abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    16.7. 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    16.7. 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 8
    16.7. 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 410 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Mesa 7.0

    Vyšla Mesa 7.0, svobodná implementace specifikace OpenGL. Tato verze přináší podporu API OpenGL 2.1 a od minulé verze navíc opravuje různé chyby. Příští měsíc čekejte příchod nové specifikace z řady OpenGL 2.x (Longs Peak) a o tři měsíce později OpenGL 3.0 (Mount Evans).

    29.6.2007 11:05 | Luboš Doležel (Doli) | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    cezz avatar 29.6.2007 12:15 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mesa 7.0

    Chapem to spravne tak, ze _teoreticky_ by sa Mesa dala pouzit ako SW emulacia HW akceleratora (ak napriklad ten nie je dostupny) a teoreticky by tak dovolila spustit napriklad XGL bez 3D akceleratora?

    Pripadne viac vseobecne dokaze posluzit ako SW renderer pre openGL aplikacie? V dobe viacjadrovych procesorov by "SW 3D karta" mohla byt zaujimavou alternativou ku klasickym rieseniam. Neviem, ako by to bolo s vykonom, ale na nejaky low-end by sa 3GHz jadro mohlo dotiahnut nie?

    V tejto oblasti rozhodne niesom odbornik, takze nejaku fundovanu diskusiu by som uvital. :-)

    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 29.6.2007 12:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mesa 7.0
    Dá se tak použít - glxgears s tím běží a když se uskromníte, tak i Enemy Territory (<1 FPS) :-D
    cezz avatar 29.6.2007 13:16 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mesa 7.0
    Zaujimalo by ma, preco je v tom taky rozdiel.. Moje GPU myslim bezi na nejakych 400Mhz, CPU bezi na realnych 2GHz (Athlon 64 X2 3800+).
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    vogo avatar 29.6.2007 13:23 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mesa 7.0
    protože architektura x86 je příliš komlexní a má instrukce odlišné od instrukcí GPU. GPU má přímo specializované obvody pro jednotlivé instrukce, proto je dokáže provádět mnohem rychleji a efektivněji.
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    29.6.2007 12:37 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mesa 7.0
    Ano, to je možné. :-)
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    Jiří Němec avatar 29.6.2007 12:38 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mesa 7.0
    Výkon to má tragicky malý. To určitě poznal kdokoliv komu někdy nefungovala 3d akcelerace. Spíš se dnes do módy dostává využití GPU místo CPU.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 29.6.2007 12:58 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mesa 7.0
    Přesně tak. Dnešní běžná CPU mají asi (řádově) něco přes 10 GFLOPS, nVidia GeForce 9xxx bude dosahovat 1000 GFLOPS.
    David Ježek avatar 29.6.2007 13:39 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mesa 7.0
    nVidia GeForce 9xxx bude dosahovat 1000 GFLOPS.
    Tolik PR oddělení nVidie. Na reálně dostupnou kartu a její výkon si počkejme do předvánočního období (pokud inq nekecá :-D). Jinak dneska jsme cca. na polovině, jak ATI, tak nVidia. Ale přiznávám, že nVidia se s CUDA asi trochu dál.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 29.6.2007 13:42 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mesa 7.0
    Ono to ani není z PR oddělení, ale nepotvrzená informace. Zatím však tak daleko od pravdy nebyly.
    David Ježek avatar 29.6.2007 14:28 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mesa 7.0
    ta první věta byla drobná zjednodušenina, tohle info totiž údajně vypustil Michael Hara, což je VP Investor Relations and Communications. A lidé z takovejhle divizí nejsou nadarmo zváni "průmyslovými (PR) básníky". ale jak říkám, do světa to pustil inq, takže obezřetnost je zcela na místě.
    29.6.2007 13:40 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mesa 7.0
    Chapem to spravne tak, ze _teoreticky_ by sa Mesa dala pouzit ako SW emulacia HW akceleratora (ak napriklad ten nie je dostupny) a teoreticky by tak dovolila spustit napriklad XGL bez 3D akceleratora?
    Případně může být použita v případě, že danou funkci neumí karta
    Neviem, ako by to bolo s vykonom, ale na nejaky low-end by sa 3GHz jadro mohlo dotiahnut nie?
    Těžko, grafické karty jsou HW specializované na grafické operace. Základní grafické operace jsou jednoduché a dají se paralelizovat, což je nejjednodušší urychlovací technika, která se ovšem na CPU nedá rozumně provést.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.