abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    3.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 521 hlasů
     Komentářů: 20, poslední dnes 00:19
    Rozcestník

    systemd 219

    Lennart Poettering oznámil vydání verze 219 správce systému a služeb systemd. Nejnovější verze systemd přináší celou řadu nových vlastností. Zmínit lze například okamžitý restart systému stiskne-li se Ctrl-Alt-Del více než 7 krát během 2 sekund.

    17.2.2015 10:01 | Ladislav Hagara | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.2.2015 10:02 Jirka | skóre: 25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Díky, nechci! :-D
    Dokud to funguje, nešťourej se v tom!...
    17.2.2015 13:18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    Vulgární

    Zobrazit komentář
    Heron avatar 17.2.2015 10:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Jsem rád, že se podařilo vyřešit všechny podstatné problémy a že teď se jen dopilovávají detaily. :-D
    17.2.2015 13:56 psio
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Takhle rýpat … Ty jsi ale ošššklivý ;-)
    little.owl avatar 18.2.2015 00:28 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    :-D

    Jsem rad, ze uz jste to take [konecne] pochopil.
    A former Red Hat freeloader.
    17.2.2015 10:13 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Proc tak dementne duplikuji magickou sysrq? Je to to same jako SysRq U B, ne?
    pavlix avatar 17.2.2015 10:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Až na to, že SysRq je default off, což je jeho největší zabiják.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.2.2015 11:12 nojo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    neboj. prijde sekuritak napise bug a bude se to muset opravit, aby i tohle bylo vypnute. jen si daji nacas az opadnou vasne okolo systemd.
    pavlix avatar 17.2.2015 11:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Co to je zase za žvásty?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.2.2015 13:54 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Ja uz jsem se s tim potkal. Bylo to soucasti company security standartu. SysRq musi byt vypnuty protoze je desne nebezpecny. Takze clovek z operations kterej ma root-a a navic ma pristup do serverovny - a musi se prokazat otiskem prstu - muze zmackout reset a celej server otocit. Ale "nesmi" zmacnout SysRq nesmi vypsat kernel thready (predtim nez to otoci), protoze to by byl "total security breach".
    pavlix avatar 17.2.2015 13:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    No to už je trochu lepší než ten výblitek výše.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.2.2015 14:39 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Nicméně to nevysvětluje, proč mají admini při tak slušných penězích tak malou odpovědnost :)
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 17.2.2015 21:57 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Jak kteří, záleží na tom, co se ve smlouvě podepíše.
    Jendа avatar 17.2.2015 16:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Tipoval bych že někdo při psaní té politiky zapomněl že to dává smysl jenom na strojích kde se pracuje interaktivně.
    18.2.2015 19:30 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Jde to i neinteraktivně, zapsáním příslušného znaku do /proc/sysrq-trigger, ale funguje to jen když je Magic SysRq povolený (tj. když je nenulová hodnota v /proc/sys/kernel/sysrq). Nicméně vzhledem k tomu, že zapsat do obou souborů může jen root, tak je praktická zneužitelnost této vlastnosti malá, protože když už máte rootovská práva, můžete systému škodit neskonale mnoha jinými způsoby ...
    Jendа avatar 18.2.2015 19:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Ano, na triggernutí zápisem do souboru jsem ani nepomyslel. Jde o to, že někdo pomocí těch kláves zabije screenlock.
    19.2.2015 11:17 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše OT: Re: systemd 219
    Kdyz umre screenlock, tak by snad mel spustit novy? I kdyz kdo by tomu veril. Dalsi duvod proc nespoustet Xka na serveru.

