abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 731 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Turris Omnia na Indiegogo - 858 %

    Crowdfundingová kampaň (zprávička) na Indiegogo na podporu open source routeru od CZ.NIC Turris Omnia skončila. Vybráno bylo více než 858 tisíc dolarů, tj. 21 milionů Kč.

    12.1.2016 09:38 | Ladislav Hagara | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.1.2016 11:50 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Orwell se musí v hrobě obracet. Budujou se světlé zítřky totality v.2. a bezprecedentní cenzury internetu. Budu taky CZ.NICem cenzurován, když nebudu turrisu tleskat? :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Jendа avatar 12.1.2016 12:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Není mi jasné, jak souvisí Turris Omnia s totalitou a cenzurou víc, než libovolný jiný router (dle mého naopak souvisí méně, protože má nativní podporu OpenWRT a je to otevřený hardware).
    12.1.2016 12:53 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    nekrm trolla...
    12.1.2016 12:55 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Totalita se buduje open hw routerem s open source softwarem (kromě 5GHz wifi firmware, pokud si jí člověk objednal/nevyndal)? Určitě je lepší koupit nějakou čínskou krabičku z eshopu, ve které běží kdoví co na kdoví čem, děravé to je už v době kdy to jde do prodeje a updaty nikde. A mimochodem, ten sběr dat je na komerční Omnii nejen dobrovolný, ale v defaultu i vypnutý.
    Petr Tomášek avatar 13.1.2016 09:06 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Jo a to ukládání konfigurace do cloudu? Nebo jim na to bylo 12 melounů málo?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    12.1.2016 13:32 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Tak ono jde o tu diverzitu. Že když si koupíš čínskou krabičku, tak možná má backdoor, ale každá krabička jiný. Číňan ti navíc nebude cenzurovat internet, maximálně zneužije občas tvou IP k nějakému útoku. Kdežto jakmile se z turrisu stane něco jako google mezi vyhledávači, tak jeho tvůrce nebude ovládat 1% uživatelů CZ internetu, ale třeba 90%. To už je slušný nástroj na manipulaci se svobodou internetu.

    Navíc, je tady ta příšerná vlastnost, to, co žádný jiný systém nemá. Ten dobrý úmysl. Chránit lidi před tím špatným na internetu. Dneska jsou to viry, zítra warez a dětské porno a za týden špatné politické názory, rasistické stránky, atd.

    Jasně, vy tady na serveru to použijete jako kus hezkého HW, ale ruku na srdce, co udělá BFU? Jé, to je super, že to má nějakou ochranu, to si zapnu. Podívejte se, kolik BFU má na svých windows aspoň tři antiviry, které byly dodány od výrobce. Je jedno, že už asi tři roky neběží, oni ani neví, na co to je.

    Z turrisu a té myšlenky centralizované ochrany, alias cenzury internetu je mi na blití od chvíle, kdy jsem to poprvé zahlédnul, to už je hezkých pár let zpátky. OD té doby pozoruju tu masivní, ale nevtíravou kampaň, která propaguje CSIRT jako tým odborníků na boj se vším. Každý měsíc aspoň tři články na novinky.cz, jak našli chybu v tom, nebo tamtom. Tak se v lidech postupně buduje důvěra k této autoritě, aby neměli pochybnosti, si zapnout nějakou kontrolu internetu, oni tomu přece rozumí, ne?

    No a pak už jenom stačí, aby se udělal ceníček toho, kolik bude stát zákaz jakého webu a máme tady byznys s cenzurou :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    12.1.2016 13:46 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Z turrisu a té myšlenky centralizované ochrany
    Máš ty projekty nějaké pomotané...
    12.1.2016 13:51 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    https://www.csirt.cz/page/2108/
    Tyto zahraniční IP adresy pak poskytujeme týmu kolem projektu Turris a ten na jejich základě sleduje, či přímo blokuje přístup k těmto IP adresám ze zařízení připojených prostřednictvím routerů Turris.
    Kdo rozhoduje o tom, která stránka je závadná? Uživatele? Na základě hlasování? Nebo tým CSIRT? Takže totalita? O tom, že takový router jistě i sleduje, co uživatel dělá, hledá, atd. nebudu radějí psát, abych nebyl označen za paranoika.

    Win10 a MS se to vytýká, ale TURRISu se za špiclování a totalitu tleská?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    12.1.2016 13:53 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Jinak teda ještě dodám, že krabička z číny, alias TP-link apod. vás spojí s libovolnou IP adresou. Nikdo nemůže rozhodovat o tom, jaký web je závadný a jaký ne, pokud si jej nedáte do filtrů. Takže ano, jakákoliv čínská krabička je lepší, než tohle totalitní šméčko.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    12.1.2016 13:55 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Znova opakuju, že máš ty projekty pomotané.
    12.1.2016 14:03 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Tady se k tomu špiclování přiznávají

    http://www.root.cz/clanky/tvurci-routeru-turris-nechceme-lidem-koukat-pres-rameno/

    nejvíc se mi líbí věta : BK: Ano, pokud bude uživatel chtít, bude si moci nastavit root přístup k routeru přes SSH a nastavit si všechno podle svého. Pro nás je důležité jen to, aby nezasahoval do sběru dat.

