abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:22 | Zajímavý projekt

    Na Crowd Supply běží kampaň na podporu open source čtečky elektronických knih Open Book Touch. Postavena je na ESP32-S3. Má 4,26palcový dotykový e-papírový displej s rozlišením 480×800 pixelů, podsvícení, slot na microSD kartu. Cena je 149 dolarů a poštovné 12 dolarů. Dodání je plánováno na duben 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 18:00 | IT novinky

    Na Humble Bundle běží akce Linux: All the Things by O'Reilly a Picos, HATs, and More by Raspberry Pi Press. Elektronické knihy lze koupit se slevou a současně podpořit organizace Code for America a Raspberry Pi Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 14:00 | Komunita

    FreeCAD (Wikipedie), tj. svobodný multiplatformní parametrický 3D CAD, má nový vtipný a současně užitečný doplněk Banana For Scale (GitHub). Aktuálně umožňuje do výkresu vložit banán nebo plechovku pro porovnání a určení měřítka.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:00 | Komunita

    Blender Studio nedávno oznámilo plán vytvořit svůj první otevřený (open source) celovečerní film. Film by se měl jmenovat Overgrown (YouTube). Film vznikne, pokud se zajistí financování. Prvním krokem je získat 7 000 předplatitelů Blender Studia. Cena je od 11,50 eur měsíčně. Aktuálně počet předplatitelů je 5 289. Předplatné pokryje 20 % nákladů. Zbytek, 80 % nákladů, má být financován externími producenty nebo distributory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.7. 01:11 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.6, tj. šestá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.15, tj. poslední patnáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm, k dispozici je LTS. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 16:11 | Bezpečnostní upozornění

    V jádře Linux byla nalezena a v upstreamu již byla opravena kritická zranitelnost GhostLock aneb CVE-2026-43499. Lokálnímu uživateli umožňuje získat práva roota a také obejít kontejnerovou izolaci. Zranitelnost existovala v Linuxu 15 let, tj. od roku 2011, od Linuxu verze 2.6.39.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    10.7. 13:55 | IT novinky

    Evropská komise předběžně shledala, že návykový design aplikací Instagram a Facebook od americké společnosti Meta porušuje unijní nařízení o digitálních službách (DSA). Návykový design zahrnuje například takzvané nekonečné posouvání, automatické přehrávání videí, tzv. push notifikace, kdy aplikace uživatele vybízí k návratu do jejího prostředí, či vysoce personalizovaný algoritmus, který rychle pozná, co uživatele baví a snaží

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    10.7. 12:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.97.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 05:00 | IT novinky

    Švýcarská společnost Punkt. má nově v nabídce telefon Punkt. MC03. Telefon byl navržen ve Švýcarsku s důrazem na soukromí a digitální suverenitu a vyroben v Německu. V telefonu běží operační systém AphyOS (Apostrophy OS) založený na AOSP (Android Open Source Project) 15. Cena telefonu je 745 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    10.7. 04:44 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 7.0. Kompilátor byl kvůli výkonu přepsán z TypeScriptu do Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 2119 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Volná díla od 1. ledna 2015

    Příspěvek na blogu Wikimedie Česká republika informuje o autorských dílech, jež se 1. ledna 2015 stala volnými, neboli v angličtině - Public Domain (Public Domain Day). Jedná se o autorská díla, u kterých vypršela doba ochrany, tj. uplynulo více než 70 let od smrti posledního autora, tj. autor zemřel v roce 1944 nebo dříve.

    4.1.2015 22:42 | Ladislav Hagara | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    pushkin avatar 5.1.2015 10:56 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Takže Mein Kampf bude svobodné dílo od května 2015? ;-)
    5.1.2015 12:13 rosta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Údajné úmrtí autora v roce 1945 bohužel nebylo nikdy spolehlivě prokazáno. Podle některých pramenů autor byl viděn očitými svědky v Jižní Americe ještě po roce 1970.

