abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 16:33 | Komunita

Google zveřejnil seznam 200 organizací přijatých do letošního Google Summer of Code (GSoC). Dle plánu se studenti přihlašují od 16. do 31. března. Vydělat si mohou od 3 000 do 6 600 dolarů. V Česku a na Slovensku 3 600 dolarů. Další informace v často kladených otázkách (FAQ). K dispozici jsou také statistiky z minulých let.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:55 | IT novinky

Ve věku 74 let zemřel Lawrence Tesler. V 70. letech pracoval v Xerox PARC a posléze odešel do Apple. Zabýval se především zjednodušováním uživatelských rozhraní, byl odpůrcem modality a přispěl k prosazení moderního způsobu označování a kopírování textu – myší a klávesovými zkratkami (kombinace s XCV) – v raných Apple Human Interface Guidelines. Dále se podílel např. na vývoji Smalltalku a souvisejícího přenosného počítače Xerox NoteTaker nebo později PDA Apple Newton.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 4
včera 13:11 | Zajímavý článek

Aktuální příspěvek What is Mobile PureOS? na stránkách společnosti Purism je věnován operačnímu systému Mobile PureOS, tj. PureOS pro mobilní zařízení a především pro telefon Librem 5. Víceméně se jedná o stabilní Debian s GNOME doplněný o balíčky phosh, phoc, libhandy, Calls, Chats a další.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.2. 19:33 | Zajímavý článek

Jozef Mlich se v příspěvku PinePhone je nové OpenMoko na svém blogu věnuje svému novému linuxovému chytrému telefonu PinePhone v edici BraveHeart: "Momentálně se pocity z tohohle zařízení dají přirovnat k BrokenMoku. Většina věcí prostě nefunguje. Minimálně ne sama od sebe. Začít se dá už u samotného hardware, kde existuje wiki stránka popisující nedostatky".

Ladislav Hagara | Komentářů: 17
20.2. 10:00 | Zajímavý projekt

Justine Haupt aktualizovala svůj open source mobilní telefon s rotační číselnicí a zveřejnila kompletní dokumentaci, vlastní kód, schémata i STL soubory pro 3D tisk. Desku plošných spojů případně i vytištěný obal lze koupit v jejím obchodu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 40
20.2. 06:00 | IT novinky

Otevřená certifikační autorita Let's Encrypt v příspěvku na svém blogu informuje, že žádosti o vystavení certifikátů nově validuje z několika míst současně (Multi-Perspective Validation). Další informace v diskusním fóru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
19.2. 13:55 | Nová verze

Byla vydána verze 15.0 na Debianu založené linuxové distribuce Untangle NG Firewall. Přehled novinek v poznámkách k vydání a ve videu na YouTube. Vyzkoušet lze (zatím neaktualizované) demo webového rozhraní.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 12:11 | Pozvánky

Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 3. a 4. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během devátého ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru nebo Facebooku, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

Petr Krčmář | Komentářů: 7
19.2. 10:22 | Zajímavý článek

Alexander Popov se v příspěvku na svém blogu podrobně věnuje možnostem zneužití bezpečnostní chyby CVE-2019-18683 v linuxovém podsystému V4L2. Videoukázka eskalace práv na YouTube. Chyba byla v upstreamu opravena v listopadu loňského roku. Alexander Popov se chybě věnoval ve své přednášce (pdf) na konferenci OffensiveCon 2020.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 06:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 20.02.17 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení o vydání. Využíván je MLT Multimedia Framework 6.20.0 a WebVfx 1.2.0. Nejnovější Shotcut je k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak i Snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
Vydržela vám novoroční předsevzetí?
 (9%)
 (6%)
 (3%)
 (83%)
Celkem 178 hlasů
 Komentářů: 0
Rozcestník

www.AutoDoc.Cz

Mozilla propouští 70 zaměstnanců

TechCrunch informuje, že Mozilla Corporation propouští 70 zaměstnanců. Dle Mitchell Baker se Mozille nedaří generovat příjmy.