    Jinak mě je úplně jedno, jak se ten projekt jmenuje, jde o to, že ta data bude sbírat turris a turris bude cenzurovat internet. Jestli za ním stojí projekt vařečka, nebo naběračka Ládi, nebo Pepy je úplně fuk, ten hlavní problém je úplně jinde.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    12.1.2016 14:10 Sajfi | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    A jak že souvisí přes dva roky starý rozhovor o dotovaném Turrisu pro uživatele dobrovolně se účastnící výzkumu/sběru dat s kampaní na koupi komerčního Turris Omnia?
    12.1.2016 14:10 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Potřetí ti opakuju, že máš ty projekty pomotané. Pro extra dementy tvého kalibru - Turris Omnia NENÍ ten HW, který tady furt dokola omíláš.
    12.1.2016 14:22 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    A já ti potřetí říkám, že je mi to, jak se to jmenuje u (_!_), důležité je to, kdo to vyrábí a PROČ. A pro dementy tvého kalibru https://www.turris.cz/en/security Tady to máš snad správně pojmenované. Od diktátora nikdy nic svobodného nevzejde, opensource a svobodu používají jen jako prostředek k navození důvěry.

    A jestli mi zase napíšeš, že se to omnie netýká, tak už tu debatu končím. Je to na stránkách, které prezentují jak turris, tak omnii, ten feature list a odkaz na security visí jak pod turrisem, tak omnií a jestli to z featur listu omnie vyndali, tak jen proto, aby to doplnili v první AUTOMATICKÉ aktualizaci. Nehodlám prolízat jejich stránky do posledního odstavce, stačí, že je tam turris, aby se mi rozblikala červená kontrolka.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    12.1.2016 14:23 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    pouze vulgární ad hominem

    Zobrazit komentář
    12.1.2016 14:32 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Za tyhle výkřiky tě CZ.Nic platí? Tím jim moc dobrou reklamu neděláš :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Jendа avatar 12.1.2016 14:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Bylo ti několikrát řečeno, že Turris a Omnia jsou dvě různé věci (Turris je to „šmírovací“, Omnia ne), a ty to tu furt omíláš dokola a odkazuješ na Turris. Myslím, že je úplně jedno, kdo koho platí, abychom si udělali obrázek o tobě.
    12.1.2016 14:42 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    http://www.zive.cz/clanky/turris-omnia-to-nebude-domaci-router-to-bude-delo/sc-3-a-180384/default.aspx

    Takže všechny ty články o turrisu jsou vlastně vycucané z prstů? A vy si vážně myslíte, že z něj vypustí tu úžasnou ochranu?
    Jelikož má Turris Omnia oproti svému předchůdci mezinárodní ambice a CZ.NIC jej chce skrze Indiegogo dostat do celého světa, sdílená ochrana domácích sítí bude ještě výkonnější.
    Hardwarový výkon není v Turrisu jen tak. Turris je chytrý router, který se průběžně aktualizuje, reaguje na aktuální hrozby v síti a to vše i díky tomu, že do centrály zasílá různé statistiky z vlastního firewallu o útocích. Na to vše včetně čísel o vlastním provozu se pak můžete podívat na vlastním webovém profilu.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    12.1.2016 14:51 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Pozoruhodná exhibice demence.
    12.1.2016 15:00 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Pozoruhodná exhibice demence
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Jendа avatar 12.1.2016 15:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Podle mě to půjde vypnout, resp. nezapnout.
    A vy si vážně myslíte, že z něj vypustí tu úžasnou ochranu?
    Ano.
    12.1.2016 15:08 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    No jo, to je ten problém, že ono se tak nějak neví, jak to vůbec bude. Na webu je to takové ututlané. Píšou tam, že je to otevřený systém, že tam poběží open wrt, to je všechno super, HW vypadá taky krásně. ALE, stojí za ním někdo, kdo má, nebo minimálně měl totalitní a špiclovací úmysly. (na bývalé komunisty něvěřím, ale to nechme stranou). Podstatné je, že tam uvádějí, že aktualizace budou AUTOMATICKÉ. A můžu se o nich nechat informovat. Nepíšou, že se dají vypnout.

    Mě je jasné, že pro admina je to otázka dvou minut, nahrát si tam svůj open wrt a že bude během pár dnů k dispozici x desítek různých alternativních FW, ale ruku na srdce, kdo viděl BFU, aby si flashoval router?

