Debian dnes slaví 32 let. Ian Murdock oznámil vydání "Debian Linux Release" 16. srpna 1993.
Policisté zadrželi odsouzeného drogového dealera Tomáše Jiřikovského, který daroval ministerstvu spravedlnosti za tehdejšího ministra Pavla Blažka (ODS) bitcoiny v miliardové hodnotě, a zajistili i darovanou kryproměnu. Zadržení Jiřikovského může být podle ministerstva důležité k rozuzlení kauzy, která vypukla koncem května a vedla ke konci Blažka. Zajištění daru podle úřadu potvrzuje závěry dříve publikovaných právních
… více »Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa jedná o možném převzetí podílu ve výrobci čipů Intel. Agentuře Bloomberg to řekly zdroje obeznámené se situací. Akcie Intelu v reakci na tuto zprávu výrazně posílily. Trump minulý týden označil Tana za konfliktní osobu, a to kvůli jeho vazbám na čínské společnosti, čímž vyvolal nejistotu ohledně dlouholetého úsilí Intelu o obrat v hospodaření. Po pondělní schůzce však prezident o šéfovi Intelu hovořil příznivě.
Společnost Purism stojící za linuxovými telefony a počítači Librem má nově v nabídce postkvantový šifrátor Librem PQC Encryptor.
VirtualBox, tj. multiplatformní virtualizační software, byl vydán v nové verzi 7.2. Přehled novinek v Changelogu. Vypíchnou lze vylepšené GUI.
Eric Migicovsky, zakladatel společnosti Pebble, v lednu oznámil, že má v plánu spustit výrobu nových hodinek Pebble s již open source PebbleOS. V březnu spustil předprodej hodinek Pebble Time 2 (tenkrát ještě pod názvem Core Time 2) za 225 dolarů s dodáním v prosinci. Včera představil jejich konečný vzhled (YouTube).
Byla oznámena nativní podpora protokolu ACME (Automated Certificate Management Environment) ve webovém serveru a reverzní proxy NGINX. Modul nginx-acme je zatím v preview verzi.
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.08. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost Perplexity AI působící v oblasti umělé inteligence (AI) podala nevyžádanou nabídku na převzetí webového prohlížeče Chrome internetové firmy Google za 34,5 miliardy dolarů (zhruba 723 miliard Kč). Informovala o tom včera agentura Reuters. Upozornila, že výše nabídky výrazně převyšuje hodnotu firmy Perplexity. Společnost Google se podle ní k nabídce zatím nevyjádřila.
Intel vydal 34 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20250812 mikrokódů pro své procesory řešící 6 bezpečnostních chyb.
Navzdory fascinujícímu seznamu software, který již vznikl jako open source, se můžeme snadno přesvědčit, že na něm nenajdeme mnoho nových her. Starší hry jako Doom a Quake byly sice dány komunitě, ale pro herní průmysl je open source nezajímavým odvětvím. Proč tomu tak je vysvětluje osnews.
Tiskni
Sdílej:
Nešlo tady o Linux a jeho uživatele. Jde o to, proč nejsou hry které úspěšně používají open-source model vývoje.
A to s odbytem nesouhlasí.
A proč tedy takové hry nejsou ? Protože pro ně prostě takový způsob vývoje není vhodný. Eric S. Raymond v "The Cathedral and the Bazaar" myslím popisuje proč. Open-source, to je postupný, ale neustálý vývoj. Linux byl včera jinde než dnes a je jisté, že zítra už bude zase trochu jinde. Ale u her to takhle není. Hra má příběh a uživatel ji použije jednou (jak kdy, jistě, berme jako vzor třeba současný hit Doom 3). Ono mu je jedno, jestli zítra bude lepší. On ji hraje dnes a chce ji jako katedrálu. Najednou, celou, úplnou.
Eh, s/nesouhlasí/nesouvisí/, omlouvám se.
Souhlasím. Ale pokud se člověk ohlédne do světa "AAA" počítačových her (hezký pojem) tak vidí, že hru nelze prostě vydávat jako Linuxové jádro. I když, možná. Prostě ne všechny hry jsou takové, aby dokázaly kolem sebe vytvořit komunitu jako třeba ten Battle for Wesnoth. Už z podstaty.
A navíc, opravdu, textový editor napíše kdekdo. Jenže, kdo vám složí hudbu - pro celou hru a aby vypadala celistvě ? Kdo vám nakreslí grafiku (tady opět vytáhnu Cube, ta hra je hezká, jenže je vidět, že grafika a mapy jsou typu Pejsek&Kočička, prostě každý poslal texturu nebo příšeru a je to tam) ? Kdo vám napíše příběh ...
Prostě chci říct, že open-source model vývoje je pro některé věci nevhodný (nebo přinejmenším nepřináší nic navíc). Pokud jako u Wesnothu (nebo třeba Doom ) vytvoříte bazar, tak ano. Jenže některé věci musely vzniknout jako katedrála a nevěřím, že by to šlo jinak.
Možná by se šlo zmínit o případu her, které, ač vyvinuty běžným uzavřeným způsobem, byly posléze po uvolnění potřebných nástrojů právě onou komunitou dále výrazně obohaceny.