abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:00 | Komunita

    Projekt VideoLAN a multimediální přehrávač VLC (Wikipedie) dnes slaví 25 let. Vlastní, tenkrát ještě studentský projekt, začal již v roce 1996 na vysoké škole École Centrale Paris. V první únorový den roku 2001 ale škola oficiálně povolila přelicencování zdrojových kódů na GPL a tím pádem umožnila používání VLC mimo akademickou půdu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:11 | Humor

    Moltbook je sociální síť podobná Redditu, ovšem pouze pro agenty umělé inteligence - lidé se mohou účastnit pouze jako pozorovatelé. Agenti tam například rozebírají podivné chování lidí, hledají chyby své vlastní sociální sítě, případně spolu filozofují o existenciálních otázkách 🤖.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    včera 18:00 | Humor

    scx_horoscope je „vědecky pochybný, kosmicky vtipný“ plně funkční plánovač CPU založený na sched_ext. Počítá s polohami Slunce a planet, fázemi měsíce a znameními zvěrokruhu. Upozornil na něj PC Gamer.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    30.1. 18:22 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bruselu konference FOSDEM 2026 (Free and Open source Software Developers’ European Meeting). Program konference je velice nabitý: 37 místností, 71 tracků, 1184 přednášejících, 1069 přednášek, prezentací a workshopů. Sledovat je lze i online. K dispozici budou jejich videozáznamy. Aktuální dění lze sledovat na sociálních sítích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    30.1. 18:00 | IT novinky

    Společnost Nex Computer stojící za "notebooky bez procesorů a pamětí" NexDock představila telefon NexPhone, který může funguje jako desktop PC, stačí k němu připojit monitor, klávesnici a myš nebo NexDock. Telefon by měl být k dispozici ve třetím čtvrtletí letošního roku. Jeho cena by měla být 549 dolarů. Předobjednat jej lze s vratní zálohou 199 dolarů. V dual-bootu by měl být předinstalovaný Android s Linuxem (Debian) jako aplikací a Windows 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    30.1. 16:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 9.0 softwaru pro správu elektronických knih Calibre (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnuta je podpora AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    30.1. 14:22 | Nová verze

    Wasmer byl vydán ve verzi 7.0. Jedná se o běhové prostředí pro programy ve WebAssembly. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    30.1. 12:22 | Zajímavý software

    V reakci na nepopulární plán Microsoftu ještě více ve Windows prohloubit integraci umělé inteligence Copilot, Opera na sociální síti 𝕏 oznámila, že připravuje nativní linuxovou verzi prohlížeče Opera GX. Jedná se o internetový prohlížeč zaměřený pro hráče, přičemž obsahuje všechny základní funkce běžného prohlížeče Opera. Kromě integrace sociálních sítí prohlížeč například disponuje 'omezovačem', který umožňuje uživatelům omezit využití sítě, procesoru a paměti prohlížečem, aby se tak šetřily systémové zdroje pro jinou aktivitu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    30.1. 06:22 | Zajímavý software

    NVIDIA vydala nativního klienta své cloudové herní služby GeForce NOW pro Linux. Zatím v beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    30.1. 04:33 | Zajímavý projekt

    Open Gaming Collective (OGC) si klade za cíl sdružit všechny klíčové projekty v oblasti linuxového hraní počítačových her. Zakládajícími členy jsou Universal Blue a Bazzite, ASUS Linux, ShadowBlip, PikaOS a Fyra Labs. Strategickými partnery a klíčovými přispěvateli ChimeraOS, Nobara, Playtron a další. Cílem je centralizovat úsilí, takže namísto toho, aby každá distribuce udržovala samostatné opravy systému a podporu hardwaru na

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (24%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (31%)
    Celkem 702 hlasů
     Komentářů: 22, poslední 29.1. 23:06
    Rozcestník

    LinuxDays 2022 nebudou

    LinuxDays 2022 nebudou: "Důvodů je několik: stále nejistá koronavirová situace, několikanásobně vyšší ceny a nižší počty návštěvníků na konferencích obecně. Pokud vám chybí setkání nejen s linuxovými lidmi, přijeďte na zářijový OpenAlt, který pořádají naši kamarádi v Brně."

    18.8.2022 12:22 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.8.2022 14:17 Tomáš R.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays 2022 nebudou
    K tomu snad jen obligátní "já jsem vám to říkal" - že s těmi přenosy a záznamy neděláte dobře. Ajťáci jsou od přírody asociální a když mají možnost se doma podívat na video (živé/záznam), tak to rapidně snižuje jejich chuť někam chodit. Bez exkuzivního obsahu, který je dostupný jen osobně na místě, ty konference dříve či později zajdou, vychcípají. Nově se k tomu ale přidal covid a nechuť se promořovat (kterou plně chápu) a z toho tak nějak vyhází, že to celé ztrácí smysl. Pak je asi fakt lepší si přečíst článek nebo kouknout na video ke konkrétnímu tématu - což se ale může publikovat průběžně kdykoli a ne jen jednou do roka.

    Jinak ale RIP - tohle byla asi nejlepší konference tady v ČR.

    P.S. A posílat někoho do Brna (1 2 3 4 5...), to je asi jako posílat ho do míst, kam slunce nesvítí... To byl vtip, že?

    joejoe avatar 18.8.2022 17:13 joejoe | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays 2022 nebudou
    Podle odkazovanych clanku bude asi stejne lepsi kdyz zustanes doma a nebudes na jezdit na zadne konference. Co vim, tak na linuxove konference kdysi jezdival i Hans Reiser..

