abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.6. 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 13:00 | IT novinky

    Francouzský prezident Emmanuel Macron chce zakázat přístup na sociální sítě pro děti do 15 let. Francie podle něj tento krok udělá sama do několika měsíců, i pokud se na něm neshodnou další státy Evropské unie. Reaguje tak na úterní vraždu vychovatelky, kterou ve východofrancouzském městě Nogent pobodal 14letý mladík. Jednotlivé sociální sítě podle něj mají možnost věk ověřit a vymáhat zákaz pomocí systémů na rozpoznávání tváří.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    11.6. 05:11 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,742 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 165 místo. Karolina, GPU partition klesla na 195. místo a Karolina, CPU partition na 421. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 255 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS

    Viacero mobilných operačných systémov v súčasnosti používa (alebo plánuje používať) QML pri tvorbe grafického užívateľského rozhrania. Vývojári Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS (telefón Jolla) sa dohodli, že vypracujú spoločné API (resp. navzájom zblížia svoje jednotlivé API tam, kde sa dá) pre komponenty QML (tlačítka, zaškrtávacie políčka, posuvníky a pod.), pretože implementácia u každého z nich sa líšila. So spoločným API je šanca, že zúčastnené platformy sa stanú atraktívnejšími pre vývojárov a tým aj ich aplikácie rozšírenejšími.

    10.1.2013 19:38 | Andrtalec | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    stativ avatar 10.1.2013 19:56 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Tak tomu fandím.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    10.1.2013 20:06 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    To Qt nič také pre QML nerieši? Prípadne Qt QML nijako nevyužíva? (keď neexistuje API pre komponenty)
    Josef Kufner avatar 10.1.2013 21:16 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Jo, taky to moc nechápu. Vždyť už ty wigety existují, tak proč dělají pořád dokola nové?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    10.1.2013 21:36 m][sko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    pretoze QML je od zaciatku robene na dotykove zariadnie takze od zaciatku sa s tym pocita napr: animacie, TAPanie, pichzoom, a tak

    ked sa tieto veci pokusali v NOKII(Qt) nahackovanie to do widgetov tak po roku prisli na to, ze asi bude lepsie spravit nieco uplne nove => QML

    QML si fakt predstav ako orezane HTML tym ze je orezane tak ten render nemusi podporovat take prasaciny a nieje taky velky si zober ze webkit ma skompilovany cca 5MB aby to podporovalo vsetky tie HTML blbosti

    Qt5/QML je site na renderovanie UI nad OpenGL
    10.1.2013 21:28 m][sko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    QML je len jazyk(JSON syntax) ktorym zapisujes UI + je tam plnohodnotny JavaScript engine. Takze fakt silny nastroj

    napr Blackberry OS 10 pouziva tiez Qt/QML na UI ale maju totalne vlastne renderovacie jadro na QML

    Ubuntu Phone pouziva Qt5/QML SailFish cca neviem ale kedze vychadzaju dost z Meega tak asi render QML z Qt4. Plasma Active frci tusim na Qt4 pozor na to ze v Qt4 a Qt5 je ine renderovacie jadro na QML + JavaScript engine je tiez v qt4 a qt5 iny vo finale ste schopny dostat asi rovnaky vysledok ale Qt5 QML bolo od zaciatku site nad OpenGL kdezto Qt4 QML nad rastrovym renderom a az neskor sa dorobil OpenGL render

    zakladne prvky v QML su rectangle, image, supaci layout, list,...... + JavaScript takze co si z toho vytvorite za UI komponenty je fakticky na vas Kdo niekedy skusal Flash tak je to tomu doooost podobne

    Meego a Symbian maju cca rovnake QML classy Ubuntu Phone ma ale uuplne ine. BB10 ma tiez ine Button u vsetkych vychadzaju z neakej base classy Rectangle ale tym to fakt ze konci
    mess avatar 10.1.2013 21:39 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    No, kdesi jsem četl, že v tom Qt5 by už v QML měly být dostupné i normální widgety.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    stativ avatar 11.1.2013 10:42 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Desktopové widgety by měly být tuším až v Qt 5.1
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    10.1.2013 21:42 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Takze fakt silny nastroj
    Takže zase všechno od nuly...

