abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 06:11 | Zajímavý článek

    Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (25%)
    Celkem 310 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat

    Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat. Řada her tak přestala fungovat. V glibc 2.36 byla odstraněna podpora DT_HASH, jež je právě v Easy Anti-Cheat od Epic Games používána. Nejnovější glibc se již dostala například do Arch Linuxu. Tam je problém řešen balíčkem glibc 2.36-2 s vrácenou podporou DT_HASH.

    15.8.2022 11:33 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.8.2022 12:15 linux sux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    Max avatar 15.8.2022 13:44 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    15 let je podpora modernější verze DT_GNU_HASH. Za toto asi Glibc nebude moci.
    Každopádně kvůli takovým věcem je dobrá existence rolling release dister. Betatesteři to otestují a ti, co jedou stable, nebudou mít tolik problémů.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.8.2022 14:05 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    Z Arch Linux distribuce vychazi SteamOS 3.0 vyuzivany ve SteamDecku, tam by to asi udelalo urcitou paseku.
    15.8.2022 14:11 linux sux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    A proč by nemohli zrovna v glibc nechat nějaký legacy hash? Tohle je přesně o čem mluvil Linus, že taková rozhodnutí dělat za vývojáře nemají i kdyby šlo o využívaný bug.
    15.8.2022 14:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    +1. A je ironický, že opět se jedná o hry...

    No, tohle je zřejmě breaking změna v .36 ... DT_HASH je 'mandatory' podle SysV ... DT_GNU_HASH není zdokumentovaná, resp. je zdokumentovaná blogem ... Nevidim nikde, že by DT_HASH mělo být deprecated ... To je celé takové poněkud shitty ...

    Ale to je bohužel s GNU libc normálka už dekády... Tak hlavně nezapomenout démonizovat statické linkování a různé alternativy k oficiálním distro repozitářům...
    15.8.2022 14:17 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    Tak hlavně nezapomenout démonizovat statické linkování a různé alternativy k oficiálním distro repozitářům...
    Tak hlavne si nezapomenout kopnout kdyz Rust dynamicke linkovani ani *neumi*, zatimco glibc si dynamicky/staticky zkompiluju podle potreby. A repozitare/tarball s bugem v glibc nesouvisi uz vubec.
    15.8.2022 16:57 poklad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    Pokud to rust neumí, tak je to schválně a projekty nad glibc by se z toho měli poučit. Kluci s klepetama víc co dělají. Narozdíl od jiných.
    15.8.2022 17:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    Tak hlavne si nezapomenout kopnout kdyz Rust dynamicke linkovani ani *neumi*
    Ale umí. Nešiř fake news.

    Binárky jsou by default nalinkované proti libc dynamicky. C dependence se také často linkují dynamicky. Zkompiluj si hello world na linuxu, a uvidíš, že ti vypadne dynamicky linkovaná binárky. Rustovské knihovny je také možné linkovat dynamicky, ale není to default, protože 1) ABI se relativně často mění a 2) hodně se používají generika, která nenalinkuješ dynamicky z principu.

    Rust se v tomhle principielně nijak neliší od C++, pouze se prakticky liší v tom, že častěji rozbíjí ABI. U C++ se to ale děje taky a jsou z toho problémy, které se pak řeší různými způsoby - viz třeba c++ devtoolset v RH.
    zatimco glibc si dynamicky/staticky zkompiluju podle potreby
    Teoreticky sice ano, ale kdykoli jsem zkoušel sestavit statickou glibc + k tomu potřebné knihovny, byl to takový oser, že jsem pokaždé radši sáhl po musllibc.
    A repozitare/tarball s bugem v glibc nesouvisi uz vubec.
    No, souvisí to tím, že je to oficiální "správný" způsob, jak distribuovat software pro linux... A typicky jsou ta pravidla taková, že po tobě budou chtít dynamicky linkovat proti dependencím v repu (ale záleží na distru), jenže pak se to pravidelně rozbíjí (díky bugům/'fíčurám', jako je tato) a stabilitu / zpětnou kompatibilitu nemáš ani v rámci jednoho distra ani u tak základní věci, jako je libc...

