abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 494 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 11:32
    Rozcestník

    Trinity Desktop Environment 3.5.13.1

    Se zpožděním vyšla nová verze Trinity Desktop Environment, forku KDE 3.5. Překvapivě není označena 3.5.14, nýbrž 3.5.13.1 (vyčerpávající seznam změn).

    13.10.2012 12:01 | Fluttershy, yay! | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    D.A.Tiger avatar 13.10.2012 13:22 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Možná hloupý dotaz, ale nemůžu to tam najít : Je to pořád postavené na Qt3 ?
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    13.10.2012 13:27 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Keďže tam nie je napísané, že ide o prvú verziu pre Qt4, tak je to, takmer 100%, stále postavené na Qt3.
    Prcek avatar 13.10.2012 13:51 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Taky jsem to hledal. Našel jsem Trinity Project Road Map. Ale je to skoro rok starej dokument.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    13.10.2012 14:18 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Podpora Qt4 v Trinity Qt ale neznamená, že aplikácie, ktoré boli napísané pre Qt3 budú fungovať aj v Qt4. Znamená to len tolko, že aplikácie napísané pre TQt sa budú dať používať s Qt3 a aj Qt4.

    PS: Vlastne jediný dôvod, prečo som TDE sledoval bola malá nádej, že ich cieľom je umožniť beh KDE3 pod Qt4, ale keď sa hlavný vývojár vyjadril, že to nie je cieľ, tak som TDE prestal sledovať.
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2012 14:14 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Jasně, to by ta verze měla trochu jiné označení. Ti zhruba dva vývojáři to nemají šanci portovat v rozumné době. Stejně jako nemají šanci poskytovat podporu k cca 15 milionům řádků kódu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    D.A.Tiger avatar 13.10.2012 21:41 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Ok. díky
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    Hans1024 avatar 13.10.2012 17:23 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Nějaký pomalý vývoj tohoto prostředí by byl hezký, ale hlavně ať to je funkční, pak budu spokojený.
    Ještě alespoň 10 let by to snad udržet mohli. :-)
    Veni, vidi, copi
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2012 18:09 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    IMHO nereálné. Obávám se, že víc chyb způsobí, než kolik jich opraví; navíc udržovat celé Qt3 ve dvou lidech je... zajímavá myšlenka.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.10.2012 19:42 jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    IMO by stacilo updatovat khtml na webkit. Ostatni programy zastaravaji mnohem pomaleji nez webovy browser.
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2012 19:56 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    To bude AFAIK možné až po přechodu na Qt4.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.10.2012 20:51 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Teoreticky by to melo byt mozne uz driv, protoze v dobe KDE3.X bylo nejakou dobu mozne pouzivat v konqueroru gecko, takze by khtml nemelo byt zadratovane moc hluboko.
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2012 20:59 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    V plánu je to ale až po přechodu na Qt4.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.10.2012 21:06 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    jj, o tom vim. Docela me prekvapilo, ze to nema vyssi prioritu
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2012 21:11 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Vyšší prioritu než přechod z HAL?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.10.2012 21:52 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    HAL mi nijak nevadi, hotplug vseho, co pouzivam, mi funguje. Coz se o strankach v konqueroru rict neda.
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2012 21:59 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Ale distribuce ho jednoho dne prostě přestanou jakkoliv podporovat.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.10.2012 22:03 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Jo, ale minimalne 5 let tu jeste bude, to je celkem dost casu.
    14.10.2012 12:42 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Třeba Fedora nemá HAL už asi rok.
    14.10.2012 13:59 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Myslel jsem normalni distribuce (Debian, RedHat atd.), ne experimentalni. Fedora je vpodstate piskoviste pro vyvojare RedHatu a kdo pouziva takove distro asi moc po KDE3 netouzi ;-)
    Fluttershy, yay! avatar 14.10.2012 14:08 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Pokud se nemýlím, tak openSUSE už HAL od 11.4 taky nemá (byť na druhou stranu udržují KDE 3.5, což mi moc nesedí, ale budiž) a za experimentální bych ho moc neoznačoval.