    V Jižní Americe prý žil po válce např. i odbojář z 2. svět. války Julius Fučík, jehož ostatky byly nabídnuty Československu desítky let po skončení 2. svět. války (vládou Bolívie, kde prý žil).
    5.1.2015 13:10 jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Tento dokumentarni film jasne doklada, ze vudce je mrtev a pohrobci Treti rise sidli na Mesici...
    5.1.2015 16:36 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Nee, náckové se schovávají v jižní Americe, kde se stali upíry. Ale Hitler fakt zdechnul, teď je vede nějakej obrýlenej tlustej mamlas. Zaručená zpráva (akorát ta manga, co podle toho udělali, je dost blbá).
    6.1.2015 19:15 otmar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Hitler fakt zdechnul

    To není zdaleka jisté. V dubnu 1945 prý odletěl malým letadlem z Berlína někam do přistavu a odtud ponorkou buhvíkam.
    12.1.2015 12:56 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Jasně, změnil si identitu a po plastických operacích i vzhled a pohlaví. Dnes bydlí v konspiračním bytu CIA v Akapulcu v Mexiku a je ve svých 125 letech nejstarší žijící ženou na světě.
    5.1.2015 17:50 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Ach boze, 70 rokov na dielo to je dobra LOBY. Velke svinstvo, idealne by bolo tak 10-20 rokov.
    pavlix avatar 5.1.2015 18:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Hlavně to není 70 let, ale 70 let plus doba mezi vydáním a smrtí posledního z autorů, takže v deseti letech věku máš teoreticky mnohem delší ochranu díla než v osmdesáti.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.1.2015 20:53 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Proč je to svinstvo? Svět má nárok na to, mít autorovo dílo zadara? Nejlíp ještě předtím, než vznikne, počítám...

    Když se ti cena něčeho nelíbí, nech ležet.
    pavlix avatar 5.1.2015 20:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Nikdo nemluví o tom, že by svět měl na autorovo dílo nárok, autor si ho může svobodně nechat pro sebe. Bavíme se o tom, zda má autor nárok na ochranu díla, tedy na to, aby dílo pustil do světa a diktoval si, jak se svět má k tomu dílu chovat a jak má být takové chování prosazováno u jednotlivců.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.1.2015 23:02 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Kdyz vydate svuj kod pod gnu gpl licenci, ocekavate, ze ji lide budou dodrzovat? Mate pravo svuj kod takto chranit a urcovat podminky jeho uziti? Kod je take dilo a podle mne na tuto ochranu maji pravo programatori, umelci, drzitele prav, atd..
    pavlix avatar 5.1.2015 23:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Tady ale nebyla řeč o tom, že si něco budu sám chránit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.1.2015 03:18 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Nikdo nemluví o tom, že by svět měl na autorovo dílo nárok, autor si ho může svobodně nechat pro sebe. Bavíme se o tom, zda má autor nárok na ochranu díla, tedy na to, aby dílo pustil do světa a diktoval si, jak se svět má k tomu dílu chovat a jak má být takové chování prosazováno u jednotlivců.
    Jako sorry, ale to je IMHO pěkně střelený uvažování. Nebo dokonce možná taková intelektuální kamufláž, jak prosazovat právě ten nárok na cizí dílo, ale tvářit se přitom, že se nic takového neděje.
    6.1.2015 03:25 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Zapomněl jsem ještě říct, že IMHO rozhodně autor to právo, aby si určoval osud svého díla, má a mít by měl i nadále.

    Jinak bychom pak taky mohli říkat, že máte nárok na soukromí, ale jenom když si sám 100% zamezíte tomu, aby vám ho někdo narušoval (hermeticky se uzavřete do tlakové nádoby ponořené do svrchního pláště, nebo tak něco).

    Když někoho necháte udělat díru do vaší sprchy, svou vlastní nedbalostí na to nepřijdete a nenajmete si ochranku, aby ho od té díry odháněla, tak vaše chyba ;) Jo, měl jste právo si ty necudné partie nechat pro sebe, ale jak jste je jednou pustil do světa, tak smolík, "informace chce bejt volná"? :)
    6.1.2015 08:09 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    No, kdyby Pythagoras chtěl jednu drachmu za každé použití svého díla ... navždy ... :-)
    6.1.2015 14:23 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    On možná i chtěl - nebyli Pythagorejci napůl něco jako tajný spolek? Už si to teda ze školy moc nepamatuju*, ale pochybuju, že všechny své myšlenky zapisoval a pak veřejně zadarmo distribuoval pod svobodnou licencí všem v Řecku i koloniích. Vědění, esoterika a umění bylo tehdy vysoce váženo a ceněno...

