abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 16:44 | IT novinky

    Tvůrcem nejpopulárnější kryptoměny bitcoin, který se skrývá za pseudonymem Satoši Nakamoto (Satoshi Nakamoto), je britský kryptograf Adam Back. Na základě vlastní investigativní práce to tvrdí americký deník The New York Times (NYT). Několik indicií podle autorů jasně ukazuje na to, že Back a Nakamoto jsou stejný člověk. Jde mimo jiné o podobný odborný a osobnostní profil či totožné chyby a manýry v psaném projevu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 14:44 | Nová verze

    Google Chrome 147 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 147.0.7727.55 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. Přehled novinek v Chrome DevTools 145 až 147 také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Nová verze

    Vývojáři z Laboratoří CZ.NIC vydali nové verze aplikací Datovka (Datovka 4.29.0, Mobilní Datovka 2.6.2). V případě desktopové verze přibyly možnosti projít všechny uložené zprávy, zkontrolovat časy expirací časových razítek a přerazítkovat datové zprávy, které lze v ISDS přerazítkovat. Novinkou je také možnost vytahovat myší ze seznamu ZFO soubory datových zpráv, tento úkon jde udělat i pomocí tlačítek Ctrl+C. Nová verze Mobilní Datovky přináší jen drobné úpravy.

    VSladek | Komentářů: 0
    včera 21:55 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.28.0. Z novinek lze vypíchnout novou třídu machine.CAN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Komunita

    Michael Meeks, CEO společnosti Collabora, na apríla oznámil, nebyl to ale apríl, že nadace The Document Foundation zastřešující vývoj kancelářského balíku LibreOffice vyloučila ze svých řad všechny zaměstnance a partnery společnosti Collabora, tj. více než třicet lidí, kteří po mnoho let přispívali do LibreOffice. Nadace The Document Foundation po několika dnech publikovala oficiální vyjádření. Přiznává pochybení při zakládání

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    6.4. 05:33 | Pozvánky

    Protože je už po aprílu, můžou strahováci opět zveřejnit program další Virtuální Bastlírny, aniž by připravená témata působila dojmem, že jde o žert. Vězte tedy, že v úterý 14. dubna (změna!!!) od 20:00 proběhne VB, kde se setkají bastlíři, technici, učitelé i nadšenci do techniky a kde i vy se můžete zapojit do družného hovoru, jako by všichni seděli u pomyslného piva. Co mají bastlíři tento měsíc na srdci? Pravděpodobně by nás musel zasáhnout

    … více »
    bkralik | Komentářů: 3
    5.4. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 26.1 aneb čtvrtletní aktualizace open source počítačového planetária Stellarium (Wikipedie, GitHub). Vyzkoušet lze webovou verzi Stellaria na Stellarium Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.4. 23:00 | Zajímavý projekt

    VOID (Video Object and Interaction Deletion) je nový open-source VLM model pro editaci videa, který dokáže z videí odstraňovat objekty včetně všech jejich fyzikálních interakcí v rámci scény (pády, kolize, stíny...) pomocí quadmaskingu (čtyřhodnotová maska, která člení pixely scény do čtyř kategorií: objekt určený k odstranění, překrývající se oblasti, objektem ovlivněné oblasti a pozadí scény) a dvoufázového inpaintingu. Za projektem stojí výzkumníci ze společnosti Netflix.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    5.4. 05:22 | Zajímavý software

    Design (GitHub) je 2D CAD pro GNOME. Instalovat lze i z Flathubu. Běží také ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (1%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1244 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Vyjde příští verze C++ v roce 2017?

    Herb Sutter na konferenci Build 2012 představil (videozáznam) výhled do budoucího vývoje jazyka C++. Příští verze standardu by měla být označena C++17, což naznačuje, že by měla být vydána v roce 2017. V roce 2014 by pak měla vyjít aktualizace současné verze. Ta by měla přinést převážně opravy chyb, ale také několik nových vlastností.