    Naopak, myslím si, že to dopadne jako u mobilů. Je jedno, že tam má čínský android, že to má od výrobce aplikace, které posílají veškeré info do číny, hlavně, že to má 4 jádra a větší displej, než to, co má soused. Přitom na tom píšou SMS a volají.

    Nelíbí se mi ta myšlenka, že by se někdo chtěl iniciativně starat o mou bezpečnost. Potažmo bezpečnost BFU uživatelů. Kdyby i tohle byla věc veřejná a ten seznam běžel někde, kde bude dostupný, tak to beru, ale tohle vypadá na věc, která bude pod pokličkou, navíc šifrovaná, protože přece bezpečnost, ne?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Jendа avatar 12.1.2016 15:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    ALE, stojí za ním někdo, kdo má, nebo minimálně měl totalitní a špiclovací úmysly.
    Ani Turris (ten původní šmírovací) mi nepřijde totalitní. Měli naprosto transparentní kampaň, kterou nešlo přehlédnout, kde bylo naprosto jasně a pravdivě napsáno, co přesně to dělá. Takhle si spyware nepředstavuju - spyware to buď nemá vůbec, nebo to má písmem velikosti 5px na stránce 174 ze 220 licenčních podmínek.
    Podstatné je, že tam uvádějí, že aktualizace budou AUTOMATICKÉ. A můžu se o nich nechat informovat. Nepíšou, že se dají vypnout.
    OK, to je problém (v informacích). Osobně bych to tak teda napsal taky a možnost vypnutí pokládal tiše za samozřejmou. Mně přijde systém, kde aktualizace nejdou vypnout, tak nepředstavitelný, že by mě o tom vůbec nenapadlo uvažovat.

    (tohle je normální Linux, v nejhorším uděláš chmod -x na ten updatovací proces)
    Naopak, myslím si, že to dopadne jako u mobilů.
    Myslím si, že to tak nedopadne.
    Nelíbí se mi ta myšlenka, že by se někdo chtěl iniciativně starat o mou bezpečnost.
    Je to funkce, kterou si sám dobrovolně zapínáš. Já nevím, jako když si na počítači dobrovolně zapneš firewall nebo tak něco.
    ale tohle vypadá na věc, která bude pod pokličkou, navíc šifrovaná, protože přece bezpečnost, ne?
    Takhle do hloubky jsem fungování nezkoumal (Turris nemám), ale jestli jsem to dobře pochopil, tak je to prostě normální čitelný skript pro nastavení iptables.
    12.1.2016 15:43 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Firewall je OK, protože si ho nastavuju sám. Defaultně je přístup všude otevřený. Můžu si stahovat i dětské porno, když budu chtít, chápeš? Kdežto u turrise to je tak, že ten firewall ti nastavuje sám od sebe nějaká autorita, která se sama rozhoduje, co je dobré a co ne. Tohle považuju za špatnost a to jediné mi na tom celém vadí.

    Jako osobně se mi ten HW taky líbí a rozumím tomu, že tady všichni zvládnou, si z toho udělat ruter pod vlastní správou, který si nic nedovolí. Jenom jsem považoval za nutné se vyjádřit k tomu, že to, co stálo na začátku, má jen velice blízko k cenzuře internetu.

    A ano, přiznávám, že jsem nevěděl, že omnia má hodně věcí jinak, protože jsem o turris nezajímal, vadil mi od začátku už ten nápad se špiclováním a cenzurou, to mně dost dráždí. Ale jak už jsem psal, myslím si, že omnia se k tomu časem taky dopracuje, např. nějakou aktualizací. Google taky začal nevinně a za tu dobu, co existuje, se několikrát měnily podmínky. Facebook to samé, dnes už otevřeně přiznává, že údaje předává jiným, ber, nebo nech.

    Každý monopol je špatný a turris mi přijde, jako by si dělal zálusk na monopol na routery. Jasně, každá firma chce být největší, ale v případě turrise mi to prostě vadí. Viz. důvody jmenované na začátku. Je to tedy spíše ideová záležitost a je mi jasné, že můj výkřik nic nezmění. Lidi si totalitu vždycky volí s potleskem, až čas ukáže, co byla chyba... Jen někteří se snaží předvídat, ale takovým se každý směje :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Heron avatar 12.1.2016 16:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Firewall je OK, protože si ho nastavuju sám.
    Díky projektu Turris, do kterého se dobrovolně zapojili zájemci, máte pro své nastavení FW hint v podobě výstupů z Turrise: https://www.turris.cz/greylist-data/greylist-latest.csv

    Takže si můžete své logy porovnat s daty získané od dobrovolníků a znám i lidi, kteří si z toho generují blacklist.