    Prostě, vyžadovat po vendorech softwaru dynamické linkování distro-provided dependencí, ale zároveň mít laxní přístup ke zpětný kompatibilitě těchto knihoven, je naprosto absurdní. Buď budu vyžadovat dynamické linkování, ale pak nesmim lidem rozbíjet software těmahle změnama, anebo si dovolim nekompatibilní změny, ale pak je potřeba podporovat bundlování dependencí (ať už ve formě statického linkování nebo jiné).
    15.8.2022 19:34 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    V stabilnych distribuciach sa taketo (a ani ine) nekompatibilne zmeny nerobia. Teda robia, ale len pri zmene major verzie. Prave v rieseni podobnych problemov spociva narocna praca tvorcov distribucii.
    15.8.2022 21:28 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    Ale umí. Nešiř fake news.
    hodně se používají generika, která nenalinkuješ dynamicky z principu.
    Takze neumi. A ten princip by me skutecne zajimal, kdyz to C++ s templatama zvlada.
    No, souvisí to tím, že je to oficiální "správný" způsob, jak distribuovat software pro linux...
    A kdyz se podivas na alternativni zpusoby distribuce SW, tak je to bida a zmar na Windows, chranena dilna u Applu/Androidu a tarball/snap/flatpak/docker. Z toho mi fakt vychazi repozitare jako s prehledem nejlepsi volba - a nikdo ti nebrani si pridat repo se starou, novejsi nebo staticky linkovanou verzi.
    Prostě, vyžadovat po vendorech softwaru dynamické linkování distro-provided dependencí, ale zároveň mít laxní přístup ke zpětný kompatibilitě těchto knihoven, je naprosto absurdní.
    Souhlas, ale kdo nikdy do produkce nepustil kriticky bug at se prihlasi :)
    16.8.2022 00:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    A ten princip by me skutecne zajimal, kdyz to C++ s templatama zvlada.
    Přestávám být schopen určit, jestli mě trolluješ. (V tom SO threadu se exportujou 2 konkrétní instanciace generický funkce s konkrétníma typama, ne generická funkce.)
    A kdyz se podivas na alternativni zpusoby distribuce SW, tak je to bida a zmar na Windows, chranena dilna u Applu/Androidu a tarball/snap/flatpak/docker. Z toho mi fakt vychazi repozitare jako s prehledem nejlepsi volba
    Jo, teď jen vymyslet, které z těch X balíčkových systémů a repozitářů jsou ta "nejlepší volba"... inb4 "To je na uživateli, aby si vybral", jo, a takový ekosystém pak podporovat je fakt super. To má takovou diverzitu, že oproti tomu je nejnovější holywoodský woke velkofilm konzervativní monokultura...
    16.8.2022 07:46 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    V tom SO threadu se exportujou 2 konkrétní instanciace generický funkce s konkrétníma typama, ne generická funkce.
    Ja v C++ nic noveho nepisu, jen vim ze templaty uz par let existuji - takze dotaz do SO a prvni rozumne vypadajici vysledek.
    Jo, teď jen vymyslet, které z těch X balíčkových systémů a repozitářů jsou ta "nejlepší volba"... inb4 "To je na uživateli, aby si vybral", jo, a takový ekosystém pak podporovat je fakt super.
    Uzivatel dostava funkcni default - jestli si prida custom repozitare (treba Ubuntu+Launchpad meli vybornou integraci) nebo popularni EPEL na CentOSu uz je jeho vec (je naprosto spravne, ze to udelat muze). Maintainerovi staci dodat novou verzi spravcum repa na zacatku cyklu, tech velkych distribuci neni zas tolik a nova verze vychazi jednou za par let. Ale kdyz chces podporovat rolling release jako Arch, tak mas holt vic prace no.
    16.8.2022 09:05 hahahahahahaha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    takze dotaz do SO a prvni rozumne vypadajici vysledek
    Prosím tě, ty nepiš raději v ničem. Jak můžou šablony fungovat s dynamickým linkováním, co se má jako v té knihovně volat?
    16.8.2022 10:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    Ja v C++ nic noveho nepisu, jen vim ze templaty uz par let existuji - takze dotaz do SO a prvni rozumne vypadajici vysledek.
    Ok, takže v sumě, nemáš tušení, o čem mluvíš, jen jsi mi hodil první SO thread, který vypadal, že obsahuje ty správný klíčový slova. No tak hlavně, že máš o problematice generik a linkování v C++ a Rustu jasno :-/