    5.11.2012 21:18 | Tomáš Heger (geckon) | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.11.2012 22:37 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    V linkovaném videu jsou informace o budoucnosti C++ od 21:57, předtím je to prezentace implementace C++11 v MSVC++.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.11.2012 23:40 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    předtím je to prezentace implementace C++11 v MSVC++
    Což je asi ta nejhorší implementace mezi kompilátory. Nebo se už pochlapili?
    little.owl avatar 6.11.2012 00:51 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    Vypada to, ze se ted skutecne snazi to implementovat podle standardu a zbavit se jejich nekompatibilit. Jestli jim to vydrzi muze to byt i nakonec nejlepsi implementace, prekvapive do toho investuji velke penize.
    A former Red Hat freeloader.
    6.11.2012 01:30 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    Nj, u C++ se MS ještě snaží. Akorát kdyby tak ten jeho C kompilátor zvládal jazyk trochu novější než 25 let starý...
    6.11.2012 02:55 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    K cemu by to bylo?
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    little.owl avatar 6.11.2012 11:35 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    U MS se v tom pisi snad uz jedine drivery.
    A former Red Hat freeloader.
    5.11.2012 23:46 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    aaaaa, to nemaj slitovani? at to nechaj v poklidu chcipnout!

    btw rad bych, kdyby den mel 30 hodin. 2h z tech 6 navic, bych stravil tim, ze bych se ucil Rust (Wikipedia).
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.11.2012 23:57 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    Miliontý jazyk odsouzený k životu v ústranní a zániku? ;-)
    little.owl avatar 6.11.2012 00:53 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    +1
    A former Red Hat freeloader.
    6.11.2012 01:06 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    Na Rustu bude postavená příští generace Firefoxu, takže bych ten jazyk zase tolik neodsuzoval..
    little.owl avatar 6.11.2012 01:24 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    Fajn. Jeste ze je tu Chromium a Webkit.
    A former Red Hat freeloader.
    6.11.2012 01:44 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    Příští generace je v případě Firefoxu co? Nové verze vycházejí zběsile každou chvíli. Dojde-li k nějaké zásadní změně opravňující termín příští generace, budou asi muset ve verzování opustit přirozená čísla, protože ta mezitím dojdou, a vydat verzi ω + 1...
    6.11.2012 01:57 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    Příští generace je příští generace .. zatím je ve vývoji experimentální jádro browseru (Servo), později bude prohlížeč.
    6.11.2012 11:57 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    Hmm a ma to nejaky vyvojovy prostredi? Zrovna Mofo mi prijde jako proslapavac slepych cest. Viz treba chrome:// a cela ta jejich aplikacni "platforma".
    6.11.2012 13:44 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    Vývojový prostředí oficiální momentálně není, dá se použít spousta různých editorů a kompilátor je stavěný na LLVM (a je selfhostovaný - napsaný v Rustu).
    little.owl avatar 6.11.2012 00:53 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    Tak si predstavte, ze den ma 20 hodin a dostavate ctyri navic. ;-)
    A former Red Hat freeloader.
    6.11.2012 01:31 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    Neco o nem bude na RuPy v Brne http://rupy.eu/#rust-from-python-and-ruby
    6.11.2012 01:40 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    Má to binding k openexr? scalapacku? gstreameru? Co s tím teda naprogramuji?

