abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 23:33 | Nasazení Linuxu

    Francouzská vláda oznámila, že v rámci strategie 'digitální suverenity' zahájí 'přechod od systému Windows k počítačům s operačním systémem Linux' (sa sortie de Windows au profit de postes sous système d'exploitation Linux). DINUM (meziresortní ředitelství pro digitální technologie) požádalo ministerstva, aby do podzimu 2026 vypracovaly konkrétní plány nasazení Linuxu. Francie již dříve migrovala části státní správy na otevřená řešení.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 0
    dnes 05:22 | IT novinky

    Nezisková organizace Electronic Frontier Foundation (EFF) hájící občanské svobody v digitálním světě po téměř 20 letech opouští platformu X (dříve Twitter). Na platformách Bluesky, Mastodon, LinkedIn, Instagram, TikTok, Facebook, Threads a YouTube zůstává.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 03:33 | Nová verze

    Terminálový textový editor GNU nano byl vydán ve verzi 9.0. Vylepšuje chování horizontálního posouvání pohledu na dlouhé řádky a chování některých klávesových zkratek. Více v seznamu změn.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 19:22 | IT novinky

    Ministerstvo financí ve spolupráci s finanční správou dnes představilo beta verzi aplikace využívající umělou inteligenci pro předvyplnění daňového přiznání. Není třeba přepisovat údaje z různých potvrzení, ani hledat správné řádky, kam údaje napsat. Stačí nahrát dokumenty a využít AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 18:33 | Zajímavý projekt

    Výrobce počítačových periferií Keychron zveřejnil repozitář se schématy šasi klávesnic a myší. Licence je restriktivní, zakazuje většinu komerčních užití a v podstatě jsou tak data vhodná pouze pro výukové účely, hlášení a opravy chyb, případně výrobu vlastního příslušenství.

    |🇵🇸 | Komentářů: 5
    včera 18:22 | Nová verze

    Správce balíčků APT, používaný v Debianu a odvozených distribucích, byl vydán ve verzi 3.2 (seznam změn). Mezi novinkami figurují nové příkazy pro práci s historií, včetně vracení transakcí.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 14:33 | IT novinky

    Společnost Anthropic oznámila Projekt Glasswing a s ní související AI model Claude Mythos Preview. Jedná se o iniciativu zaměřenou na kybernetickou bezpečnost, do které se zapojily velké technologické společnosti Amazon Web Services, Anthropic, Apple, Broadcom, Cisco, CrowdStrike, Google, JPMorganChase, Linux Foundation, Microsoft, NVIDIA a Palo Alto Networks. Anthropic věří, že nový AI model Claude Mythos Preview dokáže

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:55 | Zajímavý software

    Firma Ojective Development vydala svůj nástroj pro monitorování a řízení odchozích síťových připojení Little Snitch i pro operační systém Linux. Linuxová verze se skládá ze tří komponent: eBPF program pro zachytávání provozu a webové rozhraní jsou uvolněny pod GNU GPLv2 a dostupné na GitHubu (převážně Rust a JavaScript), jádro backendu je proprietární pod vlastní licencí, nicméně zdarma k použití a redistribuci (cena přitom normálně … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    8.4. 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 43
    8.4. 16:44 | IT novinky

    Tvůrcem nejpopulárnější kryptoměny bitcoin, který se skrývá za pseudonymem Satoši Nakamoto (Satoshi Nakamoto), je britský kryptograf Adam Back. Na základě vlastní investigativní práce to tvrdí americký deník The New York Times (NYT). Několik indicií podle autorů jasně ukazuje na to, že Back a Nakamoto jsou stejný člověk. Jde mimo jiné o podobný odborný a osobnostní profil či totožné chyby a manýry v psaném projevu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1261 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Test použitelnosti Unity

    Canonical provedl test použitelnosti nového uživatelského rozhraní Unity. Test probíhal tak, že 15 lidí z různých věkových kategorií bylo posazeno k netbooku s Unity, přičemž jejich úkolem bylo hodinu dělat to, co jsou s počítačem zvyklí dělat. Uživatelé byli spokojení s elegantním a čistým vzhledem, možností využívat více ploch a také s možnostmi správce softwaru. Problémy naopak působil výkon, práce se soubory, dokumenty a otevřenými okny, změna tapety plochy nebo přidání ikon do launcheru.

