abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | IT novinky

    Čínská společnost Tencent uvolnila svůj AI model HunyuanWorld-Voyager pro generování videí 3D světů z jednoho obrázku a určené trajektorie kamery. Licence ale nedovoluje jeho používání na území Evropské unie, Spojeného království a Jižní Koreje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Komunita

    Blender Studio se spojilo s kapelou OK Go a výsledkem je videoklip k písni Impulse Purchase. Stejně jako samotný 3D software Blender je i ve videoklipu použitý animovaný chlápek open source. Kdokoli si jej může stáhnout a upravovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:33 | Komunita

    Zig Software Foundation stojící za programovacím jazykem Zig publikovala finanční zprávu za rok 2024. Současně s prosbou o finanční příspěvek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Nová verze

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za srpen (YouTube). Vypíchnuta je podpora Tabulek Google, implementace Gamepad API a Cookie Store API nebo také podpora WebGL na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | Komunita

    openSUSE Leap 16, včetně Leap Micra 6.2+, nově nabízí 24 měsíců podpory pro každé vydání. To je dva roky aktualizací a stability, což z něj činí nejdéle podporovanou komunitní distribuci vůbec. Leap se tak stává ideální platformou pro všechny, kdo hledají moderní, stabilní a dlouhodobě podporovanou komunitní Linux distribuci.

    lkocman | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal dne 3. 9. 2025 VAROVÁNÍ před hrozbou v oblasti kybernetické bezpečnosti spočívající v předávání systémových a uživatelských dat do Čínské lidové republiky a ve vzdálené správě technických aktiv vykonávané z území Čínské lidové republiky. Varováním se musí zabývat povinné osoby podle zákona o kybernetické bezpečnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    včera 11:55 | IT novinky

    Americká internetová společnost Google nemusí prodat svůj prohlížeč Chrome ani operační systém Android. Rozhodl o tom soud ve Washingtonu, který tak zamítl požadavek amerického ministerstva spravedlnosti. Soud ale firmě nařídil sdílet data s jinými podniky v zájmu posílení konkurence v oblasti internetového vyhledávání. Zároveň Googlu zakázal uzavírat dohody s výrobci mobilních a dalších zařízení, které by znemožňovaly

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 11:33 | Humor

    Prvního září ozbrojení policisté zatkli na na londýnském letišti Heathrow scénáristu a režiséra Grahama Linehana, známého především komediálními seriály Ajťáci, Otec Ted nebo Black Books. Během výslechu měl 57letý Graham nebezpečně zvýšený krevní tlak až na samou hranici mrtvice a proto byl z policejní stanice převezen do nemocnice. Důvodem zatčení bylo údajné podněcování násilí v jeho 'vtipných' příspěvcích na sociální síti

    … více »
    Gréta | Komentářů: 85
    včera 10:22 | Pozvánky

    Studentská dílna Macgyver zve na další Virtuální Bastlírnu - pravidelné online setkání všech, kdo mají blízko k bastlení, elektronice, IT, vědě a technice. Letní prázdniny jsou za námi a je čas probrat novinky, které se přes srpen nahromadily. Tentokrát jich je více než 50! Těšit se můžete mimo jiné na:

    Hardware – Bus Pirate na ESP32, reverse engineering Raspberry Pi, pseudo-ZX-80 na RISC-V, PicoCalc, organizéry na nářadí z pěny nebo … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    Google Chrome 140 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 140.0.7339.80 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (82%)
     (8%)
     (2%)
     (3%)
     (4%)
     (1%)
    Celkem 139 hlasů
     Komentářů: 10, poslední dnes 10:16
    Rozcestník

    Photopea má vektorovou sestru jménem Vectorpea

    Bezplatný online grafický editor Photopea (Wikipedie) má vektorovou sestru jménem Vectorpea. Představena byla první verze (X, Facebook).