16.1. 07:00 | Ladislav Hagara | Komunita


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

16.1. 11:12 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Tak snad to budou zkušení vývojáři a ne nově nabrané vývojářky nebo snad dokonce manažeři a marketeři inkluzivních projektů.
Bystroushaak avatar 16.1. 11:34 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
16.1. 11:52 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
To se mi ulevilo.
16.1. 16:21 Meh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Mne take. Jediny duvod, proc je na bezne webove strance 50 ruznych obfuscovanych trackeru v JS od 30 spehovacich firem, je ten, ze vic proste ten JS interpret neda. Misto treba 500 nebo 5,000 trackeru, ktere by tam mohli nacpat ve forme blobu. V tomhle smeru je masakr vyvojaru rychlych paralelnich kompilatoru spehovacich blobu krok spravnym smerem.

Vedle toho by mohli vyhazet lidi, kteri nejprve slavne zabuduji API, ktere nikdo nechce, jen aby jej po par letech jeste slavneji umoznili trochu blbe blokovat, ackoliv to slo vzdy, a lepe.
16.1. 11:32 SpookY
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Tak hlavně aby byla mezi propuštěnými samotná Baker... Firefox začal erodovat už před lety, krátce poté, co nastoupila jako CEO.

Samotná Mozilla si nas*kálela do vlastního hnízda tím, že zrušila XUL a podporu starých doplňků. Naplivali tím do tváře stovkám či tisícům vývojářů, kteří věnovali čas a energii na vývoj kvalitních doplňků. A Firefox bez doplňků je o ničem.

V Mozille je to na úklid a schody se zezdola zametat nedají.
16.1. 11:37 RB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Ale hovno, právě posledních několik let Firefox stahuje technologický náskok Chrome a XUL byla žába na prameni. Měli bychom sice tisíce doplňků, ale jinak prohlížeč na hovno. Problém nastal dávno před tím, kdy si Mozilla neuvědomila, že samotné vykreslovací jádro webová platforma je mnohem důležitější než prohlížeč. Mohli to tenkrát víc otevřít mimo Firefox. Apple nemusel brát KHTML a dělat z něj WebKit, ale mohl postavit Safari na Gecko...
Pavel 'TIGER' Růžička avatar 16.1. 12:13 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 49
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Ono ani tak nejde o technologie, jako o marketing. Místo prosazování prohlížeče se zabývali kosočtverci a tím jim ujel vlak. Po googlu chtěli více, než jim chtěl dát a takhle to celé dopadlo. Google narval do marketingu neskutečné peníze, skoro každý instalátor nekomerčního produktu a dokonce i některé komerční nabízel k instalaci i chrome. Tehdy chromák nesahal firefoxu ani po kotníky, takže nerozhodovali technologie, ale peníze. Dnes firefox nenabízí žádný přínos oproti chrome/chromium based prohlížečům, proto není důvod k jeho používání. Smutné na tom všem je, že jsme z monopolu spadli do monopolu a tem mezičas svobody je zase pryč.
16.1. 12:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Dnes firefox nenabízí žádný přínos oproti chrome/chromium based prohlížečům, proto není důvod k jeho používání.
S tím bych teda nesouhlasil. U Chromu existují IMO celkem oprávěné obavy, že bude Google v budoucnu víc a víc stěžovat práci adblockerům. (Což pro Google dává smysl vzhledem k jejich bussiness modelu.) Další věc je, že Chrome je čím dál víc integrovaný s Google účty. Firefox velmi pravděpodobně nebude trpět ani jednim z těhle problémů.

Další věc je, že je dnes už opravdu hezky rychlý, alespoň mně to tak přijde.

(A ty řeči o tom, že zlá Mozilla zabila doplňky bych taky nebral úplně vážně, IIRC dnes už se ty rozšíření dají používat +- stejně jako dřív...)
Přidej se k odporu proti eko-fanatismu! Konzumuj prémiové informace plné zdravého rozumu a vyhýbej se těm nevhodným!
16.1. 12:51 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Další věc je, že je dnes už opravdu hezky rychlý, alespoň mně to tak přijde.
Taky jsem si v posledni dobe nekolikrat rikal, ze mi Firefox beha svizneji nez Chromium.
(A ty řeči o tom, že zlá Mozilla zabila doplňky bych taky nebral úplně vážně, IIRC dnes už se ty rozšíření dají používat +- stejně jako dřív...)
IMHO izolovat a standardizovat API pro doplnky bylo jedine rozumne reseni. Driv, kdyz kazdy upgrade FireFoxu rozbil nahodne nejaky doplnek a clovek musel cekat, nez se to opravi, to byl (minimalne pro mne) argument, proc doplnky nepouzivat.
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
16.1. 17:32 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Ale starou backoru, driv vychazela verze ktera mohla teoreticky neco rozbit jednou rocne, dnes vychazi verze ktera neco se 100% jistotou rozbije co 14 dnu.

