abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.5, tj. pátá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.14, tj. čtrnáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 12:55 | Nová verze

    CiviCRM (Wikipedie) bylo vydáno v nové verzi 6.14.0. Podrobnosti o nových funkcích a opravách najdete na release stránce. CiviCRM je robustní open-source CRM systém navržený speciálně pro neziskové organizace, spolky a občanské iniciativy. Projekt je napsán v jazyce PHP a licencován pod GNU Affero General Public License (AGPLv3). Český překlad má nyní 45 % přeložených řetězců a přibližuje se milníku 50 %. Potřebujeme vaši pomoc, abychom se dostali dál. Pokud máte chuť přispět překladem nebo korekturou, přidejte se na platformu Transifex.

    jardaIT | Komentářů: 2
    15.5. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Další lokální zranitelností Linuxu je ssh-keysign-pwn. Uživatel si může přečíst obsah souborů, ke kterým má právo ke čtení pouze root, například soubory s SSH klíči nebo /etc/shadow. V upstreamu již opraveno [oss-security mailing list].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    14.5. 17:22 | Komunita

    Singularity (YouTube) je nejnovější otevřený film od Blender Studia. Jedná se o jejich první 4K HDR film.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    14.5. 16:55 | Zajímavý software

    Vyšla hra Život Není Krásný: Poslední Exekuce (Steam, ProtonDB). Kreslená point & click adventura ze staré školy plná černého humoru a nekorektního násilí. Vžijte se do role zpustlého exekutora Vladimíra Brehowského a projděte s ním jeho poslední pracovní den. Hra volně navazuje na sérii Život Není Krásný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    14.5. 14:00 | Zajímavý projekt

    Společnost Red Hat představila Fedora Hummingbird, tj. linuxovou distribuci s nativním kontejnerovým designem určenou pro vývojáře využívající AI agenty.

    Pinhead | Komentářů: 6
    14.5. 02:22 | Zajímavý software

    Hru The Legend of Zelda: Twilight Princess od společnosti Nintendo si lze nově díky projektu Dusklight (původně Dusk) a reverznímu inženýrství zahrát i na počítačích a mobilních zařízeních. Vyžadována je kopie původní hry (textury, modely, hudba, zvukové efekty, …). Ukázka na YouTube. Projekt byl zahájen v srpnu 2020.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.5. 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 29.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Detailní přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.5. 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Po zranitelnostech Copy Fail a Dirty Frag přichází zranitelnost Fragnesia. Další lokální eskalace práv na Linuxu. Zatím v upstreamu neopravena. Přiřazeno ji bylo CVE-2026-46300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    13.5. 14:00 | Komunita

    Sovereign Tech Agency (Wikipedie) prostřednictvím svého fondu Sovereign Tech Fund podpoří KDE částkou 1 285 200 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (13%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1645 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu

    Brian Stevens, CTO společnosti Red Hat, potvrdil spekulace, že jádro je dodáváno s již aplikovanými patchi za účelem ztížení práce konkurentům jako jsou Oracle nebo Novell. Ti jsou tak v obtížnější situaci při nabízení podpory pro Red Hat Enterprise Linux. Tato změna vývoj podle Stevense v podstatě neovlivní vývoj distribucí jako je CentOS, což potvrzuje i Russ Herold, zakladatel projektu CentOS.

