abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    dnes 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.5. 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 544 hlasů
     Komentářů: 23, poslední dnes 07:51
    Rozcestník

    Ubuntu 15.04 Vivid Vervet

    Bylo vydáno Ubuntu 15.04 s kódovým jménem Vivid Vervet. Ke stažení jsou k dispozici Ubuntu Desktop, Server, Snappy Core, Ubuntu Cloud Server, Ubuntu Netboot, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Studio, Ubuntu GNOME, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE a Xubuntu. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    23.4.2015 18:00 | Ladislav Hagara | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    mirec avatar 23.4.2015 18:49 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    23.4.2015 19:19 Tommy Angelo | skóre: 2 | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    24.4.2015 09:50 Roslav | skóre: 6 | blog: mamblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    No tak verletovi vidno varlata, a co? :D
    Hmmpf... Niečomu tak deterministickému ako počítače sa jednoducho nedá veriť.
    23.4.2015 19:29 source
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Ubuntu 15.04 vydáno a píše se o tom jenom zde a na pár jiných "zapadlejších" (z hlediska návštěvnosti) webech. Oproti tomu "novinka" o další technical preview verzi Windows 10 se válí mezi hlavními zprávami :P
    23.4.2015 20:06 r4in
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Tak Ubuntu byl hipster OS nějakých pár let zpátky, teď už popularita opadla, řekl bych, a hispter je aktuálně Chrome OS. Můj subjektivní pohled, pochopitelně.
    23.4.2015 20:34 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Opet strasne jmeno. Ubuntu je relikt, ktery by mel odumrit (stejne jako statni zdravotni pece, sprava domeny neziskovkou cz.nic, atd.).
    xkucf03 avatar 23.4.2015 22:50 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet

    Ubuntu je čistě soukromá záležitost a nijak neparazituje na veřejných rozpočtech (na rozdíl od třeba Microsoftu). Asi jsou i lepší distribuce (resp. určitě jsou – záleží, jaké má uživatel potřeby), ale osobně používám Kubuntu a vyhovuje mi.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    24.4.2015 10:17 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Sice neparazituje na verejnych rozpoctech, ale parazituje na upstreamu. Dal je zde take fakt, ze Canonical se za celou dobu sve existence nedostal do zisku. Jiste, zije z dotaci od Marka, coz je jeho vec, ale mne to dava duvod si myslet o dane spolecnosti sve.

    Kubuntu neznam, nemam duvod jej zkouset, jelikoz kde nepovazuji za kvalitni desktopove prostredi. Obcas si nabootuji ve virtualboxu ubuntu, abych se mohl zasmat tomu osklivemu unity. Pokud toto ma byt easy-to-use distro pro zacatecnik, tak to jde s Linuxem opravdu z kopce.
    24.4.2015 10:28 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Je to komenzalismus, nikoli parasitace.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    24.4.2015 10:35 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Nemyslim si. Minimalne dochazi k odlivu uzivatelu, vyvojaru a sponzoru. Proste tristeni sil. Imho se jedna o jasne parazitovani. Take nici povest Linuxu. Znamy chtel vyzkouset Linux, tak si stahl a nabootoval ubuntu, protoze si na ceskych webech precetl, jak ubuntu cool. Po dvaceti minutach to vypnul s tim, ze takovou hruzu s krizkem od okna vlevo pouzivat nebude. Rikal jsem mu, at zkusi debian, ale on to odmitl s tim, ze to bude beztak to same a ze tim nebude ztracet cas. Diky ubuntu prisel svobodny software o dalsiho uzivatele. Ale to je jedno. Delaji jen to, co jim umoznuji licence, to je v poradku. Ale proste je nemam rad.
    Rezza avatar 24.4.2015 10:38 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    A neni naopak konkurence, neustala snaha delat neco jinak a znovu, nekdy lip, nekdy hur, zakladem svobodne kapitalisticke spolecnosti, kterou prosazujes? Kdyby Ubuntu nezacalo delat na Miru, tak je dneska Wayland porad jen hracka na hrani par vyvojaru (ne ze neni ;-).
    24.4.2015 10:57 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Taky už je moc nemusím, ale těch pár uživatelů, vývojářů a sponzorů jim přeju. Podle mě progress nijak nebrzdí.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    24.4.2015 15:18 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet

    Tak urob fork a daj tam čo ty chceš. Len musím upozorníť, že udržiavať fork je extrémne náročne ak si chceš udržať užívateľov.