    *až na blbosti, že údajně někomu tvrdil že má zlatý stehno (a asi že mu ho ukáže, když s ním půjde domů? :)
    pavlix avatar 6.1.2015 09:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Mně to nepřijde o nic střelenější než to, aby si autor nárokoval dlouhodobý monopol na něco, co by bez ostatních nikdy nevytvořil.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.1.2015 14:18 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015

    Jak, bez ostatních nevytvořil?

    Takovýhle tvrzení je podle mě zase tak trochu manipulativní. Hádám, že poukazujete na to, že díla obvykle mají nějakou inspiraci, vycházejí z různých zkušeností, odkazů na jiná díla? Ale v 99,9 % ti lidi, z jejichž děl ta inspirace pocházela, nejsou ti týpci, kteří si je na webu budou nárokovat. Ale hlavně ta tvůrčí činost je zatracená dřina, stojící spoustu času, ne jen "ó, dali jste mi inspiraci, teď přes víkend něco napíšu, ach já stojím na ramenech titánů, neskonalé díky, bez vás by to niksy nešlo". Je úplně v pořádku, že autorská práva má autor, a ne společnost, ze které vzešel.

    Počítám, že nikdo tady v těch komentářích neradil Tolkienovi, když psal Pána prstenů. Já si tedy výždycky myslel, že to byl blázen, kterej o těch svejch věcech psal a přemejšlel celej svůj život...

    pavlix avatar 6.1.2015 15:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Takovýhle tvrzení je podle mě zase tak trochu manipulativní.
    Ani o kousek víc než tvrzení na druhé straně spektra.
    Počítám, že nikdo tady v těch komentářích neradil Tolkienovi
    Teď mám pocit, že jsi Tolikenovu fantazii značně přecenil.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.1.2015 09:27 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Proc by mel nekdo nejak neci dilo chranit? At si ten svuj vytvor ochrani jak sam uzna - treba tim, ze ho strci do suplete a zamkne.

    Mimochodem,a z bude autor vypestovam v laborce, porozen z umely delohy a celozivotne zavren ve sterylnim prostredi bez jakekoli moznosti komunikace s okolim, uznam, ze to co stvoril je zcela jeho. Do te doby 99% sveho vytvoru krade od jinych.
    pavlix avatar 6.1.2015 09:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Mimochodem,a z bude autor vypestovam v laborce, porozen z umely delohy a celozivotne zavren ve sterylnim prostredi bez jakekoli moznosti komunikace s okolim, uznam, ze to co stvoril je zcela jeho. Do te doby 99% sveho vytvoru krade od jinych.
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.1.2015 15:46 jos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    svinstvo je to protože to číslo se odvozuje od jedný copyrightovaný myši a pořád jen roste, což je docela v rozporu s jistejma právníma principama (IANAL, doufam žes moje podání pochopil)
    Petr Tomášek avatar 6.1.2015 17:02 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Už jen proto, že je ten systém nespravedlivý vůči autorům (ten kdo dřív zemře od doby vytvoření díla požívá kratší doby „ochrany“...)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Hans1024 avatar 5.1.2015 21:02 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    10-20 roku? Proc tak silene dlouho?
    Veni, vidi, copi
    pavlix avatar 5.1.2015 21:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Co jsem tak sledoval, tak třeba filmy si u nás reálně jejich tvůrci chrání tak rok, maximálně dva, pak je to přestává zajímat. Pozná se to podle toho, že se začnou na webových úložištích objevovat kopie, která tam dlouhodobě zůstanou, tedy nikdo nenutí provozovatele je nechat zmizet, alespoň tak mi to připadá. U jiných děl to asi bude úplně jinak. Ale chránit díla řádově déle je buzerace a okrádání lidí o kulturu, kterou třeba i sami tvoří. Co jsem tak sledoval, tak člověk aby si pořídil právníka a dostatečné úspory, než něco zahraje a pustí to mezi lidi třeba i zadarmo, aby náhodou se někdo neozval, že támhlety tři tóny se mu zdají podobné.

    Mně osobně to naprosto odrazuje od jakékoli veřejné tvorby. Moje tvorba by třeba nikoho nezajímala, ale takových nás bude asi docela dost. Jiní se zase specializují na adaptace dostatečně staré tvorby, jako třeba folkové muziky, což je právně určitě bezpečnější než nějaká vlastní tvorba.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Hans1024 avatar 5.1.2015 21:58 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Hlavne bych dekriminalizoval nekomercni sdileni (jak navrhuje Stallman), nebo alespon zrusil likvidacni tresty. :-D Ciste komercni monopol na par let bych asi toleroval.