    Přitom už ten název templaty by mohl napovědět, v čem je problém...
    Maintainerovi staci dodat novou verzi spravcum repa na zacatku cyklu, tech velkych distribuci neni zas tolik a nova verze vychazi jednou za par let. Ale kdyz chces podporovat rolling release jako Arch, tak mas holt vic prace no.
    Je to přesně naopak - podporovat Arch je mnohem jednodušší, protože v jedné chvíli existuje pouze jedna verze, a všichni uživatelé jsou tedy na jedné lodi (víceméně, samozřejmě pak existují rozdíly v konfiguracích, ale whatever, minimálně ten základ je společný). Navíc Arch má AUR, kde může kdokoli publikovat jakýkoli balíček téměř bez byrokracie, včetně binárních, VCS/nightly a vůbec cokoli, takže nová (třeba nightly) verze může být uživateli dostupná v řádu minut. To se třeba s daňovým přiznáním v EPELu nedá srovnat.

    Oproti tomu třeba Ubuntu má v této chvíli 5 (slovy pět) maintainovaných verzí, které mezi sebou můžou mít víceméně libovolné rozdíly, klidně ti binárka z jedné nemusí fungovat na druhé, protože v té době frajeři z GNU libc vymysleli nějakou supr změnu. A samozřejmě v každé z nich bude jiná sada knihoven (tzn. nějaká množina bude mít nějaký problém/nekompatibilitu, nějaká množina bude chybět, ...). A celé je to nepredikovatelné, protože nikdy nevíš, co kdo kde vymyslí.

    Já něříkám, že to nejde, neříkám, že Windows nebo whatever jsou celkově lepší (mají hromadu jiných problémů), jenom to, že podporovat Linux ekosystém je pro 3rd party vývojáře absurdně komlpikované a nepredikovatelné.
    16.8.2022 12:50 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    No tak hlavně, že máš o problematice generik a linkování v C++ a Rustu jasno :-/
    Jasna je jedina vec - v C++ to jde, v Rustu ne. Jak si to kompilatory/linker/ABI standard zaridi neni moje starost, byt to urcite je inzenyrsky zajimave tema.