    18.11.2010 17:36 | Tomáš Heger (geckon) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.11.2010 17:48 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Já myslím že tohle jsou hlavní věci co od linuxu odrazují lidi. Já jsem používal spokojeně KDE3. Potom v KDE4 přibylo víc omalovánek a zbyla desetina funkcí všech aplikací a přibylo ohromné množství chyb, tak jsem přešel na gnome protože to obsahuje všechno co by mohl člověk potřeboval - je praktické a rychlé - ale ne aby se v něm opravovaly několit let staré chyby, radši to pomrvěj a hoděj tam gnome-shell a ubuntu místo toho unity - už se v tom bude dělat stejně blbě jako ve windows 7. Tímto bych se rád zeptal jestli nevíte o nějaké prostředí podobném gnome které se neubírá tímto směrem? Zkoušel jsem před pár lety XFCE ale ještě to nebylo ono.
    18.11.2010 18:18 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Unity, Xfce, Gnome Shell, LXDE nebo lze použít samotný window manager a zbytek si „doskládat“ podle sebe.
    Nikola Ciprich avatar 18.11.2010 18:39 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    tak presne proto jsem nedavno presel prave na XFCE... teda jeste dalsim dost vyznamnym duvodem byl vykon (a to podotykam ze mam ctyrjadro a 4GB ram, a i tak ten rozdil je ohromny)
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    18.11.2010 21:16 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Xubuntu je pohodové. Prakticky lépe vypadající Xfce má díky Ubuntu stabilní vývoj.
    pavlix avatar 18.11.2010 22:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Mám za to, že Xfce se vyvíjelo dávno před Xubuntu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    gtz avatar 20.11.2010 18:51 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Mám za to, že i Suse do toho má co říct. Zkoušel jsem jak Xubuntu tak i Suse XFCE a Suse bylo o něco rychlejší což by nebyl problém, ale zabíralo i méně ramky.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.11.2010 12:15 LL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    XFCE se hodne zlepsilo a ted mi prijde dost dobre pouzitelne.
    18.11.2010 18:20 Jirkus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Přešel jsem před nekolika měsíci kvůli plánu gnome-shellu na KDE a nelituji.
    18.11.2010 18:44 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Jenom kvůli plánu? To je dobrý :) Já gnome používám stále ve stejné podobě a ještě dlouho budu (nebo se mi dřív zalíbí nová verze). Kdo chce extra dlouho tak má Ubuntu LTS, tuším na tři roky. Tou dobou už by to měli mít vychytaný.
    18.11.2010 19:11 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    A komu je i to málo, počká si pár týdnů na CentOS 6 a má na vystaráno na 7 let. ;-)
    19.11.2010 10:45 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Moje servery se na něj už třesou a pravda, že když v něm teď bude aktuální software, tak bych se ho nebál použít i na desktop. CentOS je asi jediný linuxový systém, na který se můžu opravdu spolehnout, že se "sám od sebe" nerozbije. Ubuntu je na tom sice docela dobře ale pořád to není ono.

    Každopádně furt lepší než Win7, která se mi na notebooku za půl roku minimálního používání rozložila tak, že někdy ani nenabootují :-)
    Heron avatar 18.11.2010 18:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Hodinu? Aby to nedopadlo jak testy nových příchutí *Coly, jeden kelímek chutnal všem, ale objem nákupů rychle klesl, protože toho nešlo vypít moc.

    Za hodinu se nedá nic vyzkoušet.
    18.11.2010 21:38 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Tak on by se vic jak kelimek koly pit nemel :-)
    18.11.2010 21:48 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Naopak, uživatelský test se (s jedním člověkem) nedá vést dýl než právě tak tu hodinu. A 15 lidí je až až na to, aby se kromě fatálních problémů našla i spousta zbytečných prkotin.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    19.11.2010 00:05 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Myslím, že za tu hodinu je možné odhalit dost nedostatků. Když k tomu pustíš hodně lidí (15 není až tak moc), tak z toho imho můžou vylézt rozumné výsledky.
    Heron avatar 19.11.2010 20:32 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Odpověď i Ladickovi:

    Nedostatky a chyby možná ano. Ale hodina zkoušení neodhalí jestli je to použitelné na běžnou dlouhodobou práci. Dole se řeší plochy. Člověk ploch neznalý se za hodinu nenaučí plochy ani efektivně používat natož aby byl schopný říct nedostatky.
    18.11.2010 19:05 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Chapem to spravne, ze boli spokojni iba so vzhladom? Subuntu - Screenshot Ubuntu edition?
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    18.11.2010 19:13 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Taky mi to tak zní... :-/
    18.11.2010 21:41 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Nene, libil sem jim vzhled a funkce, ktery ma kazda normalni distribuce linuxu s balickovacim systemem a Xkama :-D. Vsechno ostatni bylo nejak divny.