    Ale obávám se, že patříš mezi ta individua, která považují Debian stable za normální. To se pak těžko diskutuje.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    D.A.Tiger avatar 14.10.2012 15:30 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Ale obávám se, že patříš mezi ta individua, která považují Debian stable za normální.
    A co je na něm, prosím, "nenormální"?
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    Fluttershy, yay! avatar 14.10.2012 15:47 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Je "výjimečně zastaralý" ten správný obrat?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    D.A.Tiger avatar 14.10.2012 20:50 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    A co výjimečně stabilní a odladěný? :-)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    Fluttershy, yay! avatar 14.10.2012 21:26 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Heh. Kdyby to stable něco takového znamenalo... Ono to ale znamená jediné, a sice že se to nemění.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    D.A.Tiger avatar 14.10.2012 21:55 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    To je pravda, jenže ten soft, který Deb stable obsahuje starší protože se prostě tak dlouho testoval, právě za tím účelem, aby byl co nejvíce stabilní a pokud možno bez chyb. Alespoň tak to chápu.
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    Fluttershy, yay! avatar 14.10.2012 22:29 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    To je ryzí teorie. Praxe je taková, že tam je chyb jak maku, ale nikdo je neopraví, protože (a) byla by to práce, (b) je to přece "stable". Namátkou toho času de facto nefunkční Free Pascal (chyba navíc specifická pro Debian) nebo Pandoc (jedna verze produkovala zcela rozbitý výstup, ovšem do Debianu stable se opravená verze prostě nedostala, protože byla "moc nová").
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    little.owl avatar 14.10.2012 23:34 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Je to jak pise davkol, Debian Stable je stable v tom smyslu, ze se moc nemeni, nikoliv ze jsou opraveny chyby. Chyby ve starych verzich mainstream nezajimaji a Debian nema dost lidi schopnych je na vlastni pest opravovat.
    A former Red Hat freeloader.
    15.10.2012 19:23 nn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Hloupost. Pointa je v tom, že se během vývojového cyklu jen dovychytávají chyby, především bezpečnostní a nezatahují se potenciální nové s novými(rozuměj jinými) verzemi software. A to je řádově jednodušší a spolehlivější než když se systém neustále mění pod rukama. A bonusem je zachování funkcionality, která se u některých programů s novými verzemi mění.

    Něco ke čtení ohledně (ne)opravování chyb.

    Fluttershy, yay! avatar 15.10.2012 19:37 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Hmmm, co to mění na mém komentáři o tom, že Debian stable pro mě byl toho času zcela nepoužitelný, protože jeho politika (nebo banda správců) neumožňovala přijmout de facto jeden patch, který by z nefunkční aplikace udělal aplikaci funkční.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    D.A.Tiger avatar 15.10.2012 22:10 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Teď si nejsem stopro jistý, jak přesně ty opravy dělají ( jestli to musí projít tím celým cyklem a vší srandou kolem, nebo se daná oprava vyzkouší na každé větvi zvlášť), ale na kritické chyby a bezpečnostní chyby přece update pravidelně vycházejí i pro stable....
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    little.owl avatar 15.10.2012 19:59 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Fajn, opravuji CVE-cka. Pokud by tohle nedelali, nema smysl to vubec pouzivat.
    Pointa je v tom, že se během vývojového cyklu jen dovychytávají chyby, především bezpečnostní a nezatahují se potenciální nové s novými(rozuměj jinými) verzemi software.
    A neresi se stare, pokud tedy na ne neni CVE. Kdyz mi nekdo zacne neco vykladat o debainnich maintainerech a jejich opravach, vzpomenu si na treba na tenhle bug - tim jsem ukoncil pouzivani Debianu na serveru..
    A former Red Hat freeloader.
    14.10.2012 15:49 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Z pohledu rozběhatelnosti SW na novějších distrech? Všechno.
    D.A.Tiger avatar 14.10.2012 19:28 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Nechápu? jaký software z Debianu chceš rozběhávat na novějších distrech?
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    14.10.2012 23:24 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Trinity DE je soft z Debianu?
    D.A.Tiger avatar 15.10.2012 22:13 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Trinity má přece vlastní repo pro Debian a co jsem jej (zhruba před rokem) zkoušel tak bez problémů. Akorát mi tedy vyházel téměř vše kolem KDE4 (tehdy, jestli se snesou teď, to opravdu nevím)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    15.10.2012 23:04 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    náznaky se zjevně míjejí účinkem, tak viz polopatě o vlákno níž.
    D.A.Tiger avatar 16.10.2012 11:18 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Teď fakt nechápu co máš na mysli. Jde ti o to, že Trinity není součástí Debianího repositáře (tak to taky musíš napsat), nebo že se ti ho tam nepodařilo rozjet? Protože podle tvé první reakce v tomto vláknu to vypadá na druhou možnost. Omlouvám se za svou nechápavost, ale moje křišťálová koule zrovna stávkuje ;-)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    16.10.2012 15:02 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Ne, furt střílíš vedle. Přečti si celé vlákno od začátku.
    D.A.Tiger avatar 16.10.2012 15:56 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    To bude tím, že ti opravdu nerozumím. Dozvěděl jsem se, že Debian stable není "normální" distro. Z důvodů, že sám Debin stable používám, se ptám proč? Od tebe se dozvídám se že kvůli rozběhahatelnosti SW na novějšíhch distrech( kterého SW a na kterých distrech?). A od této chvíle prostě naprosto nechápu o čem mluvíš. Můžeš to prosím vysvětlit srozumitelně pro i pro BFU, nebo naprostého blbce, který by to rád pochopil? Děkuji
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    16.10.2012 16:07 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    klucí, nedohadujte se tady a pojďte si roztrhat občanky do Kotelny ;-)
    D.A.Tiger avatar 16.10.2012 16:21 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    S mojí občankou moc práce mít nebude :-D Dík za info :-)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    16.10.2012 17:42 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Viz ještě jednou ten #26 - pokud má Trinity existovat a mít nějakou budoucnost i za 5 let, musí být bez problémů zabalitelné na všech distribucích, které budou za těch 5 let běžné - a k těm má Debian Sid/Experimental, Fedora nebo Arch podstatně blíž, než třeba Debian Squeeze nebo RHEL 6.

