Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.
Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Na oficiálním blogu společnosti Valve věnovanému Linuxu se objevil nový příspěvek s názvem Rychlejší zombíci! (Faster Zombies!). Hra Left 4 Dead 2 jim běží na stejném hardwaru rychleji na dvaatřicetibitovém Ubuntu 12.04 než na čtyřiašedesátibitovém Windows 7.
Tiskni
Sdílej:
A hlavne jak jsem jiz napsal-srovnava se nesrovnatelne, nebot opengl ve windows je okrajova zalezitost (krom quadra).Nemyslím. Mě jako hráči může být naprosto šumák, zda hra jede pod DX, nebo OGL, je to prostě nepodstatné. Důležité je pouze zda mi poskytuje všechny herní funkce na obou systémech a jak rychle. Nezdá se mi, že by tam psali, že ta hra je nějak ořezaná (nebo tak výrazně, aby hráč zaregistroval nějaké rozdíly), takže se mi to porovnání zdá naprosto OK.
Jako zkušenému uživateli mi záleží na technologii.Samozřejmě, ale proč za každou cenu trvat na technologii, na které daná hra jede hůře? Jinak mě zas více méně záleží na tom, abych si hry mohl bezproblému zahrát pod Linuxem. A je mi jedno zda poběží pod Wine (a dokonce mi nevadí jej trochu poštelovat, nebo případně opatchovat, ale samozřejmě byl bych radši, kdy toto z mě udělal již výrobce. ), nebo poběží nativně. Hlavně, že si ji budu moci zahrát.
A hlavne jak jsem jiz napsal-srovnava se nesrovnatelne, nebot opengl ve windows je okrajova zalezitost (krom quadra).To bych rozhodně neřekl. Cela řada her od id Software používala engine postavený na OpenGL. Quake 1 - 3, Doom 3, původní Half-Life a všechny jeho mody jako Counter-Strike nebo Team Fortress. Těžce nekompletní seznam je zde, schválně se podívejte, kolik her používalo např. Quake 3 engine (link).
mesicne vyjde tak 10-20 her (bavim se o tech lepsich).
Obávám se, že penetrace her s OpenGL bude na trhu větší, než si sám myslíš.
1)270FPS to melo v directx, kde ta hra je promakanejsi jak v openglhttp://blogs.valvesoftware.com/linux/faster-zombies/#comment-4325
The Linux version of Left 4 Dead 2 has all graphical features enabled. Obviously, there are still some bugs we are working on but overall, the stability and quality of the rendering is on par with the Windows version.http://blogs.valvesoftware.com/linux/faster-zombies/#comment-4216
The image quality equals that seen on Windows with Direct3D.
Novinky sú s týmto pozadu asi tak týždeň ;)
Každopádne, jedna vec je takéto pomerne čajové PR vyjadrenie a druhá vec by bolo oficiálne oznámenie o vývoji pre Linux :)
Hra Left 4 Dead 2 jim běží na stejném hardwaru rychleji na dvaatřicetibitovém Ubuntu 12.04 než na čtyřiašedesátibitovém Windows 7.Co by na to řekl Jardík?
vim ~/.emacsGNU/Linux nikdy nebude herní platforma:
1) část her na nich díky zabednenosti autorů nefunguje vůbec
2) zbytek běží tak rychle, že se to nedá hrát 
Vlastní zkušenosti:
GTA:SA před lety na Ubuntu jelo s asi o 50% vyšším frameratem jak na čistých WinXP
Proč se omezovat, když můžu jet naplno?
Popravdě potkal jsem i hry, u kterých frame limiter nic neovlivnil