Národní agentura pro komunikační a informační technologie (NAKIT) na Twitteru oznámila, že analytické nástroje na Portálu občana a dalších webech na Portálu veřejné správy byly nahrazeny nástrojem Matomo (Wikipedie).
GitHub změnil výchozí kompresi u automaticky generovaných .tar.gz archivů a tím změnil jejich hashe. I když GitHub u těchto automaticky generovaných archivů negarantuje stejné hashe, celá řada projektů s tím počítá a proto nastaly problémy. GitHub se dočasně vrátil k původní kompresi.
Byla vydána nová verze 0.54 open source počítačové hry Unvanquished (Wikipedie), forku počítačové hry Tremulous. Z novinek vývojáři zdůrazňují podporu procesorů ARM na Linuxu. Unvanquished lze instalovat také z Flathubu.
Byla vydána nová verze 4.19 svobodné náhrady proprietárních BIOSů a UEFI coreboot (Wikipedie). Na seznamu podporovaných desek přibylo 16 desek. Odstraněno bylo 30 desek.
Do 23. ledna bylo možné připomínkovat Akt o kybernetické odolnosti – nová pravidla kybernetické bezpečnosti pro digitální produkty a podpůrné služby, novou iniciativu Evropské komise. Na možná nebezpečí pro open source upozornila Open Source Initiative nebo Eclipse Foundation.
Vyšla nová verze 10.7 desktopového prostředí Budgie. Zatím stále vychází z GNOME, ale nově používá např. vlastní backend nabídky a spouštěče aplikací. Vůbec přepracovaná nabídka také nyní podporuje přepínání hybridních GPU nebo možnost nastavení osobní uživatelské nabídky,…
Závažná zranitelnost ohrožuje více než 100 modelů tiskáren Lexmark (pdf). Společnost Lexmark vydala bezpečnostní záplatu firmwaru. Opravovaná zranitelnost může vést ke vzdálenému spuštění libovolného kódu (CVSSv3 9.0).
Byla vydána nová major verze 2.0.0 toolkitu SQLAlchemy (Wikipedie) přinášejícího do programovacího jazyka Python podporu SQL (Structured Query Language) a ORM (Object–relational mapping). Detaily v přehledu novinek a v průvodci migrací.
Byla vydána verze 1.67.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Byla vydána nová verze 23.1 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense od této verze postavený na FreeBSD místo HardenedBSD. Kódový název OPNsense 23.1 je Quintessential Quail. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Rozšíření Visual Studio Code "Language Support for Java(TM) by Red Hat" dospělo do verze 1.0. Přehled novinek s náhledy a videi v příspěvku na blogu.
Tiskni
Sdílej:
java samozrejme ma boilerplate codu mnoho, ale bavime se dnes u javisty asi obecne o libovolnem java based jazyce :P a build system?
Pokud nekdo stale jede na Mavenu, jeho chyba, davno uz tu je gradle, ktery toho udela vyrazne vic, v pohode jsem v nem spravoval multilanguage projekty (java, javascript, actionscript, C & C++) a jelo to vic nez v pohode...
Pokud nekdo stale jede na Mavenu, jeho chyba, davno uz tu je gradle, ktery toho udela vyrazne vic, v pohode jsem v nem spravoval multilanguage projekty (java, javascript, actionscript, C & C++) a jelo to vic nez v pohode...+1, jako já z gradle nadšený úplně nebyl, protože ho v práci používáme na python, docker kontejnery a úplně všechno, ale zpětně musím říct, že asi neznám jinou podobně schopnou alternativu.
No, tak Java je tolik boilerplatu a překomplikovaných buildsystémů že to bez těžkotonážních IDE ani nejde.Haha, vtip je právě v tom že není těžkotonážní. Já jsem kdysi přešel z VS code na pycharm právě ve chvíli, kdy jsem seděl v hospodě na srazu bývalých uložťáků a řešili jsme kolik komu žere paměti editor. Když mi řekli, že jejich nenažraný PyCharm žere až dva gigabajty, jako by se za to styděli, tak jsem se styděl já, protože mi ve VS code přestalo stačit 20GB paměti (se zaplým python doplňkem od MS). Když jsem si pak přečetl manuál (resp. knížku), tak mi došlo že doslova nemá smysl zabíjet čas s VS code, protože refactoring a všechno ostatní je někde úplně jinde.
Když jsem si pak přečetl manuál (resp. knížku), tak mi došlo že doslova nemá smysl zabíjet čas s VS code, protože refactoring a všechno ostatní je někde úplně jinde.Jo, já asi taky s golangem potáhnu jinam, protože ve vscode je podpora refaktoringu taková .... na počátku. Když to u extract function automaticky pojmenuje newFunction a následně je nutné provést refactor rename ... jako už někdy v pravěku Eclipse umělo udělat extract a vyskočilo okno pro pojmenování nové func.
Tve co s tím VSCode všichni děláte? Mám ve workspace otevřené svoje aktivní projekty (tj něco jako 8) v různých jazycích (golang, python, java) a mimo to jej používám "prostě jako notepad" - kdykoliv potřebuju napsat poznámku, zapnu vscode, new file a píšu. Start trvá 2.5s (měřeno ručně na stopkách). Hromada pluginů včetně MS Python, koukám i Jupyter, který teda nepoužívám. Na pracovním ntb s 16GB ram a třema virtuálkama se na 20GB pro vscode jen těžko dostanu. Aktuálně papá 200MB (na ansible playbooku).Je to víc jak rok zpátky, tak to třeba zoptimalizovali. Ale obecně prostě pracovní projekty, když to má pár desítek tisíc řádek, tak se tomu nedivím (všechno to indexuje a snaží se odvodit typy).
Jo, já asi taky s golangem potáhnu jinam, protože ve vscode je podpora refaktoringu taková .... na počátku. Když to u extract function automaticky pojmenuje newFunction a následně je nutné provést refactor rename ... jako už někdy v pravěku Eclipse umělo udělat extract a vyskočilo okno pro pojmenování nové func.Jo. Jakmile má člověk jednou IDE, které efektivně zvládne refactorovat kód, tak už jde jen velmi těžko jít zpět. Takové ty věci jako "z tohohle udělej metodu", "tyhle věci přenes do jiného modulu a uprav všechny reference", "změň pořadí parametrů", nebo "z těhle deseti parametrů udělej konfigurační objekt". Přejmenování a vyhledávání použití a deklarací mi přijde jako samozřejmost, to afaik umí i to VSCode, i když se občas úplně nechytá a na něco zapomene. Ono ve VSCode nějaká podpora byla (přes rope doplněk? dneska už je to koukám přímo v tom pythonním), ale člověk se na to nemohl moc spolehnout. V PyCharmu prostě beru refactoring jako běžnou součást editace, stejně jako třeba smazání řádky.
jiny shortcut set, nez jaky jsem potkaval u ruznych editoru (klidne i na windows platforme) - napr. duplikace radky je bezne pod CTRL+D, ale ne, vscode to proste musi mit jinak :DTohle se dá nakonfigurovat, já to měl ve VSCode stejné jako v Sublime.
Jo, JetBrains je hodně powerful, ale prostě se mi nelíbí editor. Něco mi na tom všem tam prostě vadí...Mam to stejně. To prostředí toho umí opravdu hodně a funkce jsou na velmu dobré úrovni, ale přijde mi, že editor a navigátor struktury mají brutálně nepraktické ovládání.