    Už rozumíš, nebo to necháme na to pivo? ;)

    PS: sám používám RHEL6 a příbuzným jsem posledně instaloval právě Squeeze.
    D.A.Tiger avatar 17.10.2012 09:23 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Už rozumíš, nebo to necháme na to pivo?
    Částečně. Vím co chceš říct, co se týká Trinity, ale nechápu co to má co dělat s "nenormálností" stable Debianu. Asi to necháme na to kafe :)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    17.10.2012 20:27 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    ale nechápu co to má co dělat s "nenormálností" stable Debianu
    Nenormálnost je přímej opak toho, co psal předřečník, ale je to blbý slovo - lepší by bylo "irelevantní". Funkčnost Trinity na dnešním Debianu stable je zcela irelevantní pro to, jestli bude Trinity funkční i za 5 let na distribucích té doby (samozřejmě s výjimkou tou dobou dojíždějícího RHEL 6 a jeho odvozenin).
    D.A.Tiger avatar 18.10.2012 09:59 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Proti tomu nic nemám :-)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    14.10.2012 14:31 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Pokud má mít Trinity nějakou budoucnost, musí fungovat právě na těch "pískovištích" (fedora, debian unstable, opensuse), aby byly schopné fungovat i v další verzi "normální distribuce". Třeba RHEL7 bude vycházet z F18. ;-)
    little.owl avatar 14.10.2012 23:29 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Třeba RHEL7 bude vycházet z F18. ;-)
    Tak na to uz se tesim, to bude kopa svandy ....
    A former Red Hat freeloader.
    15.10.2012 10:43 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    pro někoho už je ... akorát teda já zrovna tento způsob humoru nemusím :-/
    little.owl avatar 15.10.2012 16:52 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Tak tomu verim, po te co jsem F18 Alpha tak nejak nainstaloval ...
    A former Red Hat freeloader.
    13.10.2012 22:38 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Razor-qt 0.5
    Čekám, kdy se tu nad tou o Trinity objeví zprávička o právě vyšlém prostředí Razor-qt verze 0.5.
    D.A.Tiger avatar 13.10.2012 22:52 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razor-qt 0.5
    Napsal jsi ji? ;-)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2012 23:09 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razor-qt 0.5
    On ne. Já jo, před dvěma hodinama. Čeká na schválení, bo zprávičky si sám neschvaluju.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.10.2012 23:12 luko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razor-qt 0.5
    +1 Razor-qt uz je v PPA pre Quantal (ubuntu 12.10) - odskusane na Lubuntu.. co ma najviac prekvapilo ze opravili bugy ktorym bola pomala manipulacia s widgetamy na ploche.. skodaze ze tam su len 4 widgety :(
    progdan avatar 14.10.2012 11:47 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    Fluttershy, yay! avatar 14.10.2012 21:29 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    +1