    Turris není první a asi ani poslední projekt distribuovaného seznamu závadných adres. Třeba DenyHost to měl před 10 lety a ani ten nebyl první. Admin tyto systémy nemusí využít vůbec, může je využít pasivně (jen přijímá seznam, ale nic neodesílá), nebo poskytne svá data svého blokování ostatním. Dobrovolně.
    vadil mi od začátku už ten nápad se špiclováním a cenzurou, to mně dost dráždí
    Žádné špiclování a žádná cenzura. Bylo to nasazené u dobrovolníků, kteří s tím vědomě souhlasili a tedy to tak zřejmě i chtěli. Navíc se jedná o skupinu lidí (a to i o Omnie), kteří nemají nejmenší problém se před špiclováním a cenzurou ze strany routeru skrýt.
    Každý monopol je špatný a turris mi přijde, jako by si dělal zálusk na monopol na routery.
    Možná by ses měl podívat na čísla. Turris 1000 dobrovolníků, Omnia pár tisíc platících. To je tak zasíťování jedné větší vesnice. Prodeje ostatních routerů jsou v úplně jiných řádech a jejich výrobci by tak mohli mít mnohem větší kontrolu nad svými ovečkami.

    Kdyby chtěl NIC ovládnout ČR, tak to dělá asi tou nejnáročnější cestou. Pokud by chtěl skutečně škodit, tak zajde za UPC a O2 a má půlku republiky. Bez publicity.
    12.1.2016 16:01 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Omnia ale v zakladu nebude blokovat provoz podle diktatu vyrobce, VSE bude na tobe, a na tobe bude i to jestli si TY aktivujes aby ti vyrobce mohl menit pravidla FW... (pal si ze si to nevedome BFU zapne, stejne tak si nevedome BFU muze nastavit FW "all incoming accept" oboje by bylo jeho rozhodnuti

    strucne, puvodni Turris sklidil velkou odezvu ale lide volali po tom ze by podobny HW chteli, bez moznosti "sbirat data" a moznost si ho normalne koupit, Turris Omnia je prave odpovedi na takove pozadavky, ale ZAROVEN ma moznost aktivovat i "sbirani dat", protoze nekteri lide tu moznost porad chteli, protoze pochopili ze ten projekt ma OBROVSKEJ potencial, nikoliv Totalitniho/Cenzuroveho smeru, ale jako OCHRANA/ZABEZPECENI/KOMUNITA...

    a monopol na routery ??? vzdyt preci muzes udelat TY router taky a kdyz ho lidi budou chtit, bude z tebe miliardar preci :)
    firma??? NIC.cz NENI ani zadna firma, jde o NEZISKOVKU...
    13.1.2016 19:10 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Muzes byt naprosto v klidu, BFU ani nikdo pri smyslech si nekoupi domu router za 8kKc.
    23.1.2016 11:58 poiuyt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    ono se to ví. defaultně to bude vypnuté, ale půjde to zapnout. https://www.youtube.com/watch?v=nwPLWlrCgZw
    Václav 12.1.2016 15:07 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Nevypustí, prostě si ji nezapneš. Nebo se vykašleš na jejich OS a nacpeš tam OpenWRT.

    A mimochodem, ta „úžasná ochrana“ je zcela transparentní, kdykoliv se můžeš podívat co vlastně firewall zahazuje.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    12.1.2016 15:12 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Když to všechno vyhodím, vypnu. Vezmu si cenu toho routeru, spotřebu... Není snazší, koupit si nějakou miniITX sestavu, nebo nabušený router od firmy, která vyrábí HW a ne bezpečný internet? Chápeš, kam tím mířím? Podporovat výrobce HW, kterým je putna, na co ho uživatel využije a neví nejlépe, nebo nesnaží se prostřednictvím SW prosazovat, co je pro uživatele nejlepší a k čemu by se neměl naopak vůbec dostat.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Jendа avatar 12.1.2016 15:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Není snazší, koupit si nějakou miniITX sestavu, nebo nabušený router od firmy, která vyrábí HW a ne bezpečný internet?
    Není, protože miniITX bude mít větší spotřebu (pro představu 10 W je 500 Kč ročně) a žádný ekvivalentní nabušený router na trhu neexistuje.
    Podporovat výrobce HW, kterým je putna, na co ho uživatel využije a neví nejlépe, nebo nesnaží se prostřednictvím SW prosazovat, co je pro uživatele nejlepší a k čemu by se neměl naopak vůbec dostat.
    Takovým výrobcem je třeba výrobce Omnie.
    13.1.2016 19:20 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Ten nesmysl ma mit pokud dobre ctu 8W, bezna krabka za par stokorun bude mit pulku.

    Kdyz si koupim x86 ... tak to bude mit treba 30W, ale i s bezicima (4ma) diskama (zmereno). Samotna deska bez disku se vpohode do tech 10W vejde. A to co zvladne turris zvladne s prstem v nose a jeste 10x.

