abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:22 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:11 | IT novinky

    Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    dnes 14:00 | IT novinky

    Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 12:22 | Pozvánky

    Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Pozvánky

    Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.

    VSladek | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Zajímavý článek

    Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.

    |🇵🇸 | Komentářů: 36
    13.12. 04:55 | Zajímavý software

    Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    12.12. 16:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.12. 12:44 | IT novinky

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    12.12. 04:33 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (48%)
     (19%)
     (17%)
     (22%)
     (14%)
     (24%)
     (15%)
     (17%)
    Celkem 467 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 11.12. 20:04
    Rozcestník

    Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply

    Na Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source notebooku MNT Reform (zprávička) od společnosti MNT Research. Stavebnici notebooku bez Wi-Fi a SSD lze předobjednat za 999 dolarů. Složený notebook od 1300 dolarů. Aktuální informace k notebooku lze sledovat na Mastodonu.

    11.5.2020 08:00 | Ladislav Hagara | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.5.2020 08:48 Cabrón
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    i.MX8 je zajímavá volba - často jsem o něm uvažoval pro různé projekty, ale oproti stejně vybaveným čínským čipsetům je to nesmyslně předražené ($50 ve stovkových množstvích), a paradoxně je podpora v linuxu často horší než u výborně podporovaných Allwinnerů H5 za $2.

    Levnější i.MX6ULL jsem dával do jednoho průmyslového řešení kvůli periferiím - mělo to celkem přesné ADC, vlastní CAN controller, mnoho GPIO. Nakonec se to ukázalo jako handicap - ADC mělo malý rozsah napětí a hodně šumělo, flexcan je přehlídka ignorovaných bugů, GPIO taktéž malé napětí. V praxi je tak levnější nasadit čip se slabší výbavou (třeba ten H5), a tyhle funkce dosázet pomocí externích periferií. Díky tomu si můžu vybírat podle kvality ovladače v Linuxu a parametrů aplikace, a cenově to vždycky vyjde lépe než i.MX :-)
    11.5.2020 09:24 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    Zajímavé, kde se takové komerční projekty dělají?
    12.5.2020 09:01 Cabrón
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    Různě, já si hraju na freelancera :-) ten i.MX6 byl pro polskou firmu Grinn, několik produktů s H2/3/5 jsem dělal pro české firmy zabývající se outdoor reklamou (různé ty displaye zabudované v zastávkách autobusů, výlohách atd), a něco teď dělám pro firmu, která řeší smart homes - takže osvětlení, teplota, kvalita vzduchu, různé servopohony žaluzií, a tak. A integrace s legacy systémy, takže modbus rtu, CAN, různé analogové sběrnice... zábava je.

    I v dnešní údajně krizové době firmy dělají v podstatě vlastní in-house PLCčka s vidinou, že to uděláme lépe a levněji, ale ve finále to vždy konverguje k prakticky totožným zařízením, vlastnostmi i cenově.
    14.5.2020 01:28 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    iMX6 SoM od SoMlabs ?
    David Heidelberg avatar 11.5.2020 09:26 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    i.MX8 na tom bude teď dost dobře s podporou, Librem 5 je na ni postavený, takže vše potřebné je (a nebo bude, třeba Hantro G1/G2 pro VAAPI) v jádře. Co se týká ceny, to je druhá věc.
    11.5.2020 23:31 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    Pouze iMX8MQ a to taky neni v upstreamu zadny zazrak. Ostatni iMX8 jsou na tom jeste hur (iMX8M* jeste jde, iMX8Q*/iMX8X* je tragedie).
    11.5.2020 12:53 zyzaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    1.5 GHz CPU, 4GB RAM a nejaka obskurni graficka karta a to vse za tisic dolaru? Nepreskocilo jim?
    11.5.2020 16:22 666
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    asi tak nejak :-D
    k3dAR avatar 11.5.2020 18:50 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    to je porad dokola, objevi se nejaka specialite, ktera prinasi jine nez hrubej-vykon-hw zalezitosti a pak pisou nesmyslne komentare lidi jako ty ;-) na to se da rict vicemene jen "nejsi cilova skupina"...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    |🇵🇸 avatar 11.5.2020 19:49 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    Taky se jde podívat na jiné parametry: hmotnost ke 2 kg, částečně akrylátový kryt (!), pětihodinová výdrž na baterie,…
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    k3dAR avatar 11.5.2020 20:09 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    a nebo prave na ty o kterych to je, co sem tak rychle prolitnul, tak napr.:
    - mechanicka klavesnice (ma i prime(nezavisle na SoC ci OS) uart spojeni na system controller s vlastnim mini oled)
    - trackball (ktere lze kdyztak prohodit za trackpad)
    - CPU+GPU+atd na vymenitelnem/nahraditelnem SoM
    - Wolfson DAC
    - snadna/kompletni rozebiratelnost na sroubky
    - snadna nahrada baterie vcetne vymeny jen 1 clanku tim ze pouziva klasicke 18650
    - lze bootovat z sd karty
    - certifikovanej opensource hardware, schemata, dokumentace, zdrojaky k fw
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    |🇵🇸 avatar 11.5.2020 20:15 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    Což o to, část vyjmenovaných parametrů mě potenciálně zaujala někdy před víkendem, ale pak jsem si to přečetl pořádně.

