abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:33 | IT novinky

    Vláda jmenovala novým zmocněncem pro digitalizaci a strategickou bezpečnost prvního náměstka ministra vnitra Lukáše Klučku. Ten ve funkci nahradil poslance Roberta Králíčka poté, co Králíček na tento post vládního zmocněnce rezignoval. Klučka chce do roka digitalizovat všechny státní služby tak, aby vyhověly zákonu o právu na digitální služby, přičemž dosavadní plán Fialovy vlády počítal s dokončením digitalizace až někdy v roce

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 13:55 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 149.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Vypíchnout lze bezplatnou vestavěnou VPN s 50 GB přenesených dat měsíčně, zobrazení dvou webových stránek vedle sebe v jednom panelu (split view) nebo možnost přidat poznámky k panelům (Firefox Labs). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 149 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 13:22 | Nová verze

    Byly vydány nové verze 5.3.0 a 6.0.0 svobodného multiplatformního programu pro skicování, malování a úpravu obrázků Krita (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Obě verze vycházejí ze stejného zdrojového kódu – rozdíl je v použitých verzích Qt a KDE Frameworks. Krita 6.0.0 je první vydání postavené na Qt 6 a stále je považovaná za experimentální. Má lepší podporu Waylandu. Přináší podporu protokolu Wayland

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.2 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze nové balíčky Immich, Immich Machine Learning, uv a RustDesk Client.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 6.0. Příští verze 7.0 je kvůli výkonu přepisována do programovacího jazyka Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | Zajímavý článek

    Christian Schaller z Red Hatu na svém blogu popsal své zkušenosti s používáním AI při vývoji open source aplikací pro Linux. Pomocí různých AI aktualizoval nebo vytvořil aplikace Elgato Light GNOME Shell extension, Dell Ultrasharp Webcam 4K, Red Hat Planet, WMDock, XMMS resuscitated (aktualizace z GTK 2 a Esound na GTK 4, GStreamer a PipeWire) a Monkey Bubble. SANE ovladač pro skener Plustek OpticFilm 8200i se mu zatím nepovedl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 19:44 | IT novinky

    Americké firmy Tesla a SpaceX postaví v texaském Austinu moderní komplex na výrobu čipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí projektu s názvem Terafab budou dvě moderní továrny na výrobu čipů – jedna se zaměří na automobily a humanoidní roboty, druhá na datová centra ve vesmíru. Uvedl to generální ředitel těchto firem Elon Musk. Projekt by podle odhadů měl stát 20 miliard USD (zhruba 425 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 15:00 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.11 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:44 | Bezpečnostní upozornění

    Ubuntu 26.04 patrně bude ve výchozím nastavení zobrazovat hvězdičky při zadávání hesla příkazu sudo, změna vychází z nové verze sudo-rs. Ta sice zlepší použitelnost systému pro nové uživatele, na které mohlo 'tiché sudo' působit dojmem, že systém 'zamrzl' a nijak nereaguje na stisky kláves, na druhou stranu se jedná o možnou bezpečnostní slabinu, neboť zobrazování hvězdiček v terminálu odhaluje délku hesla. Původní chování příkazu sudo

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 14
    22.3. 21:33 | Komunita

    Projekt systemd schválil kontroverzní pull request, který do JSON záznamů uživatelů přidává nové pole 'birthDate', datum narození, tedy údaj vyžadovaný zákony o ověřování věku v Kalifornii, Coloradu a Brazílii. Jiný pull request, který tuto změnu napravoval, byl správcem projektu Lennartem Poetteringem zamítnut s následujícím zdůvodněním:

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 32
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1143 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník

    Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů

    Daniel Poelzleithner nedávno zveřejnil svůj nový projekt ulatencyd. Jde o skriptovatelného démona, který má snížit odezvu desktopu pomocí dynamické úpravy plánovače. Autor projekt úspěšně otestoval na kompilaci kernelu s -j40 paralelně se sledováním HD videa. Projekt je hostován na Githubu, informuje Phoronix

    13.1.2011 15:48 | Jakub Lucký | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.1.2011 17:44 jozinzbazin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    Stručně je to na prd. Plánovač CPU podle mě dávno funguje spolehlivě. Jediné, co počítač kompletně "znehodnotí" je větší práce s diskem.
    Josef Kufner avatar 13.1.2011 18:35 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    ...a vyplachováná cache jediným procesem, který toho přečte hodně, ale jen jednou (např. zálohování).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Jendа avatar 14.1.2011 06:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    Jo, toho jsem si nedávno taky všiml. Stačí přenášet něco po síti (~1,5 MB/s) a za pár minut čekáš na přepnutí z Firefoxu do Thunderbirdu. Dá se to nějak řešit (explicitně zakázat cachování nějakému procesu)?
    14.1.2011 15:13 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů

    Dá, plánuji o tom napsat krátce v blogu, až mi skonči jísté ... období :-)

    Ve zkratce jde o to, že ulimit neumí limitovat unmapped paměť, ale cgroups to umí, takže řešením je zabalit "dd" (nebo jinou věc) do cgroupy a omezit paměť na pár MB. Bohužel nic elegantnějšího v rámci současného kernelu pravděpodobně možné není.