    Mozna kdybys to prestal okecavat a poucil ctenare proc templaty/generika nenalinkuješ dynamicky z principu?
    protože v jedné chvíli existuje pouze jedna verze, a všichni uživatelé jsou tedy na jedné lodi (víceméně, samozřejmě pak existují rozdíly v konfiguracích, ale whatever, minimálně ten základ je společný).
    Ano, existuje pouze rolling verze, takze kdyz se zmeni API nejake zavislosti, tak musis svuj kod predelat taky. ,,A celé je to nepredikovatelné, protože nikdy nevíš, co kdo kde vymyslí." Ubuntu sice vydava kazdeho pulroku novou verzi, jenze s podporou jen 9 mesicu, coz nevim jestli nekoho bavi porat preinstalovavat/povysovat a resit nove nezname bugy. LTS s petiletou podporou ma prave ten stabilni zaklad ktery je pro vyvoj/support cehokoliv vetsiho potreba.
    podporovat Linux ekosystém je pro 3rd party vývojáře absurdně komlpikované a nepredikovatelné.
    Kdyz chces distribuovat jednu jedinou binarku pro "proste linux", tak to taky jde - viz nativni linuxove hry na Steamu treba. Vzhledem k tomu, ze jsou to vetsinou indie/poloprofi vyvojari, tak "extremni komplikovanost" je vlastne v pohode.
    16.8.2022 13:39 Trollí hlídka z čapího hnízda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    Jasna je jedina vec - v C++ to jde, v Rustu ne.
    troll detected, nikdo nemůže být takový pablb
    16.8.2022 14:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    Jasna je jedina vec - v C++ to jde, v Rustu ne.
    Co v C++ jde? Ukázal jsi export dvou explicitních instanciací, což je principielně stejné jako exportovat dvě obyčejné funkce. Ukaž mi, jak v C++ nadefinuješ generickou funkci, zkompiluješ do shared objectu a v programum to použiješ s vlastním typem toho programu, o kterém ta knihovna nemá ani tušení. To jsem zvědav.
    Mozna kdybys to prestal okecavat a poucil ctenare proc templaty/generika nenalinkuješ dynamicky z principu?
    Protože takový je princip na jakém fungují (tj. na úrovni zdrojáků, ne strojového kódu), nevim, na co se ptáš, chceš po mě úvod do šablon v C++? Nedá se to najít někde na webu, abych to nemusel ad-hoc psát?
    Ano, existuje pouze rolling verze, takze kdyz se zmeni API nejake zavislosti, tak musis svuj kod predelat taky.
    To platí pro non-rolling distro úplně stejně, rozdíl je v tom, že v případě rolling distra můžeš na tu starou verzi zapomenout, kdežto v případě non-rolling distra budeš muset udržovat paralelně několik různých řešení a kód s tim musí počítat (ať už infrastrukturní nebo vlastní kód softwaru). Vyhodit ta stará řešení můžeš až když té dané verzi distra skončí podpora / nepoužívají ji uživatelé.
    LTS s petiletou podporou ma prave ten stabilni zaklad ktery je pro vyvoj/support cehokoliv vetsiho potreba.
    Takže jako vývojář si prostě vybereš nějaké LTS a na to cílíš vývoj a podporu? A co všichni ti ostatní, kteří používají jinou LTS verzi nebo úplně jiné distro, ti mají smůlu?
    Kdyz chces distribuovat jednu jedinou binarku pro "proste linux", tak to taky jde - viz nativni linuxove hry na Steamu treba. Vzhledem k tomu, ze jsou to vetsinou indie/poloprofi vyvojari, tak "extremni komplikovanost" je vlastne v pohode.
    Chápu indie/poloprofi vývojářům je prostě potřeba zkomplikovat život...
    17.8.2022 11:31 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    Co v C++ jde? Ukázal jsi export dvou explicitních instanciací, což je principielně stejné jako exportovat dvě obyčejné funkce. Ukaž mi, jak v C++ nadefinuješ generickou funkci, zkompiluješ do shared objectu a v programum to použiješ s vlastním typem toho programu, o kterém ta knihovna nemá ani tušení. To jsem zvědav.