    Akrylátový kryt fakt ne.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Blaazen avatar 11.5.2020 23:56 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    Nerozumím. Píšou, že horní část je hliníková a spodní je "semi-transparent acrylic". To je docela odolný plast (i dražší, ale jistě bude více variant), dělají se z něj třeba okna u letadel. Proč je to problém?
    |🇵🇸 avatar 12.5.2020 00:21 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    Dělá se z něj taky spousta DIY věcí a mám takové podezření, že tohle bude mít blíž k hobbíkům než výrobě letadel. Navíc notebook obvykle nosím v batohu, kde je vystavený jinému druhu zátěže než – okno.

    Jo, jde o to, jestli křupne.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    12.5.2020 01:27 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    Ono, závisí aj od toho, aký typ akrylátu to je. Napríklad taký polymetyl metaakrylát je zvaný plexisklo.
    12.5.2020 17:56 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    Akrylát fakt nekřupne, dělají se z něj ta největší akvária.
    12.5.2020 11:47 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    No, zvlášť pokud dají k dispozici výkresy, neměl by být problém vytisknout si vlastní z ABS, případně ještě vyztužit plechem :)
    |🇵🇸 avatar 12.5.2020 11:49 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    To si můžu dostavět ten domorobo cyberdeck rovnou.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    12.5.2020 11:57 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    No, ano. Což je důvod proč mě tahle věc taky moc nenadchla, stavba cyberdecku mě naopak hrozně láká :)
    Jendа avatar 12.5.2020 20:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    Na to občas koukám (typicky protože Bystroushaak na to posílá odkazy) a nějak jsem furt nepochopil, v čem je to lepší než normální notebook. Kdyby to mělo třeba některé vlastnosti adminbooku, tak bych to chápal.
    12.5.2020 22:34 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    Proč by to nutně mělo být lepší? Osobně to beru spíš jako plánovaný "just because I can" kutilský projekt.
    Bystroushaak avatar 13.5.2020 13:19 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    Na to občas koukám (typicky protože Bystroushaak na to posílá odkazy) a nějak jsem furt nepochopil, v čem je to lepší než normální notebook. Kdyby to mělo třeba některé vlastnosti adminbooku, tak bych to chápal.
    Ona ta moje původní cyberdeck idea měla jít směrem použitím s HMD (asi nějak takhle, nebo takhle). Tedy pointa měla být, že to nemusí mít displej a tedy to může mít úplně jiné rozměry a funkce.

    Ten subreddit ovšem zmutoval do stavby různých alternativních notebooků a hádat se skoro s patnácti tisíci lidma že to není ten směr, který jsem měl na mysli úplně nefunguje, takže tomu nechávám volnou dráhu. Z těch zajímavějších buildů má k tomu adminbooku (který bych teda taky bral) filosoficky blízko tohle: https://www.reddit.com/r/cyberDeck/comments/dt9rt5/i_made_the_raspberry_pi_recovery_kit_a_cyberdeck/
    12.5.2020 17:32 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    Ne, vzdycky tu blabolej individua jako TY!

    Naprosto cokoli co ma mit naprosto libovolnou sanci musi byt zalozeny na bezne pouzivanym dostupnym a siroce podporovanym HW. Jinak z toho vzdycky vyjde turis.

    Kdyby to stalo 1/10, da se na to nahlizet jako na zajimavou hracku (viz rpi). A i to ma radove lepsi SW support.
    12.5.2020 11:06 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    Co je to za píčovinu s tím mezerníkem??? To je zase nějaká nová debilní móda, které se všichni chytí, jako těch polovičních šipek nahoru a dolů?