    Čo sa týka používania ubuntu, tak užívateľ musí byť oboznámeni o tom, že ubuntu má iný koncept ovládania. Asi predpokladál, že to bude oneclick device. A ovládanie na opačnej strane je z OSX.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    pavlix avatar 24.4.2015 15:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Copak nevidíš, že Ubuntu stejně jako třeba Andrej potřebuje?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.4.2015 16:42 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Promin, ale netusim, proc bych mel ubuntu potrebovat. Naopak bych byl rad, kdyz by tento projekt konecne skoncil. Rozhodne tedy potrebuji ubuntu mene nez ty redhat! ;-)
    24.4.2015 20:05 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    troufnu si odhadnout, ze:
    80% domacich uzivatelu Linuxu za poslednich 10let prislo k Linuxu prave diky Ubuntu, a to rikam jako nekdo kdo Unity nemusi - z pocatku to samozrejmne ani nebylo Unity v Ubuntu, ale Gnome2...
    10% diky Debianu
    7% diky Gentoo
    3% zbyle distra

    samo ze pak spousta z nich presla na jine DE v ramci *buntu distra, nebo jine distro (Mint, Arch, Gentoo, Fedora, openSUSE)
    to cemu ty a dalsi rikas tristeni sil, je ve skutecnosti zdrava konkurence, ten kdo tvrdi ze jedine distro, jedine de, jedinej browser je ten spravnej a ostatni se ma zrusit je slusne receno mimoidni mimon :) dalsi vec je to ze na forku/alternative kolikrat pracuje ten kdo neni spokojen s tim co je, tedy pokud by neudelal fork, dost mozna by nedelal na nicem...
    25.4.2015 11:48 Pepan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Naprostý souhlas!
    25.4.2015 21:00 B
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    S těma zásluhama Ubuntu bych to nepřeháněl. Kdyby nebylo Ubuntu, byla by to jiná distribuce, která by ty lidi přitáhla. Ostatně mezi lety 1998 a 2006 plnil tu samou roli Mandrake Linux/Mandriva. Jinak souhlas. Rozmanitost je vždycky zdravá, jak v přírodě, tak v softwaru.
    26.4.2015 18:45 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Kdyby nebylo Ubuntu, byla by to jiná distribuce
    Jasne, ale bylo to Ubuntu :) V te "posledni" dobe, kdy pocet domacich PC a obecne PC gramotnost je jinde nez pred 20lety :)
    Conscript89 avatar 27.4.2015 00:05 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Stejne tak bych mohl obvinit Ubuntu ze zabilo Mandrake/Mandrivu, protoze nebyt nej, tak tu stale je a lidi zacnou pouzivat jej.