    Zpatky na zacatek - argument o nutnosti kompilovat Rust staticky kvuli generikum pouzivas ty, nikoli vyvojari v C++ - ti nemaji se sdilenymi knihovnami problem, at uz je technicke reseni na urovni ABI jakekoli (ja osobne nevim a link na SO se ti, mozna opravnene, nelibi).
    To platí pro non-rolling distro úplně stejně, rozdíl je v tom, že v případě rolling distra můžeš na tu starou verzi zapomenout, kdežto v případě non-rolling distra budeš muset udržovat paralelně několik různých řešení a kód s tim musí počítat (ať už infrastrukturní nebo vlastní kód softwaru). Vyhodit ta stará řešení můžeš až když té dané verzi distra skončí podpora / nepoužívají ji uživatelé.
    V pripade non-rolling muzes na starou verzi zapomenout uplne stejne, jen proste stare verze distribuce dostane tak maximalne sec/bugfix tveho programu. Coz je prave ta vyhoda stability a "nemeni se pod rukama". Navic mas na zpracovani novych zmen cas, nemusis predelavat svuj program okamzite, protoze to okamzite prestane tvym uzivatelum fungovat jen co aktualizuji knihovnu s breaking change.
    Takže jako vývojář si prostě vybereš nějaké LTS a na to cílíš vývoj a podporu? A co všichni ti ostatní, kteří používají jinou LTS verzi nebo úplně jiné distro, ti mají smůlu?
    Presne tak. Ostatnim to pojede pravdepodobne taky, pripadne jim mergnu podporu pro distro X (typicky to budou drobnosti jako chybejici zavislost v deb/rpm, jine jmeno lib*)
    Chápu indie/poloprofi vývojářům je prostě potřeba zkomplikovat život...
    Tos me bohuzel spatne pochopil. Kdyz to zvladnou indie vyvojari, tak to ,,absurdně komlpikované a nepredikovatelné" opravdu neni.
    17.8.2022 14:15 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    Zpatky na zacatek - argument o nutnosti kompilovat Rust staticky kvuli generikum pouzivas ty, nikoli vyvojari v C++ - ti nemaji se sdilenymi knihovnami problem, at uz je technicke reseni na urovni ABI jakekoli (ja osobne nevim a link na SO se ti, mozna opravnene, nelibi).
    Predvism ten link co jsi postnul, podporuje kralykovu tvrzeni, ze C++ je na tom se statickym/dynamickym linkovanim stejne jako Rust. Jen to C++ je tady tak dlouho a ma v sobe namixovano tolik jazykovych konstruktu, ze se nikdo nepodivuje, ze pouzivani nekterych z nich se vylucuje.
    Presne tak. Ostatnim to pojede pravdepodobne taky, pripadne jim mergnu podporu pro distro X (typicky to budou drobnosti jako chybejici zavislost v deb/rpm, jine jmeno lib*)
    IMHO LOL. Zkus si napsat neco v QT a supportovat to jen na vsech aktualnich Ubuntich LTS.
    Tos me bohuzel spatne pochopil. Kdyz to zvladnou indie vyvojari, tak to ,,absurdně komlpikované a nepredikovatelné" opravdu neni.
    No zvladnou to staticky slinkovat, ze. :-)
    17.8.2022 15:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    Zpatky na zacatek - argument o nutnosti kompilovat Rust staticky kvuli generikum pouzivas ty, nikoli vyvojari v C++ - ti nemaji se sdilenymi knihovnami problem
    Problém s dynamickým likováním ne-generického kódu samozřejmě v C++ nemají a úplně stejně to jde i v Rustu, akorát ti nástroje typu cargo tolik nepomůžou, protože to prostě lidi moc nepoužívají, ale kompilátor jako takový to umí. Ono to dává smysl - Rust přepoužívá ABI infrastrukturu z C++ (ABI konvence, name mangling, EH, dwarf, ...).