    Mimochodem, vazne bych chtel videt cloveka, kterej si koupi tenhle kravinec za 8k a resi 500 rocne ...
    Jendа avatar 13.1.2016 19:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    bezna krabka za par stokorun bude mit pulku
    Ty už si snad děláš prdel. Už jsme to probírali několikrát na Rootu. Ještě jednou ta specifikace:
    SoC Marvell Armada 385 @ 2 × 1,6 GHz

    1 GB RAM

    4 GB eMMC + 8 MB NOR

    5 + 1 Gbit port + SFP

    2 × USB 3.0

    3 × miniPCIe (jeden přepínatelný na mSATA)

    Ve dvou slotech volitelně Wi-Fi, SIM slot

    RTC čip, crypto čip pro lepší entropii RNG

    10× GPIO, 2× UART, SPI, I2C
    Samotna deska bez disku se vpohode do tech 10W vejde.
    To už dává větší smysl. Já vývoj v malých x86 deskách poslední dobou moc nesledoval a před pár lety to mělo tak 35 (s jedním diskem).
    Mimochodem, vazne bych chtel videt cloveka, kterej si koupi tenhle kravinec za 8k a resi 500 rocne ...
    Je to asi hlavní důvod, proč nemám doma silnější server. Hardware není problém vysockovat, ale na elektřině bych za jeho životnost zaplatil několikanásobek pořizovačky.
    12.1.2016 15:20 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    ten HW je kvalitni, vyrabenej v CR, tedy zadna cina a jde o OPENSOURCE HARDWARE (zadne miniITX nema Open HW) co na tom nechapes???
    12.1.2016 15:24 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Tak jinak, koupil by sis Lumii s androidem od MS a veril, ze je to opensource s cistymi umysly?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Jendа avatar 12.1.2016 15:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Kdyby na tom běžel normální Linux a stálo to rozumné peníze, tak jo.

    Nepřijde mi to o moc horší, než si kupovat běžné počítače s AMT, ME, IPMI a Intel backdoory.
    12.1.2016 15:30 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    1. bude ta Lumie mit KOMPLETNI dokumentaci/schema pro HW podle ktere si budu moci postavit TOTOZNY HW?
    2. bude mit ten android KOMPLETNI zdrojove kody i k ovladacum a VSEM sluzbam ktere v zakladu pobezi? (neresim nejake uzavrene sluzby ktere bude moci zapnout navic)

    odpoved je NE a NE, tedy tvuj priklad je neslucitelny s Turris Omnia, uz chapes ? ;)
    Jendа avatar 12.1.2016 15:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Turris má kompletní schéma HW? Kde najdu zdrojáky a výsledky map a place&route použitého procesoru?
    12.1.2016 15:45 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    nedelej ze nechapes ;) bude zverejneno schema zapojeni a vyrobni dokumentace, jednotlive soucastky si vyrabet nebudes...
    12.1.2016 16:53 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Byl bych pesimistický k tomu, že by Marwell dal do svýho SoC backdoor jen za těch 21MKč samotných. Samotnej HW to mnohem víc sníží a nehledě na to, že by ty routery museli dodat i při úspěšnosti kampaně jen 100%.

    Ale P&R bych bral taky :-D (má vůbec Marvell licenci na netlist, nebo má koupenej jen kus masky)
    Jendа avatar 12.1.2016 17:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Byl bych pesimistický k tomu, že by Marwell dal do svýho SoC backdoor jen za těch 21MKč samotných.
    Ne, backdoor už tam je nezávisle na Turrisu.
    12.1.2016 17:27 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    To se dá, ale je otázka zda 21MKč (max) za licenci, zvlášť v HW, kde je zaručeno, že se v něm bude někdo hrabat.
    12.1.2016 15:53 Milan Roubal | skóre: 25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    bohuzel trh s nabusenymi routery od firmy vyrabejici HW je trochu omezeny, vicemene neni z ceho vybirat. Mel jsem pred tim cenove srovnatelny Linksys a SW podpora tragicka. Na nahlasene problemy zadna reakce, novy firmware vysel asi jeden.

    Mam od providera nejaky Fritzbox . Provider si mysli, ze pouzivat Fritzbox v rezimu bridge by nebylo vhodne a tak to radeji ve firmware zakazal. Fritzbox mi pravidelne scanuje vnitrni sit na port 80, aby mohl webovy interface posilat do internetu a neda se to vypnout. Vlastni firmware do nej nahrat nemuzu, router je providera. Jine zarizeni tam dat nemuzu, je to internet pres kabelovku. Alespon obcas dostane nejaky firmware update. A to mi dal provider nejvyssi model, protoze nizsi nejsou schopne dosahnout plne rychlosti linky.