    Jendа avatar 19.2.2015 14:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Re: systemd 219
    Kdyz umre screenlock, tak by snad mel spustit novy?
    Defaultně se to neděje a když ho dáš ve smyčce (nevím o nikom kdo by to dělal) tak zase můžu tvrdit, že ti někdo zabije toho rodiče. Správně by se screenlock neimplementoval tak, že vytvoříš okno, které si sebere input, ale tak, že vlastnost "locked" bude mít přímo terminál.
    Dalsi duvod proc nespoustet Xka na serveru.
    Mluvil jsem o desktopu.
    17.2.2015 12:56 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Az na to, ze default je zapnuta:
    # grep MAGIC ./arch/x86/configs/x86_64_defconfig
    CONFIG_MAGIC_SYSRQ=y
    17.2.2015 13:59 psio
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Muzu potvrdit - Linux 3.14.22.
    17.2.2015 15:55 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Kde? Ve vanille nebo v RHEL (či jiném distribučním) kernelu?
    Quando omni flunkus moritati
    17.2.2015 16:11 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Díval jsem teď se v Gentoo na gentoo-sources-3.19.0 i na vanilla-sources-3.19.0, platí to pro oba.
    17.2.2015 17:33 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Kernel je jen jeden :-P
    Grunt avatar 17.2.2015 10:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Ani ne:
    [  184.534339] SysRq : This sysrq operation is disabled.
    [  187.015042] SysRq : This sysrq operation is disabled.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.2.2015 10:59 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    V Debiane to funguje.
    17.2.2015 14:18 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Sorry, ale todle je vrchol blbosti - vypnout si to a pak si postezovat, ze to nefunguje. To je uplne stejne, jako byste vzal systemd, zmenil pocet stisku nutnych na restart na 50, a pak se tu divil, proc to nefunguje.
    Grunt avatar 17.2.2015 14:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Kdybych něco vypnul, to bych o tom musel něco vědět, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.2.2015 14:46 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Tak pouzivas distribuciu, kde to vypli za teba.
    pavlix avatar 17.2.2015 16:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Sorry, ale todle je vrchol blbosti - vypnout si to a pak si postezovat, ze to nefunguje.
    Vrchol blbosti je z dostupných informací vyvodit, že to vypnul.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.2.2015 17:12 rbc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Vrchol blbosti je z dostupných informací vyvodit, že to vypnul.
    Ne, vrchol blbosti je tvrdit ze to je vypnuty by default, kdyz je tomu prave naopak :-)
    pavlix avatar 17.2.2015 19:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Skutečně? Obávám se, že už jsem se v životě zmýlil v horších věcech :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    michich avatar 17.2.2015 10:52 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Není. Je to mírnější než SysRq. Proběhne reexec do systemd-shutdown(8), který provádí celkem opatrný ukončovací taneček.
    Bedňa avatar 17.2.2015 11:31 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Ten taneček si napíšem v Bashi za dve minúty, čo tam máme ďalšie?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.2.2015 11:48 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Tak napíš, a zverejni ako si pochodil s jeho zavesením do riešenia s SysRQ a SystemV Init. Kedy môžeme očakávať prezentáciu, v piatok na pive bez výsledkov?
    Bedňa avatar 17.2.2015 12:36 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Toto všetko sú hrozné pitomini, ja som zvedavý kto to bude časom udržovať, sa pozri aspoň do changelogu. Nehovoriac o tom že sa nastavenie stále niekde presúvajú, Windows je protitomu rock stable. Už teraz to musí byť diera na diere.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.2.2015 12:47 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Takže dvojminútový skript bol len konzervačná fráza. A stabilný systém nie je rozširovaný novými funkcionalitami aby sa doň náhodou nedostala nejaká diera. Pochopil som to správne?
    17.2.2015 13:37 ced
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    No, už se opakuji, ale raději žádné nové funkcionality typu automatické uspávání každých 20 sekund jak se mi stalo při posledním blbém nápadu zkusit systemD. Opravdu jsem nevěděl co s tím. Našel jsem jen několik 3 měsíce ignorovaných dotazů podobných zoufalců jako já.
    pavlix avatar 17.2.2015 13:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Asi se všichni ptali špatných lidí :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.2.2015 13:50 ced
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    To myslíš přímo autorů? Ty přece nemají na takové kraviny čas. U nich to přece chodí :-)
    pavlix avatar 17.2.2015 14:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    K tomu se nevyjadřuju. Nicméně moje zkušenost je, že je vždy potřeba najít někoho, kdo ví a je ochotný pomoci. Obecně ne vždy obě podmínky splňuje zrovna člověk, kterého si tazatel vybral z důvodu jeho podílu na vývoji.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.2.2015 13:50 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Nejaký dôkaz, teda okrem toho že si nevedel kam z konopí?
    michich avatar 17.2.2015 14:05 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Máš Acer Aspire?
    Bedňa avatar 17.2.2015 18:08 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Riešim to bežne doplním si si funkcionalitu čo potrebujem navyše a potom spustím SysRQ, alebo shutdown, alebo reboot ... Nevidím v tom žiadny problém.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.2.2015 18:37 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Nemáš to tam. Ja viem, je to ťažké urobiť dvojminútovú prácu za niekoľko hodín. Kedy bude prezentácia, v piatok na pive bez výsledkov?
    17.2.2015 15:58 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Takže místo toho, že jsem teď jednou zmáčknul ctrl-alt-delete a stroj udělal ten ukončovací taneček a restartoval se, máme teď novou úžasnou vlastnost, že ten ctrl-alt-delete zmáčknu sedmkrát a stane se to samé? To si někdo mohl ušetřit práci a do zprávičky napsat akorát "systemd 219 vymyslel kolo, akorát je hranaté"
    Quando omni flunkus moritati
    michich avatar 17.2.2015 16:28 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Po prvním zmáčknutí Ctrl-Alt-Del systemd začne startovat ctrl-alt-del.target, což je implicitně alias pro reboot.target, čili začnou se regulérně ukončovat služby (a ostatní unity) v pořadí podle závislostí, s dodržováním timeoutů, atd. Takhle to fungovalo vždy a funguje to tak stále.

    A teď dejme tomu, že některá služba s nekonečným timeoutem se odmítá ukončit. Nebo nastane nějaká chyba s podobným efektem. V takové situaci uživatel ocení, že jeho zuřivé mačkání Ctrl-Alt-Del bude mít očekávaný efekt. systemd vzdá pokusy o shutdown podle grafu závislostí a přejde rovnou k zabíjení, umountování, restartu.
    Hans1024 avatar 17.2.2015 17:21 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    zuřivé mačkání Ctrl-Alt-Del bude mít očekávaný efekt
    Je videt, jakym stylem pouziva lennart pocitac :-D. Od zuriveho mackani bude rozumny clovek cekat maximalne tak opotrebeni klavesnice.
    Veni, vidi, copi
    michich avatar 17.2.2015 17:25 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Lennart o zuřivém mačkání nic nepsal.
    little.owl avatar 18.2.2015 00:48 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Diky za upresneni.
    A former Red Hat freeloader.
    18.2.2015 09:47 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Nevim jak tvuj system, ale ten muj, kdyz ho poslu dolu, tak nejakou dobu uctive pocka, a zbytek proste sestreli. Pokud se appka neumi ukoncit, jeji problem. Narozdil od widli, ktery pokud se nesejmou s priznakem force (a nekdy ani to nepomuze) tak se nevypnou nikdy.

