abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | Zajímavý software

    Společnost CORSAIR podporuje svůj systém iCUE LINK pouze ve Windows a macOS. Jak jej ovládat v Linuxu? OpenLinkHub (GitHub) je open source linuxové rozhraní k iCUE LINK. Z webového rozhraní na adrese http://localhost:27003 lze ovládat RGB osvětlení, rychlost ventilátorů, nastavovat klávesnice, myši, headsety…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Zajímavý článek

    Ve funkci koordinátora k bitcoinové kauze skončil bývalý ústavní soudce David Uhlíř. Informaci, kterou zveřejnil Deník N, potvrdila Radiožurnálu ministryně spravedlnosti Eva Decriox (ODS). Uvedla, že odchod byl po vzájemné dohodě. „Jeho mise je ukončená, auditní procesy se už povedlo nastavit,“ řekla. Teď má podle ministryně další kroky podniknout policie a státní zastupitelství. Koordinátorem jmenovala ministryně Uhlíře 19. června.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 13:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.07.26 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.15 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.16. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    25.7. 19:55 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    25.7. 17:33 | Komunita

    MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 14:55 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 13:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 14:33 | IT novinky

    Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.7. 14:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (28%)
     (28%)
     (6%)
     (6%)
     (4%)
     (1%)
     (3%)
     (25%)
    Celkem 155 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 26.7. 20:08
    Rozcestník

    Piskworky - hra přes síť Jabber

    Klasické piškvorky můžete hrát pomocí projektu Piskworky, který používá k synchronizaci síť Jabber. Zadáte jméno, heslo, vyberete si kamaráda z rosteru a můžete hrát.

    6.1.2007 17:45 | Ricardo | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Josef Kufner avatar 6.1.2007 19:04 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    :-(
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    nolly avatar 6.1.2007 19:14 nolly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    Co se Vám stalo? Nejde to?
    Josef Kufner avatar 6.1.2007 20:52 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    Ale né, jen že něco velmi podobného píšu jako semestrální projekt a teď už to nebude tak jedinečný program. Nutno ale poznamenat, že se neomezuju jen na piškvorky, ale píšu to obecně pro všechny deskové hry a libovoný počet hráčů, kteří jsou si naprosto rovni.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    6.1.2007 20:56 Ricardo | skóre: 27 | blog: Ricardo | Horní Suchá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    a také v pythonu a přes jabber ? :-D jakože já piškvorky plánuju rozšířit na větší množství deskových a papírotužkových her
    My mind may be raving, my words may be void, but I am not afraid of being moderated below threshold!
    Josef Kufner avatar 6.1.2007 22:53 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    Jak se to veme. Je (bude) to sestavené ze tří nezávislých částí:
    • GUI – Napsané v GTK+ a C. Jen kreslí hrací desku, komunikuje s uživatelem a spouští si dva backendy se kterými komunikuje přes stdin/stdout (stderr hází do logu). Vykreslování probíhá vrstvením různě průhledných PNG.
    • Síťový backend – může jich být více, ale hodlám napsat jen pro jabber (ale uvažuju ješte o IRC). Ten je jednoduchý program, který jen udržuje seznam hráču a distribuuje mezi ně data.
    • Hra samotná je provedením hodně podobná síťovému backendu, ale neočekává se, že by s něčím dalším komunikovala. Jen říká GUI co má kam kreslit a síťovému backendu co má poslat. Na oplátku GUI říká co uživatel provedl a síťový backend co přišlo od ostatních hráčů.
    Do konce zkoužkového to musí být hotové a nechybí mi toho mnoho. Ještě nemám definitivně sestavený protokol, kterým si budou ty tři části povídat, ale určitou představu už mám (takové hodně jednoduché a textové).

    Důvodem, proč jsem to takle rozdělil je to, že je možné použít bez problémů různé jazyky na různé části. Napsat IRC backend v perlu je hračka a integrovat všechny hry do jedné binárky zbytečně zesložití rozšiřování a psaní dalších her. Textové rozhraní usnadní ladění (byť za nepatrnou ztrátu výkonu) a kdyby to hodně vadilo, tak prostor pro rozšíření o použití sdílené paměti a OpenGL renderovacího jádra tam je :-D

