Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).
Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.
Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.
Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou
… více »Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.
Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
V říjnu loňského roku společnost Google představila hráčům počítačových her Project Stream umožňující streamování AAA her do webového prohlížeče Chrome. Včera na konferenci GDC 2019 (Game Developers Conference) společnost Google oficiálně představila (YouTube) pokračování projektu – herní platformu Stadia. V Česku a na Slovensku je služba Stadia zatím nedostupná.
Tiskni
Sdílej:
Tak jelikoz guugl neumi zaridit ani to aby fungovala videa z ytObavam se, ze problem v tomto pripade nebude u Googlu.
kdy hra bezi u nich a provozovatel neni schopen/ochoten zajistit dostatecny (pidi)vykon na strane serveru.A presne toto je ten problem, ktery Google nedokaze vyresit.
Stream vyzaduje toho vykonu na strane serveru o nekolik radu vic.S temi rady jste si trosicku zaprehanel, ze? Jinak nedostatek vykonu na strane serveru je problem, ktery Google trapi dlouhodobe. Asi kvuli tomu bude muset vypnout Google+.
Linux Debian version of the world’s most popular open-source OS Vulkan®1 Next-gen cross-platform graphics and computing API with custom layers optimized for cloud-native gaming
Myslim si ze ak Google koli niecomu neuspeje, bude to nedostatok dobreho obsahuObsah je asi nejkritictejsi, na druhou stranu, Google ma hotovost a i paky, aby autory pritahl k sobe.
Konzoly su vseobecne beh na dlhu trat, zakaznici ocakavaju 10 rocnu podporu a niektore investicie do technologii sa casto oplatia az v dalsej generacii.Ano, ale tento problem Google nemusi trapit. Prijde nova hra s novymi pozadavky, alokuji pro to nove nody a stare presunou na cteni emailu nebo neco podobneho.
Google historicky nema na toto trpezlivost.Google ma ale taky schopnost dotahnout "scifi projekty" do pouzitelneho stavu a udelat z nich bezny standard, napr. 1 GB email.
pretoze uz teraz ponukaju GPU instancie a pouzivaju sa prevazne na machine learning a podobne veci, kde by som ocakaval, ze budu vytazene pocas pracovnej doby.Mam to chapat tak, ze machine learning se dela jen v pracovni dobe? Ze by Googli umela inteligence zasla tak daleko, ze by si uvedomila sva prava a vydupala si pracovni dobu osm hodin denne, pet dni v tydnu?
Google ma hotovost a i paky, aby autory pritahl k sobe.To ma aj Microsoft a tuto generaciu zatial dostava od Sony dost do tela. Minulu generaciu to zas bolo Nintendo, ktore sa stalo takou jednotkou na trhu, ze media sa radsej zamerali na "console wars" o druhe miesto. Ono tieto kontakty sa nebuduju lahko a aj spolocnosti ktore su v bizbise nejaky ten rok s tym maju problem. A ak sa pokusi google reprodukovat pristup k developerom z play store, tak na to mozu uplne zabudnut, AAA tituly nie su miesto kde mozes bez dovodu a bez sance rozpravat s nejakym clovekom vyhodit hru zo storu s generickym emailom a linkom na pravidla.
Ano, ale tento problem Google nemusi trapit. Prijde nova hra s novymi pozadavky, alokuji pro to nove nody a stare presunou na cteni emailu nebo neco podobneho.To je sice pravda, HW upgrade pre hry riesit nemusia, ale musia podporovat ako nove tituly tak aj tie stare. Plus je tam stale otazka toho aku ma v tomto Google historiu. Ludia si s konzolou vyberaju platformu a jedna z veci co posudzuju je ake ma platforma vyhliadky - software ale aj hardware. Ukaz mi android ktory este po 10 rokoch dostava aktualizacie a je stale pouzitelny. Sony oficialne ukoncilo podporu pre PS3 po 11 rokoch a dokonca v podstate neuspesny pokus v podobe PS Vita podporovali cca 8 rokov. A to neriesim fakt, ze streaming sice riesi upgrade GPU a CPU u zakaznika, ale stale musi google podporovat zariadenia ako take. Ak to chcu predat ako android TV box, tak to na tom musi bezat. 10 rokov. Ak chcu priniest ovladac s extra tlacidlami, hry musia vediet fungovat aj s povodnym ovladacom,.. Stale plati, ze je HW ktory musia podporovat roky.