    A mimochodem, kdyz uz mam pristup k ctrl+alt+del, tak budu dost pravdepodobne mit ten stroj primo pred sebou a tim padem jaksi umim ten stroj poslat dolu behem nekolika ms vytazenim napajeni. Nepotrebuju na to nejaky zurivy mackani klavesnice.
    pavlix avatar 18.2.2015 09:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    A mimochodem, kdyz uz mam pristup k ctrl+alt+del, tak budu dost pravdepodobne mit ten stroj primo pred sebou a tim padem jaksi umim ten stroj poslat dolu behem nekolika ms vytazenim napajeni.
    Non sequitur. Klávesnice je nutnost pro běžného uživatele, počítač může být klidně zamčený ve skříni nebo schovaný za zdí a přístupný přes zamčené dveře. Podstatné není jak časté je to statisticky, ale že bednu takto chránit lze, zatímco klávesnici takto chránit nelze, protože ji uživatel často potřebuje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.2.2015 16:07 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    V takych pripadoch je tato funkcia len dalsia vec, ktoru treba zakazat.
    pavlix avatar 18.2.2015 19:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    To nepopírám.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.2.2015 08:21 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Tak nejak, user co nema pristup k HW ho nema co vypinat nebo restartovat.
    Jendа avatar 17.2.2015 16:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Aha. Pak mi není jasné k čemu že to je. Zatím jsem takové věci potřeboval v případě, kdy by korektní ukončení nejspíš taky nefungovalo (e.g. špatně naprogramovaný memory management v Linuxu a následující uswapování k smrti).
    mirec avatar 17.2.2015 10:17 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219

    Neviem prečo, ale vždy keď čítam správy o systemd musím pozrieť či nie sú v sekcii humor.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Bedňa avatar 17.2.2015 10:54 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    A mne, "dobré správy vespolek".
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.2.2015 10:55 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    +1
    ___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
    17.2.2015 10:20 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Stale su Windows 9x, tam stacilo 3-krat. A dokonca to aj unmountlo filesystemy.
    17.2.2015 10:21 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Stale su Windows 9x lepsie, tam stacilo 3-krat. A dokonca to aj unmountlo filesystemy.
    17.2.2015 10:22 lnykryn | skóre: 11 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Hlavně se mi líbí nový exit-on-idle u networkd. Řeší to problém lidí co nadávali, že na strojích se statickou konfiguraci nepotřebují démona.
    pavlix avatar 17.2.2015 10:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    O tom jsem se bavil s mnoha lidmi ještě než nějaké networkd bylo. Řešit psychické problémy je kolikrát lepší než řešit ty reálné. Jednou budou na ty stále běžící démony lidé ještě vzpomínat, protože v klasických unixových dobách bylo triviální zjistit, zda je daný software ve stavu, kdy může něco dělat. Prostě se člověk podíval, jestli běží. Dneska se vyhazuje software ze seznamu procesů, aby se mohl kdykoli spustit v reakci na jakoukoli událost a administrátor tak musí spoléhat jen na správnost informací v logu. Zároveň je to cesta k horší odezvě, protože i triviální operace teď budou vyžadovat znovuspuštěné démona.

    Neříkám, že je to špatně, všechno má svá pro a proti. Jen mi přijde absurdní oslavovat pouhé zmizené software ze seznamu procesů.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.2.2015 12:09 lnykryn | skóre: 11 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Tak teď to chování odpovídá třeba initscriptům z rhelu6, když máš statickou konfiguraci, tak nic neběží, u dhcp něco běží a sem tam vykoukne nějaký hotplug.
    pavlix avatar 17.2.2015 12:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Ale to jen díky tomu, že nad tím zatím nejsou postavené další nástroje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.2.2015 12:45 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    To neni tak docela pravda, inetd se zacal pouzivat uz v roce 1986, takze pouzivat vypis procesu pro vylistovani dostupnych sluzeb je uz skoro 30 let spatny napad.
    pavlix avatar 17.2.2015 13:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Nevidím spor.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.2.2015 10:26 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Heya!

    Many many improvements...
    Ještě že tam nenapsal I love this company; už takhle to skoro vypadá, jak kdyby to byl přepsaný projev Ballmera...
    17.2.2015 10:47
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Bývaly časy, kdy se říkalo, že linux potřebuje restart systému zcela výjimečně.

    A na tvrdý restart má každý počítač tlačítko. ;-)
    coder avatar 17.2.2015 11:15 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Kde to tlačítko na tvrdý restart mají notebooky?
    Václav 17.2.2015 11:24 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Nehledě na fakt že tohle má k tvrdému restartu vážně daleko. Já to docela uvítám, občas mi u starého laptopu z nepochopitelných důvodů zamrzne grafika (nezávisle na OS), ale přes ssh se restartovat dá, stejně tak přes sysrq. Tohle je ještě mírnější.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    17.2.2015 11:50 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    A bude to fungovat v X?
    Václav 17.2.2015 12:11 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Uvidím až přijde vhodná chvíle. 219 už mám z testing repa.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    17.2.2015 11:53 Jirka | skóre: 25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Bejvaj 2, zespod u baterky. :-)
    Dokud to funguje, nešťourej se v tom!...
    17.2.2015 12:01 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Staci podrzat vypinac 5-10 sekund, nemusis predsa bateriu vyberat. Ale nie je to restart.
    17.2.2015 12:13 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    ehm... tvrdy reset je sice hnusnejsi nez slusny restart, ale porad nesebere elektriku disku(m), takze pokud ma neco rozdelane, ma sanci to dokoncit, ne? Rozhozeni FS to samozrejme nezabrani, ale nedokoncene zapisy na mediu snad ano. I to je vyhoda. Primym vypnutim stroje to muze koupit i to medium.
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    17.2.2015 12:49 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Nedokoncene zapisy u HDD jsou chyba HW. HDD musi dokoncit zapis sektoru i pri vypadku napajeni.
    17.2.2015 13:56 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Nemusi. Musi akurat bezpecne zaparkovat hlavy. Z praxe mam overene, ze vypadkom napajania pocas zapisu moze vzniknut necitatelny (pending) sektor, ktory je po prepise OK.
    17.2.2015 21:41 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Tak tak. :-/ A mam obavy, ze u ssd bude podobne veselo. Uz jen ta zminka ve smartu mne cini neklidnym. :-)
    174 Unexpect_Power_Loss_Ct  0x0032   100   100   000    Old_age   Always       -       40
    