    16.10.2023 21:11 | Ladislav Hagara | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.10.2023 07:16 Vedúci výrobného štábu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photopea má vektorovou sestru jménem Vectorpea
    Je nejaký spôsob ako Photopeu a Vectoropeu rozbehať na vlastnom serveri?
    17.10.2023 07:35 Luniks
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photopea má vektorovou sestru jménem Vectorpea
    Ne, je to closed source proprietarni odpad.
    17.10.2023 08:25 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photopea má vektorovou sestru jménem Vectorpea
    bezplatny?

    $8 za odstraneni reklam na 30 dni..

    na to, jak peclive tu tardi cizelujou slovo svoboda, se slovem bezplatny zachazite docela legracne, neprekvapuje
    David Ježek avatar 17.10.2023 09:48 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photopea má vektorovou sestru jménem Vectorpea
    Nic ti nebrání udělat stejně kvalitní projekt a hostovat jej a provozovat zcela zdarma. Jistě to bude velmi úspěšný způsob obživy.
    17.10.2023 10:03 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photopea má vektorovou sestru jménem Vectorpea
    Do toho bych nesel. Autori zpravicek na abclinuxu by mi delali spatne promo tim, ze by me hazeli do stejneho pytle s aplikacemi, kde clovek musi platit, aby se mu nesraly reklamy do UI.
    17.10.2023 11:21 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photopea má vektorovou sestru jménem Vectorpea
    Je zdarma a mas za to vsechny funkce a 500MB dat na ulozeni do jejich cloudu.

    Ten supoport je 15$ za 3 mesice nebo 50$ za 12 - za to mas 50GB, 2x vice undo, zadne reklamy a email support

    Photopea je jeden z nejlepsich online graf. editoru, je casto lepsi nez GIMP - ano AffininyPhoto je vyrazne lepsi - ale ten nebezi na Linuxu, takze smolicek pacholicek ;-)

    17.10.2023 21:56 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photopea má vektorovou sestru jménem Vectorpea
    je casto lepsi nez GIMP - ano AffininyPhoto je vyrazne lepsi

    Pro klikače snad..

    18.10.2023 04:51 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photopea má vektorovou sestru jménem Vectorpea
    A v cem delaj makuvky neklikaci?
    18.10.2023 10:22 Luniks
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photopea má vektorovou sestru jménem Vectorpea
    Ve Scheme konzoli GIMPu.
    18.10.2023 05:13 Tums
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photopea má vektorovou sestru jménem Vectorpea
    Tak ono byt lepsi nez GIMP neni az tak tezky :-) Jedina vec co ma Gimp dobrou jsou filtry, ale jako editor to je odpad.
    18.10.2023 11:37 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photopea má vektorovou sestru jménem Vectorpea
    jak rici, ze s gimpem neumim zachazet, aniz bych rekl, zeč s gimpem neumim zachazet
    18.10.2023 12:29 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photopea má vektorovou sestru jménem Vectorpea
    No naopak, GIMP je nejlepsi free graficky editor na pocitac ;-) - jo i scriptovat umi dobre.

    Ale plno veci mu chybi, maji byt ve verzi 3.0 - pak snad bude i GMIC a zacnou se vyrabet i pluginy, nebot primitivy GIMPU byly tak zalostne, ze plno pluginu si muselo resit vse mimo GIMP svoji knihovnou a pak to tam vratit jako dalsi vrstvu - to se ma vyresit.

    Dale tam snad uz budou konecne vrstvy uprav a ze se upravy promitnou i do skupiny sdruzenych vrstev - coz uz tam ted nejak je a bude se to vylepsovat.

    Problem GIMPu je, ze se vyviji pomalu - v3 je uz slibovana nekolik let a porad nic, ted uz pry konecne ustalili API - ale vsichni cekaji, az bude finalni, at pak nemusi vse zase prepisovat - coz je treba vyjadreni G'MIC - ze cekaji az bude API ustalene a nebude se menit, presneji bude zpetne kompatibilni.