Osobne si v klidu a pohodli uzivam XUL palemoonu vcetne vse doplnku a pluginu kterych mi libo, jen si nektery z nich musim drzet peclive zalohovany, protoze chrozila je uz vsechny smazla.

Az konecne krachnou, otevru lahev aktualne 20 let stary skotsky. Prave sem uspesne zlikvidoval dalsich 50 instanci chrofoxe. Vazne totiz nehodlam resit, ze co 14 dnu ti kokoti zakladaji userum novy profily, takze jim zmizi historie, zalozky hesla, proste vsechno.
16.1. 22:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Firefox používám a žádné rozbíjení co 14 dní nepozoruju. Asi dělám něco špatně.
Přidej se k odporu proti eko-fanatismu! Konzumuj prémiové informace plné zdravého rozumu a vyhýbej se těm nevhodným!
17.1. 16:58 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
jo, treba se neprihlasujes na dvou ci vice pocitacich ... ze prej chrofox je vhodnej do korporatu, to urcite ...
20.1. 11:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
V Palemoonu funguje přihlašování? Nebo jen fuzzuješ diskusi?
Přidej se k odporu proti eko-fanatismu! Konzumuj prémiové informace plné zdravého rozumu a vyhýbej se těm nevhodným!
xkucf03 avatar 16.1. 13:16 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců

Sice stále Firefox používám, ale…

S tím bych teda nesouhlasil. U Chromu existují IMO celkem oprávěné obavy, že bude Google v budoucnu víc a víc stěžovat práci adblockerům.

Chromium/Blink jsou taky svobodný software a lze je upravit a nežádoucí vlastnosti z nich vyházet. Není to triviální vzhledem k obrovské komplexitě a množství kódu. Ale srovnatelnou komplexitou trpí i Firefox a jeho jádro.

Další věc je, že Chrome je čím dál víc integrovaný s Google účty. Firefox velmi pravděpodobně nebude trpět ani jednim z těhle problémů.

Už teď mám ve Firefoxu tlačítko „Přihlásit se k aplikaci Firefox“ a různé online služby. Obávám se, že Firefox k tomu tedy směřuje taky. Asi je to pořád lepší než Google, ale ne až tak moc. Kdysi, když začínal Firefox Sync, tak se dost psalo o tom, že si můžeš provozovat vlastní server. Asi to jde pořád (?), ale už se o tom moc nepíše a zjevně to není priorita Mozilly.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
16.1. 13:51 abc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Chromium/Blink jsou taky svobodný software a lze je upravit a nežádoucí vlastnosti z nich vyházet. Není to triviální vzhledem k obrovské komplexitě a množství kódu. Ale srovnatelnou komplexitou trpí i Firefox a jeho jádro.
Forknout Chrome/Blink a vyhazet z nej nezadouci veci je sice komplexni ukol, ale ten pravy problem vezi v tom nasledny fork udrzovat tak, aby ti kompletne neujel vlak.