    Jinými slovy: svými "opravami" zřejmě víc chyb natropí než opraví a navíc si honí ego na kvantitě oprav (viz odkaz na Ohloh na webu), přičemž jde vesměs o kraviny typu změny odsazování.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    14.10.2012 22:22 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Oni ale nemôžu za to, že KDE3 nemalo poriadok ani v odsadzovaní.
    Fluttershy, yay! avatar 14.10.2012 22:38 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    A proto začnou přidávat přebytečné mezery na konce řádků.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    15.10.2012 23:31 Slávek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1

    Nutno podotknout, že Martinova slova jsou vždy, slušně řečeno, kritická. Trinity je totiž pro něj trnem v oku, a tak si asi stanovil jako své poslání Trinity napadat a hlásat, jak je špatné. Často také uvádí, že nabízel Trinity svou pomoc, ale byl odmítnut. Ve skutečnosti ale jeho "nabídka pomoci" opakovaně vypadá tak, že přijde do vývojářské diskusní skupiny a zvolá: "Zahoďte vašeho správce oken použijte místo něj kwin - verze 4.9 už je dobrá." S tím, že toto dává jako základní podmínku, přes kterou není další diskuse možná.

    Je faktem, že 3.5.13.1 je opravná verze - ostatně, z číslování je to i více než zřejmé. A že řeší řadu chyb, které byly způsobeny zaváděním TQt vrstvy v předchozí 3.5.13. Někde bylo zmíněno, že čítá zhruba 14 milionu řádků - takže jak jinak provést hromaně TQt změnu, než automatizovaně pomocí sed? Asi pak není moc překvapení, že některá nahrazení byla nežádoucí, a musela být opravena. Nazývat ale opravy chyb způsobených v předchozí verzi smetím? To tam snad měly tyto chyby být ponechány, aby byl Martin spokojený se statistikou diffu? To by asi sotva dávalo smysl.

    Že Martin vypíchl změny v mezerách - jasně - všichni, kdo do Trinity přispívají, vždy dbají především na to, aby tam bylo co nejvíce takových změn, abychom se pak zase mohli chechtat na Martinovo výlevy. ;-) A ti kdo toho nedbají, tak například mají ve svém editoru nastavené automatické ořezávání zbytečného místa na konci řádků... Řekl bych, že největší důležitost a vyplýtvaný čas tomu věnuje právě Martin.

    Nejvíce mně ale Martin pobavil vypíchnutím opravy zobrazování jména stroje v titulku okna. Na tom totiž trefil správně jen to, že záplata pro Trinity "chtěla" vycházet z opravy v KDE4. Jenže se ukázalo, že oprava v KDE4 je naprosto nefunkční - proto musela být záplata kompletně přepsána. Ve stávajícím KDE4 tato chyba stále přetrvává. A to vlastně i kvůli tomu, že mimo jiných právě Martin ignoroval hlášení napsané do Bugzilly KDE. Možná, jak viděl Trinity, tak měl v ten okamžik před očima červeno a hned mail zahodil...

    Fluttershy, yay! avatar 15.10.2012 23:53 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1

    Teď budu pro změnu kritický já.

    Trinity je totiž pro něj trnem v oku, a tak si asi stanovil jako své poslání Trinity napadat a hlásat, jak je špatné.

    I kdyby to tak bylo¹, není jediný, kdo má máslo na hlavě.

