abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 19 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:44 | Nová verze

    Bitwig Studio (Wikipedie) bylo vydáno ve verzi 6. Jedná se o proprietární multiplatformní (macOS, Windows, Linux) digitální pracovní stanici pro práci s audiem (DAW).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:11 | Komunita

    Společnost Igalia představila novou linuxovou distribuci (framework) s názvem Moonforge. Jedná se o distribuci určenou pro vestavěné systémy. Vychází z projektů Yocto a OpenEmbedded.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Nová verze

    Google Chrome 146 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 146.0.7680.71 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 29 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.5. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 3 (novinka), 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.3. 23:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2026-03 aneb Eclipse 4.39. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    11.3. 10:22 | Upozornění

    Ze systému Slavia pojišťovny uniklo přibližně 150 gigabajtů citlivých dat. Jedná se například o pojistné dokumenty, lékařské záznamy nebo přímou komunikaci s klienty. Za únik může chyba dodavatelské společnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    11.3. 10:11 | IT novinky

    Sněmovna propustila do dalšího kola projednávání vládní návrh zákona o digitální ekonomice, který má přinést bezpečnější on-line prostředí. Reaguje na evropské nařízení DSA o digitálních službách a upravuje třeba pravidla pro on-line tržiště nebo sociální sítě a má i víc chránit děti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 33
    11.3. 09:33 | IT novinky

    Meta převezme sociální síť pro umělou inteligenci (AI) Moltbook. Tvůrci Moltbooku – Matt Schlicht a Ben Parr – se díky dohodě stanou součástí Meta Superintelligence Labs (MSL). Meta MSL založila s cílem sjednotit své aktivity na poli AI a vyvinout takovou umělou inteligenci, která překoná lidské schopnosti v mnoha oblastech. Fungovat by měla ne jako centralizovaný nástroj, ale jako osobní asistent pro každého uživatele.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.3. 00:22 | Nová verze

    Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 44 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 14. dubna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (13%)
     (25%)
    Celkem 1059 hlasů
     Komentářů: 26, poslední včera 08:56
    Rozcestník

    Použití GnomeVFS z příkazové řádky

    Linux.com píše o použítí GnomeVFS z příkazové řádky. GnomeVFS je virtuální souborový systém prostředí GNOME, umožňující snadný přístup ke vzdáleným (http, ftp, samba) nebo zkomprimovaným (tar, gzip, bzip2) datům, systémovým službám (vypalování, správa fontů) a podobně.

    8.4.2008 17:25 | David Watzke | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Tomáš Bžatek avatar 8.4.2008 19:45 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše GnomeVFS je mrtve
    GnomeVFS je oficialne mrtve, jak o tom muze nekdo psat? Prave proto bylo napsano GVFS, zcista a se zachovanim vsech user utilit.
    Koupim litajiciho tucnaka
    freshmouse avatar 8.4.2008 20:02 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GnomeVFS je mrtve
    Přesně.
    David Watzke avatar 8.4.2008 20:29 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GnomeVFS je mrtve
    Tak to jsem nevěděl, pro mě to byl jen zajímavej článek (dříve jsem nevěděl, že to je tak podobný kio slaves z KDE).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Tomáš Bžatek avatar 9.4.2008 00:12 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GnomeVFS je mrtve
    Myslim, ze kio slaves jdou mnohem dale, umoznuji skriptovani. Uzivatelske utilitky gnome-vfs nebo gvfs jen zpristupnuji nektere funkce a z velke casti se pouzivaji pro ladeni (to ovsem nevylucuje jejich plnohodnotneho pouziti v jednodussich skriptech --> spolu s gvfs-fuse-daemonem se pak daji delat zajimave veci).

    Mimochodem - gvfs uz take existuje ve forme kio slave, jeden clovek (nf2) se snazil o port, ale nezkousel jsem, v jakem je to stavu a jak moc je to oficialni.
    Koupim litajiciho tucnaka
    8.4.2008 21:43 Petr Dlouhý | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Použití GnomeVFS z příkazové řádky
    Dobrý den, dost dobře nechápu, co přináší gvfs (nebo gnomevfs) natolik víc oproti obyčejnému fuse, že se pro to musí tvořit celý nový systém, a nestačí udělat jen forend pro fuse (gvfs se navíc dokonce jako fuse systém připojuje).
    David Watzke avatar 8.4.2008 21:49 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Použití GnomeVFS z příkazové řádky
    GnomeVFS vzniklo v roce 1999, FUSE kdy... 2004?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    9.4.2008 00:27 Petr Dlouhý | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Použití GnomeVFS z příkazové řádky
    Hm, to je fakt (i když by bylo lepší udělat rovnou fuse, ale to jsou kdyby...), ale řekl bych, že GVFS vzniklo až po FUSE (nevím kdy; na Wikipedii píšou, že je stále ve vývoji), takže se v tom pokračuje.
    thingie avatar 9.4.2008 02:55 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Použití GnomeVFS z příkazové řádky
    Je to API na vyšší úrovni než to posixové.
    Růžové lži.
    freshmouse avatar 8.4.2008 21:54 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Použití GnomeVFS z příkazové řádky
    Z Wikipedie:
    GVFS is a replacement for GnomeVFS, the GNOME Virtual File System. Still in development as of April 2008, it allows supported virtual file systems to be mounted through FUSE.
    I když této problematice moc nerozumím, řekl bych, že GVFS FUSE nějak využívá.
    Tomáš Bžatek avatar 9.4.2008 00:05 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Použití GnomeVFS z příkazové řádky
    gvfs-fuse-daemon je jen malickaty pomocny demon, ktery zpetne mapuje aktivni gvfs mounty do uzivatelskeho filesystemu.

