abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:11 | Komunita

    Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.

    Gréta | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | IT novinky

    Elon Musk oznámil (𝕏) spuštění internetové encyklopedie Grokipedia (Wikipedia). Zatím ve verzi 0.1. Verze 1.0 prý bude 10x lepší, ale i ve verzi 0.1 je podle Elona Muska již lepší než Wikipedia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:44 | Komunita

    PSF (Python Software Foundation) po mnoha měsících práce získala grant ve výši 1,5 milionu dolarů od americké vládní NSF (National Science Foundation) v rámci programu "Bezpečnost, ochrana a soukromí open source ekosystémů" na zvýšení bezpečnosti Pythonu a PyPI. PSF ale nesouhlasí s předloženou podmínkou grantu, že během trvání finanční podpory nebude žádným způsobem podporovat diverzitu, rovnost a inkluzi (DEI). PSF má diverzitu přímo ve svém poslání (Mission) a proto grant odmítla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 04:55 | Nová verze

    Balík nástrojů Rust Coreutils / uutils coreutils, tj. nástrojů z GNU Coreutils napsaných v programovacím jazyce Rust, byl vydán ve verzi 0.3.0. Z 634 testů kompatibility Rust Coreutils s GNU Coreutils bylo úspěšných 532, tj. 83,91 %. V Ubuntu 25.10 se již používá Rust Coreutils místo GNU Coreutils, což může přinášet problémy, viz například nefunkční automatická aktualizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.10. 21:00 | IT novinky

    Od 3. listopadu 2025 budou muset nová rozšíření Firefoxu specifikovat, zda shromažďují nebo sdílejí osobní údaje. Po všech rozšířeních to bude vyžadováno někdy v první polovině roku 2026. Tyto informace se zobrazí uživateli, když začne instalovat rozšíření, spolu s veškerými oprávněními, která rozšíření požaduje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.10. 17:11 | Humor

    Jste nuceni pracovat s Linuxem? Chybí vám pohodlí, které vám poskytoval Microsoft, když vás špehoval a sledoval všechno, co děláte? Nebojte se. Recall for Linux vám vrátí všechny skvělé funkce Windows Recall, které vám chyběly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.10. 16:11 | Komunita

    Společnost Fre(i)e Software oznámila, že má budget na práci na Debianu pro tablety s cílem jeho vyžívání pro vzdělávací účely. Jako uživatelské prostředí bude použito Lomiri.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    26.10. 17:11 | IT novinky

    Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (47%)
     (20%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (18%)
    Celkem 279 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    Nátlak na hostingové firmy v ČR roste

    Co mají společného banka, televize a Policie ČR? Nátlak na poskytovatele. O tom, jakým praktikám čelí poskytovatelé kvůli nepřesnostem v §5 zákona č. 480/2004 Sb., se rozepsal předseda představenstva WEDOSu Josef Grill. Různé organizace zneužívají toho, že zákon nerozlišuje mezi autorem obsahu a poskytovatelem služby, ve snaze o likvidaci jim nepohodlného obsahu.

    22.11.2013 08:45 | Ladislav Nešněra | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.11.2013 09:12 Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    Opravdu někdo věří tomu, že jde o něco jiného než propagaci hostingu od wedosu?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.11.2013 09:31 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    Ano. Nás se tenhle zákon dost nepříjemně dotýká také. Je jen dobře, když se na jeho absurditu poukazuje.
    22.11.2013 10:39 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    No tak na první pohled to nevypadá tak špatně - §5, b) dozvěděl-li se prokazatelně o protiprávní povaze obsahu ukládaných informací. Blbý je, co to je "prokazatelně". O tom rozhodne až soud a člověk může být dost nepříjemně překvapený.
    Quando omni flunkus moritati
    22.11.2013 12:56 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste

    Na tom není nic složitého. Ze syntaktického hlediska prokazatelně rozvíjí přísudek dozvěděl-li. Takže když vám někdo doručí povahu obsahu takovým způsobem, že je doručení schopen dokázat, tak je hotovo. Na to slouží třeba dopis „na doručenku“ nebo datová zpráva.

    Kdyby se v zákoně psalo dozvěděl-li se o prokázané protiprávní povaze, pak by se řešilo, jestli stěžovatel prokázal, chcete-li doložil, protiprávnost.

    Tady se mistr zákonodárce utnul.