    Pro ujasneni, jsem clovek zacinajici na Mandrake 10, ktery nasledne presel na Fedoru Core 4 a nikdy nechapal Ubuntu hype.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    27.4.2015 00:15 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Jestli si dobre pamatuju, tak kdyz jsem zkousel prvni release Ubuntu, tak to bylo protoze se o Mandrake/Mandriva (nevybavuju si co to v ty dobe bylo) vsude na webu psalo jako o umirajici az mrtvy veci. Ze by Ubuntu zabilo Mandrake/Mandrivu mi nikdy neprislo. Spis spachala sebevrazdu, asi jako ted dela Ubuntu, ale o podrobnosti jsem se nikdy nezajimal.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Conscript89 avatar 27.4.2015 00:22 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Hm, kdyz se tak divam na data, tak to tomu tak nejak odpovida, v dobe kdy se menil Mandrake na Mandrivu vyslo prvni Ubuntu. Diky.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    little.owl avatar 26.4.2015 13:23 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    To jsou odhady hodne kristalove koule ci ekonomickych expertu.
    A former Red Hat freeloader.
    26.4.2015 18:59 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    podivej se treba na vysledky-ankety-o-nejoblibenejsi-distribuci-2013, uvedom si ze se jedna o vysledky ankety technickeho portalu, kde je zaroven uvedena pouzivane distro a ne prvni pouzivane distro... pak to zkus promitnout na netechnicke uzivatele ktere jsou prevazujici skupinou mezi temi co presli na Linux za tech poslednich 10let...
    no a nebo se porad se svoji kristalovou kouli :)
    27.4.2015 16:28 Já první
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    V roce 2013 se mi zacali srat wokna 7 a to,ze velmi.kamaradka leta pouziva ubuntu a tak jsem ho zkusil.Nelibilo se mi graficky a tak jsem velice brzy presel na mint,no a ted mam rebeccu a jsem s nim nadmiru spokojenej.
    1.5.2015 11:04 hmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Jestli by ten znamy pouzival Debian tak bych to chtel videt... Ubuntu vychazi z Debianu a sdili temer vse, to Unity si muze dat i do toho Debianu. To stejne by mohl rict napr. o Windows 8, bohuzel tam nema moc na vyber, pokud nechce mit zastaraly software. Takovi uzivatele, kteri soudi system podle krizku nemohou mit dobrou zkusenost s nicim.
    24.4.2015 17:25 Ján Dráb | skóre: 4 | Banská Bystrica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Vysvetli mi prosim ta, ako sa da parazitovat na slobodnom sofveri, pokial nie je napriklad licencovany pod BSD? Dalsi bod, ze canonical nie je v plusovych cislach sa ti pokusim vysvetlit tak, ako to kedysi vysvetloval Jono Bacon(predosly community manager). V podstate vzdy, ked maju peniaze, prijimaju dalsich ludi. Inak by zrejme nemajli viac nez 500 (podla wikipedie 700+) zamestnancov. Takze sa uz snad nebudes musiet viac zamyslat nad osudom sukromnej spolocnosti. A ci sa ti to paci alebo nie, ano ubuntu/kubuntu je stale najpopularnejsia distribucia. Mindraky si bude treba riesit inak ako tym, ze si obcas vo virtualboxe nabootujes ubuntu aby si sa mohol zasmiat na "osklivem" unity.
    Everything has room for improvement.
    24.4.2015 15:12 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet

    Naozaj ? Pre mňa je relikt nezmyselné kecanie niekoľko hodín cez mobil.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    Bystroushaak avatar 23.4.2015 21:54 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    23.4.2015 23:47 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Doba si to zada a pro to co Canonical chce delat je .deb kouli na noze. Podle me prisel cas na to trochu spravu baliku pretrast, at uz .deb nebo .rpm.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    xkucf03 avatar 24.4.2015 00:02 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet

    Ono by to chtělo pretrast i způsob provozování aplikací. Jednak by bylo fajn, kdyby sis pomocí balíčkovacího systému mohl nainstalovat aplikaci do svého adresáře – tzn. uživatelé si můžou aplikace instalovat sami, aniž by s tím obtěžovali další uživatele, a zároveň v tom nebude bordel, jako když si budeš programy instalovat ručně, a půjde to udržovat a aktualizovat pomocí balíčkovacího systému. A jednak by se k aplikacím mělo přistupovat trochu víc paranoidněji – i když je to svobodný software, nemusí být všechno dokonale zkontrolované, tudíž není od věci omezit práva aplikace (jestli může komunikovat po síti, ke kterým složkám/souborům může přistupovat, jestli může používat webkameru, mikrofon, sériové porty…).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    24.4.2015 00:04 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    To by bylo super.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    24.4.2015 00:44 Bob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Prakticky vše, co popisuješ, bude řešit toto.
    Milhouse avatar 24.4.2015 07:33 Milhouse | skóre: 15 | blog: MilhouseLand
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    No řešilo by to, ale je to na "pořadu dne"? Má to nějaké distro už nasazené, kromě Androida?
    "...naše práce není vidět, ale je důležitá!"
    Rezza avatar 24.4.2015 09:55 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Ano, je to celkem blizka budoucnost. Teda tak blizka jak moc bude trvat, nez se KDBUS dostane do jadra ;-).
    Rezza avatar 24.4.2015 09:59 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Jinak uprimne - ja tady tohle chapu celkem pro 3rd party aplikace, pro system nevim. Na druhou stranu to usnadni udrzbu distribuci - prakticky prestanou existovat (alespon ty pro uzivatele). Vydavat balicky v kontejnerech budou upstreamy, z distribuci zustane jen minimalni zakladni platforma na OSTree/Atomicu, Snappy atd. Coz neni uplne spatne, protoze sice distribuce na jednu stranu trosku zajdou na dulezitosti, ale pujde jich delat mnohem vic pro vybrane use case s minimalni duplikaci prace.
    24.4.2015 15:57 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Celkem by me zajimalo jak kontejnery a overlay filesystem vyresi rozdilne ABI mezi distribucemi.