    V praxi to znamena, ze se uzivatel pripoji napr. ke vzdalenemu FTP serveru (napr. pod urcitym jmenem a heslem) a v aplikaci primo podporujici gvfs muze pracovat s dostupnymi soubory. Pokud ovsem pouziva jinou aplikaci, ktera o gvfs nema ani poneti, byl by naprosto ztracen. Proto je tu fuse-daemon, ktery vsechny aktivni pripojeni namapuje do ~/.gvfs a jakakoliv aplikace pak ma k temto prostredkum pristup. Vse se odehrava v ramci konkretniho uzivatele, nikdo jiny nema z duvodu bezpecnosti k temto aktivnim pripojenim pristup (a to ani root!).

    Cela idea jeste neni uplne implementovana, chybi integrace v desktopu - jakasi autodetekce aplikaci, ktere nepouzivaji gvfs a mely by byt nasmerovany prave na tento fuse mount.
    Koupim litajiciho tucnaka
    9.4.2008 00:32 Petr Dlouhý | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Použití GnomeVFS z příkazové řádky
    No právě. Ten kdo nepodporuje GVFS (a nepředpokládám, že by KDE aplikace začaly), tak s tím nemůže manipulovat (mount, unmount a podobně).
    9.4.2008 06:19 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Použití GnomeVFS z příkazové řádky
    a nepředpokládám, že by KDE aplikace začaly
    KIO-GIObridge
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Tomáš Bžatek avatar 9.4.2008 10:05 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Použití GnomeVFS z příkazové řádky
    To je principielni problem, se kterym nic neudelas, at uz se jedna o FUSE, KIO nebo stary gnome-vfs.
    Koupim litajiciho tucnaka
    9.4.2008 11:14 petris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Použití GnomeVFS z příkazové řádky
    Pred rootem to chraneno neni.
    Tomáš Bžatek avatar 9.4.2008 11:36 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Použití GnomeVFS z příkazové řádky
    Chranene to je, ani root nema pristup k fuse userspace procesum cizich uzivatelu.
    Ten fuse mount nejde statnout, chmodnout, chownout, proste nic.
    Viz:

    lsof: WARNING: can't stat() fuse.gvfs-fuse-daemon file system /home/tbzatek/.gvfs
    Output information may be incomplete.

    # ls -al /home/tbzatek/.gvfs
    ls: cannot access /home/tbzatek/.gvfs: Permission denied

    # ls -al /home/tbzatek/ | grep .gvfs
    ls: cannot access /home/tbzatek/.gvfs: Permission denied
    ?????????? ? ? ? ? ? .gvfs

    Nejsem si jisty, jestli lze menit parametry aktivnich fuse mountu, ale imho tak je navrzeny bezpecnostni model fuse.
    Koupim litajiciho tucnaka
    thingie avatar 9.4.2008 15:36 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Použití GnomeVFS z příkazové řádky
    Ono je to teda dost k ničemu, když se root může docela triviálně stát kým chce, žejo. (A nějaký SELinux či podobné rozšíření by na tuhle srandu poskytnul vlastní prostředky, takže je to zbytečné i v tomhle případě.)
    Růžové lži.
    9.4.2008 21:23 petris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Použití GnomeVFS z příkazové řádky
    Vzhledem k tomu, ze root si muze snadno prepnout na jakehokoliv uzivatele, trochu sloziteji Vam "vyplachnout" nejakej proces a pustit misto nej svuj program pripadne cist a zapisovat pamet jakehokoliv procesu, tak to zadna ochrana pred rootem neni. Toto je ochrana, aby Vam utilitky typu updatedb ty soubory nenaindexovaly, ci je root omylem nepromazal. Ale pokud root bude chtit, tak ho to nezastavi.
    9.4.2008 21:29 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Použití GnomeVFS z příkazové řádky
    Přesně tak, je to ochrana proti updatedb, zálohovacímu software a podobným věcem...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Tomáš Bžatek avatar 12.5.2008 17:37 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Použití GnomeVFS z příkazové řádky
    Pravda, na to jsem nepomyslel. :-/
    Koupim litajiciho tucnaka

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.