    Sehnat dnes router, ktery neni brzda a dostava pravidelne SW aktualizace, je dnes umeni. A pokud nechci vynalezat kolo, tak bohuzel Omnia nema zatim konkurenci.
    12.1.2016 14:46 Milan Uhrák | skóre: 31 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    bože, ty jsi fakt chudák ... nesložíme se mu na nějakou čínskou krabičku ?
    12.1.2016 14:47 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Dík, pár jich tady mám, ale používám mikrotik :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    12.1.2016 14:48 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    I když, než turrise, raději nějaký prehistorický, 5 let neaktualizovaný tplink.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Petr Tomášek avatar 13.1.2016 09:09 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    A takovýhle příspěvek cenzurujete? :-O
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    12.1.2016 15:12 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    jeste radeji pridat info: puvodni Turris co sbiral data, byl ZADARMO a ziskal ho POUZE ten kdo CHTEL byt soucasti sberu dat, soucasti projektu do ktereho se CHTEL DOBROVOLNE zapojit....
    12.1.2016 15:14 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    No a k tomu připsat : A nový turris omnia vyvíjí a vyrábí stejná firma, která vyráběla router, který sbíral data a cenzuroval internet :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    12.1.2016 15:24 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    ty jses opravdu paranoidni, a to tak ze to chce lekare...
    ta firma vyrabela router pro PROJEKT do ktereho se lide DOBROVOLNE zapojili a ziskali za 1Kc zarizeni s vyrobni cenou 10000Kc, lide se zapojili proto ze chteli prispet k bezpecnosti tech ostatnich a dobre vedeli ze jim muze byt cenzurovan internet a ze jsou a JAKE data sbirana...

    pokud ti nejaky zelinar da zadarmo kilo bananu s tim ze mu za tyden napises sve poznatky z toho jak ti chutnali a co jsi z nich pripadne vytvoril za moucniky a priste ti nabidne prodej kvalitnich bananu, budes ho povazovat za nekoho kdo ti bere soukromi protoze mu musis rikat jak ti chutnaji ty kupovane banany ? :-D
    Jendа avatar 12.1.2016 15:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    ty jses opravdu paranoidni, a to tak ze to chce lekare...
    Ne, tohle není paranoia, to by měl stejný přístup ke všem ostatním počítačům a systémům (které tyto chyby, a mnohé další, sdílí taky).
    12.1.2016 15:38 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    jenze ty ostatni nerikaj ze jsou otevrene a nestoji za nima cz sdruzeni a nevybrali velke penize v kampani a predchozi produkt nezverejnili otevrene ze by sbiral data a a a ... jeho paranoidni mysleni proste tady dostalo tolik spoustecu ze uz vybouchnul :)
    13.1.2016 18:19 sinuhet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Asi tak. Turris otevřeně přiznává, že špehuje, ostatní ne. To ale neznamená, že nešpehují. U Turrise se mi to nezdá jako nevýhoda, zvlášť, když vím, co na mě sbírá, a co dělá.

    Za Turrisem mám VPN bránu, a co nechci, aby mi po cestě někdo četl, jede pod VPN. Kdyby tam Turris nebyl, jeho místo by zabral nějaký TP-Link like blackbox s falešným pocitem bezpečí.
    13.1.2016 19:27 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Az na tu drobnost, ze cz.nic == CSIRT == titiz dmenti, co aktualne prosazuji "internetovou obcanku" a proc (v ramci toho) nevnutit vsem (klidne zakonem) i zcela konkretni HW, ktery uz se pripravuje ... ze. A kdo to vypne, vyfasuje rovnou poukazku na kremaci. To jsou presne jejich predstavy. Protoze jinak to podle nich nejde.
    Jendа avatar 13.1.2016 19:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    titiz dmenti, co aktualne prosazuji "internetovou obcanku"
    Myslíš JehoID?
    a proc (v ramci toho) nevnutit vsem (klidne zakonem) i zcela konkretni HW, ktery uz se pripravuje ... ze. A kdo to vypne, vyfasuje rovnou poukazku na kremaci. To jsou presne jejich predstavy. Protoze jinak to podle nich nejde.
    Dobře, beru zpět, je to paranoia.
    15.1.2016 19:29 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Dobře, beru zpět, je to paranoia.
    Né, s tímhle už JÁ nemám nic společného, to píše jiný fanda TURRISE, já tu jinak, než přihlášený nevystupuju :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Rezza avatar 12.1.2016 15:24 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Ktere clovek dobrovolne podepsal, ze s tim souhlasi :).
    Jendа avatar 12.1.2016 15:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    To zákazníci Lenova a MS taky a přesto to považuji za spyware - protože to bylo dost skryté atd.

    Ale tohle právě není ten případ, bylo to naprosto nepřehlédnutelné a zjevné, žádný dodatek malými písmeny.
    Václav 12.1.2016 15:29 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Zcela transparentně a jen lidem kteří to explicitně chtěli. Být to firma která takové věci integrovala do předešlého produktu potají, neřeknu nic.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Jendа avatar 12.1.2016 15:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Ty musíš mít těžký život. Nemůžeš například používat Debian a odvozené distribuce, protože to vyvíjí někdo, kdo taky vyvinul popularity-contest, což je balíček, který si můžeš dobrovolně nainstalovat, a on sbírá pro vývojáře data o ostatních balíčcích.