    22.11.2013 13:38 Jose
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    Soud musi hlavne rozhodnout o te protipravni povaze.
    22.11.2013 20:37 olin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    Správně. Pokud ti kdokoliv pošle dopis (tedy mimo rozhodnutí soudu), pak je to pouze podezření z protiprávního jednání - a o tom ten paragraf nepíše. To by snad mohl právník obhájit, ne?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.11.2013 11:47 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    No, policie si myslí, že to je jinak.
    23.11.2013 09:18 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    To ze nekdo nekomu prokazatelne doruci svoji domnenku, ze nekdo jinej porusuje zakon/jeho prava, nic nerika o tom, ze bylo prokazano, ze se jenda o protipravni konani. O tom muze rozhodnout pouze soud a tudiz zcela logicky jediny prokazatelny dozvedeni-se o protipravnim konani = obdrzeni rozhodnuti soudu.

    Podotykam, ze si nedelam iluze, ze logicke vysvetleni se uplatni v realu.
    Jendа avatar 23.11.2013 04:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    Prudil už někdo? (kromě toho nesmyslu s LOICem?)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.11.2013 11:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    Sem tam někdo vyhrožuje kvůli nějakému příspěvku, že je protiprávní apod. Obvykle ho pošlu bez servítek do háje.
    xxxxxx avatar 22.11.2013 09:50 xxxxxx | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    Ano, i když se v článku nacházela drobná propagace, věřím tomu, že hlavní účel byl poukázat na situaci ohledně toho zákona a "dohlížení na jeho fungování".
    22.11.2013 15:38 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    Svět by byl o něco hezčí místo, kdyby se tako chovalo mnohem více firem. Navíc si myslím, že je určitě lepší budovat si značku jako "to je ta firma, co se propaguje tím, že pomáhá [dobré věci]/bojuje proti [zlé věci]" než jako "to je ta firma, při jejíž vlezlé reklamně se musím ovládat, abych nerozmlátil televizi na cimpr campr basebalovou pálkou" :-)
    22.11.2013 10:04 Jose
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    Zakladni chybou je jiz naznak ze jste ochotni o tom s kymkoliv diskutovat, co se tyka PCR tak zakon o policii jasne rika na co maji policajti narok a jak ho mohou uplatnovat.
    22.11.2013 10:40 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    Jen pro informaci snad dodáme to, že jsme asi jediný poskytovatel, který se takto nyní zachoval.
    Ani ne. Ale to už je asi folklór, že wedosáci jsou jediní a nejlepší (teda když o sobě píšou)

    Quando omni flunkus moritati
    pavlix avatar 22.11.2013 10:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    Tak zas na druhou stranu, pokud se rozhodli jít do relativně drahého boje, tak chápu, že se chtějí veřejně pochválit. Publicita jim může pomoct jak přežít nátlak, tak přinést finanční zisk a tím i šanci na pokrytí ztrát.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    22.11.2013 11:05 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    Tak to ať se klidně pochválí, mě vadí jenom ta část "všichni ostatní jsou svině"
    Quando omni flunkus moritati
    22.11.2013 13:43 Stanislav Petr | skóre: 27 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    S timhle zakonem zas takove problemy nemame. Dulazite tam je to ze musime byt informovani o PROKAZATELNEM poruseni. O tom co jestli se jedna o poruseni zakona nerozhoduje ani banka, ani televine, ale eni pepa z nadrazi. Zakon smi vykladat POUZE soud. Jakozto provozovatel webhostingu a serverhostingu tedy nejsme schopni vykladat zakon a posuzovat jestli se o poruseni zakona jedna nebo ne. Pokud takovato zadost prijde - a ze opravdu chodi, typicka odpoved je at se obrati na soud, nebot nejsme opravneni posuzovat jestli se jedna o poruseni zakona nebo ne (neco jineho jsou zjevna poruseni zakona, jako napriklad detska pornografie a podobne, tam samozrejme provoz okamzite blokujeme).

    Mnohem horsi je zakon na ochranu utajovanych skutecnosti, nebo jak se ta hruza jmenuje. Pred nekolika lety jsme s timhle zakonem meli velkej problem kdyz jeden zakaznik na nasich serverech zverejnil dokumenty ohledne kauzy diag human (myslim ze to tenkrat byla domena tunelplnykrve.cz). Prisla k nam kriminalni policie s tim ze na nasich serverech jsou zverejneny utajovane dokumenty, ale protoze jsou utajovane tak nem nemuzou rict ktere to jsou, ale ze podle zakna jsem povinni je zablokovat. A ze pokud to nezablokujeme tak nam zabavi servery (coz jim tento zakon umoznuje).
    No jo... Co bych cekal od systemu, kterej se vypina tlacitkem start... http://glux.org
    22.11.2013 14:11 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    neco jineho jsou zjevna poruseni zakona, jako napriklad detska pornografie a podobne, tam samozrejme provoz okamzite blokujeme

    Kdo hostuje mimibazar?

