abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 09:22 | Nová verze

    Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:44 | Nová verze

    Byla vydána listopadová aktualizace aneb nová verze 1.107 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.107 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:22 | Zajímavý článek

    Pornhub zveřejnil podrobné statistiky za rok 2025. V části věnované zařízením a technologiím se lze dočíst, že 87 % přenášených dat směrovalo na telefony, 2 % na tablety a 11 % na desktopy. Operační systém Linux běžel na 6,3 % desktopů. O 22,4 % více než před rokem. Firefox má na desktopu 8,4 % podíl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 13:11 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak dorazte na prosincovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. O čem budou tentokrát strahováci referovat? Téměř každý už si všiml významného zdražení RAM a SSD, jsou zde ale i příjemnější zprávy. Průša uvádí

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) podporuje vyjádření partnerů ze Spojeného království, kteří upozorňují na škodlivé aktivity společností Anxun Information Technology (též „I-S00N“) (pdf) a Beijing Integrity Technology (též „Integrity Tech“) působících v kyberprostoru a sídlících v Čínské lidové republice (ČLR). Tyto společnosti jsou součástí komplexního ekosystému soukromých subjektů v ČLR,

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 04:55 | IT novinky

    Společnost Pebble představila (YouTube) prsten s tlačítkem a mikrofonem Pebble Index 01 pro rychlé nahrávání hlasových poznámek. Prsten lze předobjednat za 75 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 04:22 | IT novinky

    Společnost JetBrains v listopadu 2021 představila nové IDE s názvem Fleet. Tento týden oznámila jeho konec. Od 22. prosince 2025 již nebude možné Fleet stáhnout.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    9.12. 21:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 146.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 146 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.12. 17:00 | IT novinky

    Před rokem převzala Digitální a informační agentura (DIA) vlastnictví a provoz jednotné státní domény gov.cz. Nyní spustila samoobslužný portál, který umožňuje orgánům veřejné moci snadno registrovat nové domény státní správy pod doménu gov.cz nebo spravovat ty stávající. Proces nové registrace, který dříve trval 30 dní, se nyní zkrátil na několik minut.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.12. 11:33 | IT novinky

    IBM kupuje za 11 miliard USD (229,1 miliardy Kč) firmu Confluent zabývající se datovou infrastrukturou. Posílí tak svoji nabídku cloudových služeb a využije růstu poptávky po těchto službách, který je poháněný umělou inteligencí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (47%)
     (19%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (24%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 451 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 2.12. 18:34
    Rozcestník

    Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001

    Matthew Garrett (mjg59) vytvořil aplikaci Ulfire umožňující ovládat žárovky LIFX a WeMo pomocí zařízení jako Amazon Echo umožňujících ovládat žárovky Hue. Chtěl přidat podporu barevných žárovek, tak si koupil iSuper iRainbow001 a věnoval ji příspěvek na svém blogu. V žárovce běží Linux, zmínka o GPL licenci a zdrojových kódech nikde. K žárovce se lze připojit pomocí telnetu, jméno a heslo je admin, a získat práva roota. Přihlašovací jméno w13733 a heslo gbigbi01 pro dálkové ovládání je nastaveno napevno. Napevno je nastaveno také SSID iRainbow. Matthew Garrett kontaktoval výrobce. Žárovka byla navržena v roce 2012, už se nevyrábí, zdrojové kódy nejsou a bezpečnostní záplaty nebudou.

    26.2.2016 00:55 | Ladislav Hagara | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.2.2016 07:00 Luxfer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Vítejte ve světě IoT! Budoucnost je zářivá :-)
    Rezza avatar 26.2.2016 10:36 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Ja se tak na IoT tesim, ale zatim kazde setkani je na... Co dokazali v Samsungu provest s klimatizaci s WiFi :).
    26.2.2016 11:46 AlYoSHA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Hej. Rit si budem utierat nabootovanym e-ink papierom. Inak to nebude ono.
    pavlix avatar 26.2.2016 12:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Pohodlíčko, elektrohajzlpapír ti udělá chemický a biologický rozbor a rovnou ti přečte platební kartu a udělá nákup v lékárně.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.2.2016 21:24 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Babisovi posle skrz system EET slozeni a dle tabulek zjisti, zdali to koreluje s nakupy v supermarketu, jestli nahodou neni nekde natrhano neco co nebylo zaplaceno a timpadem nezdaneno. Ty danove uniky jsou prece svinstvo.