    Nemůžeš, když se tak podívám kolem sebe, vlastně používat vůbec nic.

    Jaký vlastně používáš router, když backdoory byly v TP-Linku, Ciscu, Juniperu, Linksysu, NetGearu, a vůbec prostě úplně ve všech?

    Mikrotik s uzavřeným software, u které nevíš už vůbec, co dělá?

    Nepřipadá ti to hrubě nekonzistentní?
    12.1.2016 15:48 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Ne, protože mikrotik z lidí okolo mně používám jen já. Takže má dušička je spokojená, vídám kolem sebe asusy, tplinky, dlinky a další linky, chápeš? Až bude všude turris, pak budu smutný. Nedělám si iluze, že mikrotik je bezpečný a že nesbírá data, atd. Vyhovuje mi prostě svými možnostmi. Ale mikrotik mi zatím neovlivňuje přístup k médiím, stránkám a obsahu. Nikdy se ani nechlubil tím, že by mně chtěl chránit jinak, než na úrovni blokování portů. To je to, oč tu běží.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Rezza avatar 12.1.2016 15:59 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Ale uplne stejne ten pristup nikomu nebude ovlivnovat Turris. Pokud nebude chtit. Stejne jako vsechny ostatni routery.
    13.1.2016 19:29 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Naivita ... http://hlidacipes.org/internetova-obcanka-jak-by-mohl-v-praxi-vypadat-chovancuv-obojek-internetu/ tohle vymejsleji titiz lide. To neni chovancuv napad (ten je tak blbej, ze je s podivem, ze se zvladne podepsat).
    Jendа avatar 13.1.2016 19:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    tohle vymejsleji titiz lide
    Na té stránce jsem našel právě 0 výskytů řetězců "csirt" a ".nic" (case-insensitive). Fakt by mě to zajímalo, kde se dočtu, že to dělají oni?
    Rezza avatar 13.1.2016 21:12 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Tady opet nemuzu souhlasit - neverim, ze je Chovanec schopny se podepsat.
    12.1.2016 16:07 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    pokud by Mikrotik oznamil "Pokud mate ZAJEM, MUZETE se zapojit do naseho programu sberu dat, na jehoz zaklade vam budeme moci poskytnout lepsi zabezpeceni", rozslapal bys Mikrotik, nebo bys proste neprojevil zajem? o tom to cele je, u Omnie ti nikdo nic nenuti ani nikdo nic nenastavuje v zakladu na sber, navic v pripade ze by Mikrotik v nejake aktualizaci pridal sber dat bez vedomi uzivatele dozvis se o tom az by nekdo cuchal provoz, u Omnie by se o tom dozvedel diky opensource kdyz bys nebo kdokoliv kouknul na commit/diff na github ;)
    Jendа avatar 12.1.2016 16:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Ne, protože mikrotik z lidí okolo mně používám jen já. Takže má dušička je spokojená, vídám kolem sebe asusy, tplinky, dlinky a další linky, chápeš?
    Nechápu. Ona Omnia (s touto cenou, která kvůli výbavě o moc nižší nebude) tohle nějak narušuje? Jako že jich CZ.NIC vyrobí miliardu, rozdrtí konkurenci desetinásobnou cenou, a budou pouze Omnie?
    12.1.2016 16:17 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Přesně tak :-) Toho se bojím, že bude nejlepší a převálcují konkurenci. Pak vyrobí model pro socky a budou mít drtivě většinový podíl na trhu. Ovšem, co se tak na omnii koukám, dost možná si ji koupím taky :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    12.1.2016 14:10 lyon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Tak znovu: máš to nějaké pomotané, čéče...
    12.1.2016 14:13 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Nevíte o tom vůbec nic, ale dokázal jste o tom vyplodit 5 odstavců.. Celkem typické, neučíte?

    A ten první odstavec je vůbec perla. Takže "security through obscurity"? Nebo mě má utěšovat, že kvůli útočníkem změněným DNS v routeru lezu sice na podvrhnuté stránky svojí banky, ale s tímto routerem (a tímto konkrétním útokem) je nás pouze 1%?

    Ona je úsměvná jen představa, že router s cenou 5,5 kkč+ bude používat více než pár stovek lidí v ČR. Celkem by mě zajímalo, jak se chcete dostat k těm 90% i kdyby ty ostatní nesmysly byly pravda.
    12.1.2016 14:28 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Je potřeba vydělat prachy a těch teďka mají dost na to, aby dokázali vytvořit turris sockia za 3 stovky, který bude cílit na masy :-) Tady vůbec nejde o HW a cenu, ale o to, kdo to vyrábí a proč.