    A to si nepamatuju, ze bych tomu nekdy nejak moc ublizoval. (stolni stroj) A vypadku proudu tolik nebylo urcite. :-(
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    17.2.2015 22:14 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Napriklad pri USB flash disku alebo SD karte to moze skoncit poskodenim internych dat radica - potom sa tvari ako read-only alebo vobec nefunguje. Opravit sa to da len servisnym programom.

    Lepsie SSD by mali mat kondenzatory proti takemuto poskodeniu. Ale mnohe ich urcite nemaju...
    17.2.2015 12:21 Jirka | skóre: 25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    U mýho notesu nepomůže. Vždycky po vypnutí se stane něco v biosu a po opětovným zapnutí nenajde disky. Bezpodmínečně musí baterka ven.
    Dokud to funguje, nešťourej se v tom!...
    17.2.2015 14:41 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Aka je to znacka a typ? Aby sme sa tomu vedeli vyhnut...
    17.2.2015 14:47 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Že by poweroff & start?
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    18.2.2015 09:50 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Tvuj notes nema power? Nebo vyndavaci baterku?
    Jendа avatar 18.2.2015 18:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Některé notebooky (a mobily) už vyndavací baterku nemají. A power může být jenom softwarový (konkrétně na iPhone, jestli to má nějaký HW na kterém běží Linux taky, nevím).
    michich avatar 18.2.2015 19:02 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Kolegovi se stalo, že mu jeho notebook, který má zabudovanou baterku, nešel tlačítkem zapnout. Technik mu ukázal, že zespodu toho notebooku je malá dírka, kde se jehlou dá zmáčknout skutečný reset, kterým to zase ožilo.
    18.2.2015 09:34 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    A na tvrdý restart má každý počítač tlačítko. ;-)

    Krome vsech znackovych, ty se totiz nekazi... ;-)
    17.2.2015 11:06 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Je tam novy download manager aj s rozbalovanim suborov.
    17.2.2015 12:10 Jonáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Myslel jsem, že kecáš a ono to tam fakt je :-)
    A new tiny daemon "systemd-importd" has been added that can
    download container images in tar, raw, qcow2 or dkr formats,
    and make them available locally in /var/lib/machines ...
    17.2.2015 14:32 psio
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    … Note that downloading images is currently only fully supported on btrfs.
    Nechci malovat certa na zed, ale tipuju ze podpory jinych FS se jen tak nedockame. Zapadalo by to do jeho uchylnyho planu.

    Uchylnyho ve smyslu pro svy specificky zajmy o bezstavovy OS vyvijeny z vetsi casti mimo RedHat vyklestit o dosavadni obecnost a modularitu a zprznit svym ekosystemem nasazenym jako kukacci vejce do hnizda mezi jadro a userland.

    17.2.2015 14:44 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Ano, bude z toho OS s nazvom systemd/Linux, s jedinym spravnym filesystemom btrfs. Vsetky unixove nastroje zmiznu a ostane len systemd.
    17.2.2015 17:02 rbc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Lidi jsou proste blby, blby a jeste jednou blby a hlavne nepoucitelny. Korelace s parlamentnimi volbami a nekritickym prijimanim medialni propagandy asi nebude ciste nahodna. Jak uz na zacatku penetrace systemd mnoho zkusenych Linuxaku podotykalo, ze jeho uspech souvisi s velkym prilivem nezkusenych a laickych uzivatelu, nezbyva nez se s tim ztotoznit. Sice to nevidim tak cernobile, ze vsechno spatne, ale ta cena za nektera vylepseni je neumerna a jeste si vybere svoji dan. Poskozovani systemovych logu a dlouhodoba neschopnost to resit je jen prvni vlastovka. A vubec bych se nedivil, kdyz nekdy v blizke budoucnosti RedHat uzavre cast kodu vyvijeneho v ramci systemd a bude zpoplatnovan. Placeni plnohodnotne Linuxove distribuce tak nebude utopii ale tvrdou realitou. Nicmene proti Google jsou to porad zebraci, i pres solidni prijmy od statnich instituci vcetne nechvalne zname NSA a mozna kloboucniky jeste vyfakujou.
    17.2.2015 20:02 JanM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Přechodné období bude trochu otravné:
    $ systemctl ls -la
    $ systemctl gimp
    Ale věřím, že pomocí aliasů to zvládne každý.
    17.2.2015 21:45 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Fuj. To mi nedelejte. Ja dnes neusnu. :-(
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    18.2.2015 20:41 martian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Naco aliasy? Predsa uz teraz sa ide na web tak, ze uzivatel do Vyhladavaca napise adresu web stranky a necha si ju wyhladat. Takze z prikazovej riadky to bude vyzerat asi nasledovne:
        systemctl google www.abclinuxu.cz
    
    To dava celkom zmysel...

