abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:44 | Komunita

    PSF (Python Software Foundation) po mnoha měsících práce získala grant ve výši 1,5 milionu dolarů od americké vládní NSF (National Science Foundation) v rámci programu "Bezpečnost, ochrana a soukromí open source ekosystémů" na zvýšení bezpečnosti Pythonu a PyPI. PSF ale nesouhlasí s předloženou podmínkou grantu, že během trvání finanční podpory nebude žádným způsobem podporovat diverzitu, rovnost a inkluzi (DEI). PSF má diverzitu přímo ve svém poslání (Mission) a proto grant odmítla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:55 | Nová verze

    Balík nástrojů Rust Coreutils / uutils coreutils, tj. nástrojů z GNU Coreutils napsaných v programovacím jazyce Rust, byl vydán ve verzi 0.3.0. Z 634 testů kompatibility Rust Coreutils s GNU Coreutils bylo úspěšných 532, tj. 83,91 %. V Ubuntu 25.10 se již používá Rust Coreutils místo GNU Coreutils, což může přinášet problémy, viz například nefunkční automatická aktualizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:00 | IT novinky

    Od 3. listopadu 2025 budou muset nová rozšíření Firefoxu specifikovat, zda shromažďují nebo sdílejí osobní údaje. Po všech rozšířeních to bude vyžadováno někdy v první polovině roku 2026. Tyto informace se zobrazí uživateli, když začne instalovat rozšíření, spolu s veškerými oprávněními, která rozšíření požaduje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:11 | Humor

    Jste nuceni pracovat s Linuxem? Chybí vám pohodlí, které vám poskytoval Microsoft, když vás špehoval a sledoval všechno, co děláte? Nebojte se. Recall for Linux vám vrátí všechny skvělé funkce Windows Recall, které vám chyběly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Komunita

    Společnost Fre(i)e Software oznámila, že má budget na práci na Debianu pro tablety s cílem jeho vyžívání pro vzdělávací účely. Jako uživatelské prostředí bude použito Lomiri.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.10. 17:11 | IT novinky

    Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    26.10. 13:33 | Komunita

    Byl publikován říjnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Pracuje se na podpoře M3. Zanedlouho vyjde Fedora Asahi Remix 43. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.10. 15:44 | Zajímavý software

    Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.10. 05:11 | Zajímavý článek

    Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.

    karkar | Komentářů: 10
    24.10. 19:55 | Nová verze

    Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (47%)
     (20%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (18%)
    Celkem 279 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS

    Viacero mobilných operačných systémov v súčasnosti používa (alebo plánuje používať) QML pri tvorbe grafického užívateľského rozhrania. Vývojári Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS (telefón Jolla) sa dohodli, že vypracujú spoločné API (resp. navzájom zblížia svoje jednotlivé API tam, kde sa dá) pre komponenty QML (tlačítka, zaškrtávacie políčka, posuvníky a pod.), pretože implementácia u každého z nich sa líšila. So spoločným API je šanca, že zúčastnené platformy sa stanú atraktívnejšími pre vývojárov a tým aj ich aplikácie rozšírenejšími.

    10.1.2013 19:38 | Andrtalec | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    stativ avatar 10.1.2013 19:56 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Tak tomu fandím.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    10.1.2013 20:06 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    To Qt nič také pre QML nerieši? Prípadne Qt QML nijako nevyužíva? (keď neexistuje API pre komponenty)
    Josef Kufner avatar 10.1.2013 21:16 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Jo, taky to moc nechápu. Vždyť už ty wigety existují, tak proč dělají pořád dokola nové?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    10.1.2013 21:36 m][sko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    pretoze QML je od zaciatku robene na dotykove zariadnie takze od zaciatku sa s tym pocita napr: animacie, TAPanie, pichzoom, a tak

    ked sa tieto veci pokusali v NOKII(Qt) nahackovanie to do widgetov tak po roku prisli na to, ze asi bude lepsie spravit nieco uplne nove => QML

    QML si fakt predstav ako orezane HTML tym ze je orezane tak ten render nemusi podporovat take prasaciny a nieje taky velky si zober ze webkit ma skompilovany cca 5MB aby to podporovalo vsetky tie HTML blbosti

    Qt5/QML je site na renderovanie UI nad OpenGL
    10.1.2013 21:28 m][sko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    QML je len jazyk(JSON syntax) ktorym zapisujes UI + je tam plnohodnotny JavaScript engine. Takze fakt silny nastroj

    napr Blackberry OS 10 pouziva tiez Qt/QML na UI ale maju totalne vlastne renderovacie jadro na QML

    Ubuntu Phone pouziva Qt5/QML SailFish cca neviem ale kedze vychadzaju dost z Meega tak asi render QML z Qt4. Plasma Active frci tusim na Qt4 pozor na to ze v Qt4 a Qt5 je ine renderovacie jadro na QML + JavaScript engine je tiez v qt4 a qt5 iny vo finale ste schopny dostat asi rovnaky vysledok ale Qt5 QML bolo od zaciatku site nad OpenGL kdezto Qt4 QML nad rastrovym renderom a az neskor sa dorobil OpenGL render

    zakladne prvky v QML su rectangle, image, supaci layout, list,...... + JavaScript takze co si z toho vytvorite za UI komponenty je fakticky na vas Kdo niekedy skusal Flash tak je to tomu doooost podobne