    Útok na bankovnictví skrze manipulaci s DNSkou je scifi. Navíc, tohle se má řešit na straně klienta a serveru, né v routeru. Jestli není obsluha bankovnictví odolná vůči MIM útokům, pak stojí za hovno ta banka, ne router. Naproti tomu routerová totalita je za dveřmi, když vidím, kolik bláznů se jim na to skládá :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    12.1.2016 15:15 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    za ty prachy vyrobi ten HW kterej zaroven zastecne mozna zadotujou, opravdu trochu brzdi s uvahama o necem o cem nic nevis ;)
    12.1.2016 16:05 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Naproti tomu routerová totalita je za dveřmi, když vidím, kolik bláznů se jim na to skládá :-)
    Dá se dohledat, jak veliké částky jednotliví blázni zaslali a odkud? :-)
    Rezza avatar 12.1.2016 16:50 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Ja tri dolary jako podekovani :).
    13.1.2016 00:26 boris11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    coho sa bojis? :) ten router bude mat mizerne zastupenie lebo bude jednoducho drahy pre bezneho bfu, takze nemusis mat strach ze cz.nic so svojim spiclovavacim projektom ovladne cesko alebo nebodaj cely svet :)

    bezny bfu ma brandovany router od svojho operatora
    13.1.2016 19:31 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    To je easy, da se do zakona ze kazdy musi mit krabici splnujici ... XYZ ... a oni prijdou s tim, ze ji nahodou uz maji ... a tak si ji koupis, ze svych dani, a dostanes ji povine.
    Jendа avatar 13.1.2016 19:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Toto lze prohlásit o libovolném dodavateli IDS/IPS/firewallů.
    12.1.2016 12:49 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Teraz v CZ.NIC rozmyslaju, co budu s tolkymi peniazmi robit...
    12.1.2016 13:10 washeck | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Mno, vzhledem k tomu, že údajně ty ceny jsou těsně na výrobních nákladech nebo pod nimi, je to hlavně velká zodpovědnost a finančně to vůbec nemusí být výhra.
    12.1.2016 13:11 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Koupi bytelnejsi trezor na ty prachy, ktere jim solime za domeny.
    12.1.2016 15:14 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    za ktere zaplati provize serveru, delaji osvetu mezi BFU, pisou a prekladaji knihy co davaji zdarma a dalsi a dalsi... tva uvaha je opravdu hodne tveho nicku ;)
    12.1.2016 22:04 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    A dalsi a dalsi... To je prave ten problem... Ale varit kavu jim opravdu jde, to se musi nechat.
    13.1.2016 09:57 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Rozkradou je a prohýří za další vývoj a distribuci centralizovaně řízeného routeru, kde když někdo dostane pod kontrolu právě ono centrální řízení, celý projekt začne býti značně nebezpečný. Jen otázka času. Centralizace byla a bude vždy strategickou slabinou.
    Jendа avatar 13.1.2016 13:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Centralizací myslíš, že jedna společnost vydává updaty, nebo je tam něco jiného centralizovaného, co mi uniklo? Jaký operační systém a webový prohlížeč používáš, že na toto netrpí?
    13.1.2016 19:35 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    Automaticka aktualizace ... nevim o zadnym jinym kramu, kterej by se sam od sebe opatchoval.

    Mimochodem, pocitam ze v cene je i onsite zasah az to nekdo zmrvi a po automaticky aktualizaci to uz nenabehne.

    U normalniho systemu (a win10 mezi normalni pochopitelne nepocitam) se daji aktualizace vypnout, a kazdej clovek pri smyslech presne to udela hned po tom, co to nainstaluje.
    Jendа avatar 13.1.2016 19:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    nevim o zadnym jinym kramu, kterej by se sam od sebe opatchoval
    Cisco, seznamte se.

    Nebo třeba Debian, když si nainstaluješ "cron-apt - automatic update of packages using apt-get" atd.

    Důležité je, že to jde vypnout. (teda, ani nevím… podle mě je to vypnutí spíš takové placebo. Já když ručně updatuju svoje stroje, tak si tak maximálně přečtu, jestli se mi aptitude nechystá odinstalovat nějaké důležité balíčky. Co jiného mám taky dělat, asi si těžko budu od každého tahat source package a dělat diff nad zdrojákama, že jo. Takže když by se to dělo automaticky, vlastně se nic nezmění.)
    U normalniho systemu se daji aktualizace vypnout, a kazdej clovek pri smyslech presne to udela hned po tom, co to nainstaluje.
    Samozřejmě. A u tohoto se snad aktualizace vypnout nedají? Proboha, je to normální OpenWRT.
    14.1.2016 09:41 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %

    toto udela jen naprosty idiot .. vitej v botnetu

    USE="-gnome -kde";turris
    Václav 14.1.2016 12:53 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turris Omnia na Indiegogo - 858 %
    No tak si stejně jako u „normálního systému“ automatický aktualizace vypneš.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.