    Pokud by meli distribuce kompatibilni ABI, tak uz je prace pro vyvojare aplikaci jednoducha tak jako tak, a kontejnery+overlay filesystem je jen prijemny bonus. Pokud distribuce zustanou nekompatibilni na urovni ABI, tak kontejnery prece nic neresi, protoze si aplikace budou muset tahat knihovny sebou - a zodpovedost za udrzbu techto knihoven se prenese ze spravcu distribuce na vyvojare aplikace - uplne stejne jako v pripade statickeho linkovani/bundlovani knihoven.

    Jedine co me napada ze kombinace kontejneru a overlay fs se pouzije k zajisteni ABI komatibility mezi distribucemi, tim, ze mezi distro a konecnou appku se prida nejaka kompatibilni vrstva, na ktere aplikace bude zaviset a bude pak na vyvojarich distribuce nebo treti strane tuto komatibilni vrstvu podporovat?
    Rezza avatar 24.4.2015 16:17 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Tak jedna z moznosti jsou ty runtime mezi aplikacnim bundlem a zakladnim minimalnim systemem. Mozna tak clovek skocni napr. s Debianem, kde aplikace pro GNOME si potahnout Fedora runtime s GNOME libs, Kubuntu runtime s KF, nektere aplikace se rozhodnou zabundlovat uplne vsechno ve vlastnich buildech atd.? Podle me jeste nikdo poradne nevi, jak to bude.
    xkucf03 avatar 25.4.2015 17:07 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet

    A stojíme o tohle v GNU/Linuxu vůbec? Já tedy ne. Smysl by to dávalo možná tak na MS Windows, což je hromada hoven, a bylo by potřeba v tom udělat pořádek. Ale v GNU/Linuxu máme distribuce a balíčkovací systémy.

    To, co jsem psal výše, je o něčem jiném – smyslem „kontejneru“ (nebo kontextu, v jakém aplikace běží) je omezit práva aplikace na určitou podmnožinu práv uživatele. Tzn. aplikace XY bude moci lézt do adresáře ~/.xy případně dalších, které jí povolí uživatel, ale nic víc. Totéž pro síť – některé aplikace na síť můžou (na určité porty, IP adresy, rozsahy…) a jiné ne (třeba grafický editor, u kterého to až na výjimky nedává smysl). Mělo by to být nějaké rozumné systémové nastavení + uživatel by měl mít možnost si to doladit podle svého. Také jde o vytěžování zdrojů – např. nechci, aby mi nějaký pojebaný JavaScript ve webovém prohlížeči přetěžoval CPU nebo vyžíral RAM, tak omezím prohlížeči zdroje.

    Ale nestojím o to, aby si aplikace s sebou tahala všechny závislosti – považuji to za špatné z hlediska bezpečnosti, efektivity a obecně návrhu. Vyhovují mi klasické balíčkovací systémy a jsem docela zvědavý na Guix.