    A docela by mě zajímalo, jestli to vpravo nahoře je delete nebo vypínač (což je další blbá móda, kterou nechápu).

    Nicméně je to malé, kdyby to bylo se 14" displejem, za pár let bych o něm možná přemýšlel. A taky by v tom byl větší prostor na klávesnici se slušným rozložením.

    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    |🇵🇸 avatar 12.5.2020 11:32 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    Co je to za píčovinu s tím mezerníkem??? To je zase nějaká nová debilní móda, které se všichni chytí, jako těch polovičních šipek nahoru a dolů?
    Co je s mezerníkem? Že to není nudle od jednoho ucha k druhému? To je jedině dobře. Už není rok 1920 a konečně si někdo všiml, že lidé mají dva protistojné palce.

    Na tom výchozím rozložení se mi pár věcí nezdá (Delete na vnitřní straně Shiftu? fakt?), ale vůbec na tom nesejde, protože klávesnice by měla být plně programovatelná (je tam odkaz na firmware, ač to není QMK).

    Takže by mohla být aspoň trochu pohodlně použitelná. Byť bych vyměnil celý modul za symetrický.
    Nicméně je to malé, kdyby to bylo se 14" displejem, za pár let bych o něm možná přemýšlel. A taky by v tom byl větší prostor na klávesnici se slušným rozložením.
    Naprostá většina klávesnic má prakticky stejné (19mm) rozestupy kláves. Tahle má jenom uříznutou půlku sloupce vpravo (sotva centimetr).

    Např. od thinkpadu se to skoro neliší. (Jestli někdo hodlá hudrovat o sedmi řádcích, absolutní nezájem.)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    12.5.2020 15:12 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    Hm, ale mně palce vycházejí plus mínus tam, kde tohle má alty, když normálně píšu... Tady bych je musel ohýbat pod ruku, řekl bych. Ale je dobré, že se to dá asi hacknout podle potřeby :-)

    Jo, té levé strany jsem si vůbec nevšimnul, tam jsem si říkal, že se moc nedá zkazit. Pro Delete je to fakt dost blbý místo :-) Na druhou stranu ten control vedle caps locku (pokud to je caps lock) mi celkem smysl dává, i když nevím, jestli bych si zvyknul.

    Nezkoumal jsem fyzickou velikost, s klávesami máš asi pravdu. Myslel jsem to celkově, subjektivně už je pro mě 12.5" displej malý, pohodlná velikost (opět zdůrazňuju, pro mě) je těch 14". A v takovém rozměru už je možná klávesnice s celkem normálním rozložením. (I když se většina firem snaží přesvědčit lidi, že ne, a že musí vymýšlet pořád nějaké paskvily.)
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    |🇵🇸 avatar 12.5.2020 15:51 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    Jo, té levé strany jsem si vůbec nevšimnul, tam jsem si říkal, že se moc nedá zkazit. Pro Delete je to fakt dost blbý místo :-) Na druhou stranu ten control vedle caps locku (pokud to je caps lock) mi celkem smysl dává, i když nevím, jestli bych si zvyknul.
    Opakuji: na ničem z toho nezáleží. Klávesnice je zřejmě programovatelná na úrovni firmwaru. „Čepičky“ kláves jde přeskládat, rovnou si objednat variantu bez popisků, popř. popisky ignorovat.
    Myslel jsem to celkově, subjektivně už je pro mě 12.5" displej malý, pohodlná velikost (opět zdůrazňuju, pro mě) je těch 14". A v takovém rozměru už je možná klávesnice s celkem normálním rozložením.
    Ale zase: úhlopříčka samotná není úplná informace.

    Mám odpozorováno, že pro komfort užívání displeje notebooku je určující jeho výška. Pak ale 14palcový notebook s poměrem stran 16:9 výškou odpovídá 12palcovému 16:10, o klasickém 4:3 nemluvě.

    FullHD na 12,5 palcích mi fakt přijde na notebook celkem malé. Na druhé straně, kdyby ten displej šlo otočit pro použití jako tablet (nebo vlastně kniha), nebyl by to problém. Vůbec, zorné pole pořádně beztak vyplní leda HMD nebo nástěnný displej/plátno v adekvátní vzdálenosti (kvůli ostření).

