Český LibreOffice tým vydává aktualizaci překladu příručky LibreOffice Draw 25.8. Tato kniha se zabývá hlavními funkcemi programu Draw, vektorové grafické komponenty systému LibreOffice. Pomocí Draw lze vytvářet širokou škálu grafických obrázků. Příručka je ke stažení na stránce dokumentace a tým hledá dobrovolníky pro další překlady.
Anthony Enzor-DeMeo je novým CEO Mozilla Corporation. Mozillu převzal po dočasné CEO Lauře Chambers. Vybudovat chce nejdůvěryhodnější softwarovou společnost na světě. Firefox by se měl vyvinout v moderní AI prohlížeč.
Byla vydána nová verze 9.20 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček RustDesk Server pro vzdálený přístup.
Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 3.4.0 video editoru OpenShot (Wikipedie). Představení novinek také na YouTube. Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je i balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.
Byla vydána nová verze 1.6 otevřeného, licenčními poplatky nezatíženého, univerzálního ztrátového formátu komprese zvuku Opus (Wikipedie) a jeho referenční implementace libopus. Podrobnosti na demo stránce.
Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.
Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným
… více »Moře se ustálilo a strategie implementující upravenou verzi hry "Lodě" vystřelily poslední projektil. Celkem se účastnilo 26 týmů, které odevzdaly 24599 řádků kódu v C/C++, Javě, Pythonu, Delphi a Haskellu (Linusův kernel ve verzi 0.01 měl 8413 řádků :-)).
Zvítězil tým Funtom (Pavel Grunt - FIT VUT, Brno; Tomáš Pastirčák - FI MUNI, Brno) a za středoškoláky tým WreckingMoon (Marek Beleščiak - SPŠ MT, Martin). Kompletní výsledky, statistiky, visualizace a popisy vítězných strategií.
Tiskni
Sdílej:
neztrati.
). Navíc se to vyvíjí opravdu dobře, spousta nových zajímavých možností, atd... Ale to na tenhle server asi nepatří
), kus bakalářky jsem měl v C, netriviálně jsem se podílel na čistě C projektu, který teď používá přes 10k uživatelů,...
Jaky toolkit to ted pouziva? Kdyz se Kylix/CLX alias obalene Qt neujalo. Pamatuju si, ze pak do toho zacli cpat .NET a s tim jsem taky skoncil (pouzival jsem Delphi 1 - 7).
Aha, na jednu stranu to chapu, na druhou to prinasi kopu problemu a nekompatibilit, viz. treba native-like look Swingu atd. Nicmene se obavam, ze se se zadnou takovou aplikaci stejne nikdy nesetkam 
To nevím, ale v Perlu by to jistě šlo na jeden 
jj , to nejzajmavejsi tam chybi .. samotne implementace
. Psal jsem to určitě více jak den, ale velkou část času jsem strávil pátráním po tom, jak to napsat v C++, protože v praxi se s ním vůbec nepotkám.
, ono ta moje strategie bude, podle zveřejněných popisů, skoro stejná jako ta finální (akorat oni lépe vyladili parametry), nejsem žádný matfyzák, ale přece jen mi něco předmet Základy umělé inteligence dal -> některé algoritmy mají primitivní princip a dokážou geniální věci. Žádný existující algoritmus mi na tuhle úlohu nepasoval, ale skoro každý z teorie her využívá systém ohodnocení tahů. Tak jsem přemýšlel, jak pravděpodobnostně ohodnotit políčka herní plochy podle rozestavení mých lodí, trosek a odhalené vody. A když jsem to napsal, samotného mě překvapilo, jak je to účinné a přitom jednoduché oproti nějakému ad hoc řešení. Finální strategie dokonce ani nepoužívala ty specíalní zbraně jako torpédo a ohňostroj, jen bombu, protože skutečně u tohohle systému moc nepomáhají (já je používám naprosto výjimečně, ale spíše to byla nevýhoda).
.