abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:11 | Komunita

    Vývojáři open source operačního systému ReactOS (Wikipedie), jehož cílem je kompletní binární kompatibilita s aplikacemi a ovladači pro Windows, se na síti 𝕏 pochlubili, že ReactOS zvládne počítačovou hru Half-Life.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 10:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.8 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Apple container dospěl do verze 1.0.0. Jedná se o open source nástroj pro spouštění linuxových kontejnerů na macOS postavený nad containerization. Napsaný je v programovacím jazyce Swift a optimalizovaný pro Apple silicon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 03:33 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2026-06 aneb Eclipse 4.40. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 15:44 | Zajímavý software

    Asterinas (GitHub) je v Rustu napsané jádro operačního systému poskytující s jádrem Linux kompatibilní ABI. Vydána byla verze 0.18.0. První distribucí postavenou nad jádrem Asterinas je Asterinas NixOS. Nejedná se o oficiální projekt NixOS a nemá nic společného s NixOS Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    10.6. 13:22 | Zajímavý článek

    Podrobně byla rozebrána kritická zranitelnost v nf_tables (CVE-2026-23111). Další lokální eskalace práv na Linuxu. V upstreamu byla zranitelnost již v únoru opravena. Ve zdrojovém kódu stačilo odstranit 1 vykřičník.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    10.6. 12:11 | Nová verze

    Evropská komise (EK) nařídila americké společnosti Meta, že musí znovu umožnit bezplatný přístup konkurenčním obecně zaměřeným asistentům umělé inteligence (AI) k WhatsAppu a tento přístup musí zachovat až do ukončení antimonopolního šetření. Opatření je dočasné a má zabránit vážnému a nevratnému poškození konkurence na rychle rostoucím trhu s obecnými AI asistenty. Meta uvedla, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    10.6. 11:44 | IT novinky

    Společnost Anthropic představila AI modely Claude Fable 5 a Claude Mythos 5. Claude Fable 5 je první model třídy Mythos určený pro běžné použití.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.24.0, tj. první z nové řady 3.24, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    10.6. 03:33 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři v Rustu napsaného mikrokernelového unixového operačního systému Redox OS (Wikipedie)? Byl publikován přehled vývoje za květen. Vypíchnout lze nový scheduler EEVDF nebo port desktopového prostředí Xfce na Redox OS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (26%)
    Celkem 1879 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Red Hat nemá rád Mono

    Mono nefiguruje mezi software v připravované distribuci RHEL 5 i přesto, že se nachází ve Fedora Core. Po názorech, že se pod tím skrývají patentové pohrůžky Microsoftu, se podařilo získat zdůvodnění od marketingového ředitele Joela Bermana. Mezi důvody je snadná přenositelnost z Mona na Windows, ale obtížnost opačného přechodu. Red Hat tedy preferuje Javu. Více píší InternetNews.com.

    21.11.2006 18:00 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Nikola Ciprich avatar 21.11.2006 18:19 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat nemá rád Mono
    tak tomuto rozhodnuti tleskam. .NET se mi v nekterych vecech libi, ale vice verim jave a verim ze jeji uvolneni pod GPL zpusobi vyrazne zrychleni vyvoje. no snad nejsem moc velky optimista...
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    Pavel Cvrček (JasnaPaka) avatar 21.11.2006 19:54 Pavel Cvrček (JasnaPaka) | skóre: 7 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat nemá rád Mono
    Nechápu. Distribuce by měla nabízet a ten, kdo volí, je uživatel - ne Red Hat.
    21.11.2006 20:35 MoB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat nemá rád Mono
    Dyť to tak je - RH sestaví distribuci a zákazník si ji koupí nebo ne.

    Spíš je zajímavá jiná věc: Mono je dost zásadní součástí GNOME a RH/FC mají GNOME jako primární desktopové prostředí. Takže něco se bude muset stát...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.11.2006 20:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat nemá rád Mono
    Mono není vůbec zásadní součástí Gnome. Mono mám hardmasknuté a i když jsem vesele a hojně po jednu dobu Gnome používal, nikdy jsem na blokování při emerge nenarazil.
    Drom avatar 22.11.2006 02:33 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat nemá rád Mono
    Ale spousta novych aplikaci pro Gnome nad Monem napsana uz je (treba Muine, jestli si nepletu nazev)...
    22.11.2006 12:50 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat nemá rád Mono
    Tomboy který je teď nově přímo součástí Gnome je v C#.
    Drom avatar 22.11.2006 02:31 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat nemá rád Mono
    Mono je dost zásadní součástí GNOME...