    Karry avatar 13.1.2011 18:39 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    Jádro nevidí uživatelům do hlavy (díky bohu), takže nemůže vyhovět všem jejich zvráceným požadavkům. Právě vysoce paralelní kompilace a sledování HD videa je ukázkovým příkladem :) S tímto démonem budeš moci své požadavky specifikovat jednou a provždy.

    Jinak s tvou narážkou na IO souhlasím.
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    15.1.2011 15:52 peterh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    Ale da sa ocakavat, ze prehravanie hudby musi byt neprerusovane a to iste aj video. Preto staci, aby toto nahintovali priamo aplikacie planovacu. Tiez napr., ze na desktope to okno, ktore je na vrchu je pravdepodobne to s ktorym pracujeme (nechcem tvrdit, ze windows to maju dobre, lebo tie sa tiez obcas na par sekund zakusnu).
    13.1.2011 20:36 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    Přesně, to mě taky štve. Něco kopíruju na disku a zbytek aplikací je tím hodně zpomalený, až se to skoro nedá používat.
    MaSo avatar 14.1.2011 08:48 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    +1
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    tomboytom-deviant avatar 13.1.2011 19:10 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů

    Zdravím jaderné znalce, můžete mi osvětlit, jaktože má plánovač cpu (takový) vliv na odezvu desktopu při sledování HD videa, které dekóduje grafická karta? A nebo si to programujou fanATIci, kteří jí ještě namají...

    13.1.2011 20:40 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    Zaprvé: On někde řekl, že mu to jede částečně přes GPU? Zadruhé: GPU nepočítá vše.
    13.1.2011 22:18 Peter Fodrek | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    velmi jednoducho

    Tej karte musi nejaky proces davat data na dekodovanie. A ten proces bezi na CPU. Uz nehovorim o tom,ze to je tak, ze poslete karte data , ona ich dekoduje a zobrazi

    Ale je to inak. Karta dekoduje data tie musi prijat proces na CPU a poslat ich do karty ako zabrazovaceie data..

    a mimochodm fanATici uz nexistuu su len AMDroidi. A na AMD GPU to ide len API, ktore to umoznuje programy nevyuzivaju

    13.1.2011 20:36 Tomáš Veslý
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    Já třeba mám nvidiu8600m, a podle testů hd video narozdíl od dvoujádra na 2.0 GHz nezvládá(samozřejmě s binárními ovladači...).

    Zajímavé je, že třeba Seti Home(už se to dávno jmenuje jinak, ale to je fuk) mi jelo na grafice pro změnu 4x rychleji, než na procíku.
    14.1.2011 07:38 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    Já jsem ze srandy zkoušel před pár dny pouštět na ntb nějaké full hd video. Core 2 duo @ 2,5GHz a nvidia 8400M GS... upřímně nevim jestli to počítala grafika nebo cpu (tak či tak se to hřálo jak prase a bylo to vytížený), ale stálo to celkem za nic (asi by se na to dalo koukat, ale úplně plynulé to nebylo)... takže to skončí tím, že k tv koupím nějaký ten malý čínský přehrávač a bude klid :))
    14.1.2011 09:21 vodic | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    Tak to je u tebe neco spatne. Ja mam integrovanou grafiku v chipsetu NVIDIA 8200, ktera je rozhodne pomalejsi, nez ta tvoje, a presto bez vetsich problemu zvladne full hd pres VDPAU naprosto plynule. Jen se to nesmi prehanet s postprocessingem.
    13.1.2011 22:43 klif
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    Tak zvýšit či snížit?

    LOL, stejně je to prča, že Linux má za 10 let svého vývoje pořád stejné problémy. Holt plánovač je na hovno no (nejen on).
    Jakub Lucký avatar 13.1.2011 23:52 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    Jo, pravda, mělo tam být zlepšit... Ale snížit je myslím logické, měříme-li odezvu časem...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    14.1.2011 19:57 urblb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    Autore zpravicky:

    Latency prelozeno do ceskeho jazyka muze byt "zpozdeni". Kdyz pak prekladame "minimize latency", pak doslova chceme "minimalizovat (lepe snizovat) zpozdeni".