    Muzes zkusit publikovat vlastni tvorbu anonymne, pokud to teda umoznuje povaha te tvorby :-D
    Veni, vidi, copi
    5.1.2015 23:00 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Proc dekriminalizovat a rusit tresty? Drzitel prav dilo nabizi za urcitych podminek. Bud na ty podminky pristoupim a dilo uzivam, nebo se dopoustim poruseni techto podminek a zasluhuji trest. Kdyz by nekdo ukradl chleb, protoze umira hlady, je to pochopitelne chovani, ale take je trestuhodne. Pokud vsak nekdo neopravnene shledne nebo sdili film nebo jiny obsah, je to nepochopitelne a trestuhodne.
    Hans1024 avatar 5.1.2015 23:59 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Uryvek z GNU Manifesta:
    ... there is no intrinsic right to intellectual property. The kinds of supposed intellectual property rights that the government recognizes were created by specific acts of legislation for specific purposes.

    For example, the patent system was established to encourage inventors to disclose the details of their inventions. Its purpose was to help society rather than to help inventors. ...

    ...The copyright system was created expressly for the purpose of encouraging authorship.
    Copyright je jedna velka regulace (a ty vy prece tak nesnasite :-D), ktera se pod natlakem nahravacich spolecnosti znacne zvrhla.

    A to moralni dilema ohledne kradeni chleba uz vetsina lidi zacala resit cca pred 100 lety zavadenim ruznych socialnich systemu, to jenom vase moralka zamrzla v 19. stoleti.
    Veni, vidi, copi
    pavlix avatar 6.1.2015 09:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Některé regulace má rád, jiné rád nemá, tak už to s pokrytci bývá.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.1.2015 23:13 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Naopak jsem vzdycky psal, ze existence minimalniho statu ma imho smysl. Zajisteni vymahatelnosti prava povazuji za dulezite: veritel by mel byt schopen dostat penize z dluznika, okradeny ma pravo na nahradu skody, vrah ma jit do vezeni a clovek porusujici podminky sireni a uziti dila take. Samozrejme je ale treba zmenit to, ze soudni poplatky jsou prilis nizke a soudy se musi dotovat z penez danoveho poplatnika. Pak dochazi k absurdnim pripadum, kdy se studenti soudi za penize danovych poplatniku o to, ze chteji vratit penize za neco, co si sami koupili (windows).
    Hans1024 avatar 7.1.2015 11:51 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Naopak jsem vzdycky psal, ze existence minimalniho statu ma imho smysl. Zajisteni vymahatelnosti prava povazuji za dulezite: veritel by mel byt schopen dostat penize z dluznika, okradeny ma pravo na nahradu skody, vrah ma jit do vezeni a clovek porusujici podminky sireni a uziti dila take.
    O, jak nemoralni! Vy branite schopnejsim jedincum aby zabijeli slabsi! :-D :-D
    Veni, vidi, copi
    12.1.2015 00:59 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Zajisteni vymahatelnosti prava povazuji za dulezite: veritel by mel byt schopen dostat penize z dluznika, okradeny ma pravo na nahradu skody, vrah ma jit do vezeni a clovek porusujici podminky sireni a uziti dila take.
    Zajímavé pořadí priorit, ať už popředu, nebo pozpátku. :-)
    6.1.2015 23:20 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    A to moralni dilema
    Jake moralni dilema? Ten, kdo krade chleb, jej krade, aby prezil. Toto chovani je naprosto prirozene. Ten, ktery byl okraden, opravnene zada nahradu skody a potrestani vinika, ktery si samozrejme trest zaslouzi. Moralni problem zde opravdu nevidim.
    vetsina lidi zacala resit cca pred 100 lety zavadenim ruznych socialnich systemu
    Takze socialismus vlastne pomaha potencialnim zlodejum? Ano, spolecenske prerozdelovani je okradani schopnejsich, s tim absolutne souhlasim.
    to jenom vase moralka zamrzla v 19. stoleti.
    Nevim, jaka byla moralka v 19. stoleti, ale pokud se snazite naznacit, ze nejsem solidarni, tak vas musim ubezpecit, ze jste na omylu. Solidaritu osobne povazuji za velkou ctnost a vicemene prospesnou vec. Jedine, co se snazim rikat, je to, ze solidarita musi byt z principu dobrovolna! Pokud se jedna o solidaritu vynucovanou, jako je nase povinne prerozdelovani, nejedna se o pravou solidaritu ale o okradani schopnejsich, kteri si nemohou o svych prostredcich rozhodnout svobodne.
    Hans1024 avatar 7.1.2015 12:10 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Moralni problem zde opravdu nevidim.
    O tom tady presne mluvim. Vetsina lidi se asi s vasi historickou moralkou se neztotoznuje. Nevim, kdo ji do vas tak pevne indoktrinoval, ale pomalu zacinam verit tomu, ze existuje stroj casu, a ze jste byl nekdy v tom 19. stoleti vychovan.
    Veni, vidi, copi
    7.1.2015 23:51 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Je pravdou, ze kdyz jsem premyslel, v jake dobe bych nejradeji zil, tak se mi venkov 19. stoleti jevil jako jasna volba. Pokud to budu brat podle svych predku, tak jim se v te dobe vubec nezilo spatne. Meli se dobre a k tomu, aby po osmdesatce vydechli v rodinnem kruhu naposledy, dokonce ani nepotrebovali statni zdravotnictvi ;-)
    6.1.2015 23:22 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Svobodna kultura je super vec, mam ji v oblibe. Ale nelze ji nikomu vnucovat. Pokud si nekdo stanovi podminky uziti dila, se kterymi nesouhlasim, jednoduse se svobodne rozhodnu jeho dila nevyuzit. Nic mne k uziti daneho dila nenuti, dokonce ani neumru, kdyz neuvidim novy film! ;-)
    Hans1024 avatar 7.1.2015 12:35 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Myslim, ze nelze nikomu vnucovat nejake podminky na zaklade toho, ze nekde neco zhledne/skopiruje.