    ¹ a já pro to mám pochopení, on je hlavní vývojář KWinu a od dění v TDE se logicky do jisté míry distancuje, protože reputace² — i z tohoto důvodu by od projektu Trinity bylo solidnější přejmenovat komponenty tak, jak se to stalo při forku GNOME (MATE)

    ² nedávno se mi stalo, že někdo vzal můj text, kapánek ho pozměnil a použil ho způsobem, který se mi nezamlouvá

    všichni, kdo do Trinity přispívají

    Všichni při nejlepší vůli čtyři? To "Active developers: 14" z Ohlohu umístěné na titulní stránce, je trapné (a je také vtipné, že Ohloh to interpretuje jako maintained by a large development team). Asi stejně jako holedbat se, že

    this stable release update is comprised of 141 bug fixes and 1,193 patches.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    16.10.2012 03:50 Slávek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1

    Jenže ta reputace působí poněkud rozporuplně, když beru v potaz, co jako měli podle KDE týmu používat uživatelé po jejich zřeknutí se KDE 3.5? Jak někdo konstatoval jinde v nějaké jiné diskusi - kdo řádně poškodil reputaci KDE byl sám KDE tým. Takže by se skoro dalo diskutovat, o jaké reputaci je vlastně řeč?

    Domnívám se, že odkazy na Ohloh byly na titulní stránku umístěny jen kvůli tomu, aby náhodní návštěvníci viděli nějakou statistiku o dění v projektu. Rozhodně ne jako nějaké chlubení se. Že do počtu přispěvatelů Ohloh započítá i automatické commity asi ovlivnit nejde.

    Stejně tak součet záplat začleněných do opravné verze a součet chyb, kterých se to týkalo, nikdo nechápal jako nějaké chlubení se, ale prosté konstatování reálných čísel. Nějak čísla zkreslovat nebo mlžit jen kvůli tomu, že většina z toho byly opravy chyb způsobených v předchozí verzi by mi připadalo nesmyslnější.

    Fluttershy, yay! avatar 16.10.2012 13:28 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Takže by se skoro dalo diskutovat, o jaké reputaci je vlastně řeč?

    To je dost subjektivní. Třeba já KDE4 používal od 3.97. Princip je furt stejný: je tu dvakrát KWin, pokaždé ho vyvíjí někdo jiný.

    Domnívám se, že odkazy na Ohloh byly na titulní stránku umístěny jen kvůli tomu, aby náhodní návštěvníci viděli nějakou statistiku o dění v projektu. Rozhodně ne jako nějaké chlubení se. Že do počtu přispěvatelů Ohloh započítá i automatické commity asi ovlivnit nejde.

    To zní dost alibisticky, když je ta informace silně zavádějící a zvlášť v kontextu některých dřívějších velkohubých prohlášení ohledně KDE 3.5 a KDE4.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Hans1024 avatar 14.10.2012 23:19 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Vzdycky jsem za velkou vyhodu Linuxu oproti Windows povazoval to, ze s prichodem neceho noveho me nenuti prestat pouzivat to stare.
    At kvuli tomu klidne rozdvoji cely system. Zkousel jsem mnoho prostredi ci kombinaci WM a FM ale vzdy jsem se nakonec kvuli necemu co fungovalo jinak / nezvykle / ne podle mych predstav vratil k Trinity.
    S zadnymi podstatnymi bugy jsem se zatim nesetkal, ale az KDE3/Trinity nepujde na Linuxu spustit vubec, muzu se na to vys... udelat chroot nebo buhvico.
    Veni, vidi, copi
    16.10.2012 16:25 Slávek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Myslím, že zatím se není třeba strachovat, že na novějších distribucích nepůjde. Mimo toho "smetí", na které se zaměřili jiní, se záplaty týkaly kompilace s novějšími GCC, ffmpeg, Javou, Ruby,... A v R14 se pracuje na nahrazení věcí závislých na HALu.
    D.A.Tiger avatar 16.10.2012 16:44 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Nojo - nechci sýčkovat - ale jak dlouho se jim ten moloch podaří udržet, jak dlouho budou moct ještě s Qt3 na Linuxových distrech bez problému fungovat?
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    16.10.2012 16:59 Slávek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Z toho důvodu se pro R14 počítá s TQt3 == Qt3 udržovanou pro Trinity - kompilovatelná s novými gcc, libjpeg, libpng, atd. Ostatně i se stávající 3.5.13 je dodávána aktualizovaná Qt3.
    18.10.2012 14:49 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trinity Desktop Environment 3.5.13.1
    Kazdopadne je vdaka Trinity aj PC s PentiomIII stale v pohode pouzivatelny pocitac. KDE4 je na takom stroji tak pomale, ze je velmi daleko za hranicou akejkolvek pouzitelnosti.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.