    Že můžeš mastit libovolné ovládací prvky z kreslicích primitivů a handlerů událostí, je v pořádku.

    Ale že to musíš dělat, je zhovadilost.
    10.1.2013 22:15 Kaja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Nemusíš, nelži. http://qt.gitorious.org/qt-components/desktop#more
    10.1.2013 22:35 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Link na jakousi stránku s git logem, která začíná
    WARNING:
    This repository is closed
    není nejlepší přesvědčovací metoda ;)

    Ale k věci. Jsem zmaten. m][sko popisuje různá renderovací jádra. Je zaručeno, že tyto komponenty jsou na všech k disposici? Proč začíná Qt5 QML tutoriál tím, jak naprogramovat tlačítko? Kdyby takhle začínal Gtk+ tutoriál, hned je povyk, že to debilní Gtk+ nemá ani tlačítka...
    10.1.2013 23:58 Kaja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Já tě nepřesvéčuji, nechtělo se mi to hledat a tak jsem vytáhnul odkaz z bookmarku. A když jsi debil a nevuědomuješ si potenciál a účel QML, tak i to bylo moc.
    little.owl avatar 11.1.2013 12:08 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Proc nadavate ?!
    A former Red Hat freeloader.
    11.1.2013 15:21 Kaja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Promiň, mami.
    11.1.2013 18:53 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Diskuze zde většinou mívají úroveň. S blbýma kecama jdi na žive.cz.
    11.1.2013 18:52 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    -1.000f
    11.1.2013 08:40 m][sko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Z uplne jednoducheho dovodu kazdy OS si ho moze implementovat podla toho ako potrebuje v Meego a Symbiane to bola rovnaka classa v Ubuntu Phone je to ina ale asi hodne inspirovana z Meego atd.. ber to tak Qt5/QML je len framework neake zakladne UI prvky tam su ale je to samozrejme zavysle na OS preto Ubuntu dodava vlastnu sadu prvkov

    Rezza avatar 11.1.2013 08:46 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Tutorial naprogramovat tlacitko je proste pekny na prvni ukazku - jak vytvorit vlastni komponentu, ktera ma nejake vlastnosti, k signal. Mimochodem ani ten obdelnik neni v zakladu QML, protoze to je jen jazyk. V Qt Quick 1/2 je, v Cascades napriklad ne. QML je opravdu jen jazyk a par pravidel k tomu, takze ani srovnani s HTML neni spravne, ktere uz ma nejake prvky v sobe, to uz je pak Qt Quick spravnejsi.

    Co me mrzi nejvic u Cascades je to, ze pokud ma clovek bezne Qt/C++ modely, tak to musi prepsat, protoze v Cascades maji vlastni DataModel. Tudiz port neni jen o novem UI (kdyz ma clovek rozdelenou appku na model/view), ale i o prepsani modelu :(

    Jinak komponenty na ruzne systemy asi nikdy nebudou moct byt uplne stejne - kvuli odlisnym principum pouzivani. Ale co nejvetsi podobnost by nebyla na skodu.
    10.1.2013 23:26 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    To se bude v budoucno hodit, až to budou všechno fúzovat :)
    11.1.2013 08:11 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Začal bych tím, že všechno z Ubuntu bych škrtnul...
    11.1.2013 11:41 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Tohle uz tu bylo
    neco jako QML uz tu bylo a jmenovalo se to SVG. Dokazete nekdo vysvetlit proc je QML lepsi?
    11.1.2013 13:31 balki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle uz tu bylo
    Povedal by som, ze json (QML) je vhodnejsi format pre javascript, nez xml(SVG). A QML pracuje na vyssej urovni abstrakcie ako SVG. SVG nebolo vymyslane na navrh gui-cka, skor na vektorovu grafiku(Cize o uroven abstrakcie nizsie.)
    Josef Kufner avatar 11.1.2013 13:37 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle uz tu bylo
    A ještě k tomu je SVG pěkný paskvil (stejně jako většina věcí okolo XML).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.