    6.3.2011 06:45 | Tomáš Heger (geckon) | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.3.2011 08:44 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Tato změna vývoj podle Stevense...
    Tomáš Bžatek avatar 6.3.2011 20:46 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Jo ta veta je divna. Asi neumim cesky. (Ehm, mel bych priznat Moravskou narodnost, ne? :-) )
    Koupim litajiciho tucnaka
    6.3.2011 10:35 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Neni to zrovna nejkrasnejsi reseni pod sluncem, ale kdyz jim Oracle docela seredne leze do zeli, tak chapu, proc to musej delat.
    7.3.2011 12:28 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Kdo vi jak se to bude vyvijet dal. Oracle koupil Solaris a RH vydal RHEL6. Certifikace OracleDB na RHEL6 nejenze jeste neni, ale ani se o ni nemluvi.
    7.3.2011 00:15 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Zajímavé. GPLv2 říká:
    The source code for a work means the preferred form of the work for making modifications to it.
    Což něčeho, co je interně udržováno jako množina patchů oproti vanilla kernelu, jsou poměrně evidentně jednotlivé patche, nikoliv jejich slepenec.
    Bilbo avatar 7.3.2011 01:35 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    To by pak mohlo znamenat, že pokud si tohohle všimnou i další lidi a začnou do redhatu šťouchat, že s tím holt redhat bude muset přestat.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    7.3.2011 08:18 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Což něčeho, co je interně udržováno jako množina patchů oproti vanilla kernelu, jsou poměrně evidentně jednotlivé patche, nikoliv jejich slepenec.
    Tvoje evidentně chce hodně velký logický skok. GPL říká, že musíš dát zdrojáky ke svým změnám. To Red Hat dělá, protože zdrojáky k jejich jádru stáhnout jdou. Do způsobu, jakým došlo ke změně mezi vanilla jádrem a jejich jádrem, ti nic není.

    Btw. nepracuješ náhodou pro Novell?
    Quando omni flunkus moritati
    7.3.2011 09:50 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    GPL říká, že musíš dát zdrojáky ke svým změnám.
    To je jistě pravda, ale pravidlo, které jsem citoval, neříká pouze to. Například určitě zakazuje úmyslně zdrojáky zamlžovat (pokud by třeba někdo ze zdrojáků, které distribuuje, vyházel všechny mezery a vše slepil na jeden dlouhatánský řádek, nezáleželo by na tom, jestli to jde zkompilovat nebo ne – v případném soudním sporu by musel dokazovat, že program sám vyvíjí v této formě nebo že to je alespoň v jeho oboru činnosti běžné.) Není slepení patchů velice podobný druh zamlžení?
    Btw. nepracuješ náhodou pro Novell?
    Svatej tučňáku, proč bych to dělal???
    7.3.2011 10:35 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    v případném soudním sporu by musel dokazovat, že program sám vyvíjí v této formě nebo že to je alespoň v jeho oboru činnosti běžné
    to není tak jednoduché - interní postupy zas spadají pod ochranu typu obchodní tajemství atd., a GPL v tomto nemůže jít nad zákon

    krom toho, tebou citovaný kousek mluví o samotném zdrojovém kódu, nejsem si vůbec jist, jestli jej lze aplikovat na organizaci patchů - já jej chápu tak, že to, co se programátorovi objeví v jeho oblíbeném editoru, a co bude upravovat, musí být v preferované (čtu "neobfuskované") podobě, ale neříká nic o tom, co všechno má být mezi originálním a novým zdrojákem
    Btw. nepracuješ náhodou pro Novell?
    Svatej tučňáku, proč bych to dělal???
    tak jsem si rozkliknul homepage, abych se ujistil, že stále děláš to nejlepší, co můžeš ... a koukám na nějaké novinky v osobním životě, chjo, k některým se ty drby holt ne a ne šířit, tož aspoň opožděně gratuluju, brum
    7.3.2011 15:00 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Řekl bych, že musíš dodat ten zdroj, z kterého byla zkompilována binárka, kterou jsi vydal.
    Bilbo avatar 7.3.2011 20:05 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Ne, ale pokud by někdo měl na výběr jestli vydá do svět nějak zamlžené zdrojáky, nebo je vydá nezamlžené ale obsahující obchodní tajemství, tak by je nemohl vydat vůbec. Zalžené proto, že by porušil GPL a tímpádem šířil nelegální kopie programů (zákon), nezamlžené proto, že obchodní tajemství (možná taky zákon)

    IMHO obchodní tajemství v GPL softwaru se dá řešit tak, že se např. do komentáře místo textu obsahujícího tajemství šoupne text typu "Viz interní wiki, článek XYZ" a něktěré věci (dokumentace) jsou pak drženy mimo zdrojáky a nepublikovány.