    Až to bude umět hrát piškvorky, tak to odevzdám a zveřejním s kompletní dokumentací včetně návodu na napsání dalšího herního backendu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    7.1.2007 07:48 Ricardo | skóre: 27 | blog: Ricardo | Horní Suchá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    aha, takze takhle ... no tak to budou nase dva programy za nejaky cas ponekud konkurencni :-)
    My mind may be raving, my words may be void, but I am not afraid of being moderated below threshold!
    8.1.2007 12:57 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    A bude tam backgammon?
    Josef Kufner avatar 8.1.2007 13:28 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    Když ho někdo napíše :-D

    Pokud zvládneš v nějakém jazyce ovládat čtení a zápis na standardní vstup a výstup a naprogramovat logiku hry (pravidla, nikoliv AI) … ;-)

    Asi příští semestr obejdu cvičící u nás na FELu, jestli nechtějí nějaké to zadání semestrální práce.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    6.1.2007 19:50 Ricardo | skóre: 27 | blog: Ricardo | Horní Suchá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    je mozne ze verze oznacena na konci jako beta nejde, zda se ze se mezi radky kodu vloudil nejaky brouk ... ale jinak to jede a pokud ne piste na muc piskworky@conference.jabber.org
    My mind may be raving, my words may be void, but I am not afraid of being moderated below threshold!
    andree avatar 7.1.2007 00:00 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    mat taketo vecicky uz priamo v nejakom/nejakych jabber klientoch, hned by sa lahsie siril (kolko ludi sa ma uz pytalo - a pojdu mi na tej mirande/gaim/kopete/jabberi aj lamy?), bych rek
    7.1.2007 10:50 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    Vypadá to hezky. Škoda jen toho Tk. :-(
    7.1.2007 11:22 Majkls
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    S těmi projekty se opravdu roztrh pytel:) Už sem viděl i jchess, jabbeří šachy. Nicméně držím palce v dalším pokračování. Ať je hodně Xtraz :)
    Není umění napsat 10000 řádků, ale napsat na 10 řádků, co by jiný psal na 1000 řádků.
    7.1.2007 12:48 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    Škoda, že je to jen taková hračka, místo aby se to snažilo třeba o implementaci nějakého robustního protokolu pro podobné hry (o jehož sepsání se na Standards-JIG mailing listu snažil Michal 'vorner' Vaner).

    Osobně se mi líbila myšlenka využít MUC, ve kterém bude sedět nějaký "rozhodčí". Umožňovalo by to mít i nějaké "pozorovatele". Ten rozhodčí je podle mě kritický, aby se zajistila 100 % stejná pravidla na obou (všech) stranách.

    Jo a narazili jsme na chybu v té beta2 verzi. Sparhawk vyhrál, protože jsem neviděl jeden jeho křížek... A také se často mezi hrami nesmaže hrací plocha.
    Josef Kufner avatar 7.1.2007 13:38 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    Můžeš pls dát link na to, kde se to řešilo?

    O použití MUC jsem uvažoval také, ale kvůli něčemu jsem to zavrhnul. Mno, jak nad tím tak přemýšlím, nakonec ho možná použiju, ještě nevím.

    Jinak pozorovatele tam mám už od loňska, kdy to komunikovalo po vlastním protokolu :-D

    Rozhodčí kritický není – v normální hře se dá taky podvádět, takže to jen přidá na realističnosti. Ale v návrhu s ním počítám jako s volitelným doplňkem (kvůli turnajům a tak).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    7.1.2007 14:23 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    Realističnost zajímavá... ale. Nemohl by ten rozhodčí volitelně podporovat nějaké formy podvádění? :)

    Zde hledat thready se slovem "game" v názvu, možná se podívat nějaký ten měsíc dva dopředu dozadu... (v tom říjnu ty diskuse myslím tak nějak odezněly).

    A tohle je asi poslední verze vornerova návrhu.

    Tak to s ním zkuste probrat a třeba znovu oživit diskusi. Je fakt, že stávající MUC není úplně ideální, proto později přišla řeč i na nějaký "vylepšný" MUC, který by byl tak jako tak potřeba i pro whiteboarding a shared xml document editing.
    Josef Kufner avatar 7.1.2007 15:32 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    Dík za info. Rozhodčí nejspíš bude jen říkat něco ve smyslu "Tah s tímhle id a tímhle hashem je ok." Takže když řekne o podvodu, že je ok, tak prostě je ok ;-) Snažím se to psát tak, aby to průběhu hry a hráčům házelo co nejmíň klacků pod nohy, tak snad z toho nebude moc ošklivá obluda :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.