Google ma ale taky schopnost dotahnout "scifi projekty" do pouzitelneho stavu a udelat z nich bezny standard, napr. 1 GB email.Toto su ale veci kedy len cakas ze sa cena uloziska dostane na uroven kedy je rentabilne taku sluzbu prevadzkovat. Konzoly su beh na dlhu trat kedy budujes jednak komunitu pouzivatelov ale tiez aj developerov. Potrebujes niekolko titulov ktore ti pritiahnu ludi a nie je to nieco co sa nutne casom musi stat. V tejto oblasti Google historicky zarezava produkty s neistou buducnostou pomerne casto a rychlo.
Mam to chapat tak, ze machine learning se dela jen v pracovni dobe?Nie vsetky GPU-based projekty su ulohy ktore bezia niekolko dni. Casto su to GPU akcelerovane ulohy ktore bezia sekundy a renderuju nieco pre pouzivatela. Ked pouzivatel nepracuje, nepracuje ani GPU. Ono tento typ uloh je presne to co ma zmysel prevadzkovat v cloude. Ak potrebujes mat masinu spustenu mesiace v kuse 24/7 je skoro vzdy ekonomicky vyhodnejsie kupit si rovno ten HW.
A ak sa pokusi google reprodukovat pristup k developerom z play store, tak na to mozu uplne zabudnut, AAA tituly nie su miesto kde mozes bez dovodu a bez sance rozpravat s nejakym clovekom vyhodit hru zo storu s generickym emailom a linkom na pravidla.Slusny slamenny panak. Na druhou stranu Google muze studium s AAA tituly pritahnout lidi, ktere by nikdy neslovily, tj. lidi, co nechcou vyhazovat za drahy hardware nebo konzole.
Ludia si s konzolou vyberaju platformu a jedna z veci co posudzuju je ake ma platforma vyhliadky - software ale aj hardware.To je hezke, ale pokud mas streaming her, nemusi si lidi vybirat nic. Pripojis se a hrajes a platis za prohrany cas. Jako zakaznik zadne vyhlidky platformy resit nemusis.
ale stale musi google podporovat zariadenia ako takeCoz je strasny problem, kdyz tim runtimem je Chrome.
Toto su ale veci kedy len cakas ze sa cena uloziska dostane na uroven kedy je rentabilne taku sluzbu prevadzkovat.A tady se cekalo, az bude k dispozici rozumna konektivita u uzivatelu. V cem je rozdil?
Nie vsetky GPU-based projekty su ulohy ktore bezia niekolko dni. Casto su to GPU akcelerovane ulohy ktore bezia sekundy a renderuju nieco pre pouzivatela. Ked pouzivatel nepracuje, nepracuje ani GPUMlzis pekne, ale psal jsi:
uz teraz ponukaju GPU instancie a pouzivaju sa prevazne na machine learning a podobne veci, kde by som ocakaval, ze budu vytazene pocas pracovnej doby.Coz je teda pekna blbost, jelikoz machine learning opravdu nevyzaduje pritomnost ucitele ve vyuce, a to i kdyz se jedna supervised machine learning.
Na druhou stranu Google muze studium s AAA tituly pritahnout lidi, ktere by nikdy neslovily, tj. lidi, co nechcou vyhazovat za drahy hardware nebo konzole.Tu je na mieste otazka aky velky je taky trh a aky je to realne cenovy rozdiel. Nie je to prvy krat, co sa s podobnou sluzbou stretavame a zatial vsetky neuspeli. Ludia co nechcu investovat do zariadeni tiez mozno nie su najlepsi zdroj prijmov, alebo im nezalezi na grafike do tej miery aby riesili rozdiel medzi AAA titulmi a free to play causal hrou na mobile.