Mozilla je (vyjma Apple) momentalne jedina entita ktera ma prostredky a odhodlani vest samostatny vyvoj moderniho prohlizece. Pokud Mozilla chcipne, bude mit Google volne pole pusobnosti.
16.1. 13:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Chromium/Blink jsou taky svobodný software a lze je upravit a nežádoucí vlastnosti z nich vyházet. Není to triviální vzhledem k obrovské komplexitě a množství kódu.
No, hlavně to imo není reálný vzhledem k tomu, že pak efektivně existuje fork, který musí někdo udržovat, portovat ty změny na nové verze a doručovat aktualizace. Bez toho to nemá vůbec cenu.
Přidej se k odporu proti eko-fanatismu! Konzumuj prémiové informace plné zdravého rozumu a vyhýbej se těm nevhodným!
16.1. 20:42 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Takovej fork existuje, jmenuje se ungoogled-chromium a je udržovanej. No a tam by měly bejt všechny nežádoucí věci úplně odstraněný. V Mozile maj plnou hubu keců, jak dbaj na soukromí a ve výchozím stavu je telemetrie a další věci. Něco takovýho nechci. Jelikož pro firefox něco jako ungoogled-chromium není, je jen librefox (a to je jenom nějaká sada patchů, tedy neni to fyzicky odstraněný kód s než. součástma), tak moje volba je tim pádem vyřešená.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
David Heidelberg avatar 16.1. 22:44 David Heidelberg | skóre: 45 | blog: blog_
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
O telemetrii vím, třeba Gentoo ji vypíná ve výchozím stavu. Co jsou ty další věci?
Jendа avatar 17.1. 01:18 Jendа | skóre: 76 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Mě dost děsilo to přihlášení do Googlu = přihlášení do browseru a následné tlačítko „Turn on Sync“, které vypadalo, že když na něj omylem kliknu, tak se okamžitě začnou posílat všechna moje hesla do gůglu. Teď jsem to vyzkoušel s čistým profilem a naštěstí je tam ještě jedna potvrzovací obrazovka, takže to není tak hrozné.

Těsně před odesláním komentáře jsem si všiml, že se asi ptáš na Firefox. Nějaké věci jsem sbíral u sebe, ale Firefox jsem si držel na verzi 52 až do konce její podpory a pak jsem computer security ragequitnul, takže jsem to pak už neřešil a stránka tak je neaktuální. Ale občas si někdo z kamarádů stěžuje že mu to podobným způsobem dělá nějaké nevyžádané požadavky.
17.1. 11:19 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Nějaké věci jsem sbíral u sebe
Jojo, Captive portal. On je třeba Captive portal i v androidu, jenže tam očividně nic nekalýho nedělá. I když jsem ho z Lineage už dávno odstranil :). Tady pravdu díš, v Mozille je to vyloženě práskací služba. Captive portal je třeba i v Ubuntu, ale tam jsem ještě nezjistil, co to dělá. To máš za domácí úkol :-)
Tahle patička nemá hlavu ani patu
19.1. 01:00 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
v Mozille je to vyloženě práskací služba.
poslouchám
19.1. 23:36 f
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Plkas uplne hovadiny. Jelikoz je to open source. tak neni tezke se podivat, co presne to dela.
17.1. 02:06 Meh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Telemetrie ma tusim nekolik komponent, ktere je potreba vypnout zvlast, a ne vsechny se jmenuji telemetrie.

Ale bez ohledu na to: zapnute 3rd paty cookies by default (lul?), referer, ktery prozrazuje, kde jsi byl, OCSP, ktere prozrazuje, kam jdes, canvas, ktery weby vyuzivaji k fingerprintingu (vypni canvas a sleduj, kolik webu, ktere nic nekresli, se rozsype), indexedDB, coz jsou v podstate cookies, jen se nejmenuji cookies a obecne se o nich moc nevi, service workers, ktere se nainstaluji pri pouhe navsteve webu a pak volaji domu (a jen tak mimochodem na tebe vysypou vse, co lze z requestu vycist, webu, na ktery uz ani nechodis), adresni radek, ktery naprasi Googlu vse, co se v nem objevi, recyklace spojeni (at uz na urovni TLS nebo HTTP), ktera umoznuje priradit ruzne a v podstate nezavisle requesty jedne osobe, atd. (na tom atd. si muzou vyzkumnici udelat doktoraty).

Z hlediska ochrany soukromi uzivatele Firefox neni absolutni katastrofa proste jen proto, ze je tu jeste Chrome.
Bystroushaak avatar 17.1. 10:15 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
17.1. 11:17 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Co jsou ty další věci?