    Tipnul bych, že workflow redhatu zůstal stejný (někde mají git repozitář, na něm produkční větve které tam nalepují), akorát místo toho aby checkoutli vanilla kernel a přes git-format-patch tam přidali sérii patchů mezi vanilla a větví tak checkoutnou místo toho rovnou tu větev.

    "Preferovaná forma modifikace" by pak byl asi konečný stav větve (na který se prostě nabalují další a další patche, následované commit a push), na druhou stranu při git-rebase dochází občas k modifikaci minulosti a jsou přepisovány (případně odebírány) patche mezi novou verzí vanilla a vývojovou větví, takže s uvážením tohohle by pak preferovaná forma modifikace byl prostě pouze a jedině celý .git repozitář.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    9.3.2011 13:12 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Ne, ale pokud by někdo měl na výběr jestli vydá do svět nějak zamlžené zdrojáky, ...
    ale ty zdrojáky samy o sobě nijak zamlžené nejsou - chybí (resp. je určitým způsobem znehodnocena) jenom informace, jak se z těch starých staly nové
    "Preferovaná forma modifikace" by pak byl asi konečný stav větve (na který se prostě nabalují další a další patche, následované commit a push), na druhou stranu při git-rebase dochází občas k modifikaci minulosti a jsou přepisovány (případně odebírány) patche mezi novou verzí vanilla a vývojovou větví, takže s uvážením tohohle by pak preferovaná forma modifikace byl prostě pouze a jedině celý .git repozitář.
    opravdu mi není jasné, z čeho toto odvozuješ ... proč tedy FSF nebo gpl-violations nežalují ty tisíce firem, co používají GPL software ve svých produktech, a zdrojáky mají zastrčené někde na webu "aby se neřeklo" jako jeden tarball bez jakékoliv VCS historie, přestože interně to mají v svn, v clearcase, atd.?
    7.3.2011 20:21 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    musí být v preferované (čtu "neobfuskované") podobě,
    No právě. A jeden z poměrně smysluplných pohledů je, že splácnutí hromady patchů (což je podoba, v níž to spravuje Redhat) do jednoho velkého je forma obfuskace. Navíc se sami nechali slyšet, že je to jako obfuskace míněno ;)
    9.3.2011 13:00 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    A jeden z poměrně smysluplných pohledů je, že splácnutí hromady patchů (což je podoba, v níž to spravuje Redhat) do jednoho velkého je forma obfuskace. Navíc se sami nechali slyšet, že je to jako obfuskace míněno ;)
    vo tom žádná - akorát mi schází ten logický krok, případně dovysvětlení mé neznalosti angličtiny, podle kterého se ta pasáž GPL vztahuje i na ty patche, a ne jenom na výsledný kód
    9.3.2011 19:24 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Důležité je podle mého názoru to, v jaké formě je dílo vyvíjeno – pokud ho opravdu autoři udržují jako sadu patchů a kompilační proces obsahuje i automatické poskládání patchů, pak je preferovaná forma ta množina patchů, nikoliv zdroják vzniklý jejich složením (který v tom všem vystupuje pouze jako jeden z mezivýsledků, podobně jako výstup Céčkového preprocesoru).

    Naproti tomu pokud si někdo udržuje historii v nějakém VCS, tak modifikuje pouze nejnovější verzi a zbytek je pouze záznam minulosti. Takže preferovanou formou je aktuální stav.
    Bluebear avatar 7.3.2011 00:51 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Řekl bych, že je to poněkud prasárna. :-)

    Na druhé straně na hrubý pytel hrubá záplata; Oracle jsou taky pěkné k***y.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    7.3.2011 11:25 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Bohužel to vypadá, že Oracle není jediný, komu to komplikuje práci.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.