abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:55 | Nová verze

    Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:33 | IT novinky

    Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 12:22 | Zajímavý software

    Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:55 | Komunita

    Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Komunita

    Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:55 | IT novinky

    Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 44
    včera 14:11 | Humor

    Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:44 | Nová verze

    Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:00 | Zajímavý software

    Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    25.11. 17:00 | IT novinky

    Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (47%)
     (19%)
     (18%)
     (22%)
     (15%)
     (23%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 410 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    Multiplatformní herní engine Xenko pod licencí MIT

    Společnost Silicon Studio ukončila podporu (pdf) svého multiplatformního herního enginu Xenko (Wikipedie) a předala jej komunitě. S verzí 3.0 byly zdrojové kódy enginu i editoru zveřejněny na GitHubu pod licencí MIT. Editor kvůli C# zatím není v Linuxu podporován. Doteď byl vlastní engine pod duální licencí: GPL nebo proprietární. Editor byl proprietární. Projekt lze podpořit na Patreonu.

    5.8.2018 20:33 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.8.2018 16:01 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní herní engine Xenko pod licencí MIT
    Po delsim hledani jsem nasel vseho vsudy jednu hru nad timhle enginem: https://store.steampowered.com/app/563390/Children_of_the_Galaxy/
    Max avatar 6.8.2018 19:09 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní herní engine Xenko pod licencí MIT
    Je to relativně nový game engine. Zajímavé jsou pokusy lidí, které je zveřejňují na jejich forku :
    Showcase
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    mikirc avatar 6.8.2018 19:48 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní herní engine Xenko pod licencí MIT
    V době kdy je Unity zdarma, Unreal engine byl zdarma (jestli je nevím) jaký velký smysl má dělat tyto enginy, když kvalitou se jim nevyrovnají? Unity mělo po uvolnění a dobrou cenovou politiku, takže nevýdělečné hry nemusely nic platit, a placení bylo až od nějaké vydělané částky.
    Byl jednou jeden...
    7.8.2018 07:50 Onanym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní herní engine Xenko pod licencí MIT
    Unity je sice zdarma, ale jen do určité výše tržeb + některá další omezení a zdrojové kódy jsou pouze po zaplacení. Unreal engine je na tom podobně (5 % podíl z tržeb při více jak 3 000 prodaných kusech vašeho výtvoru; přístup ke zdrojovým kódům vyžaduje smlouvu s jeho tvůrcem).
    mikirc avatar 7.8.2018 19:49 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní herní engine Xenko pod licencí MIT
    A jak často je třeba při vývoji hry mít zdrojové kódy enginu? Nebo spíše za jakým účelem? Jen čistě z mé zvědavosti, kdysi jsem něco v unity dělal a přišlo mi to super a s tím, že je zdarma, tak pro free projekty mi to přišlo jako jasná volba.

    Byl jednou jeden...
    Max avatar 8.8.2018 14:09 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní herní engine Xenko pod licencí MIT
    Uvědomuješ si, že se ptáš na OSS foru? :D. Ale jinak důvod je jasný, potřebuješ si engine přiohnout, něco do něj dodat, nějaký vlastní nápad, co ti ušetří čas atd. Důvodů může být spousta. Čím větší projekt, tím specifičtější požadavky.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.