    Vylepseny workflow: Uzivatel do SikovnejAdresy v Prehliadaci napise zz -d, pricom Vyhladavac Inc. interaktivne ponukne zoznam najcastejsich prikazov, prikazov z historie, podobnych prikazov, poziadavku zaloguje, splni si oznamovaciu povinnost voci BezpecnostnejAgenture, skontroluje, ci ma uzivatel dostatocne opravnenia a kredit na vykonanie prikazu a/alebo na nakup z PrikazObchodu, pripadne si vypyta heslo, opravi preklepy v hesle alebo prikaze, prelozi "zozn"(zz) na "list"(ls) a "--dlhe" na "--long" (ls -l), poziada systemd o doplnenie chybajucich informacii, tie budu odoslane do Klaudu, BezpecnostnaAgentura a Vyhladavac Inc. ich zazalohuju, a po odfiltrovani zavadnych poloziek a schvaleni vyssou instanciou budu prelozene do jayka uzivatela, naformatovane, a skript v Prehliadaci umozni, aby si uzivatel mohol napriklad rozkliknut adresar. A cele to bude pod DRM, aby nahodou niekoho nenapadlo kopirovat takto vygenerovane intelektualne vlastnictvo firmy Vyhladavac Inc.
    18.2.2015 21:02 martian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    A do ***, hrubka! Ze wyhladat. Moc sa osprawedlnujem. ;-)

    Rychlo by si to mal niekto patentovat, aby to nemohli implementovat. Navrhujem zalozit NPE TROLL PIPA Foundation (Non Practicing Entity to Tame Risks of Obviously Lousy Laws. Protection against Idiotic Patents from America) - organizaciu na patentovanie podobnych idiotskych napadov, ktore by nikdy nemali byt a) implementovane alebo b) patentovatelne.
    Jendа avatar 19.2.2015 00:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    wyhladat
    Říká se wyszukat.
    17.2.2015 14:50 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Dokud je to vše (viz chagelog) volitelené a konfigurovatelné, tak klidně jen houšť. Jinak bude dávat smysl reverzní hledání úspornějšího optima.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    17.2.2015 16:32 rbc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Zase jste si zapomnel vzit prasky ?
    17.2.2015 17:03 lnykryn | skóre: 11 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Většina věcí je volitelná viz ./configure --help
    17.2.2015 17:17 rbc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Sorry, ale zrejme's nepochopil pointu meho vykriku do tmy. Mozna z duvodu absence kontextu k dosavadnum prispevkum uzivatele, na ktereho jsem reagoval. Nastesti dohledat jeho prispevky do debat je trivialni dohledat.
    17.2.2015 17:20 rbc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    s/dohledat\.$/./
    17.2.2015 17:05 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219

    Jo-jo to se tak dělá, první se to tam přidá, pak se to zruší a potom se projekt začne nahrazovat něčím lepším…

    Jen se děsím toho kolikrát, se to bude muset mačkat příště…

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    17.2.2015 21:49 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Jsem líný číst changelog. Ví někdo jak to vypadá s Bulánkama, už konečně jedou?
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    the.max avatar 18.2.2015 21:08 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    +1 :-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    18.2.2015 08:11 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    The linker on ARM segfaults. Since the i386 and x86_64 versions built fine, I decided to release 219 anyway.

    --Linus Torvalds
    :-D

    Co myslíte, prošlo by mu to?
    michich avatar 18.2.2015 08:30 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Nemůžeme za to, že gcc 5 ve Fedoře 22 a 23 je momentálně rozbité.
    18.2.2015 09:26 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Tím myslím: "Kašlu na to, že si nemůžu/nechci ověřit slinkovanou ARM verzi, hlavní je, že x86 funguje, tak to vydáme.". Doufám, že to alespoň někdo jinej ověřil, ale to je zase celá ta citovaná část zbytečná.
    michich avatar 18.2.2015 10:14 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Ty si myslíš, že Linus před vydáním nové verze kernelu si ho zkouší sestavit na ARMu? Nebo snad že čeká, až mu maintaineři pro každou podporovanou architekturu potvrdí, že jim to jde sestavit s nejnovější pre-release verzí gcc? To by asi už nikdy nic nevydal.
    18.2.2015 11:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Linus ne. Patch, co rozbije build by měl být NAKnut ještě maintainerem subsystému. Linus je až poslední instance (potvrzení je IMO podmnožina "Acked-by:"). Samozřejmě mnoho chyb propustí (viz regrese), ale neřekl bych, že by známou chybu propustil s tím, že je hlavně důležitý, že na x86 to funguje.

    U kernelu se naopak nedoporučuje používat nejnovější verzi (někde okolo gcc 4.1.0 byl ifdef na #error v makefile), takže každý rovnou testuje s tím gcc, co funguje.
    michich avatar 18.2.2015 11:36 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Žádný konkrétní patch v systemd, který rozbil build na armu, není. Rozbité je gcc 5, které před pár dny šlo do vývojových větví Fedory.
    18.2.2015 12:34 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Mě to prostě přijde zbrklé vydávat tak důležitý projekt jako init ještě před otestováním zda ARM verze vůbec funguje a dokonce ještě před nahlášením té chyby na bugzillu. Takhle přidělá práci komunitě už jen kdyby se jednalo o blbý přidání varování/chyby do ./configure.

    BTW proč to vůbec kompiloval devel verzí gcc?
    michich avatar 18.2.2015 13:04 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    O to, jestli systemd na ARMu funguje, ať se stará někdo jiný než Lennart. Přinejmenším lidi od Samsungu to na ARMu používají a sledují git. Kdyby něco, tak pošlou patch.

    Jaké komunitě tím Lennart přidělal práci? Myslíš Jakuba a Honzu, vývojáře gcc řešící ten bug? Ti to musejí opravit tak jak tak.

    O tom ./configure, to jako máme přidat kontrolu na rozbité gcc do configure v systemd? To je úplně scestná úvaha.