    Co se týče šablonového kódu, je s tím v C++ stejný problém jako v Rustu. Proč myslíš, že třeba většina boostu je header-only?
    at uz je technicke reseni na urovni ABI jakekoli
    Technické řešení šablon na úrovni ABI žádné není, protože na úrovni ABI žádné šablony nejsou.
    link na SO se ti, mozna opravnene, nelibi
    Ten SO thread je ok, akorát prostě pojednává o něčem jiném. Mrkni se na ten výpis symbolů, který tam uvádí:

    nm libexample.so
    
    0000000000000f50 T __Z3MaxIdET_S0_S0_
    0000000000000f20 T __Z3MaxIiET_S0_S0_
                     U dyld_stub_binder

    když ty symboly de-mangluju, dostanu:
    double Max<double>(double, double)
    int Max<int>(int, int)
    Tzn. to jsou dvě funkce pro konkrétní typy. Ten typ v těch zobáčcích v názvu funkce je C++ syntax sugar pro funkci instanciovanou ze šablony - ty typy se přilípnou v rámci manglingu do jména funkce. Tu generickou funkci (Max<T>) v symbolech nenajdeš (nedává to smysl).

    Dynamicky linkovat šablony/monomorfizovaná generika umí, pokud vím, pouze C#, který při načítání knihovny překompiluje bajtkód. V C++ nebo Rustu by sis asi musel naspat nějaké JITování, abys dosáhl podobného efektu.
    V pripade non-rolling muzes na starou verzi zapomenout uplne stejne, jen proste stare verze distribuce dostane tak maximalne sec/bugfix tveho programu.
    Případně nedostane nic, pokud jsi indie/3rd party... A uživatelé těchto distribucí si budou stěžovat v tvém bugtrackeru (zažil jsem to).
    Navic mas na zpracovani novych zmen cas, nemusis predelavat svuj program okamzite, protoze to okamzite prestane tvym uzivatelum fungovat jen co aktualizuji knihovnu s breaking change.
    Jo, ale opět přijde někdo s nejnovějším non-LTS Ubuntu nebo Archem nebo whatever, že u něj nefunguje tvůj build nebo ani nejde sestavit zdroják, a že to máš rozbitý.

    Inb4 "no tak si to musí zařídit sám / jeho problém" - ano, jsaně, dá se k tomu tak přistoupit, akorát tím vlastně dokázeš pravdivost premisy (že je pro vývojáře těžké podporovat Linux ekosystém)...
    Tos me bohuzel spatne pochopil. Kdyz to zvladnou indie vyvojari, tak to ,,absurdně komlpikované a nepredikovatelné" opravdu neni.
    No, tak když to dělá problémy Linusovi, tak to asi úplně triviální nebude. Ale jinak jako jo, ty problémy se většinou dají nějak umlátit, když do toho člověk leje dost času a energie... Ale je to pro vývojáře dost nesmyslné utrpení a pravděpodobně to snižuje kvalitu a/nebo dostupnost linux softwaru (čím víc blbostí okolo musíš řešit, tím méně máš energii na vývoj toho SW jako takového).
    17.8.2022 18:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    Jo, ale opět přijde někdo s nejnovějším non-LTS Ubuntu nebo Archem nebo whatever, že u něj nefunguje tvůj build nebo ani nejde sestavit zdroják, a že to máš rozbitý.
    Heh, to netrvalo dlouho - zprávička - hw vendor se rozhodl podporovat jedno distro, a hned je zlý, protože rozbil "vibrant ecosystem" a vytvořil monokulturu...
    18.8.2022 11:02 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    To neni o podpore jednoho distra, ale o aktivnim blokovani ostatnich dister.
    This means that when the PinePhone Pro shipped from the factory with Manjaro on the eMMC it will always boot the Manjaro u-Boot, even when booting from a microSD card. We no longer have any control over the bootloader for these devices.

    ...

    PINE64 representatives went so far as to say, quote, "people who want [an SPI chip] can just solder one on". This batch of Pinebook Pros has ended up shipping without Tow-Boot flashed.
    18.8.2022 11:52 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    Ac to bude znit jak trolling, tak by me fakt zajimalo, kam to chce Pine komunita dotahnout, kdyz se neni schopna dohodnout ani na sjednoceni vyvoje bootloaderu.
    18.8.2022 10:49 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    Vyborne, dostali jsme se od podezirani z trollingu k technickemu vysvetleni. Treba Rust casem vezmu na milost...
    Případně nedostane nic, pokud jsi indie/3rd party... A uživatelé těchto distribucí si budou stěžovat v tvém bugtrackeru (zažil jsem to).
    Jo, ale opět přijde někdo s nejnovějším non-LTS Ubuntu nebo Archem nebo whatever, že u něj nefunguje tvůj build nebo ani nejde sestavit zdroják, a že to máš rozbitý.
    Pokud v howto rikas ze podporujes distribuci X, tak si uzivatele opravnene stezuji tobe kdyz to nefunguje (ikdyz nekompatibilni zmenu udelal nekdo jiny, shit happens).

    Inb4 "no tak si to musí zařídit sám / jeho problém" - ano, jsaně, dá se k tomu tak přistoupit, akorát tím vlastně dokázeš pravdivost premisy (že je pro vývojáře těžké podporovat Linux ekosystém)...
    A kde se tohle nedeje? Android je jeste rozbitejsi, Windows 10 mely byt "posledni" a podivej se jaky bordel s verzovanim maji, dokonce MS vydal jeste poslednejsi W11. Jedine vyvojarsky stabilni prostredi je snad iOS (a mainframe, ale to je extrem zase na druhou stranu)...
    čím víc blbostí okolo musíš řešit, tím méně máš energii na vývoj toho SW jako takového
    Souhlas v tomhle. Nesouhlas v tom jak se "blbostem okolo" vyhnout. Tobe se zda lepsi rolling, me zamrzly LTS.
    18.8.2022 12:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    Vyborne, dostali jsme se od podezirani z trollingu k technickemu vysvetleni. Treba Rust casem vezmu na milost...
    Je mi úplně buřt, co si o Rustu, C++ nebo whatever budeš myslet, postačí mi, když nebudeš šířit technicky nepravdivé informace...