    Podobně klávesnice, která musí pasovat do notebooku, je rovněž vždycky kompromis. Ne kvůli nějakému posmolenému numerickému bloku, nýbrž protože je plochá (viz „wrist pronation“). Ačkoliv by se mohla vysouvat (něco jako ThinkPad „butterfly keyboard“ TrackWrite) nebo mít rozložení jako TRON či M-System. Do podobného notebooku by se to mělo v pohodě vejít.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    12.5.2020 18:16 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    To si ten stroj ale muze kazdej smontovat sam, a nepotrebuje pripivat na nejakej debilni projekt, kterej stejne chcipne na naprostej nezajem.

    V dusledku je totiz programovatelna kazda klavesnice, i ta za kilo nekde z garaze. A kdyz si jich koupim 10, budu mit dostatek nahradnich dilu a navic si budu moct preskladat klavesy vcetne popisek jak se mi libi, ze?

    Ostatne svyho casu kamos prodaval celkem slusny klavesnice za par slupek ... kupodivu prave predevsim proto, ze meli ten nepatrny nedostatek, ze klavesy byly zcela bez popisku. Zajimavy co? 99,9999% uzivatelu klavesnic nepise poslepu.

    A co se tyce vsemoznych dementnich rozlozeni ... hosicku, ti co nahodou poslepu pisou, tak jsou navykli na zcela konkretni rozlozeni, kupodivu vicemene shodny s psacim strojem. Jakykoli jiny rozlozeni je jim zcela nanic - znamenalo by to se nekolik let preucovat, aby nasledne dostali zase jiny rozlozeni, ze? A ano, existujou z pohledu datlovacu existujou rozlozeni, na kterych se da psat mohem rychlejs. Kupodivu, datlovace dneska nejak vlastne uz nikdo nanic nepotrebuje. Typickej uzivatel PC si totiz bohate vystaci s datlovanim jednim prstem. ALe potrebuje na to ty pismenka na spravnych mistech.
    |🇵🇸 avatar 12.5.2020 18:31 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    V dusledku je totiz programovatelna kazda klavesnice, i ta za kilo nekde z garaze. A kdyz si jich koupim 10, budu mit dostatek nahradnich dilu a navic si budu moct preskladat klavesy vcetne popisek jak se mi libi, ze?
    Ne, protože většina těch levných klávesnic má různé tvary kláves mezi řádky/sloupci; programovatelná je leda po výměně řadiče (což je zhruba stovka navíc).
    hosicku, ti co nahodou poslepu pisou, tak jsou navykli na zcela konkretni rozlozeni, kupodivu vicemene shodny s psacim strojem
    protipříklad: Píšu poslepu, momentálně na Kinesis Advantage2, ale taky plynule přecházím mezi ní a několika dalšími s diametrálně odlišným rozložením. Nejsem jediný.

    Nepíšu tak náhodou, nýbrž protože jsem věnoval nějaký čas tomu, abych se to naučil (kumulativně několik desítek hodin). Jiní mohli např. absolvovat kurz – někdy i ve škole.
    ALe potrebuje na to ty pismenka na spravnych mistech.
    To jsou která? (Už jenom kvůli psaní v jiném jazyce; mimochodem ironické, že nepoužíváš korektní českou ortografii.)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.5.2020 22:40 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source notebook MNT Reform na Crowd Supply
    Opakuji: na ničem z toho nezáleží. Klávesnice je zřejmě programovatelná na úrovni firmwaru. „Čepičky“ kláves jde přeskládat, rovnou si objednat variantu bez popisků, popř. popisky ignorovat.

    Jj, to nepopírám :-) Jedinej problém by byl v místě, kde bych chtěl místo krátké klávesy dlouhou anebo opačně - což bývá třeba případ levého šiftu.

    Ale zase: úhlopříčka samotná není úplná informace.

    Jasně, sorry, nespecifikoval jsem přesně :-) Počítám dneska (bohužel) obvyklých 16:9 ve víku s pokud možno ne moc širokými okraji a krabicí velkou podle toho...

    Numerický blok je mi ukradený, teď ho taky nemám. Tyhle alternativní rozložení mi moc neříkají, mám teď skoro normální rozložení (US), k tomu samostatné Home, End, PgUp, PgDn, Delete a Insert, velké šipky a jsem spokojenej :-) Nepíšu romány, programuju, a na to mi to vyhovuje.

    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.