    Lennart to prostě nechal vybuildit v Koji (buildsystém Fedory). To, že ve Fedoře 22 a 23 je už několik dní prerelease verze gcc 5, jsem už psal.
    18.2.2015 13:26 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Jaké komunitě tím Lennart přidělal práci?
    Tím tady máte soft, co se občas nezkompiluje a problémy si vyřešte sami, já možná za hoďku hodím do bugzilly bugreport.
    O tom ./configure, to jako máme přidat kontrolu na rozbité gcc do configure v systemd? To je úplně scestná úvaha.
    Ano. Jeden z úkolů configure je právě test, zda je build/host systém při smyslech.
    michich avatar 18.2.2015 13:38 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Ty když uvidíš lto1: internal compiler error: Segmentation fault, tak budeš hlásit bug na systemd?

    Jak by tohle měl configure asi tak testovat? Třeba že by zkusil přeložit systemd a sledoval, jestli u toho gcc segfaultne?

    A hlavně proč takovou kravinu testovat v configure? Tohle je prostě jen bug v pre-release verzi gcc. Je dost možné, že dneska nebo zítra už bude gcc opravené.
    18.2.2015 14:11 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Ty když uvidíš lto1: internal compiler error: Segmentation fault, tak budeš hlásit bug na systemd?
    Když budu hlavní vývojář, tak já osobně zastavím vydání (ostré verze) minimálně do tý doby, než to na bugzille vyřešíme, protože by to mohla být společná chyba (třeba jiná sémantika volání gcc v mém Makefile).
    Jak by tohle měl configure asi tak testovat? Třeba že by zkusil přeložit systemd a sledoval, jestli u toho gcc segfaultne?
    U již známé chyby (i nevyřešené) stačí test na verzi gcc, navíc můžu zjistit zdroj té chyby a udělat generický test na ní.
    A hlavně proč takovou kravinu testovat v configure? Tohle je prostě jen bug v pre-release verzi gcc. Je dost možné, že dneska nebo zítra už bude gcc opravené.
    Hlavně proč vůbec kompilovat kritickou aplikaci pre-release verzí kompilátoru ;-).
    pavlix avatar 18.2.2015 14:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Hlavně proč vůbec kompilovat kritickou aplikaci pre-release verzí kompilátoru ;-).
    Jak spolu souvisí kritičnost aplikace s množinou kompilátorů, ve kterých ji někdo zkusil kompilovat?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.2.2015 14:27 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Za předpokladu, že bez té chyby by to rovnou nacpali do F22/F23, tak tím, že chyba v novém kompilátoru se nemusí projevovat rovnou segfaultem, ale třeba buffer overrunnem za běhu aplikace například při Secure Bootu.
    pavlix avatar 18.2.2015 14:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Za předpokladu, že bez té chyby by to rovnou nacpali do F22/F23
    Pokud vím, tak byl kritizován systemd release, nikoli Fedora. Nehledě na to, že nelze nacpat uživatelům balík, který se ani nezkompiloval, to je prostě technicky nemožné. Navíc žádná Fedora 22/23 nebyla vydána. Pokud ty větve někdo používá, ví, že jsou testovací, vyskočí na něj i velké okno při instalaci s tlačítkem I accept my fate nebo tak něco.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.2.2015 14:41 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Pokud vím, tak byl kritizován systemd release, nikoli Fedora.
    Byl kritizován zbrklý release "otestovaný" nefunkčním gcc.
    Nehledě na to, že nelze nacpat uživatelům balík, který se ani nezkompiloval, to je prostě technicky nemožné.
    Pokud nelze ani zkompilovat, tak proč vůbec vydávat novou verzi ;-).
    pavlix avatar 18.2.2015 14:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Obávám se, že mícháš nesouvisející věci a že svá tvrzení nemáš čím podložit. Přesně na tomhle typu nesmyslné kritiky Lennart vystavěl svoji slávu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.2.2015 15:31 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    a že svá tvrzení nemáš čím podložit
    To co nevím a nikdo to sem za dobu diskuze nenapsal je to, zda někdo před vydáním ostré verze ten ARM úspěšně zkompiloval nebo ne.
    V changelogu to nevidím a proto kritizuji zbrklost.
    Přesně na tomhle typu nesmyslné kritiky Lennart vystavěl svoji slávu.
    Obávám se, že nesleduješ původní účel postu a to názor okolí na to, zda by nebyl Linus za ekvivalentní řetězec v changelogu kritizován. Všechno ostatní je jen nezávazná nevázaná :-) a občas offtopic (i když užitečná, viz Vortex86) diskuze okolo.
    michich avatar 18.2.2015 15:51 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Myslím, že Linus má dost rozumu na to, aby věděl, chyby v pre-release verzi gcc nejsou důvodem k odložení vydání kernelu, a že by ho za to nikdo kromě tebe nekritizoval.
    18.2.2015 16:07 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    little.owl avatar 18.2.2015 14:08 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Ano. Jeden z úkolů configure je právě test, zda je build/host systém při smyslech.
    To je uplne na hlavu. Ze nereleasovana vyvojova verze arm gcc5 ma bug, ktery se projevuje pri kompilaci systemd, neznamena ze se v kodu systemd ma neco menit nebo zpozdovat jeho release. Chybu musi vyresit gcc team a hadam, ze to muze byt blocker.
    A former Red Hat freeloader.
    18.2.2015 14:18 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    To co nevím a nikdo to sem za dobu diskuze nenapsal je to, zda někdo před vydáním ostré verze ten ARM úspěšně zkompiloval nebo ne. Jinak je to ve smyslu: tady máte novou verzi, ale my uděláme balíček do fedory, až to někdo opraví.
    pavlix avatar 18.2.2015 14:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Jsou upstreamy, které se o Fedoru nezajímají vůbec.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.2.2015 14:30 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Takže radši stav #123?
    pavlix avatar 18.2.2015 14:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Nevidím v tom problém, viz odpověď na ten komentář.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    michich avatar 18.2.2015 15:26 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Jestli to někdo na ARMu před vydáním zkompiloval nebo ne, nevím. Spíš asi jo (zmínil jsem tu Samsung). S velkou pravděpodobností to však těsně před vydáním nikdo nezkoušel kompilovat na mips, s390x, ppc64le, sparc,... A je mi to úplně jedno. Teď když v219 vyšla, tak zájemci to zkusí a když to bude rozbité, tak se ozvou.