    Meego a Symbian maju cca rovnake QML classy Ubuntu Phone ma ale uuplne ine. BB10 ma tiez ine Button u vsetkych vychadzaju z neakej base classy Rectangle ale tym to fakt ze konci
    mess avatar 10.1.2013 21:39 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    No, kdesi jsem četl, že v tom Qt5 by už v QML měly být dostupné i normální widgety.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    stativ avatar 11.1.2013 10:42 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Desktopové widgety by měly být tuším až v Qt 5.1
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    10.1.2013 21:42 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Takze fakt silny nastroj
    Takže zase všechno od nuly...

    Že můžeš mastit libovolné ovládací prvky z kreslicích primitivů a handlerů událostí, je v pořádku.

    Ale že to musíš dělat, je zhovadilost.
    10.1.2013 22:15 Kaja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Nemusíš, nelži. http://qt.gitorious.org/qt-components/desktop#more
    10.1.2013 22:35 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Link na jakousi stránku s git logem, která začíná
    WARNING:
    This repository is closed
    není nejlepší přesvědčovací metoda ;)

    Ale k věci. Jsem zmaten. m][sko popisuje různá renderovací jádra. Je zaručeno, že tyto komponenty jsou na všech k disposici? Proč začíná Qt5 QML tutoriál tím, jak naprogramovat tlačítko? Kdyby takhle začínal Gtk+ tutoriál, hned je povyk, že to debilní Gtk+ nemá ani tlačítka...
    10.1.2013 23:58 Kaja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Já tě nepřesvéčuji, nechtělo se mi to hledat a tak jsem vytáhnul odkaz z bookmarku. A když jsi debil a nevuědomuješ si potenciál a účel QML, tak i to bylo moc.
    little.owl avatar 11.1.2013 12:08 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Proc nadavate ?!
    A former Red Hat freeloader.
    11.1.2013 15:21 Kaja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Promiň, mami.
    11.1.2013 18:53 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Diskuze zde většinou mívají úroveň. S blbýma kecama jdi na žive.cz.
    11.1.2013 18:52 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    -1.000f
    11.1.2013 08:40 m][sko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Z uplne jednoducheho dovodu kazdy OS si ho moze implementovat podla toho ako potrebuje v Meego a Symbiane to bola rovnaka classa v Ubuntu Phone je to ina ale asi hodne inspirovana z Meego atd.. ber to tak Qt5/QML je len framework neake zakladne UI prvky tam su ale je to samozrejme zavysle na OS preto Ubuntu dodava vlastnu sadu prvkov

    Rezza avatar 11.1.2013 08:46 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Tutorial naprogramovat tlacitko je proste pekny na prvni ukazku - jak vytvorit vlastni komponentu, ktera ma nejake vlastnosti, k signal. Mimochodem ani ten obdelnik neni v zakladu QML, protoze to je jen jazyk. V Qt Quick 1/2 je, v Cascades napriklad ne. QML je opravdu jen jazyk a par pravidel k tomu, takze ani srovnani s HTML neni spravne, ktere uz ma nejake prvky v sobe, to uz je pak Qt Quick spravnejsi.

    Co me mrzi nejvic u Cascades je to, ze pokud ma clovek bezne Qt/C++ modely, tak to musi prepsat, protoze v Cascades maji vlastni DataModel. Tudiz port neni jen o novem UI (kdyz ma clovek rozdelenou appku na model/view), ale i o prepsani modelu :(

    Jinak komponenty na ruzne systemy asi nikdy nebudou moct byt uplne stejne - kvuli odlisnym principum pouzivani. Ale co nejvetsi podobnost by nebyla na skodu.
    10.1.2013 23:26 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    To se bude v budoucno hodit, až to budou všechno fúzovat :)
    11.1.2013 08:11 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoločné API pre komponenty QML u Plasma Active, Ubuntu Phone a Sailfish OS
    Začal bych tím, že všechno z Ubuntu bych škrtnul...
    11.1.2013 11:41 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Tohle uz tu bylo
    neco jako QML uz tu bylo a jmenovalo se to SVG. Dokazete nekdo vysvetlit proc je QML lepsi?
    11.1.2013 13:31 balki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle uz tu bylo
    Povedal by som, ze json (QML) je vhodnejsi format pre javascript, nez xml(SVG). A QML pracuje na vyssej urovni abstrakcie ako SVG. SVG nebolo vymyslane na navrh gui-cka, skor na vektorovu grafiku(Cize o uroven abstrakcie nizsie.)
    Josef Kufner avatar 11.1.2013 13:37 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle uz tu bylo
    A ještě k tomu je SVG pěkný paskvil (stejně jako většina věcí okolo XML).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.