    Kdyz si ale vezmu Affinity Photo - jasne komercni, ale opravdu za malo penez, tak ten dokazal byt konkurenci Photoshopu a na mhohe veci je i vyrazne lepsi nez Photoshop - ted ale Photoshop zavadi AI a bude zase jinde - lec zavadi cenzuru, takze mi co fotime akty AI z PS nevyuzijeme, ale jsou i jine web. nastroje, popr. lokalni, co to umi podobne dobre, Adobe taky jen vykrada cizi modely. Uvidime tez, kam se posune Luminar NEO.

    Suma sumarum ovladani GIMPu mi dokonce vyhovuje a je OK, jen mu plno veci zalostne chybi - vi se o tom, maka se na tom, ale nikdo nevi, kdy to bude. - take vsem dosla trpelivost a presli na MacOS a tam Affinity photo ;-)) - ale treba Darktable je spickovy o tom zadna.
    18.10.2023 12:36 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photopea má vektorovou sestru jménem Vectorpea
    Darktable je spickovy leda tak na linuxu. S lightroomem se neda srovnavat, neumi zadne workflow, neumi dalsich mrte veci. Ze umi nejake upravy v raw je pro profesionala stejne dukezite jako ze s120 ma kola vs f1. To same gimp, sam rikas ze je na hovno a ja s tebou souhlasim. Nevim co huli autori gimpu ale v komercnim prostredi by je vyhazeli a poslali do prdele protoze gimp lze srovnavat leda tak s windows malovanim.
    18.10.2023 14:20 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photopea má vektorovou sestru jménem Vectorpea
    Darktable workflow samozrejme umi - umi jej samozrejme i ulozit a aplikovat - jde si udelat vice veci a kombinovat (treba neco kompexniho s LUT a mit pak zvlast + a - EV - kde se meni jen expozice - nebo aplikovat jen neco a neco vypnout - nebo rict, zda se ma dana vec prepsat, nebo udelat jako dalsi kopie ala vrstva) je a navrch umi zkopirovat nastaveni z jednoho RAW na dalsi normalne CTRL+C ... vyber skupiny fotek - CTRL+V ... nebo to prave ulozit a pak v darkroomu oznacit fotky a aplikovat.

    Naopak toho umi mnohem vice nez Lightroom, spise se blizi C1 - ktery ma ale hezke vrstvy atd.

    Darktable pak umi samozrejme i masky a to i parametricke

    Treba LightRoom dlouho neumel FUJI xtrans snimace, dones neumi korekce objetivu z RAWu - imho to asi dones neumi ani Darktable - ale Nikon a hlavne FUJI (GFX i ta jejich crop hracka) dava profil do RAWu - ale Lihgroom spolehaji na knihovnu lensFUN - ano jde tam poslat RAW a oni udelaji novy profil, nebot si jej udelat sam ... jako Lightroom ma kupu problemu se stredoformaty - casto nepodpruje jejich profily, coz treba C1 ano - sranda je, ze Darktable jim je krade, presneji uzivatele ... takze treba na stredormaty je nejlepsi C1 pak Darktable a dlouho nic a pak Lightroom - pokud jej vubec otevre a nenadela mu tam nejake podivne artefakty, coz teda casto nadela - zajimave, nebot Lightroom krade raw prevodnik prave linuxakm, nejdrive stary DCRAW a kdyz Darktable udelal svuj RAWspeed tak si jej Lightroom vzal taky ;-))

