Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Na oficiálním blogu společnosti Valve věnovanému Linuxu se objevil nový příspěvek s názvem Rychlejší zombíci! (Faster Zombies!). Hra Left 4 Dead 2 jim běží na stejném hardwaru rychleji na dvaatřicetibitovém Ubuntu 12.04 než na čtyřiašedesátibitovém Windows 7.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
 3.8.2012 11:49
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        3.8.2012 11:49
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        A hlavne jak jsem jiz napsal-srovnava se nesrovnatelne, nebot opengl ve windows je okrajova zalezitost (krom quadra).Nemyslím. Mě jako hráči může být naprosto šumák, zda hra jede pod DX, nebo OGL, je to prostě nepodstatné. Důležité je pouze zda mi poskytuje všechny herní funkce na obou systémech a jak rychle. Nezdá se mi, že by tam psali, že ta hra je nějak ořezaná (nebo tak výrazně, aby hráč zaregistroval nějaké rozdíly), takže se mi to porovnání zdá naprosto OK.
Jako zkušenému uživateli mi záleží na technologii.Samozřejmě, ale proč za každou cenu trvat na technologii, na které daná hra jede hůře? Jinak mě zas více méně záleží na tom, abych si hry mohl bezproblému zahrát pod Linuxem. A je mi jedno zda poběží pod Wine (a dokonce mi nevadí jej trochu poštelovat, nebo případně opatchovat, ale samozřejmě byl bych radši, kdy toto z mě udělal již výrobce. ), nebo poběží nativně. Hlavně, že si ji budu moci zahrát.
A hlavne jak jsem jiz napsal-srovnava se nesrovnatelne, nebot opengl ve windows je okrajova zalezitost (krom quadra).To bych rozhodně neřekl. Cela řada her od id Software používala engine postavený na OpenGL. Quake 1 - 3, Doom 3, původní Half-Life a všechny jeho mody jako Counter-Strike nebo Team Fortress. Těžce nekompletní seznam je zde, schválně se podívejte, kolik her používalo např. Quake 3 engine (link).
 
            mesicne vyjde tak 10-20 her (bavim se o tech lepsich).
 
             4.8.2012 21:38
mikirc             | skóre: 19
             | blog: MikiSoft
             | Vsetín
        4.8.2012 21:38
mikirc             | skóre: 19
             | blog: MikiSoft
             | Vsetín
         Obávám se, že penetrace her s OpenGL bude na trhu větší, než si sám myslíš.
 Obávám se, že penetrace her s OpenGL bude na trhu větší, než si sám myslíš.
             
            1)270FPS to melo v directx, kde ta hra je promakanejsi jak v openglhttp://blogs.valvesoftware.com/linux/faster-zombies/#comment-4325
The Linux version of Left 4 Dead 2 has all graphical features enabled. Obviously, there are still some bugs we are working on but overall, the stability and quality of the rendering is on par with the Windows version.http://blogs.valvesoftware.com/linux/faster-zombies/#comment-4216
The image quality equals that seen on Windows with Direct3D.
 3.8.2012 13:08
Člověk z Horní Dolní            
             | blog: blbeczhornidolni
        3.8.2012 13:08
Člověk z Horní Dolní            
             | blog: blbeczhornidolni
            
        Novinky sú s týmto pozadu asi tak týždeň ;)
Každopádne, jedna vec je takéto pomerne čajové PR vyjadrenie a druhá vec by bolo oficiálne oznámenie o vývoji pre Linux :)
Hra Left 4 Dead 2 jim běží na stejném hardwaru rychleji na dvaatřicetibitovém Ubuntu 12.04 než na čtyřiašedesátibitovém Windows 7.Co by na to řekl Jardík?
 
             
            vim ~/.emacs 5.8.2012 11:26
Petr Maleček             | skóre: 29
            
             | Plzeň - Bolevec
        5.8.2012 11:26
Petr Maleček             | skóre: 29
            
             | Plzeň - Bolevec
         4.8.2012 12:33
Dreit             | skóre: 15
             | blog: Dreit a jeho dračí postřehy
             | Královehradecký kraj
        4.8.2012 12:33
Dreit             | skóre: 15
             | blog: Dreit a jeho dračí postřehy
             | Královehradecký kraj
        GNU/Linux nikdy nebude herní platforma:
1) část her na nich díky zabednenosti autorů nefunguje vůbec
2)  zbytek běží tak rychle, že se to nedá hrát 
Vlastní zkušenosti:
GTA:SA před lety na Ubuntu jelo s asi o 50% vyšším frameratem jak na čistých WinXP
 
             4.8.2012 21:06
Dreit             | skóre: 15
             | blog: Dreit a jeho dračí postřehy
             | Královehradecký kraj
        4.8.2012 21:06
Dreit             | skóre: 15
             | blog: Dreit a jeho dračí postřehy
             | Královehradecký kraj
        Proč se omezovat, když můžu jet naplno?  Popravdě potkal jsem i hry, u kterých frame limiter nic neovlivnil
 Popravdě potkal jsem i hry, u kterých frame limiter nic neovlivnil