abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.24.0, tj. první z nové řady 3.24, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 03:33 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři v Rustu napsaného mikrokernelového unixového operačního systému Redox OS (Wikipedie)? Byl publikován přehled vývoje za květen. Vypíchnout lze nový scheduler EEVDF nebo port desktopového prostředí Xfce na Redox OS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Komunita

    Upozornění pro uživatele Asahi Linuxu: Neaktualizujte macOS na verzi 27 Golden Gate! Apple změnil detekci spouštěcích oddílů. Po aktualizaci oddíl s Asahi Linuxem nevidí. Snad je to jenom chyba.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:11 | Komunita

    Na webu konference Den IPv6, která se konala 4. června v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích, jsou nyní k dispozici všechny prezentace (v PDF) a jejich videozáznamy. Organizátory konference byly i letos sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.1.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Vypíchnout lze vylepšené vyhledávání nebo podporu Pixel Motion Photos. Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 11:44 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 3. a 4. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. Příjem témat poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a následně sestavení programu.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.4.68 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 13 zranitelností.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    8.6. 22:44 | IT novinky

    Apple na své vývojářské konferenci WWDC26 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek. Vypíchnout lze novou generaci Apple Intelligence a zbrusu novou Siri, která dostala název Siri AI. Kvůli Aktu o digitálních trzích (DMA) však funkce Siri AI nebudou v systémech iOS 27 a iPadOS 27 k dispozici uživatelům v Evropské unii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.6. 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.18.0 distribučního frameworku Flatpak (Wikipedie), tj. technologie umožňující distribuovat aplikace v podobě jednoho instalačního souboru na různé linuxové distribuce a jejich různá vydání. Přehled novinek na GitHubu. Vypíchnout lze podporu rozhraní /dev/kfd pro výpočty na kartách AMD (AMDKFD).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.6. 20:44 | Nová verze

    aMule (Wikipedie), tj. multiplatformní klient pro peer-to-peer sdílení souborů pro sítě eD2k and Kademlia, byl po více než pěti letech od vydání poslední verze 2.3.3, vydán v nové major verzi 3.0.0 (GitHub). S novou webovou stránkou a dokumentací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (26%)
    Celkem 1859 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami

    Dnes vydalo ČNI stanovisko ohledně OOXML, které zní takto: Stanovisko ČNI podporuje návrh nové normy ISO/IEC 29500, ale přihlíží k předaným připomínkám, tj. odesílá jako stanovisko za ČR podmíněný souhlas (ne, s výhradami).

    3.9.2007 19:24 | allstar | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.9.2007 19:58 fipa | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami
    Nejsem si tak uplne jist, jestli to bude opravdu ne, s vyhradami (kez by!). Cekame na oficialni potvrzeni od CNI.
    3.9.2007 20:01 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami
    Komedie tohle, nejdřív se tváří rozumně, aji toho Koska povolaj a nakonec nejsou schopný říct takovou triviální věc jako jak se vlastně opravdu rozhodli.
    3.9.2007 20:11 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami
    Je to takové zavádějící - "Ne, s výhradami" totiž fakticky znamená "Pokud zapracujete do standardu naše připomínky a návrhy, jsme pro přijetí". Kosek se o tom už jednou zmiňoval na rootu.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.9.2007 20:18 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami
    Ono na druhou stranu jaké jiné ne by tam vlastně mělo být? "Ne, protože proto"? Když ne, tak se zdůvodněním, a pokud se důvody odstraní, je to logicky ano.
    3.9.2007 20:27 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami
    Nejlepší termín je asi "podmíněný souhlas", i když... člověk si asi nevybere :-). Jen reaguji na předchozí příspěvky.
    3.9.2007 22:08 MoB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami
    Myslím, že by bylo možno použít i "prostě ne" - posuzovatel se může domnívat, že je to prostě tak špatné, že se s tím prostě nedá nic dělat.
    3.9.2007 23:09 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami
    Ja som cital tie Kosekove vyhrady a odstranenie niektorych by to asi musli hodne prepracovat. Zaroven su tie vyhrady hodne dokladne, takze az ich vyriesia, tak verim, ze by to mohol byt fakt pouzitelny standard. Jedine bude blbe, ze dva standardy popieraju vyznam slova standard. Lenze ODF ani zdaleka nie je dokonaly a momentalne vseobsahujuci standard neexistuje. Takze bud vyjde nova verzia ODF alebo toto. Jedine, co ale asi neodstrania a nie je to zanedbatelne je to, ze OXML ma 6000 stran a ODF 600.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    3.9.2007 23:22 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami
    Já to taky četl a většina z těch výhrad nebyla až tak vážná, aby se to nedalo nějak celkem rozumně a v reálném čase spravit. Kdyby se chtělo, teda.
    4.9.2007 09:00 puco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami
    Len drobna poznamka:
    Jedine bude blbe, ze dva standardy popieraju vyznam slova standard.
    Dve normy (standardy) nepopieraju vyznam tohto slova. Norma neznamena, ze musi byt jedinecna.
    Pavel Čejka avatar 4.9.2007 20:19 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami

    Taky jsem četl Koskovy výhrady. S tím co se jemu a dalším na "normě" OOXML nelíbí souhlasím, taky se mi to nelíbí. Ale nechápu, proč byly některé připomínky odmítnuty, přitom je považuji za velmi zásadní, např. cokoli týkající se závislosti formátu na jediné firmě a jejích partnerech, nebo cokoli, co do nového formátu vnáší nesmyslné vazby na prastaré DOC z podivných důvodů.