    Mimochodem teď už od Macieje Wereského víme, že s gcc 4.9.2 to na armv7l a aarch64 funguje.
    18.2.2015 15:36 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Mimochodem teď už od Macieje Wereského víme, že s gcc 4.9.2 to na armv7l a aarch64 funguje.
    Jj četl jsem a kdybych byl vývojář, tak projekt nejspíš vydám s changelogem s linkem na bug+workaround (protože to šetří čas ostatním).
    little.owl avatar 18.2.2015 15:52 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Pokud chci setrit cas, nepouzivam development pre-release verzi gcc.
    A former Red Hat freeloader.
    18.2.2015 16:16 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Souhlas.
    pavlix avatar 18.2.2015 19:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Problem solved.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.2.2015 08:38 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    To by prešlo hocikomu, veď takto bola z jadra odstránená podpora napríklad 386 a 486. Odniesli si to napríklad Vortexy.
    18.2.2015 09:37 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    486 v kernelu ještě je. Nepodporovaný jsou pouze x86 jádra bez atomických instrukcí (to je jen ten nejhorší Vortex86 IMO) a tuším invlpg (invalidate page?). Samozřejmě nic ti nebrání udělat si fork arch/i386/ adresáře i když bych řekl, že pro 386-only bude rychlejší ho napsat znova.
    18.2.2015 10:02 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    To je trošku nepresné. Atomické operácie niesú podporované ani napríklad Sparc 32 a HP-PA architektúrach a tie neboli vyhodené. A argumentom k vyhodeniu daných 386 a 486 architektúr bolo že sú mŕtve. Neboli, len ich linux odrezal.

    Takže, áno. Každému sa niečo také prepečie.

    PS: jednalo sa o CAS inštrukciu.
    18.2.2015 11:20 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Atomické operácie niesú podporované ani napríklad Sparc 32 a HP-PA architektúrach
    Co není teď, tak může brzo být :-D. Ale řekl bych, že pouze ochrana paměti a SMP x86 je taková lepenina, že podporovat všechny varianty je prostě o nervy.
    Takže, áno. Každému sa niečo také prepečie.
    Hehe tak to doufám, že máš pravdu, až budu posílat další patche pro ARM/Magician, který kompletně přeházejí funkčnost tý platformy :-D.

    P.S. klasické 386 desky už mrtvé jsou, protože do těch max 16MB RAM se ti už kernel a userspace prakticky nevejdou.
    18.2.2015 12:03 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Este 2.6 kernel mi do 8 MB (na 386) vosiel aj userspace. Fungovalo to ako print server. Teraz by tam mohlo chodit OpenWrt.
    18.2.2015 12:44 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Na 3.13+Busybox+Buildroot na 64MB ARMu (>104MHz) mám problém spustit xka a streamování přes mencoder+ffserver (zamrzne to na nedostatku paměti). Takže 8MB superosekaně možná, ale bez jakékoliv uživatelské nebo programátorské přívětivosti :-D. Ta 386 má swap?

    BTW Ty 386 už budou mít stejně opotřebovaný křemík elektromigrací, na printserver bych i já snad koupil rpí (xenon flash nestydlivou verzi :-D).
    18.2.2015 14:34 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Sluzilo to to dost dlho, ale uz to nepouzivam (mam to odlozene). Je tam userspace zo stareho Slackware (posledna verzia pre 386, novsie uz boli kompilovane pre 486). Kernel skompilovany na mieru, aby tam vobec vosiel - maximalne osekany, bez modulov. Dal som tam vtedy CUPS (asi som nepoznal nic ine?), tlaciaren bola samozrejme len RAW - ale aj tak to zozralo zbytocne vela. Dnes by som to s OpenWrt, BusyBoxom a p910nd urobil lepsie.

    Swap tam je, ma to normalny disk (tusim okolo 200 MB, jeden mi aj odisiel - prilepila sa hlava v parkovacej pozicii). Povodne som myslel, ze to rozchodim so 4 MB, ale to neslo vobec. Musel som pridat dalsie 4 MB a ten swap.

    O RPi sa vtedy nikomu ani nesnivalo.
    18.2.2015 14:46 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Jo zpracování nějaké hi-res bitmapy by se v 8MB asi nedalo :-D.

    Tak swap to vysvětluje, ten ARM s 64MB RAM totiž swap nemá.
    18.2.2015 15:23 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Na 64 MB by mohol chodit aj fluxbox a pod. A v nom xterm.