    No a pokud chceme volny preklad, tak muzeme pouzit "zvysujeme odezvu".

    Jakakoliv dalsi vedecka diskuze, jak je na tomto serveru nekdy zvykem, na toto tema pak uz nema moc smysl.
    14.1.2011 08:52 Peter Fodrek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    Planovac je dobry. Dokonca vynikajuci

    napr. maximalna latencia Wind River Linux (byvaly RTLinux Pro) je 48 nanosekund maximalna latencia Windows NT jadier (treda aj Windows, 2000, XP, Vista, 7 ) je 300 milisekund teda takmer 7 500x vysia a teda horsia.z pohladu riadneie v realnom case

    Ten demon riesi len to, ze parametre planovaca (ktore mozete aj inak samni prestvovat ) sa prestvuju atumaticky, podla kombinacie soft realtime uloh, ako je prehravnie video-a. Soft realtime ulohy, kde primerna latenciua v nejakom useku nesmie byt vacsia ako nejake cislo,
    14.1.2011 10:32 mnn | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    napr. maximalna latencia Wind River Linux (byvaly RTLinux Pro) je 48 nanosekund maximalna latencia Windows NT jadier (treda aj Windows, 2000, XP, Vista, 7 ) je 300 milisekund teda takmer 7 500x vysia a teda horsia.z pohladu riadneie v realnom case
    Až na to, že v Linuxe (napr. posledné Ubuntu) mi vždy horšie prehráva HD videá, a vôbec kopíruje súbory na disku než na starom dobrom WinXP (cez DXVA).

    A aby to nebolo až také subjektívne, tak aj v tejto diskusii sa ľudia sťažujú na pomalé I/O operácie v Linuxe...
    14.1.2011 11:31 Peter Fodrek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    planovacov je niekolko

    Tu ide o planovac procesov, ktory robi Ingo Molnar

    I/O ooperracie planuje iny planovac,,

    14.1.2011 11:52 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    Ona jedna věc je latence jádra a jiná věc je overhead X a podobných úletů. Dělám například na jedné aplikaci embedded linuxu a latenci (skutečně v nanosekundách) si nemůžu vynachválit. Tvořím hudbu v reálném čase na linuxu a taktéž skvělé, latence minimální,všechny zvukové karty jsou synchronní, pohoda.

    Jakmile ale přijde na grafické operace, windows hravě X porazí, je tam míň vrstev, je to celkově snazší. Pokud má rendering čehokoli vyšší FPS na Linuxu s Xorg než na Windows, velmi pravděpodobně je za tím chyba na straně Windows.

    Jinak problémy s I/O na linuxu nemám, nejspíš používám řadič který má ovladač už "vychytaný" jak na laptopu tak na desktopu. Jsem ale spíš v menšině, protože si na I/O spousta lidí stěžuje...a nebo jsou ti lidé co si stěžují nejvíc slyšet? kdo ví :-)
    AsciiWolf avatar 15.1.2011 19:36 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    Jakmile ale přijde na grafické operace, windows hravě X porazí, je tam míň vrstev, je to celkově snazší. Pokud má rendering čehokoli vyšší FPS na Linuxu s Xorg než na Windows, velmi pravděpodobně je za tím chyba na straně Windows.
    +1 :-(
    14.1.2011 12:17 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    (300 mili) / (38 nano) = 6 250 000

    Nemáš chybu v řádech? Můžeš dát odkaz na zdroj?
    14.1.2011 13:12 Peter Fodrek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    vynechal som mikrosekundy v uvahe ano je to este 100x viac

    v roku 2004 to bolo 143 ns worst case

    http://www.linuxfordevices.com/c/a/Linux-For-Devices-Articles/RTLinuxPro-CPU-reservation-technology/

    tych 44 som pocital pred asi troma rokmi , akle zdroj tak na rychlo neviem najst
    14.1.2011 14:02 Kaero
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    srovnavat realtime linux (RTLinuxPro) s nerealtimovymi windowsy (WinNT, WinXP) prece nema smysl...?
    14.1.2011 15:24 Peter Fodrek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový démon ulatencyd má snížit odezvu desktopů
    Bohuzial ma, lebo obe sa pouzivaju v riadeni (aj ked pri Windows ako platforma pre SCADA na PLC)

    Koncak totiz porovnava len cenu 200 Eur za Windows a 1999 EUR za RTLinux

    Teda rozdiel latencii je v tej cene.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.