    Takze Lightroom ne jen ze neni lepsi, ja casto horsi a dost pozadu v podpore kamer a RAWu, upravy ma srovnatelne, nebo spise horsi a obcas Lightroom dela artefakty a je nepouzitelny - coz Darktable nedela - vyrobci sten treba Lightroom vubec nedoporucuji, rikaji, ze se snima nechce Adobe moc bavit a tak spolupracuji s C1 (CaptureONE) - kde ma treba FUJI i free osekanou verzi a nebo placenou - nejdrive treba razantne tvrdili ze Lightroom nefunguje, kdyz to Lighjtroom asi za 2 roky opravil, tak pak zacali tvrzit ze uz i Lightroom funguje, potichu ale davali C1 vzdy na 1 . misto - a v soukromem rozhovoru jsou dost strikni a rikaji ze z Lihktroomu nicky nevytahnu to, co vytahne C1 - a C1 a Darktable jsou si prave tim, co vse jde z fotky vytahnout dost podobne - jasne C1 ma pro FUJI GFX plno veci vcetne LUT primo od FUJI - coz jej dost favorizuje - protoze FUJI ma profily fakt vyladene do detailu a vypadaji pak dobre jak na monitoru, tak hlavne pri tisku.
    18.10.2023 14:38 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photopea má vektorovou sestru jménem Vectorpea
    Jezisi Kriste, workflow neni jenom o spicenem copy&paste. Workflow zacina treba tim ze fotim ve studiu rovnou do katalogu a ne ze musim resit nejake spicene kopirovani z fleshky. Kdyz fotim venku tak mam treba gps ke kazde fotce a vim ze tuhletu akci jsem fotil v horni dolni bez toho abych si to musel jak debil manualne taggovat. Mam x pluginu ktere mi treba delaji tagovani, export do dalsich sluzeb na zaklade pravidel bez toho abych hnul prstem. Ze lightroom nikdy nepodporoval nejnovejsi fotaky byl problem leda tak pro amatery kteri si koupi nejnovejsi spiceny fotak. Profesional kupuje fotak na firmu, resi odpisy a podobne veci takze v 99% pripadu kupuje fotak ktery je jiz v lightroom podporovanej a ma ho dalsich x let.
    18.10.2023 15:24 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photopea má vektorovou sestru jménem Vectorpea
    Workflow není o tom, že pracuji jen z fotkama z digiťáku...
    19.10.2023 14:56 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photopea má vektorovou sestru jménem Vectorpea
    Souhlas.
    18.10.2023 15:40 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photopea má vektorovou sestru jménem Vectorpea
    Omg... uz aby iphone pridal senzor iq a ios by blokoval pisanie na web kym nedas aspon 90...
    19.10.2023 14:56 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photopea má vektorovou sestru jménem Vectorpea
    No nevim, aby jsi se pak na web dostal side.
    18.10.2023 17:08 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photopea má vektorovou sestru jménem Vectorpea
    No tak to zrovna Darktable zvlada ;-) a C1 taktez - NATIVNE - jediny Lightroom na to potrebuje instalovat SW od vyrobce fotaku - projekty ma DarkTable taky - ale ja chci adresare, pojmenovat si adresare a delat s nima - hlavne proto, ze si nekde do terenu asi notebooka a fotit do nej fakt nebudu - ve studiu klidne - funguje kabel nekde i wifi (treba GFX s novym FW umi i wifi)

    https://docs.darktable.org/usermanual/4.2/en/tethering/overview/

    seznam podporovanych fotaku: http://www.gphoto.com/proj/libgphoto2/support.php

    ty Ynteligente ;-) s IQ90 ;-)

    BTW GFX umi fotit i tabletem, tam muze byt i dalsi monitor, fotky umi nahravat do cloudu a jine picoviny, plno veci umi primo fotak a upravy jde delat az pak - a nebo fotit rovnou do PC - ale popravde, mnoho lidi tohle nedela, nekteri o tom uvazuji, nekteri to delaji, ze je klinet primo u foceni a cumi na to, jinym staci prave i to foceni pres velky tablet - a vyber fotek az pak - co je treba prefotit, dodelat se dodela.

    Lightroom je proste zde az na 3 miste, prvni je asi C1, pak je Draktable a az pak je Lightroom - cenove je na tom nejlepe Darktable a pak asi Lightroom, nebot jde porad koupit necloud verze, C1 uz nejde, mam posledni verzi bez predplatneho, kterou vlastnim - pokud by me blokli, ac nesmi, tak to cracknu - nebot i full verze co je moje na neomezenou dobu se furt overuje online - veskery SW tohot typu je dost na hovno
    19.10.2023 14:57 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photopea má vektorovou sestru jménem Vectorpea
    Izaku, ber predepsane leky a nepis picoviny

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.