splnili všechny podmínky. Načež místní vůdcové řekli, hmm, stejně ne.

    Tohle prostě naštve.

    Když to převedu do našeho kulturního prostředí: ženám nevadí nutně to, že musí vařit a vychovávat děti. Ale to, že za to nedostanou uznání.

    Do Jemenu přijeli Holandské feministky. Místní Jemenské feministky je přivítali jako zpřízněné duše. Jenže po několika měsících je slušně ale důrazně požádali, aby vypadli. Že oni nechtějí stejná práva jako muži. Oni jen chtějí, aby měli svá práva, která jim Šárija zaručuje: péči o děti, vlastní peníze, právo studovat. A Holandské feministky jim to jenom kazí.
    4.7.2024 15:02 kdosi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Nelíbilo se, že si autor drze dovoluje diskriminovat rozumově znevýhodněné tím, že jim svévolně brání změnit jeho technický projekt na jejich ideologickou drbárnu.
    3.7.2024 20:15 wake up
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Nebumbej tu wokenu ponevac pak spatne vidis :-)
    3.7.2024 20:29 tr4nsformator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    lol že buchta
    3.7.2024 20:17 uživatelská podpora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Pokud to nemá být hobby projekt "klacci sobě":

    1. Je naprostý základ psát dokumentaci tak, že si neodcizím půlku potenciální uživatelské základny. Jestli autorovi připadá zohlednění žen-uživatelek jako "politika", je to čůrák.

    2. Seriózní webový prohlížeč musí být přístupný pro uživatele s postižením hlavně zraku. To je teprve politika!

    3. Až bude řešit, jestli implementovat v jádře podporu DRM, to je ještě víc politika. Nenapadá mě, jak to chce ve svém "apolitickém" hobby projektu řešit.
    Erin avatar 3.7.2024 20:28 Erin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Jako už samotné tvrzení že takové věci člověk nechce řešit je politický názor.
    私のホバークラフトは鰻でいっぱいです
    4.7.2024 07:51 Fact checker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Ne, není.
    4.7.2024 13:58  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    ach ano, dvě pohlaví: mužské a politické
    4.7.2024 16:56 Fact checker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    A něco jinýho než slovní salát by nebylo?
    Erin avatar 4.7.2024 00:31 Erin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Ta původní PR do Serenity jen změnila he na they (což, pro nrznalí není v angličtině novinka). PR v pohodě jen to mergnout ale autor to zamítnul že jde o šíření osobní politiky (ono, použít he když kde o obecného člověka je nic moc praktika).

    Následně vidíme že jdou proti politice. Už to samotné nepřijímání takových příspěvků je vyjadřování osobní politiky. Ale maskovat konzervatizmus za to býti apolitičtí je klasika.

    Ten PR by vám »woke lidi« rádi připravili na stříbrném podnose, jen mergnout. Komu tím uškodíte? Ne že by to byla práce velká navíc...

    Chápu že velká část lidí v diskuzích abclinuxu jsou konzervativní a s autorem souhlasí. Ale výmluva ať se soustředí na vývoj jen? Jde jen o online politický souboj.

    Já jsem osobně pro užití neutrálního jazyka. Říkat tady autorovi ona také nebudu, tak proč by měly build instrukce mě říkat on?
    私のホバークラフトは鰻でいっぱいです
    xkucf03 avatar 4.7.2024 00:46 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Sabotáž
    Ta původní PR do Serenity jen změnila he na they (což, pro nrznalí není v angličtině novinka). PR v pohodě jen to mergnout
    Je to nesmysl a zhoršuje to čitelnost textu. V jedné části věty mluvíš o někom v jednotném čísle, ve druhé používáš množné číslo a není jednoznačné, zda jde o tu samou osobu nebo o nějakou jinou skupinu osob… Člověk aby některé texty četl pětkrát, aby měl jistotu, co znamenají. Zbytečnost, demence. K tomu si připočti tyhle diskuse, rozhádané týmy, rozdělenou společnost atd. Stylem to připomíná Sabotážní manuál CIA… je dost možné, že se jedná o útok na svobodný software nebo celou západní společnost.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Erin avatar 4.7.2024 00:54 Erin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabotáž
    Chceš pomoc hledat tvojí alobalovou čepičku?
    私のホバークラフトは鰻でいっぱいです
    4.7.2024 06:34 atom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabotáž
    Pod cepickou by jsis mel srovnat veci ty. Ne aby jsi byl rad ze vas lidi jakz takz akceptuji a nekamenuji jak za starych dobrych casu ale furt musite necim prudit a zviditelnovat svoje "problemy". Nastesti cancel culture a woke uz opada a veci se vraceji k zdravemu rozumu i v liberalni casti spolecnosti.
    4.7.2024 17:39 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabotáž

    Tak jsem si tu příručku našel a doslova se tam píše např.