    Zatim ne, ale Novell by (asi byl) rad, aby bylo Gnome (3.x) pod Mono napsano. Coz je docela vesela predstava, kdyz, dle _mych_ informaci, beha Mono spolehlive jenom pod (SuSE) Linuxem (rozumej je plne podporovano, protoze jak Miguel rekl o ostatnich distrech "Well, none of those are generating any revenue to Novell, and none of those would bring more develoeprs to Mono"), s chybama a asi nejakyma ojebavkama pod Windows a horko-tezko pod MacOS X a *BSD (tak, ze MonoGnome tam nepojede, teda na FreeBSD mozna), tudiz a zvlast *BSD uzivatele budou mit smulu. No snad tenhle napad ustupuje do pozadi...
    22.11.2006 07:58 MoB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat nemá rád Mono
    No v GNOME stoupá počet monoidních aplikací, a v kombinaci s vyjádřeními pana de Icazy zakládá dost smrtící koktejl. Mám GNOME rád, a nechce se mi přecházet k jinému prostředí kvůli tomu, že někdo bude tlačit MicrosoftONO :-) Doufám, že je to fakt přejde...
    22.11.2006 10:22 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat nemá rád Mono
    No, MonoGnome by zastavilo i Solaris Desktop, takze snad to panu MdI zatrhnou :-)
    22.11.2006 12:32 ivan | skóre: 17 | blog: ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat nemá rád Mono
    To ze Mono nepodporuje ostatni distribuce je velka skoda. Pevne zadratovany cesty uvnitr binarek mono aplikaci jsou nocni murou spravcu baliku na debianu i na gentoo. Urcite nesouhlasim s tim, ze "none of those would bring more develoeprs to Mono". Me pripada Mono jako vyborna platforma, ale Suse si kvuli ni instalovat nehodlam. Cim jsem starsi, tim vic ocenuju, kdyz se nejaka platforma snazi setrit cas toho kdo ji pouziva. A Mono me v tomhle ohledu dost prekvapilo. Ani ne za tri dny jsem v tom udelal jednoduchou aplikaci. V C++ delam uz dlouho a g++(a gdb) mi neustale pripavuje nejaky prekvapeni.
    Ono by vubec nebylo spatny, kdyby se GNOME prepsalo do nejakyho jinyho jazyka. Jeste ted me desi kdyz si vzpomenu, jak jsem hledal race condition v multivlaknovy aplikaci, ktera pouzivala glib knihovnu. Jak vubec mohlo nekoho napadnout resit polymorfizmus objektu pomoci definic pro preprocesor?
    22.11.2006 13:06 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat nemá rád Mono
    Cim jsem starsi, tim vic ocenuju, kdyz se nejaka platforma snazi setrit cas toho kdo ji pouziva. A Mono me v tomhle ohledu dost prekvapilo. Ani ne za tri dny jsem v tom udelal jednoduchou aplikaci.

    :-)

    m1c4a1 avatar 21.11.2006 20:09 m1c4a1 | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Mono je fuj
    Já Mono taky nemám rád. :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.11.2006 20:11 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono je fuj
    Nebudu se tím tajit :-D: +1

    Ale souhlasím s tím, že volit by měl zákazník.
    21.11.2006 23:31 Jakub Suchy | skóre: 22 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono je fuj
    Ale vzdyt zakaznik voli. Co je tohle zase za spatnou uvahu? Zakaznik si bud RHEL koupi, nebo nekoupi.
    21.11.2006 23:09 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono je fuj
    Od té doby, co jsem ze SuSE 10.1 vyhodil zmd a beagle, přestalo mi mono vadit. Možná to ale bude tím, že nikdo jiný ho nepoužívá… :-)
    Drom avatar 22.11.2006 02:36 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono je fuj
    Jo beagle, to byla zas trefa do cernyho :) Program s takovym spatnym pomerem spotrebovany_vykon/uzitecnost se casto nevidi... teda kdyz nemluvim o gstreameru 0.8, ten mi snad nikdy nefungoval poradne :)
    22.11.2006 10:54 Michal Vojan | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono je fuj
    Beagla jsem chtel taky vyzkouset, tak to bylo vychvalovany. Ale kdyz jsem videl, co to chce doinstalovat za voloviny, radsi jsem to ozelel.
    22.11.2006 11:50 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono je fuj
    Ono je to o tom, že ti to sice chroustá na disku (a spotřebovává dost výkonu); ale pak ti to jednou za 2 měsíce (s nadsázkou) zachrání život, jako mě před týdnem; 5 minut jsem beznadějně hledal jeden mail s důležitými daty; pak jsem si vzpomněl, že vlastně mám beagle :-), dal jsem hledání a třetí odkaz byl správný.
    vim ~/.emacs
    22.11.2006 12:02 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono je fuj
    Raději jednou za dva měsíce použiju find a chvíli si počkám, než aby mi něco permanentně brzdilo počítač…
    22.11.2006 12:51 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono je fuj
    Mám to tu od instalace a žádného brždění ani ničeho si vědom nejsem. A to to mám na notebooku, takže všechny problémy by měly teoreticky být minimálně krát dva (zejména ty s diskem).
    Drom avatar 23.11.2006 02:22 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono je fuj
    Zrovna jeden nedefektni kousek :) To se stava i u Microsoftu... treba BSOD funguje bez problemu :)
    22.11.2006 10:10 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat nemá rád Mono
    Nakonec to bude tak, ze SUSE bude CDLD (completely different linux distribution), protoze ostatni budou v tichosti ignorovat to, na cem si Novel zaklada (-compiz +beryl -xgl +aiglx -mono +java). Ale co uz, show must go on.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    22.11.2006 21:34 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat nemá rád Mono
    Skúšal som Fedoru 6 a tiež aj 3d desktop Axgl a funguje celkom normalne bezproblemov narozdiel od Xgl v Duse alebo v Mandrive kde blbne jedna radost. Podpora Javy vo Fedore je tiez dobra.

    Takze konkurencne technologiu oproti Novellackemu Xgl a Mono su na dobrej urovni.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.