    Cyve ovladat zarovku mobilem. To uz je hrozne peklo. Driv stacily dva kontakty, dnes potrebujes OS a alespon 10M tranzistoru. Proboha kam jsme to dosli... Mozna je to cele zrale na poradny restart. Nestalo se to uz kdysi davno nekolikrat?
    26.2.2016 22:29 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Cetl jsem... "nakup v elektrarne" ;).
    26.2.2016 07:06 J.Tvrdý
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Sakra,

    to, čeho jsem se tak bál je už tady...

    Ach ouvej.

    26.2.2016 08:48 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Sotware v kazdej picovine, tento trend vidiet vsade. Aj vysavace a mixery uz maju regulator vykonu s procesorom. Tie ale nastastie nemaju wifi (zatial). Akurat je problem, ked sa ten procesor odpali a musi sa kupit cely regulator...
    26.2.2016 10:05 Ján Dráb | skóre: 4 | Banská Bystrica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    No ano. Časy mechanických písacích strojov sú úž dávno ta-tam.. :)
    Everything has room for improvement.
    26.2.2016 12:35 Bubo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Tieto veci vyraba nasa firma, blbe nie je to, ze sa odpali, blbe je to, ze napr. riadiaci system pre napravu v BMW X3 predavame za sumu blizku 20,-€ a taky do vysavaca je nasobne lacnejsi. A to je blbe za co to dostanes ako nahradny diel a za co ti urobia celu opravu.
    26.2.2016 13:38 Cabrón
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    To je 20 EUR za licenci pro jeden výrobek?
    26.2.2016 15:42 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Mozno je lacnejsi, ale ked sa po dvoch rokoch neda nikde zohnat, tak co? Mozem si kupit cisty procesor a napisat vlastny program...
    26.2.2016 14:06 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Software v každé pi..... by zas tak nevadil. Proč třeba někde nepoužít mikrokontrolér, pokud to zařízení zlevní a přidá užitečné funkce?
    Tragédií je uměle přiživovaná móda IoT, orientovaná na oblbování průměrného konzumenta, aby vyhodil další peníze. A tak bude Internet zanedlouho zasviněn děravými nesmyslnými zařízeními s komplexním OS, která nebudou nikdy updatována, budou generovat zbytečný provoz a sloužit undergroundu :-) nebo všemožným korporátním a státním šmírákům :-(
    Drtivá většina z toho bude čínský brak s mizernou životností a tak se ty krámy budou povalovat všude kolem a výroba nových, ještě děravějších než ty původní, pojede naplno :-)
    Rezza avatar 26.2.2016 15:05 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Ale IoT dava smysl - jen je potreba vyresit ten problem shit zarizeni, kterych pravda uz dnes je tolik...
    26.2.2016 15:44 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Ten problem sa vyriesit neda, na vyrobe smejdov a porusovani licencii je totiz zalozena ekonomika mnohych krajin.
    26.2.2016 20:34 Tany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Tento problém se naopak vyřeší sám, až bude penetrace shit zařízení dostatečně veliká, tak na to někdo napíše exploit.

    Už se těším na situaci, kdy bude někdo někoho vydírat způsobem - pošli bitcoin, jinak si nerozsvítíš a z ePračky nedostaneš svoje vypraný spoďáry.

    27.2.2016 16:28 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    ... par milionu takovych zarizeni v botnetu proste jen v nejaky "dostatecne stejny" cas zapnout... :-(
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    Josef Kufner avatar 26.2.2016 17:30 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Co dnes chybí je domácí sběrnice. Standardizovaný otevřený protokol, který by šel mapovat na ethernet a umožnil bezpečně komunikovat mezi žárovkami, vypínači, zásuvkami, splachovadlem a kdo ví čím ještě. Uživatel by si doma připojil k routeru krabičku, která by se postarala o napojení do LAN a pokud by bylo třeba, klidně by takových krabiček mohl mít více, navzájem propojených po ethernetu.

