abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    včera 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 496 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 11:32
    Rozcestník

    Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS

    Viacero mobilných operačných systémov v súčasnosti používa (alebo plánuje používať) QML pri tvorbe grafického užívateľského rozhrania. Vývojári Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS (telefón Jolla) sa dohodli, že vypracujú spoločné API (resp. navzájom zblížia svoje jednotlivé API tam, kde sa dá) pre komponenty QML (tlačítka, zaškrtávacie políčka, posuvníky a pod.), pretože implementácia u každého z nich sa líšila. So spoločným API je šanca, že zúčastnené platformy sa stanú atraktívnejšími pre vývojárov a tým aj ich aplikácie rozšírenejšími.

    10.1.2013 19:38 | Andrtalec | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    stativ avatar 10.1.2013 19:56 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Tak tomu fandím.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    10.1.2013 20:06 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    To Qt nič také pre QML nerieši? Prípadne Qt QML nijako nevyužíva? (keď neexistuje API pre komponenty)
    Josef Kufner avatar 10.1.2013 21:16 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Jo, taky to moc nechápu. Vždyť už ty wigety existují, tak proč dělají pořád dokola nové?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    10.1.2013 21:36 m][sko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    pretoze QML je od zaciatku robene na dotykove zariadnie takze od zaciatku sa s tym pocita napr: animacie, TAPanie, pichzoom, a tak

    ked sa tieto veci pokusali v NOKII(Qt) nahackovanie to do widgetov tak po roku prisli na to, ze asi bude lepsie spravit nieco uplne nove => QML

    QML si fakt predstav ako orezane HTML tym ze je orezane tak ten render nemusi podporovat take prasaciny a nieje taky velky si zober ze webkit ma skompilovany cca 5MB aby to podporovalo vsetky tie HTML blbosti

    Qt5/QML je site na renderovanie UI nad OpenGL
    10.1.2013 21:28 m][sko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    QML je len jazyk(JSON syntax) ktorym zapisujes UI + je tam plnohodnotny JavaScript engine. Takze fakt silny nastroj

    napr Blackberry OS 10 pouziva tiez Qt/QML na UI ale maju totalne vlastne renderovacie jadro na QML

    Ubuntu Phone pouziva Qt5/QML SailFish cca neviem ale kedze vychadzaju dost z Meega tak asi render QML z Qt4. Plasma Active frci tusim na Qt4 pozor na to ze v Qt4 a Qt5 je ine renderovacie jadro na QML + JavaScript engine je tiez v qt4 a qt5 iny vo finale ste schopny dostat asi rovnaky vysledok ale Qt5 QML bolo od zaciatku site nad OpenGL kdezto Qt4 QML nad rastrovym renderom a az neskor sa dorobil OpenGL render

    zakladne prvky v QML su rectangle, image, supaci layout, list,...... + JavaScript takze co si z toho vytvorite za UI komponenty je fakticky na vas Kdo niekedy skusal Flash tak je to tomu doooost podobne

    Meego a Symbian maju cca rovnake QML classy Ubuntu Phone ma ale uuplne ine. BB10 ma tiez ine Button u vsetkych vychadzaju z neakej base classy Rectangle ale tym to fakt ze konci
    mess avatar 10.1.2013 21:39 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    No, kdesi jsem četl, že v tom Qt5 by už v QML měly být dostupné i normální widgety.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    stativ avatar 11.1.2013 10:42 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Desktopové widgety by měly být tuším až v Qt 5.1
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    10.1.2013 21:42 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Takze fakt silny nastroj
    Takže zase všechno od nuly...

    Že můžeš mastit libovolné ovládací prvky z kreslicích primitivů a handlerů událostí, je v pořádku.

    Ale že to musíš dělat, je zhovadilost.
    10.1.2013 22:15 Kaja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Nemusíš, nelži. http://qt.gitorious.org/qt-components/desktop#more
    10.1.2013 22:35 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Link na jakousi stránku s git logem, která začíná
    WARNING:
    This repository is closed
    není nejlepší přesvědčovací metoda ;)

    Ale k věci. Jsem zmaten. m][sko popisuje různá renderovací jádra. Je zaručeno, že tyto komponenty jsou na všech k disposici? Proč začíná Qt5 QML tutoriál tím, jak naprogramovat tlačítko? Kdyby takhle začínal Gtk+ tutoriál, hned je povyk, že to debilní Gtk+ nemá ani tlačítka...
    10.1.2013 23:58 Kaja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Já tě nepřesvéčuji, nechtělo se mi to hledat a tak jsem vytáhnul odkaz z bookmarku. A když jsi debil a nevuědomuješ si potenciál a účel QML, tak i to bylo moc.
    little.owl avatar 11.1.2013 12:08 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Proc nadavate ?!
    A former Red Hat freeloader.
    11.1.2013 15:21 Kaja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Promiň, mami.
    11.1.2013 18:53 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Diskuze zde většinou mívají úroveň. S blbýma kecama jdi na žive.cz.
    11.1.2013 18:52 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    -1.000f
    11.1.2013 08:40 m][sko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Z uplne jednoducheho dovodu kazdy OS si ho moze implementovat podla toho ako potrebuje v Meego a Symbiane to bola rovnaka classa v Ubuntu Phone je to ina ale asi hodne inspirovana z Meego atd.. ber to tak Qt5/QML je len framework neake zakladne UI prvky tam su ale je to samozrejme zavysle na OS preto Ubuntu dodava vlastnu sadu prvkov

    Rezza avatar 11.1.2013 08:46 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Tutorial naprogramovat tlacitko je proste pekny na prvni ukazku - jak vytvorit vlastni komponentu, ktera ma nejake vlastnosti, k signal. Mimochodem ani ten obdelnik neni v zakladu QML, protoze to je jen jazyk. V Qt Quick 1/2 je, v Cascades napriklad ne. QML je opravdu jen jazyk a par pravidel k tomu, takze ani srovnani s HTML neni spravne, ktere uz ma nejake prvky v sobe, to uz je pak Qt Quick spravnejsi.

    Co me mrzi nejvic u Cascades je to, ze pokud ma clovek bezne Qt/C++ modely, tak to musi prepsat, protoze v Cascades maji vlastni DataModel. Tudiz port neni jen o novem UI (kdyz ma clovek rozdelenou appku na model/view), ale i o prepsani modelu :(

    Jinak komponenty na ruzne systemy asi nikdy nebudou moct byt uplne stejne - kvuli odlisnym principum pouzivani. Ale co nejvetsi podobnost by nebyla na skodu.
    10.1.2013 23:26 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    To se bude v budoucno hodit, až to budou všechno fúzovat :)
    11.1.2013 08:11 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Začal bych tím, že všechno z Ubuntu bych škrtnul...
    11.1.2013 11:41 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Tohle uz tu bylo
    neco jako QML uz tu bylo a jmenovalo se to SVG. Dokazete nekdo vysvetlit proc je QML lepsi?
    11.1.2013 13:31 balki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle uz tu bylo
    Povedal by som, ze json (QML) je vhodnejsi format pre javascript, nez xml(SVG). A QML pracuje na vyssej urovni abstrakcie ako SVG. SVG nebolo vymyslane na navrh gui-cka, skor na vektorovu grafiku(Cize o uroven abstrakcie nizsie.)
    Josef Kufner avatar 11.1.2013 13:37 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle uz tu bylo
    A ještě k tomu je SVG pěkný paskvil (stejně jako většina věcí okolo XML).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.