abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:22 | Zajímavý článek

    Argentinec, který byl náhodně zachycen Google Street View kamerou, jak se zcela nahý prochází po svém dvorku, vysoudil od internetového giganta odškodné. Soud uznal, že jeho soukromí bylo opravdu porušeno – Google mu má vyplatit v přepočtu asi 12 500 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:55 | IT novinky

    Eben Upton, CEO Raspberry Pi Holdings, informuje o RP2350 A4, RP2354 a nové hackerské výzvě. Nový mikrokontrolér RP2350 A4 řeší chyby, i bezpečnostní, předchozího RP2350 A2. RP2354 je varianta RP2350 s 2 MB paměti. Vyhlášena byla nová hackerská výzva. Vyhrát lze 20 000 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | IT novinky

    Představen byl notebook TUXEDO InfinityBook Pro 15 Gen10 s procesorem AMD Ryzen AI 300, integrovanou grafikou AMD Radeon 800M, 15,3 palcovým displejem s rozlišením 2560x1600 pixelů. V konfiguraci si lze vybrat až 128 GB RAM. Koupit jej lze s nainstalovaným TUXEDO OS nebo Ubuntu 24.04 LTS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    včera 13:44 | Nová verze

    Po půl roce od vydání verze 2.41 byla vydána nová verze 2.42 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Vypíchnout lze například podporu SFrame. Opraveny jsou zranitelnosti CVE-2025-0395, CVE-2025-5702, CVE-2025-5745 a CVE-2025-8058.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 06:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.15 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.7. 21:22 | Zajímavý software

    Společnost CORSAIR podporuje svůj systém iCUE LINK pouze ve Windows a macOS. Jak jej ovládat v Linuxu? OpenLinkHub (GitHub) je open source linuxové rozhraní k iCUE LINK. Z webového rozhraní na adrese http://localhost:27003 lze ovládat RGB osvětlení, rychlost ventilátorů, nastavovat klávesnice, myši, headsety…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.7. 15:11 | Zajímavý článek

    Ve funkci koordinátora k bitcoinové kauze skončil bývalý ústavní soudce David Uhlíř. Informaci, kterou zveřejnil Deník N, potvrdila Radiožurnálu ministryně spravedlnosti Eva Decriox (ODS). Uvedla, že odchod byl po vzájemné dohodě. „Jeho mise je ukončená, auditní procesy se už povedlo nastavit,“ řekla. Teď má podle ministryně další kroky podniknout policie a státní zastupitelství. Koordinátorem jmenovala ministryně Uhlíře 19. června.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    28.7. 13:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.07.26 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.7. 00:11 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.15 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.16. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    25.7. 19:55 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 39
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (29%)
     (28%)
     (5%)
     (6%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 173 hlasů
     Komentářů: 20, poslední včera 23:13
    Rozcestník

    Programujeme aplikace pro PlayStation 3

    Využít všechen výpočetní výkon procesoru Cell BE v PlayStation 3 není snadné, obyčejné neoptimalizované programy toho nedosáhnou. IBM developerWorks vám pomůže na PlayStation 3 nainstalovat Linux a uvede vás do programování jeho vektorového procesoru (Synergistic Processing Unit) zároveň s hlavním procesorem (Power Processing Element).

    8.1.2007 07:29 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    8.1.2007 16:06 linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programujeme aplikace pro PlayStation 3
    Peknej procesor. Pripomina Amigu v tom ze ma 2 ruzne instrukcni sady pro 2 ruzne ucely i kdyz tady je to o necem jinem. Diky tomu PS3 je dnes technologicky nejvic zajimava masina a kdybych byl (zase jednou) nactiletej, asi bych si jeden poridil, bude to asi pekna zabava se SPU (myslim programovani, nejen hry :-) ). PC (i s dual core) vypada fadne ve srovnani s PS3, asi tak jako v dobach Amigy vypadal trapny IBM PC/XT s 8086. Na Cell platforme bude hlavni problem pro herni spolecnosti (a vyrobce superpocitacu) vytvorit vykonou knihovnu ruznych algoritmu kde se maximalne bude vyuzivat SPU a potom "obycejni" programatori budou jen vyuzivat techto knihoven aniz by se museli zabyvat SPU. Primo na urovni SPU asi budou pracovat jen nejvetsi borci kazdeho programatorskeho tymu. Tusim ze na ladeni to bude masakr.
    8.1.2007 16:31 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programujeme aplikace pro PlayStation 3
    Otázkou je, jestli cell je taková bomba. Osobně si myslím, že jeho teoretický výkon (= výkon uváděný marketinkem) je holá chiméra. Technologicky je to zajímavé, ale výkonově to podle nebude nic moc kromě několika špičkově naprogramovaných programů. Programovat pro tohle je nic moc, spíš tak práce pro vrahy a otázkou je jak se to vyplatí.