    Bring up irrelevant issues as frequently as possible. ... Haggle over precise wordings of communications, minutes, resolutions.
    In making work assignments, always sign out the unimportant jobs first. See that the important jobs are assigned to inefficient workers of poor machines.
    Insist on perfect work in relatively unimportant products; send back for refinishing those which have the least flaw. Approve other defective parts whose flaws are not visible to the naked eye.
    To lower morale and with it, production, be pleasant to inefficient workers; give them undeserved promotions. Discriminate against efficient workers; complain unjustly about their work.
    Hold conferences when there is more critical work to be done.
    Apply all regulations to the last letter.
    If possible, join or help organize a group for presenting employee problems to the management. See that the procedures adopted are as inconvenient as possible for the management, involving the presence of a large number of employees at each presentation, entailing more than one meeting for each grievance, bringing up problems which are largely imaginary, and so on.
    Mix good parts with unusable scrap and rejected parts.
    Act stupid.
    Be as irritable and, quarrelsome as possible without getting yourself into trouble.
    Cry and sob hysterically at every occasion, especially when confronted by government clerks.

    Nemyslím si, že je za tím zrovna CIA, protože z velké míry se dnes jedná o útok právě na Ameriku, ale někdo se tou jejich příručkou zjevně inspiroval nebo náhodou vymyslel stejný postup. Je až děsivé, jak to do sebe zapadá.

    4.7.2024 17:53 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabotáž
    Nemyslím si, že je za tím zrovna CIA, protože z velké míry se dnes jedná o útok právě na Ameriku, ale někdo se tou jejich příručkou zjevně inspiroval nebo náhodou vymyslel stejný postup. Je až děsivé, jak to do sebe zapadá.
    Regulerne mne to zajimalo, tak jsem delal pruzkum tech "hypno" videi. Cina primarne, Rusko sekundarne, zbytek sveta s velkym odstupem vlaje. Utok na nasi civilizaci, jednoznacne. Pokud je neco operace "CIA" nebo kohokoliv tripismenkoveho, tak mozna preemptivne urcitym smerem prave naopak ten wokeismus - a to tak, aby lidi, co se na to hypno chytnou a pomele je to psychicky, neskoncili pomleti potom nakonec i fyzicky v tom mlynku na maso ze vzajemne nenavisti, ktery staci jen vhodne z venku prizivovat... Woke udelali kus prace, aby se tomu fyzickemu semleti preemptivne zabranilo, to jim myslim nejde vzit.
    4.7.2024 21:20 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabotáž
    To je príručka metodológie Agile.
    6.7.2024 14:34 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabotáž
    4.7.2024 01:15  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: demence
    nauč se anglicky, vole, teda krávo
    6.7.2024 14:03 abcd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabotáž
    They je v tomhle kontextu jednotné číslo.
    4.7.2024 08:32 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    en PR by vám »woke lidi« rádi připravili na stříbrném podnose, jen mergnout. Komu tím uškodíte? Ne že by to byla práce velká navíc...
    Tak at si udelaji fork a merguji si co uznaji za vhodne. Dopadnou +-stejne jako fork GIMPu, aktivismus 100, technicke schopnosti 0.
    3.7.2024 12:54 00
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    a co ze provadi? ze posila do prdele lidi, co si mysli, ze maji nejaky svaty narok mu do toho kecat? odkud spadli, ze si to vubec myslej?
    3.7.2024 21:10 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    ak som spravne pochopil hlavnou vyhodou toho prehladaca webu je ze neni zavisly na externych knizniciach a uz sa toho chytili aj vyvojari Haiku vyzera to ze Ladybird urobi mnohym radost.
    3.7.2024 22:15 megahal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    To zavisi predevsim na tom jestli bude mit dost chuti a energie vyhazet oknem woke trolly. Ta jejich vaginuderka uz dela neplechu i na abicku.
    4.7.2024 14:40 Penachym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    vaginuderka
    Zas jim nekřivdi, půlka z těhle holek má většího lofasa než ty.
    4.7.2024 14:57 Feherlofia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Docasne, hosanku, docasne :-) Mozna maji nejaky gender swap program? Nekdo lofaska nechce a nekdo zas chce.
    4.7.2024 15:22 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Nechci ti kazit tve eroticke predstavy, ale naprosta vetsina amiku ma mensiho pindoura nez prumerny evropan. A to vcetne cernousku (kde je to tak 50/50). Ja se svym megapindourem jsem v americe kral.
    4.7.2024 15:26 Penachym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Přitom bys mohla být královnou jednookých hadic.
    4.7.2024 15:49 8====>
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    15cm je mega?
    4.7.2024 23:41 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Podle jedné statistiky má průměrný německý penis 14 cm.

    Což by zřejmě vysvětlovalo to, co se říká o Němkách :-D
    5.7.2024 15:33 woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    co se říká o Němkách :-D
    povídej, přeháněj ;-)
    5.7.2024 05:44 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    svych 15 cm nemuzes povazovat za mega...
    7.7.2024 10:00 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Pri spravnem a castem pouzivani penis hypertrofuje a zvetsuje se. V mym pripade z 22 na 28cm. RealJ alter ego radek hulan.
    7.7.2024 12:14 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Rikas, ze lepeni php sracek zvetsuje penis? Zajimave. To zvetseni o 6cm vykladej sve babci, kazdy lekar se na tomhle leda tak pobavi.
    7.7.2024 18:09 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Je pre teba tazke chapat cesku gramatiku? Kazdopadne navrhujem za dolar dokupit wordpress a mozes si pridat blog o svojom penise. A spojit to s temou ako vzdy pride koroptev k tebe nacas pretoze ju phine upozorni na premavku.
    7.7.2024 20:54 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ladybird Browser Initiative
    Slovak poucuje o ceske gramatice cloveka ktery zije xx let v US... to nevymyslis... a pak proc vas vsichni maji za idioty...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.