Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána listopadová aktualizace aneb nová verze 1.107 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.107 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Přesně před dvaceti lety, 5. srpna 1999, měl v českých a slovenských kinech premiéru kultovní film Matrix. Připomenutí komiksem.
Tiskni
Sdílej:
Protože to je prostě hovadina. Oproti tomu když se tahle tématika pojme rozumně, tak výsledek může být velmi dobrý - viz třeba Green Book.
U Wachowskich byl podobný problém se Sense8 - celkem zajímavý koncept a mělo to z mého pohledu dobré chvilky. Ale bylo to hrozně násilně nacpané lgbtqbflmpsvz++ tématikou :-/
Dvojka pre mňa bola veľkým sklamaním, pretože namiesto očakávaného sa vyhrania so zápletkou, to bolo len plné naefektovaných scén, ktoré keby tam neboli, tak príbeh by o nič neprišiel. Povedal som si OK, chceli len vyplniť priestor (zarobiť) medzi jednotkou a trojkou, tá bude kurewsky dobrá.
Trojka rozhodne zaujímavá je, viac sa tam zas riešia filozofické úvahy, čo ma uchvátili v jednotke. Sám som čakal iný koniec, ale musím povedať, "za mňa OK".
Ďalšie zhliadnutie celej série mi prišlo lepšie, teda čo sa týka dvojky a trojky. Možno to bolo preto, že som diely videl z odtupom jedného dňa a už mi ten príbeh prišiel lepší. (Pôvodne tam bola medzera pár rokov?)
TV pozerávam málokedy, ale keby to bežalo znovu, určite by som si to pozrel.
Pôvodne tam bola medzera pár rokov?
Ve skutečnosti to bylo jenom půl roku (květen a listopad 2003 - u třetího filmu dokonce byla "celosvětová premiéra", kdy většina kin začínala první promítání ve stejný okamžik bez ohledu na časovou zónu). IIRC kvůli tomu natáčeli oba filmy souběžně.
Stejně ale bylo znát, že šlo vlastně o jeden film, který byl kvůli délce rozdělený na dva. (Ale aspoň nemuseli vyzrazovat informace, které původně měly zůstat tajné jako u Kill Billa.)
CSFD tvrdí Matrix 1999.
Myslel jsem interval mezi Reloaded a Revolutions. Ten původní film je přeci je úplně samostatný, zatímco zbývající dva jeden bez druhého moc nedávají smysl.
O tom čo píšeš, že sa to dodatočne rozstríhalo na dva filmy čítam prvý krát.
Ne, takhle jsem to nemyslel (tak to bylo u zmíněného Kill Bill). U Matrixu AFAIK nikdy nebylo v plánu to vydat jako jeden film. Ale od začátku k tomu - i podle rozhovorů - přistupovali jako k jednomu ucelenému příběhu, který je z technických důvodů rozdělený do dvou filmů. Podle mne to tak opravdu je, na žádný z těch dvou se nedá dívat jako na ucelený film, Reloaded rozjede nějaký příběh a když je v nejlepším, přijde střih a konec; Revolutions pak zase začínají "z prostředka", kdyby si ten film pustil někdo, kdo neviděl Reloaded, tak nemá šanci se zorientovat.
Myslel jsem interval mezi Reloaded a Revolutions. Ten původní film je přeci je úplně samostatný, zatímco zbývající dva jeden bez druhého moc nedávají smysl.Jj to som pochopil, ten pôvodný Matrix som tam pridal kvoli tomu, že celá séria mala značný odstup. Tak mne prišlo, že keby dvojka neexistovala, tie súvislosti tam proste sú.
Heh, matrix. njn. Trojku som ani nevidel. Dvojku som v kine pretrpel.
Tohle mám úplně stejně. Ta jednička byl velkej hit a mě se to taky tehdy líbilo. Ale už jsem na to po roce 2000 nikdy znovu neviděl, tak nevím, jak to zestárlo.
Na dvojku jsem šel pod vlivem té vlny do kina a fuj, to byla kravina, příliš dlouhý sterilní akční scény, jinak minimum smysluplnýho příběhu. Jestli bylo mezi dvojkou a trojkou fakt jen pár měsíců, jak se tu píše, tak mě to asi překlopilo do polohy "ty vole tohle je kravina pro blbečky co jim stačí latexový hadry a černý brejle, aby to pro ně bylo COOL" tak dokonale, že jsem už na to finále naprosto sral. Nikdy jsem si to ani nestáhl od tý doby.
Jinak Ghost in the Shell (1995) taky doporučuju, to je krásnej film (ta kombinace OST a animace)...
).
). Ale uznávám, že dvojku a trojku jsem viděl víckrát jen zajímavý části (třeba final fight ve trojce).
Jinak Metr X (je i dvojka, metr kryplreloaded). Nebo kultová původně flashovka (teda ze dvojky, ale co :-P ).