    Ten protokol by musel definovat hardwarové rozhranní, které by zvládlo i nějaké celkem běžné ATmega8. A také by muselo umožňovat komunikaci jak po drátu, tak bez drátu na nižších frekvencích (max. desítky MHz).

    Klidně by stačilo upravit CAN nebo podobnou průmyslovou věc. Standardizovat, zdokumentovat, udělat referenční implementaci kompatibilní s Arduinem a Raspberry, trošku propagovat.

    Kdo se toho chopí?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Heron avatar 26.2.2016 18:24 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Tomuhle se říká systémová instalace (dříve inteligentní ;-)), existuje to už docela dlouho a moc se to neujalo. Evidentně lidi ještě nejsou tak líní, aby si rozsvítili vypínačem a zalužie zatáhli provázkem.

    Jedné, kde se to trochu rozšířilo je oblast vytápění a regulace tepla, protože tam to může ušetřit nemalé prostředky.

    Nedávno kolem toho proběhly na elektrice diskuse 1 a 2.

    Osobně vidím jako největší problém existenci single point of failure (odejde cpu řízení aktorů a ani na tom záchodě si nerozsvítíš), cenu a složitost takové instalace.
    26.2.2016 19:22 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Nevím jak moc je to otevřené, ale existuje Z-Wave a Zigbee. Minimálně pro Z-Wave existuje opensource HW modul k RPi a software k tomu, Z-Way se to jmenuje.

    Moduly mezi sebou komunikují v EU na 868 MHz a eventy na tlačítka jdou naprogramovat, že k tomu není potřeba ani žádný centrální prvek a člověk si rozsvítí a zhasne i bez toho, třeba kdyby odešel zdroj nebo se to zaseklo.
    26.2.2016 10:50 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Linux (ne to software) v žárovce. Blbá dekadence.
    26.2.2016 11:53 Yarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Díky bohu, že se k tomu dá připojit telnetem a získat práva roota. To si to člověk alespoň snadno upraví. Kdyby byly na 220 V, tak bych si jich hnedle pár koupil, teď po tom hype budou za pusu :) Mnohem horší jsou různé děravé proprietární protokoly a nemodifikovatelná zařízení.
    26.2.2016 13:20 elektron
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Už přes 20 let nemáme 220V a 380V, ale 230 a 400V.
    26.2.2016 13:58 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Teorie a praxe se liší především v praxi.
    Quando omni flunkus moritati
    26.2.2016 14:51 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    V takom prípade nikdy nebolo ani 220V.
    27.2.2016 08:36 Peter Fodrek | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    ono to efektivne napatie bolo

    220+/-10% takze od 198-442V

    dnes je

    230+/-10% takze od 207-453V len potom niekoho napadlo, ze stare zaridenia to odpaluje, tak sa horna tolerancia znizila

    26.2.2016 15:05 jsešúžasnejvole
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    ano,debile--------jo,už za zlatejch komunistů bylo na trafačkách psáno 22kV/400/231V blbe
    26.2.2016 17:39 elektron
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Ano, debile--------jo, už za zlatejch komunistů bylo na trafačkách psáno 22kV/400/231V blbě.

    Prosím dbej nejen na obsah, ale i na formu svých sdělení. Všímáš si, jak se to lépe čte?
    ⧠ A = 0 avatar 26.2.2016 13:28 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Evidentně se nejedná o žárovku.
    Nevolte zmrdy.
    26.2.2016 19:13 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Za tú cenu sa naozaj nejedná o žiarovku. Číňan také iWiFi žiarovky predáva za dvacku.
    26.2.2016 20:41 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Zarovka s Linuxem a wifi? Wtf? Stesti, ze mam zasobu edisonovych topnych teles.
    Dreit avatar 26.2.2016 23:58 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001

    EU už vysílá zásahovku

    Nope
    27.2.2016 09:08 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Matthew Garrett o žárovce iSuper iRainbow001
    Jo kéž by. (Ale asi spíš sanitku.)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.