    Osobne mam dojem, ze vyvojari GNU softu porad podcenujou silu zvyklosti a historie a prilis se soutredej na vymejsleni novotvaru misto slechteni toho co existuje.
    18.11.2010 22:01 jurasn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Bohužel i vývojáři KDE toto pochopili až po té, co některé nesmysly (dekorátor, kde bez kompozitního desktopu nebylo možné rozeznat aktivní a neaktivní okno, nové menu, ...) lidi předělali a distribuce začaly používat tyto forky místo originálních komponent KDE. Bojím se však, že u přístupu Ubuntu, kde se božský Mark snaží být druhým Jobsem to tak jednoduše řešit nepůjde, snad pomůžou "garážní" odvozeniny.

    BTW. Stejně by bylo nejlepší, kdyby se ubuntu rozdělilo na skupinku starající se o základní systém a vývoj grafických prostředí probíhal odděleně.
    19.11.2010 09:12 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    BTW. Stejně by bylo nejlepší, kdyby se ubuntu rozdělilo na skupinku starající se o základní systém
    Rozdělilo?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    19.11.2010 17:50 jurasn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    smutná pravda, nicméně jsem měl na mysli i takové věci jako je správa nesvobodných ovladačů, respozitáře, synchronizace s debianem, prostě aby ubuntu byl jen základ a jeho vývoj nebyl podřizován vývoji kolem gnome/unity (takto mně připadá kubuntu a xubuntu tak trochu na vedlejší koleji - možná je to dobře)
    20.11.2010 21:48 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Osobne mam dojem, ze vyvojari GNU softu porad podcenujou silu zvyklosti a historie

    ja jsem treba rad, ze se nesnazi vyvijet druhy windows...
    pavlix avatar 21.11.2010 19:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Osobne mam dojem, ze vyvojari GNU softu porad podcenujou silu zvyklosti a historie a prilis se soutredej na vymejsleni novotvaru misto slechteni toho co existuje.
    Pak by se zřejmě nesnažili implementovat Unixový systém.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    vlastikroot avatar 18.11.2010 23:18 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Přijde mi, jako by ti lidi byli naučení na způsob práce cca podobný windows. Kdyby třeba byli víc zvyklí na masox, měli by uplně jiný názor (např minimalizace programů). Ale prostředí by nemělo být podobné windows. Mělo by být efektivní, i za cenu toho, že se člověk bude muset vzdát některých zlozvyků. Ale dobře, že takový test udělali, snad to pomuže ke zlepšení.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    19.11.2010 00:04 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Nebyli tam jenom woknaři (i když jich byla většina).
    Of the 15 participants recruited, 13 were Windows users, 1 was a Mac user, and 1 used both Windows and Mac.
    Samozřejmě souhlasím, že by se rozhraní nemělo přizpůsobovat majortinímu OS. Na druhou stranu, co si budeme povídat? Některé věci jsou v Unity opravdu nedomyšlené.
    19.11.2010 07:46 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Uživatelé byli spokojení s ... možností využívat více ploch
    ROFL :-)

    tak to byl jistě velmi reprezentativní vzorek, neb já neznám snad ani jednoho windowsáka, co by byl schopen/ochoten s víc plochama dělat, a to ani z řad těch "přeučených" (např. přítulka, má linux léta co se jí starám o počítač, je s ním vcelku spokojená(*), ale víc ploch prostě ze zásady nepoužívá, ač je s konceptem obeznámena - končí to tak nanejvýše výčitkou "tys mi to dal na jinou plochu!", když usednu k jejímu stroji něco udělat a přepnu se, kde je volno)

    jistě, moje okolí též není reprezentativní vzorek, ale řekl bych, že tento diametrální rozdíl o čemsi vypovídá ...

    jinak na podporu toho, že moje okolí je realitě přeci jen blíž, může sloužit i fakt, že od vývojářů (!) KDE jsem byl poslán do prdele v bugu na téma přepínání ploch, že přeci nikdo plochy nepoužívá, takže je naprosto v pořádku přeplácnout letité Xovské klávesové zkratky nějakejma nesmyslama ohledně desktop efektů