No je jich dost a tak pěkně bych je nevyjmenoval jako Meh, poněvadž mam už trochu sklerózu. Když jsi ten mobilní linevangelista (to jako fakt jo?), tak mě teď vytanulo na mysli, že jsem viděl video s Pinephone a tam běžela dost svižně Plasma Mobile s Falkonem. A ten Falkon mě celkem zaujal i na desktopu. Jediný, co mu chybí, je další rozšiřitelnost pomocí doplňků. Základní hygienický prostředek adblock má. Jinak je naprosto košer a abych tak řekl hezky česky, žádné unsolicited connections by default nevytváří. Teď se tě to asi nebude líbit, co řeknu, ale ten Phosh je hnusnej jak prdel s privacy nightmare firefoxem, nebo co to tam ještě je (epiphany?).

Co je ještě košer, je palemoon. Tam doplňky dávat jdou, ale zase je možná až obskurně zastaralý. V ungoogled-chromiu jsou zpřetrhány vazby tak důsledně, že si doplňky musíš stáhnout ručně, což je dost vopruz.

A tak když to shrnu, používejte ungoogled chromium, haleluja, palemoon, haleluja, a až dospěje víc Falkon, tak Falkon, haleluja. A ukažte světlo ve tmě všem nevědoucím, neb neví, co používáním nekošer prohlížečů činí. Ámen.

Tahle patička nemá hlavu ani patu
David Heidelberg avatar 17.1. 12:08 David Heidelberg | skóre: 45 | blog: blog_
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Rozumím. Ač se mi to dvakrát nelíbí, ale spojení co vytváří Mozilla nepovažuji za nikterak zásadně škodlivé (+ např. v Gentoo jsou ještě víc omezeny defaultní konfigurací).

Service-workers mi ve Firefoxu neběží žádný, ale budu to sledovat v budoucnu co se kde spustí (každopádně možná je po nějakém čase nějak vypínají?).

Falkon - ano, prohlížeč pěkný. Jenže staví nad jádrem z Chrome. Všechno staví nad jádrem z Chrome (původně Apple Webkit, původně KDE KHTML - jen pro osvěžení paměti). Spravovat, vyvíjet a vyznat se v jádru něčeho komplexního jako je webový prohlížeč je hodně náročné a v momentě, kdy Google rozhodne, že do svého jádra zaintegruje funkcionalitu, která půjde velmi těžko vypnout bez velkých ústupků, nebude cesty zpět.

Bez Gecko, jako rozumné konkurence, tu uvítáme monopol jednoho webového jádra a to v podání Googlu zní absolutně děsivě.

Osobně bych byl rád, kdyby vzniklo více prohlížečů založených na Gecko architektuře. Zajména pro mobilní Linux.
xkucf03 avatar 17.1. 12:16 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Osobně bych byl rád, kdyby vzniklo více prohlížečů založených na Gecko architektuře.
+1
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
17.1. 21:13 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
vyvíjet a vyznat se v jádru něčeho komplexního jako je webový prohlížeč je

Jo, to je mi jasný. Pro mě je však základní požadavek na prohlížeč to, aby byl čistej v základu jako slovo Boží. Což firefox rozhodně neni. Můžeš to sice asanovat, ale to je otázka pokoutnýho shánění a přehrabování se v about:config, př. kdo si to chce ulehčit, tak na to je librefox. Taky mi je jasný, že si musí nějak vydělat, aby nemuseli propouštět dalších 70 zaměstnanců. No a oni si vydělávaj kolaborací s Googlem. Takže už je to prašť jako uhoď, spěje to stejně k chrozille.

No a základním mottem, jakousi alfou a omegou připravovaných lintelefonů by mělo být, že veškerý software včetně prohlížeče nevolá domů a nesbírá údaje. To je hlavní proklamovaná deviza, jestli se nepletu.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
20.1. 11:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Spravovat, vyvíjet a vyznat se v jádru něčeho komplexního jako je webový prohlížeč je hodně náročné a v momentě, kdy Google rozhodne, že do svého jádra zaintegruje funkcionalitu, která půjde velmi těžko vypnout bez velkých ústupků, nebude cesty zpět.
Z toho důvodu je ve vývoji Servo. (Ne, že by to byla záchrana, ale alespoň se něco děje.)
Přidej se k odporu proti eko-fanatismu! Konzumuj prémiové informace plné zdravého rozumu a vyhýbej se těm nevhodným!
16.1. 12:59 mica
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Firefox používá jen velmi málo lidí, ale pokaždé, když se o Firefoxu píše, strhne se o něm debata, někdy tak vášnivá, jako by šlo o život. O žádném jiném prohlížeči se tolik nediskutuje. Skoro to až vypadá, že k němu má potřebu se vyjádřit každý, kdo zrovna jde kolem, i když jej jinak nepoužívá.