    Obávám se taky, že při paralelním programování jen spoléhání na knihovnu nestačí, protože je potřeba tak řídit celý projekt. Protože těžko vymáčknete z cellu maximum, když pod knihovnou cosi pojede paralelně a bude se to nějak synchronizovat se zbytkem, který si pojede po svém třeba sekvenčně. A pokud se spolehnete jen na knihovny, tak to sice půjde naprogramovat, ale výkon cellu bude hluboko pod dnešními Pentii, prostě obrovská výkonová penalizace.

    Já z cellu zase takovou radost nemám, protože si myslím, že to až taková bomba není a nebude. Ono i z Pentia vyrazíte hodně, když budete programovat pro rychlost, napíšete rutiny v asm, kde si pečlivě poskládáte instrukce podle optimalizační manuálu Intelu, rozhodíte tak, aby všechny exekuční větve běžely co nejoptimálněji, podpoříte predikci aby správně odhadovala, atd. atd., ale kdo by se s tím patlal? Jenže na Pentiu je možné to alespoň slušně zoptimalizovat kompilátorem. Cell ale dopadne stejně, teoretický výkon vysoký, ale kdo se s tím bude patlat? Jenže penalizace výkonu pokud se nepatláte s cellem bude mnohem vyšší, než když se nepatláte s Pentiem. Očekávám, že za rok, maximálně tři poté, co si někdo dovolí prolomit dav se ozve hlasy, že výkonově cell je hluboce pod očekáváními.
    8.1.2007 16:31 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programujeme aplikace pro PlayStation 3
    Otázkou je, jestli cell je taková bomba. Osobně si myslím, že jeho teoretický výkon (= výkon uváděný marketinkem) je holá chiméra. Technologicky je to zajímavé, ale výkonově to podle nebude nic moc kromě několika špičkově naprogramovaných programů. Programovat pro tohle je nic moc, spíš tak práce pro vrahy a otázkou je jak se to vyplatí.

    Obávám se taky, že při paralelním programování jen spoléhání na knihovnu nestačí, protože je potřeba tak řídit celý projekt. Protože těžko vymáčknete z cellu maximum, když pod knihovnou cosi pojede paralelně a bude se to nějak synchronizovat se zbytkem, který si pojede po svém třeba sekvenčně. A pokud se spolehnete jen na knihovny, tak to sice půjde naprogramovat, ale výkon cellu bude hluboko pod dnešními Pentii, prostě obrovská výkonová penalizace.

    Já z cellu zase takovou radost nemám, protože si myslím, že to až taková bomba není a nebude. Ono i z Pentia vyrazíte hodně, když budete programovat pro rychlost, napíšete rutiny v asm, kde si pečlivě poskládáte instrukce podle optimalizační manuálu Intelu, rozhodíte tak, aby všechny exekuční větve běžely co nejoptimálněji, podpoříte predikci aby správně odhadovala, atd. atd., ale kdo by se s tím patlal? Jenže na Pentiu je možné to alespoň slušně zoptimalizovat kompilátorem. Cell ale dopadne stejně, teoretický výkon vysoký, ale kdo se s tím bude patlat? Jenže penalizace výkonu pokud se nepatláte s cellem bude mnohem vyšší, než když se nepatláte s Pentiem. Očekávám, že za rok, maximálně tři poté, co si někdo dovolí prolomit dav se ozve hlasy, že výkonově cell je hluboce pod očekáváními.
    8.1.2007 17:16 JoHnY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programujeme aplikace pro PlayStation 3
    Vzdy mi proslo, ze se Cell hodi mnohem vic do superpocitacu nez do hraci konzole
    9.1.2007 03:42 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programujeme aplikace pro PlayStation 3

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.