To je hezke, ale pokud mas streaming her, nemusi si lidi vybirat nic. Pripojis se a hrajes a platis za prohrany cas. Jako zakaznik zadne vyhlidky platformy resit nemusis.Tu velmi zalezi ako to bude implementovane a platene. Jedna vec je "pay per hour" hranie, tam ako zakaznik riesim akurat to, ze ako si prenesiem game saves niekde inde ak sluzbu ukoncia. Ale dnes maju hry aj extra plateny obsah - ako bude porieseny ten? Ak bude in-game plateny obsah proste free sucastou hry mozeme sa vratit k bodu vyssie, ze ako velmi to pomoze developerom, oplati sa im opustit velmi vynosny business model? Ak tieto veci budu ako plateny obsah, potom ma ako pouzivatela zaujima ci o vsetko pridem ked Google stadiu zareze..
Coz je strasny problem, kdyz tim runtimem je Chrome.A ten ovladac a pripadne zariadenia typu Android TV. Ty sa stale na to pozeras z pohladu cloveka ktory ma nejake zariadenie a len sa niekam pripoji. Ale tam maju konkurenciu v lokalnych hrach lebo vacsina takychto hracov ma PC schopne spustit vacsinu hier lokalne. Ak sa bavime o konkurencii konzolam, tam musi nutne byt nieco co pripojis k televizoru, alebo nejaky ovladac na mobilne hranie ako Switch,.. Prosto to bude nejake zariadenie. A nie je to "len chrome". Ak sa chcu presadit na smart TV, musia podporovat systemy ktore su zastarale uz pri vydani. Ked bude clovek musiet upgradovat televizor aby mohol pouzivat Stadiu, tak zvazi ci nie je lepsie proste kupit PS4 ktore mu este teraz vydrzi bez problemov najblizsich 5 rokov, pravdepodobne viac.
A tady se cekalo, az bude k dispozici rozumna konektivita u uzivatelu. V cem je rozdil?Rozdiel je v tom, ze ked si dosiahol cenu za GB tak sa automaticky stava sluzba rentabilna. Stadia moze zlyhat aj ked budu mat pouzivatelia kvalitne pripojenie. Nikde nemas garantovane ze na tom bude nejaky slusny dav developerov, ze ti bude cenova politika fungovat tak aby developeri aj ty zarobili a aby sa to este stale oplatilo pouzivatelom. Playstation Now ma nastavenu cenovu politiku na €15/mesacne a moc sa im nedari. A to tam maju stovky titulov. Ludia ocakavaju nieco na urovni Netflixu, cize niekde na urovni $10/mesiac. Google zaroven slubilo omnoho vacsi graficky vykon ako ponuka PS4 pro. Cize momentalne su v pozicii keby ludia cakaju 2x tak vykonnu sluzbu ako Playstation Now za polovicnu cenu. Do konca roku 2019 a s obsahom ktory bude stat za to. A to vsetko od firmy ktora nema diviziu v hernom biznise uz od 90-tych rokov. To pripojenie je len technicke minimum aby to bolo pouzitelne. Plus teda treba dodat, ze v pripade toho Gigabajtoveho inboxu to bol do velkej miery marketingovy tah lebo vela ludi tu kapacitu nevyuziva a v praxi priemerne mozno neposkytovali omnoho viac miesta ako tradicni provideri. Ohladom machine learning som sa vyjadril zle, to pripustam. Chcel som len povedat, ze maju uz teraz vela profesionalnych vyuziti pre tie GPU a vela z nich ma spicku pocas pracovnej doby v danom regione.
Slusny slamenny panak.
Mlzis pekne
Coz je teda pekna blbostTieto utocne poznamky myslim nie su na mieste. Ja tu nie som preto aby som viedol nejake konzolove vojny medzi platformami. Sam pouzivam stream gaming (postaveny na Paperspace) a som velkym fanusikom tychto technologii. Ak chces mozeme rozobrat konkretne elementy technologie ako takej, alebo toho co naznacilo Google. (informacii este nie je vela) Ale ak to ma byt vo forme osobnych utokov a ironickych poznamok, tak nemam zaujem.