A pak má dojem, že většina lidí posuzuje to, nakolik Mozilla přisuzuje důležitost různým svým krokům, čistě z toho, kolik lidí a s jakou vášnivostí se zapojí do diskusí pod zprávy o těch jejích jednotlivých krocích. (Jinými slovy: technickým záležitostem rozumí málokdo, takže je málokdo komentuje, zato různá nedůležitá prohlášení netechnického rázu, která zrovna náhodou nesedí do světonázoru toho či onoho, vyvolají bouřlivou debatu, z jejíž bouřlivosti pak sami debatující vyvodí, že Mozilla takovými nedůležitostmi žije.)
16.1. 14:06 Petr Ježek | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Těch "málo lidí" jsou i ministerší úředníci? Píši z Firefoxu jako plošné náhrady nepodporovaného MSIE a problematického Edge ve WIN 10 na nejmenovaném ministerstvu, jinde je to podobné...
Archlinux for your comps, faster running guaranted!
Pavel 'TIGER' Růžička avatar 16.1. 23:14 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 49
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Kdepak, už i tito lidé přešli, přecházejí, nebo budou přecházet na chromáka, jelikož optimalizace aplikací pro státní sféru přestává být pro firefox podporována. Což je naprosto logické vzhledem k jeho drtivému úpadku.
Pavel 'TIGER' Růžička avatar 16.1. 23:26 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 49
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Tak Firefox byl v době největšího svého rozkvětu skoro majoritním prohlížečem a léty se propadl k minoritě. Takže dost lidí s ním má nějakou zkušenost. Já osobně jsem jej používal od nějaké verze 0.6 až do verze 56 a to bez závažnějších problémů. Pak jsem chvíli používal PaleMoon, až jsem skončil u Vivaldiho. Nejsem moc migrační typ, pokud něco funguje. Ale pokud mi (ne)funkčnost nějak narušuje zvyky v mém ovládání, neváhám cokoliv překopat jen kvůli tomu, abych své zvyky měnil co nejméně.
17.1. 08:28 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Osobne sem Chrofoxe vykop v okamziku, kdy zrusili statusbar. A to ze sem udelal jen dobre potvrdil nasledujici vyvoj - vyhazovani moznosti konfigurace z menu do about:config "aby to bylo jednodussi" a jejich nasledny uplny ruseni, protoze to prece nikdo nepouziva atd atd. Pridavani sracek typu helo ... a jejich nasledny ruseni...

Hezky je taky sledovat changelogy palemoonu, kdy defakto uz par let odstranujou sracky po chrozille a pokazdy se najde neco dalsiho.
16.1. 14:03 Petr Ježek | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Pokud tím má být řečeno, že si zaměstnanci na sebe nevydělají, tak je něco shnilého ve státě Příšerky. Pokud jde pouze o neschopné jedince bez přínosu ve výkonnech a hlavně v peněžním přítoku, tak žádná škoda. Nelze však zapomínat na mimotržní příjmy, účetnictví Mozilly jaksi nemám k dispozici.
Archlinux for your comps, faster running guaranted!
16.1. 14:27 AAMMA
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Tak to ale v běžnejch firmách chodí..

Kolik zaplatil Facebook jako příspěvek na vývoj webassembly? Nic? Tak ať si ho napíše sám. Proč by Mozilla měla zadarmo vyvíjet věci, které někomu jinému vydělají peníze?
16.1. 20:15 Konspirator
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla propouští 70 zaměstnanců
Dnes vysla ostra verze MS Edge pro Lin a Mac. Nahoda ?

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.