    A kde se tohle nedeje? Android je jeste rozbitejsi, Windows 10 mely byt "posledni" a podivej se jaky bordel s verzovanim maji, dokonce MS vydal jeste poslednejsi W11.
    Ano, ale i tak v aktuální chvíli máš 3 podporované major verze: Win 8.1, 10 a 11 (server edice nepočítám, diskuse je o desktopu). Porovnej to s Linuxem, už jen samotné Ubuntu má podporovaných verzí minimálně stejně, spíš více...

    Souhlas v tomhle. Nesouhlas v tom jak se "blbostem okolo" vyhnout. Tobe se zda lepsi rolling, me zamrzly LTS.
    Tak jsem to nemyslel... resp. ano, LTS distra komplikují situaci, protože zvětšují fragmentaci / počet systémů, které se mohou lišit, ale hlavní problém je to, co jsem psal už vejš - relativně časté rozbíjení zpětné kompatiblity a zároveň nepodpora, či dokonce aktivní odpor k bundlování dependencí.

    Druhý problém je absence automatizace, všechno je strašně ruční proces. Už jen vůbec zjišťovat závislosti různých věcí (obecně v upstreamu, ne na konkrétním distru). Nebo třeba úloha "závisim na libfoo 2.x, na kterých distrech to bude fungovat?" Existuje Repology, což jako super, ale je to 3rd party web appka nějakého Rusa, který to dělá ve volném čase. Oficiálními nástroji to nedáš, protože všechny balíčkovací nástroje jsou distro-specific a dávají distro-version-specific výsledky...

    15.8.2022 20:12 Lorenzo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    Jenze o tomhle to vubec neni. Musis si to precist cele, ne jen ke "glibc rozbiji". Glibc rozbiji, to sice ano, ale kurvitko. Pouceni z toho plyne, ze si nemate kupovat binarni bloby, a kdyz uz si koupite binarni blob, tak proboha bez kurvitka. A kdyz uz si koupite binarni blob s kurvitkem, tak se nedivte, ze to mate zkurvene.
    15.8.2022 21:51 Zorenlo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    Glibc rozbiji, to sice ano, ale kurvitko
    Ale o tomhle to přesně je, musíš si to video pustit se zvukem.
    15.8.2022 23:06 Ladislav Hagara | skóre: 102 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    23.8.2022 12:06 Mordae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    1. Vývojáři anti-cheatu vytvořili cca před rokem první verzi pro Linux.
    2. Rozhodli se použít 12 let deprecated datovou strukturu pro lookup symbolů (DT_HASH) namísto nové (DT_GNU_HASH), která je hned vedle.
    3. Došlo k přepnutí na výchozí nepoužívání DT_HASH, čehož si vůbec žádná běžná aplikace nevšimla.
    4. Anti-cheat (který si hraje na linker) přestal fungovat.

    Nějak nevidím vinu na straně glibc. Je to vlastně ještě hloupější situace, než když si autoři out-of-tree ovladačů stěžují, že někdo vylepšuje interní prostředky jádra. Kterákoliv aplikace, která se až příliš aktivně zajímá o to, jak přesně byla spuštěna, si prostě koleduje o problémy. Vždycky bude křehká.

    29.8.2022 16:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější glibc rozbíjí Easy Anti-Cheat
    Rozhodli se použít 12 let deprecated datovou strukturu pro lookup symbolů (DT_HASH)
    Ne, nebyla deprekována [1] a je vyžadovaná System V ABI.
    namísto nové (DT_GNU_HASH), která je hned vedle
    ... a je nezdokumentovaná.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.