    P.S. OpenAlt se bude letos taky streamovat..
    19.8.2022 10:39 Miroslav Holub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays 2022 nebudou - konzumace, to je oč tu běží
    Bez exkuzivního obsahu, který je dostupný jen osobně na místě, ty konference dříve či později zajdou
    Těch důvodů, proč chodit na konference a podobné akce, je víc. Některé štědřejší firmy mívají opravdu výborné občerstvení, kvůli kterému stojí za to se zúčastnit. Občas bývají i tomboly nebo dárkové tašky.

    Kovid to dost zkomplikoval a udělal z toho mnohde otázku života a smrti, ale doufám, že před další větší vlnou bude už projekt konzumační masky dokončený a budeme moci vyrazit zase v plné sestavě.
    23.8.2022 14:56 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays 2022 nebudou - konzumace, to je oč tu běží
    Jakoze se tam chodis jen nazrat a dostat blocek s propiskou? Tfuj.
    18.8.2022 15:16 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays 2022 nebudou
    Maji rict rovnou, ze se jim to nechce organizovat. Vymlouvat se na virozu? BUBUBU !!! Stat ani nic nezakazal, ale my se na to radsi vykasleme, co kdyby zakazal. :-( Tahle ustrasenost je strasne. Proste se sejit bez ohledu na nejakou posranou virozu.... Nebo alespon priznat pravy duvod...

    A do brna si jedte sami, mne tam neposilejte, fuj :-D
    21.8.2022 12:58 Virózo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays 2022 nebudou
    ...až budeš ležet v nemocnici na kyslíku a přesto se dusit, tak budeš o viróze přemýšlet jinak.
    23.8.2022 11:27 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays 2022 nebudou
    Ne, nebudu. Nejsem posrany jako ty. :-D Nikdy bych nechtel, aby kvuli memu zdravi byly likvidovany zivnosti, cela ekonomika a lidske svobody. Pokud bych byl v rizikove skupine, mohu sam sebe chranit.
    23.8.2022 11:28 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays 2022 nebudou
    Nehlede na to, ze lockdown stejne nefunguje :-D Lockdown byl a lide stejne pomreli. A proc? Protoze se to proste stava. :-D
    18.8.2022 19:14 666
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays 2022 nebudou
    koronavirová situace... :-D :-D No tak to mi ho vyndej!
    19.8.2022 10:15 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays 2022 nebudou
    Smutne, jak jsou lide posrani. :-(
    19.8.2022 10:31 Miroslav Holub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays 2022 nebudou
    Někteří dříve narození se oprávněně obávají o svoje zdraví. To, co je pro váš "rýma", může pro jiného znamenat téměř jistou smrt. To si pak člověk rozmyslí, jestli si půjde sednout do plného sálu nebo ne...
    19.8.2022 11:10 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays 2022 nebudou
    A nejen ti. Mi je 37 covid jsem měl bezpříznakový a odstřelil mě úplně - např totální únava, že nedokážu nic jiného než spát a to mám dělat na dost důležité mezinárodní zakázce.
    19.8.2022 23:17 666
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays 2022 nebudou
    to je tak dojemny pribeh...
    23.8.2022 14:57 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays 2022 nebudou
    Vidis, sam jsi dukaz, ze lockdown na to nepomohl, stejne jsi to chytil. Lockdown tedy nema cenu. A ze jsi po viroze unaveny? To je celkem normalni. Kdo mel nekdy poctivou chripku, ten vi, o cem je rec. Zatni zuby a makej. :-P
    19.8.2022 17:35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays 2022 nebudou
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    konspiračně teoretický bizár

    Zobrazit komentář
    Jendа avatar 20.8.2022 21:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays 2022 nebudou
    Domácí IV tekutiny a kyslík
    Ty jo, to si lidi umí běžně doma dávat infuze?
    19.8.2022 23:16 666
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays 2022 nebudou
    tak jestli jednotky procent smrtnosti (nebude se tu hadat o presne cislo) podle tebe znamena temer jistou smrt, pak si jeste vetsi hystericky idiot, nez sem si vubec dovedl predstavit.
    21.8.2022 13:00 Virózo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays 2022 nebudou
    ...až budeš ležet v nemocnici na kyslíku a přesto se dusit, tak budeš o viróze přemýšlet jinak.
    23.8.2022 11:31 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays 2022 nebudou
    Ne, ani omylem. Nikdy bych nechtel, aby se kvuli memu dobremu pocitu likvidovala ekonomika a lidske svobody. Nikdy. Lockdown byl, stat se zadluzil, lide prisli o svou dustojnost, cerveny svetr exhiboval, ... a co? Lide stejne zemreli. Tak to v prirode chodi. Proste obcas prijde patogen, ktery populaci trosku probere. Je to prirozene. Kazdy, at se chrani svobodne a z vlastni vule.
    23.8.2022 11:29 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LinuxDays 2022 nebudou
    Jiste, to nerozporuji, ale jak sam pisete, ten rizikovy clovek si to rozmysli a svobodne zustane doma. V cem je problem? Neni spravne likvidovat ekonomiku, zadluzovat stat a brat lidem svobody kvuli tomu, ze nekdo ma pocit vetsiho bezpeci tim, ze nikdo nemuze do hospody. Proste at kazdy, kdo se chce chranit, zustane doma, nosi respirator, ockuje se sestou nebo jakou davkou, atd.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.