    (*) už jsem dával k lepšímu to, jak si ve škole měli vyzkoušet nějaký letitý DOSovský program na výpočet krmných dávek, v pohodě jsem jí ho nahodil v dosboxu, zatímco chudáci spolužáci s XP a novějšíma to nemohli rozchodit? (pravda, dosbox běží i na woknech NT, jenže průměrný windowsák o jeho existenci netuší, on má přece svůj cmd.exe)
    Sešívaný avatar 19.11.2010 08:03 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Byl to přesně ten případ, kdy si lidi řeknou: Jé, to zní zajímavě, a v praxi to stejně nebudou používat. Navíc Unity je stavěné tak, že jsou v něm výhody virtuálních ploch potlačeny. Ani já jsem je tam nepotřeboval a to se bez nich jinak nemůžu obejít.
    19.11.2010 10:52 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Jojo, plochy jsou základ. Něco jako poorman's multihead :-) Jinak výhodu ploch oceňuju i teď kdy konečně mám více monitorů a tedy i násobně více ploch. Jen je v tom teď malinko větší bordel :-)

    Ale zkuste vysvětlovat koncept ploch wokýnkářovi. Nepochopí. A když pochopí, tak to stejně nebude chtít používat. Opravdu fandím Apple za to, že se nebál tuhle fíčůru přidat i od OS X. Bez ploch si produktivní práci v jakémkoli systému nedokážu představit a konkrétně plochy mi používání Mac OS (v rámci pracovních povinností) dost usnadňují. Jen těžko odhadovat, kolik jablíčkářů plochy používá. Řekl bych, že v rámci BFU to bude číslo blížící se nule.
    Jojo, plochy jsou základ. Něco jako poorman's multihead
    Nikoli nezbytně. Používám více ploch, přestože mám možnost pracovat s více obrazovkami. Výhodou je hlavně eliminace nutnosti otáčet hlavou za monitorem. Navíc mám více než pět ploch - a to bych si jinak měl kolem sebe dát pět obrazovek?

    Více obrazovek ano, ale jen pokud potřebuju vidět více věcí současně. Hodí se třeba ve strojírenství při konstrukci nebo dokonce v účetnictví (pohled na dokumenty a zároveň pohled na výkazy atd.).
    JSEM PRASE A HOVADO.
    vlastikroot avatar 19.11.2010 11:53 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Je to divný, ale mě plochy nikdy nebraly. Dokaď mám malej display, mám aplikace na fullscreen (až na výjimky jako IM), když mám větší, beru tiling manager (tam naopak používám tagování aplikací, sice je to podobný, ale už to nejsou číselný plochy, ale spíš obory zájmu a aplikaci mužu mít na jakých plochách chci).
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Petr Maleček avatar 21.11.2010 18:01 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    tak to byl jistě velmi reprezentativní vzorek, neb já neznám snad ani jednoho windowsáka, co by byl schopen/ochoten s víc plochama dělat, a to ani z řad těch "přeučených"
    Nesouhlasím :D ... jsem od malička DOSák, později Windowsák, už cca 5. rokem provozuji současně Windows a Linux a zrovna na více ploch jsem si zvykl (přiznávám, že až v poslední době kvuli tomu, že jsem si pořídil netbooka a tam z důvodu prostoru na ploše mám na každé ploše něco jiného). :D
    LinMuck, WinFuck :-P
    19.11.2010 10:33 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Tak já používám Unity ze zvědavosti na notebooku. Ten koncept mi nepříjde špatný. Taková kombinace tiling window manageru a klasického manageru. Chybí tam sice pár věcí nebo nejsou úplně logické. Jako příklad uvedu nefunkční klávesovou zkratku pro rychlé spuštění aplikací (alt F2), jdou sice kombinací win 0-9 spouštet aplikace z panelu, to ale také není dotažené. A třeba již zmiňovanou změnu tapety :-D. Pokud to dotáhnou, zapracují na rychlosti a stabilitě tak to bude ok.
    21.11.2010 20:58 karci
    Rozbalit Rozbalit vše Vdaka Unity mam KDE4
    Ked sa mi pri upgrade na Ubuntu 10.10 nahradil stary Netbook remix tymto Unity, nevedel som s tym zit ani den. Pripadalo mi to este horsie nez alpha kvalita - nic to poriadne nevedelo a bolo to priserne nestabilne. Z netbooku siel cely Ubuntu prec, a momentalne 'krochkam blahom' s Archom a KDE4. Vsetko slape fantasticky rychlo. Bez toho experimentu s Unity by som sa asi neodvazil davat na netbook KDE4, takze vdaka zanho!
    29.11.2011 18:03 Kloban | skóre: 13 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test použitelnosti Unity
    Tak jsem si před chvílí nainstaloval Ubuntu 11.10 a musím říct, že je to děs. V grafickým prostředí Unity se nedá absolutně nic nastavit podle představ. Mám jinak Gnome 2.30.2 a nemůžu si ho vynachválit, jistě bych uvítal jeho nějakou vylepšenou novější verzi, ale o Unity opravdu zájem nemám. Opravdu nepovedené. Je to škoda... :-(

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.