    22.11.2013 15:23 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    ... Prisla k nam kriminalni policie s tim ze na nasich serverech jsou zverejneny utajovane dokumenty, ale protoze jsou utajovane tak nem nemuzou rict ktere to jsou, ale ze podle zakna jsem povinni je zablokovat. A ze pokud to nezablokujeme tak nam zabavi servery (coz jim tento zakon umoznuje).
    Tak tohle mi připadá jako Hlava 22 - je vůbec možné to vyřešit bez toho zabavení, když není možné říct, které dokumenty jsou utajované, protože i to je utajované?
    22.11.2013 15:32 Stanislav Petr | skóre: 27 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    Nakonec se to podarilo vyresit, bohuzel nemuzu napsat jak, aby z toho dotycny vysetrovatel nemel problem. Ale pokud by jsme nahodou narazili na nekoho kdo by chtel danej zakon dodrzet zcela presne tak se obavam ze rezumne reseni by neexistovalo.
    No jo... Co bych cekal od systemu, kterej se vypina tlacitkem start... http://glux.org
    22.11.2013 15:35 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    To zní jako dobrá groteska. Dejte pryč to, nesmíme říct co, ale když se netrefíte, odcházíme s vaším HW.. Moc povedené. Obzvlášť, pokud to předtím viděla hromada lidí :-D Každopádně i tady bych čekal nějaké rozhodnutí vyšetřujícího soudce či státního zástupce, protože jinak to je pěkně zneužitelné. Podobně s tím dětským pornem, nebo aktuálním zátahem na Growshopy. Proč by měl provozovatel rozhodovat o oprávněnosti, když tu na to máme soudy?
    22.11.2013 16:00 Stanislav Petr | skóre: 27 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    Tady se k tomu daj najit dalsi informace: http://www.lupa.cz/clanky/postupovala-policie-v-pripade-jana-urbana-spravne/

    Jednalo se tehdy o dost neobvykle vyuziti zakona na ochranu utajovanych skutecnosti, ale kdyzt to bylo dost zvlastni pouziti tohodle zakona, podle vyjadreni pravnika to bylo sice na hrane ale spravne. Takze jsem byli nakonec radi ze jsme alespon NEOFICIELNE pri osobni schuzce dostali informaci o jakou se jedna domenu. Zkoncilo to teda blokaci jedne domeny. Sice si tenkrat spousta lidi stezovalo ze jsme meli zablokovat jen ten jeden dokument, jenze nikdo nam nebyl schopnej rict kterej to je a tenhle debilni zakon dava v takovejhle pripadech policii prilis velkou moc. Sice by jsme si mohli dodatecne stezovat na neprimerenost zakroku a tak podobne, ale k cemu by to bylo... Ta jedna zminena domena by stejne nefungovala a s ni tisice dalsich.

    Viz. v clanku zminene vyjadreni Tomase Sokola: "Problémem je podle něj fakt, že u ust. § 8 odst. 1 trestního řádu neexistuje žádné omezení toho, co lze v rámci „povinnosti vyhovět” požadovat."

    Jestli se teda chce Wedos angazovat v boji proto nejakemu zakonu, tak tohle je mnohem vetsi zmetek nez zakon o nekterych sluzbach informacni spolecnosti.
    No jo... Co bych cekal od systemu, kterej se vypina tlacitkem start... http://glux.org
    gtz avatar 24.11.2013 01:20 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    no nevím co by se stalo kdyby u Vás někdo hostoval dokumenty z kauzy Snowden. Defacto dle našeho práva by to bylo asi v pořádku, ale otázkou je co by s tím udělaly naše 3-písmenkové služby.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    24.11.2013 11:03 Milan Uhrák | skóre: 31 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    Co naše, ale co by s tím dělaly ty cizí služby ... On takový požár serverovny je maličkost, když se chce. A i bez soudu.
    gtz avatar 24.11.2013 12:51 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    Asi ano, ale myslím, že spíše by byla napřed ostrá dipl. nota a pak to ostatní. A mezi prvními by byl sám velkoústý anální aplinista Vondra, který by dal ruku na to, aby server byl odstaven.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.11.2013 11:54 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nátlak na hostingové firmy v ČR roste
    Dořešilo se někdy nějak, jestli na to PČR měla právo?

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.