    V podstatě všechno tohle (viz výše) jde už s dnešními technologiemi, jen je potřeba tomu dát nějaký rámec, GUI a rozumné výchozí nastavení.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Conscript89 avatar 27.4.2015 00:17 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Naprosty souhlas, porad se divam na Docker stejnym zpusobem a rikam si ze na hrani hezky, ale na produkci/pouzivani to ma vic nevyhod (hlavne bezpecnost) nez soucasny stav. Porad si tak nejak rikam jak to dopadne (jak bude vyresena bezpecnost a tak) a pokud zacne nejaka velka manie a nebudou uz distra jak je dnes zname, tak skoncim mozna u Gentoo, LFS, nebo to cely zahodim a poridim si stado ovci :)
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    pavlix avatar 27.4.2015 10:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Naprosty souhlas, porad se divam na Docker stejnym zpusobem a rikam si ze na hrani hezky, ale na produkci/pouzivani to ma vic nevyhod (hlavne bezpecnost) nez soucasny stav.
    To si nemyslím. Pro ty, co jsou nadšení z dockeru je většinou současný stav ten, že se systém jednou poladí, aplikace jednou nainstaluje, a pak už se na to nikdy nesahá, aby se něco nerozbilo. Tedy bezpečnostní opravy veškeré žádné. Docker pro ně znamená, že dokážou vyvinout a otestovat image, který jsou schopni jako celek nasadit a tím čas od času bezpečností update udělat.
    Porad si tak nejak rikam jak to dopadne (jak bude vyresena bezpecnost a tak) a pokud zacne nejaka velka manie a nebudou uz distra jak je dnes zname, tak skoncim mozna u Gentoo, LFS, nebo to cely zahodim a poridim si stado ovci :)
    Mohli bychom založit JZD speciálně určené pro programátory a administrátory.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 24.4.2015 17:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Nevím, co na tom hledáš za komplikace. Kompatibilita kontejnerů na úrovni ABI se týká kernelu, zbytek se prostě bundluje. Celá ta technologie kontejnerů je někde mezi virtualizací a bundlováním se všemi výhodami a nevýhodami, které jsou s bundlováním spojené. OverlayFS je jen optimalizace.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.4.2015 23:32 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Takze skoncime u bundlovani ... achjo :(. Tak aspon nebude tak bolet prejit na OS X, kdyz bude linux zniceny :).
    pavlix avatar 26.4.2015 19:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Takze skoncime u bundlovani...
    Tak o čem jiném by celý ten docker byl.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.4.2015 00:35 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Doufal jsem ze by to mohlo byt o tom vyuzit moznosti deklarovat zavislosti na jine docker images. Tak by mohli vyvojari aplikaci specifikovat zavislosti na docker image "A","B" a "C". Tyto images muzou byt implementovane jinak pro ruzne distribuce a fungovat tak jako kompatibilni vrstva, a tudiz pak nebude potrebova nic bundlovat s finalni aplikaci.

    Kazdopadne, NIX ftw, ale narozdil od dockeru kolem nej neni dostatecny hype, takze misto pokroku krok zpet. Klasika.
    Rezza avatar 27.4.2015 13:25 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Ty image se daji na sebe naskladat - base image a nad tim tvuj aplikacni image. Ale samozrejme si to tam kazdy muze udelat po svem.
    pavlix avatar 27.4.2015 13:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Každopádně jde o to, že toto skládání nedělá příjemce image se software.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 24.4.2015 08:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Pravda, systemd vyřeší všechno.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.4.2015 13:59 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Nie sú cgroups viac-menej rozbité, keď sa používajú v kontajneroch?
    pavlix avatar 24.4.2015 14:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Proč by měly?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.4.2015 16:12 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    pavlix avatar 24.4.2015 17:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Jo o tom jsem něco zaslechl.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Rezza avatar 24.4.2015 09:57 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Fedora Workstation zase miri smerem k OSTree.
    24.4.2015 14:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Fedora jede. Debian by měl zabrat.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    24.4.2015 16:10 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Debianu bohato staci rana s nazvom systemd, dufam, ze tam nebudu tahat dalsie sracky.
    24.4.2015 20:51 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Jaka rana? Debian je diky systemd ted lepsi nez kdy byl.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    24.4.2015 09:57 r4in
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 15.04 Vivid Vervet
    Jako čte se to dobře, otázka je, jak se to (ne)podaří implementovat. Každopádně to vypadá, že příští rok bude pro Ubuntu klíčový, pokud opravdu nasadí do ostrého provozu Unity 8 + Mir + Snappy, tak půjde snad o největší změnu od nasazení Unity.

    Teď ještě, aby to bylo dobře otestované, funkční a stabilní. S tím Ubuntu mívá často problémy.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.