    Nová verze ODF se snad dokonce chystá. Každá norma se vyvíjí podle potřeb, které se mohou měnit. Lepší navrhnout kvalitní jednoduchý základ a pak postupně normu rozšiřovat, než vymyslet hromadu nesmyslů s jediným účelem - omezení konkurence.

    3.9.2007 21:20 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami
    Nepovedlo se to ted, povede se to pozdeji. Driv nebo pozdeji treba neco uplne jineho zlomi microsoftu vaz. Treba to bude uz jejich novy LOL system a jeho drm. Treba ne, treba to bude pozdeji...
    4.9.2007 01:12 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami
    Účelem jsou snad pořádné standardy dokumentů, ne? A nikoliv aby MS chcípnul. Achjo.
    4.9.2007 10:58 kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami
    Bohužel jste nepochopil, čeho byl, je a ještě bude schopen MS. Plní ISO vůbec ještě svou funkci? Po tom co zde předvedlo MS, tak NE!
    Pavel Půlpán avatar 4.9.2007 11:44 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami
    Jen ani M$ zije... z koho by jsme si pak delali srandu? :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    3.9.2007 21:35 xyzzy
    Rozbalit Rozbalit vše Ani naha, ani oblecena
    Oni jsou v tezke situaci, ten standard nemuzou neprijmout, byl by to strasny trapas. Microsoft je velka softwareova firma se spickovymi inzenyry, a kdyby se verejne uznalo, ze vytvorila spatny standard, spouste lidi by doslo, ze je neco spatne se systemem. Asi jako kdyz zkrachoval Enron, take se vsichni chytali za hlavu. Ale ono se nakonec snad uzna, ze slo o nedbalost nekolika jednotlivcu, a kapitalismus bude zachranen. :)
    4.9.2007 11:05 kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ani naha, ani oblecena
    Jak jste přišel na to, že MS má špičkové inženýry. Vždyť každý ví, že poslední a jediný dobrý OS, který MS vytvořilo byl XENIX. Ale to už je dávno.
    4.9.2007 11:58 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ani naha, ani oblecena
    Taky mi prijde, ze jsou spickovi inzenyri MS na dlouhodobe dovolene.
    3.9.2007 23:19 Boris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami
    Pochopil jsem to špatně, nebo to spíš vypadá na "Ano, s výhradami"?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.9.2007 23:42 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami
    Jsou tři varianty. Agree, Disagree a Abstain. K prvním dvěma můžete přidat nějaké komentáře (výhrady), ale v případě Agree se na ně nemusí brát ohled. Za chvíli vyjde článek o OpenXML, tam je to popsané.

    Zde byla zvolena varianta Disagree.
    3.9.2007 23:45 Boris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami
    Díky za vysvětlení. Pročpak to jen ČNI ve svém stanovisku neřekl jasně a nezavádějícím způsobem, kterou ze tří variant volí ...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.9.2007 23:53 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami
    Je tam napsáno podmíněný souhlas, čímž se myslí právě Disagree s připomínkami. Podle mě jsou ty připomínky neřešitelné a OOXML by mělo být smeteno ze stolu, ale obávám se, že pánové na to budou mít jiný pohled.
    Pavel Čejka avatar 4.9.2007 20:22 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami

    Docela mne zajímá jak se to bude vyvíjet. Dejme tomu, že M$ připomínky zapracuje do nové verze a formát vylepší. Ať to udělá jakkoliv, tak se výsledek bude lišit od standardu ECMA :-) Bude mít M$ dvě odlišné a možná nekompatibilní normy?

    4.9.2007 11:12 kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami
    Podle mě, je to tak napsaný, aby hlas ČNI byl neplatný. Lepší neplatný, než proti. ČNI není schopno se vyjádřit normalizovaně.
    the.max avatar 4.9.2007 01:11 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami
    opet se mi chce zvracet...
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Rezza avatar 4.9.2007 08:49 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami
    Me taky, ale to je asi po vcerejsi bily medved party :) U nas se holt umi uplacet, tak aby to nikdo nevidel a poucili se ze Svedska :)
    4.9.2007 17:32 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stanovisko ČNI k OOXML: Ne, s výhradami
    Ten odkaz ve zprávičce nefunguje:
    HTTP Web Server: Výjimka – program Lotus Notes - Entry not found in index
    Myslím, že tam má být http://www.cni.cz/NP/NotesPortalCNI.nsf/key/informace~oznameni_a_informace~stanovisko_k_navrhu_normy_iso_iec_29500_?Open

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.