    Ja mam zase takoveto podminky: jakoukoli informaci mi poslete/sdelite, budu si s ni delat co chci. Takze kdyz se vam to nelibi, tak mi ji neposilejte ;-)
    Veni, vidi, copi
    7.1.2015 01:22 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    to jenom vase moralka zamrzla v 19. stoleti.
    Kdepak v 19. stoleti. Takovou striktni interpretaci prava zesmesnuje uz v 16. stoleti Shakespeare v Kupci benatskem.
    pavlix avatar 5.1.2015 23:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Muzes zkusit publikovat vlastni tvorbu anonymne, pokud to teda umoznuje povaha te tvorby :-D
    Jenom aby na mě pak nepřišli ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.1.2015 08:12 HonzaRez | skóre: 19 | blog: Jsou_mezi_nami
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Něco jiného jsou práva autora, to je svaté a nezpochybnitelné a druhá věc jsou práva jeho pitomků, kteří z toho chtějí rejžovat... Takže práva pouze do smrti autora.
    http://bandzone.cz/_90972
    pavlix avatar 6.1.2015 09:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    To mi taky nepřijde fér už jen z toho důvodu, že to vytváří motivaci, aby autor zemřel. Nehledě na to, že člověk nemůže soudit potomky, jestli jsou dobří nebo špatní, jestli k dílu přispěli nebo ne. Nevidím důvod, proč by smrt autora měla mít jakýkoli jiný vliv na ta práva než jejich přechod na dědice.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.1.2015 17:40 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    To mi taky nepřijde fér už jen z toho důvodu, že to vytváří motivaci, aby autor zemřel.
    Nevidím rozdíl proti stávajícímu stavu. x + YY vytváří taky "motivaci, aby autor zemřel".
    Nehledě na to, že člověk nemůže soudit potomky, jestli jsou dobří nebo špatní, jestli k dílu přispěli nebo ne.
    Pokud se podíleli, tak jsou spoluautoři, jinak mají holt "smůlu", protože nic nevytvořili.
    pavlix avatar 7.1.2015 00:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Nevidím rozdíl proti stávajícímu stavu. x + YY vytváří taky "motivaci, aby autor zemřel".
    To jsme dva.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    7.1.2015 22:02 john
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Můžes mi jako znalec vysvětlit, kolik roků po smrti jsou práva u anonymního autora?
    pavlix avatar 7.1.2015 22:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    Já?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.1.2015 23:24 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volná díla od 1. ledna 2015
    A co movite a nemovite veci? A co penize? Na to take nemaji potomci pravo? :-P

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.