    Skus swap cez NFS :D
    18.2.2015 15:38 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Jo xka choděj (používám teda Matchbox), ale stačí v nich pustit víc programů a mplayer a paměť končí.
    21.2.2015 11:47 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    18.2.2015 12:00 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Jedna sa o instrukciu CMPXCHG a tu maju x86 procesory od 486. Nepodporovane su len 386.
    18.2.2015 12:15 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Musím Ťa sklamať. Jedná sa síce o danú inštrukciu, ale tá nebola povinná pri všetkých implementáciách. Predpoklad bol naozaj že to stiahne len najstaršie 386ky ktoré v tom čase používal tak maximálne ruský kozmický program (kôli odolnosti voči kozmickému žiareniu), ale stiahlo to kompletne celé Vortexy ktoré sa vtedy ešte aktívne používali. Aj tie, čo mali takt nad 1GHz a spotrebu že ich niekoľko hodín utiahla sada štyroch tužkoviek.
    18.2.2015 13:16 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Vzhledem, že hlavní rozdíl mezi 386 a 486 architekturou jsou cca 3 nové instrukce a integrovaná FPU (občas, ale ta je irelevantní), tak CPU, co neumí cmpxchg je prostě 386 a může mít na sobě napsáno klidně i core2 ;-).

    BTW:
    # head -n 4 ./Makefile
    VERSION = 3
    PATCHLEVEL = 19
    SUBLEVEL = 0
    EXTRAVERSION = -rc6
    # grep 486 ./.config
    CONFIG_M486=y
    # make -j 5
    ...
    Kernel: arch/x86/boot/bzImage is ready  (#1)
    
    Jinak podle wikipedie umí minimálně jeden vortex i cmpxchg8 (=cx8), což je až od pentia. Další umí mmx.
    18.2.2015 13:24 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Takže tie by tie vortexy boli schopné naštartovať z takto vytvoreného jadra aj napriek tomu že nemali FPU? Tss,....
    18.2.2015 13:36 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    FPU je irelevantní, kernel ho nepoužívá (ani na core2 třeba), vlastně ani nesmí, protože jeho task switch nemá pořádně definovaný ABI (FPU je na CPU značně asynchronní a muselo by se to složitě ukládat). NonFPU procesor by snad měl jít i teď, v kernelu je minimálně volba CONFIG_MATH_EMULATION a navíc SIGILL/SIGFPE se dá normálně emulovat v userspace hookem na handler. Každopádně 1GHz Vortex86 má v sobě MMX.
    18.2.2015 14:23 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Presne tak, kernel FPU nepouziva. Emulacia FPU v kerneli funguje (pre 486SX a niektore tie Vortexy), takze sa daju spustit userspace programy, ktore potrebuju FPU.
    18.2.2015 14:32 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Snáď by mohol ísť aj teraz, ale nejde. Pričom tú emuláciu FPU zrušili len na x86.
    18.2.2015 14:36 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Kde zrusili tu emulaciu FPU?
    18.2.2015 14:51 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Stejné jádro, arch/x86/Kconfig:
    config MATH_EMULATION
        bool
        prompt "Math emulation" if X86_32
        ---help---
    
    Ty máš ten Vortex86 u sebe? Co ti to při startu píše na earlyboot konzoli? Je teoreticky možný, že ač je výbava na úrovni Pentia MMX, tak to postrádá některý základní instrukce.
    18.2.2015 15:21 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Implementovanie inštrukcií bolo vždy kúskom mágie a veľa vecí chýbalo i keď niektoré veci boli občas nazvyš. Inak, výbava tých Vortexov nebola na úrovni Pentia, nemali MMX. A nebola ani na úrovni 586. Boli to 486ky.
    18.2.2015 15:26 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Prve Vortexy su 586, ale bez FPU. Vid http://en.wikipedia.org/wiki/Vortex86
    18.2.2015 15:54 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Jo a FPU nebylo předmětem patche odstraňujícího 386. Resp. Linus uznal, že ten kód je nekolizní ač neudržovaný.
    18.2.2015 11:27 crusoe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Ja tomuto celkom dobre nerozumiem , aky ma vyznam pchat toto vsetko do initu ? Pridaju tam aj zasielanie sms ? Alebo co tak webrowser v systemd ?
    michich avatar 18.2.2015 11:32 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Necpe se to do initu. V systemd git repu není jen init.
    18.2.2015 11:59 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Ono by bol keby niekto dokazal pochopit, ze systemd je viac ako len init system mozno by casom aj diskusie okolo zacali byt k veci.
    pavlix avatar 18.2.2015 12:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Obávám se, že touhle dobou už to pochopili skoro všichni.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.2.2015 17:51 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Tak snad by bolo nacase prestat pisat somariny o tom co vsetko sa integruje a sustredit sa na to co naozaj zle/dobre. Obcas mi to pride, ze kazda zmysluplna kritika systemd je prehlusena stadom ludi co maju problem chapat suvislosti. Teda nesledoval som nejake povodne oznamenia co lennart sluboval/nesluboval ohladom systemd ale uz dlhsi cas toto musi byt jasne. A predpokladam,ze s tymto cielom aj povodne zacinal akurat zle spravy typu rozdrbem vam init a vsetko dalej preventivne zabudol oznamit :).
    pavlix avatar 19.2.2015 23:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd 219
    Tak snad by bolo nacase prestat pisat somariny o tom co vsetko sa integruje a sustredit sa na to co naozaj zle/dobre.
    Fajn, můžeš začít (nebo pokračovat).
    Obcas mi to pride, ze kazda zmysluplna kritika systemd je prehlusena stadom ludi co maju problem chapat suvislosti.
    Souhlasím, ale netýká se to zdaleka jenom systemd.
    A predpokladam,ze s tymto cielom aj povodne zacinal akurat zle spravy typu rozdrbem vam init a vsetko dalej preventivne zabudol oznamit :).
    To vidíme stejně. Nebezpečnost v systemd netkví v jednotlivých rozhodnutích, která jdou často velmi dobře technicky obhájít, ale v celkovém směru, který ten software v open source nastavuje. Samozřejmě to není první takový projekt, ale je mezi nimi řekněme významný. Komunita se zcela logicky brání a jednotlivci se brání tak, jak umějí, což nemusí být vždy úplně hezké sledovat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.