    Blbnout s jazyky je zábavné a někdy i rozšiřuje obzory. Na druhé straně dokážu-li myslet v LISPu, mohu psát jako v LISPu i v COBOLu. Pro většinu pratických problémů jsou důležité jiné vlastnosti jazyka, než zachování large-scale integrity, nebo čeho.
    6.11.2012 02:03 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    Rust má spoustu vychytávek, které psaní velkých projektů podstatně zjednoduší - např. hodně širokou statickou kontrolu, která zahrnuje třeba to, že v Rustu neexistují NULL a dangling pointery (kromě unsafe pointerů při interakci s C); umí jít tak nízko, jako C; aplikuje typovou teorii (má pattern matching, ADTs, typovou inferenci apod), má AST makra, perfektní podporu pro multithreading, immutable-by-default, umí výborně dělat s pamětí na stacku, umí přímo přistupovat k C knihovnám, dobře spravuje své vlastní knihovny (neexistují hlavičkové soubory ani žádné interface soubory, všecko je prostě zabudovaný v tý .so knihovně, včetně AST definic pro inline a generické funkce).. kromě toho má backing od Mozilly a poslední dobou celkem dost publicity. IMO, pokud bude nějaký z "nových" nativních jazyků časem rozšířený, tak je to právě Rust.
    6.11.2012 02:58 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    Mame nejaky jazyk, ktery je immutable by default a ma rozumny vykon?
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    6.11.2012 14:00 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    Rust je výkonově srovnatelný s C; Mutabilní hodnoty mít můžeš, pokud je potřeba: "let mut x = ....".
    6.11.2012 21:17 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    To o sobe tvrdi i vetsina skriptovacich jazyku. Opet se vracim k puvodni otazce. Mame nejaky jazyk, ktery ma imutable-by-default a ma rozumny vykon?
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    little.owl avatar 6.11.2012 11:47 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    Dalsi panacea pro spasu programatorskeho sveta?
    Rustu neexistují NULL a dangling pointery (kromě unsafe pointerů při interakci s C); umí jít tak nízko, jako C
    To mi prijde v rozporu.

    perfektní podporu pro multithreading
    Perfektni podpora primo v jazyce bez externich knohoven?
    kromě toho má backing od Mozilly
    Mozilla vypada na to, ze bude potrebovat nejaky backing sama.
    pokud bude nějaký z "nových" nativních jazyků časem rozšířený, tak je to právě Rust.
    Spise bych si vsadil na Go. Myslet si, ze u lowlevel veci Rust nahradi C/C++ je blahove.
    A former Red Hat freeloader.
    6.11.2012 13:48 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    "Perfektni podpora primo v jazyce bez externich knohoven?"

    Ano, message passing, TLS a lightweight tasks.

    "To mi prijde v rozporu."

    Není - pro safe kód NULL pointery opravdu neexistují (je to ověřeno typovým systémem) a pro interakci s kódem, který NULL používá, existují unsafe pointery které NULL být mohou; Rust má několik typů pointerů (unsafe - "raw" pointery, shared - GC, unique, borrowed).

    "Spise bych si vsadil na Go. Myslet si, ze u lowlevel veci Rust nahradi C/C++ je blahove."

    Go je špatně navržený jazyk a s Rustem se nedá vůbec srovnávat. Rust umí jít daleko níž a mánapř. ten pattern matching a podobné; Go se oproti tomu všechno snaží osekat a nakonec nemá ani tu genericitu.. kromě toho neumí pořádně dělat se stack pamětí a neumí explicitní MM.
    little.owl avatar 6.11.2012 14:30 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    Ano, message passing, TLS a lightweight tasks.
    Implementace threadu je silne OS a platforme zavisla a mam skutecne pochybnosti, ze lze hovorit o vyborne podpore u genericke multiplatformni implementace.
    unsafe pointery které NULL být mohou;
    Fajn, save mode, unsafe mode, high level konstrukty soucasti jazyka. Cucham dalsi monstrum jako je jazyk D, ostatne i C++ je monstrum, ale ma alespon slusnou bazi uzivatelu a kodu, a inkrementalni zmeny necini tak velky problem.
    Go je špatně navržený jazyk
    Nemyslim. Ma sve slabiny, ale bych bych prekvapen kdyby je Rust nemel.
    Go se oproti tomu všechno snaží osekat
    Go se snazi byt praktickym jazykem puzitelnym pro prumerneho programatora v realnych projektech a to se mu celkem dari.

    Casem se na Rust podivam, ale zatim to vypada jako dalsi z mnoha experimentalnich jazyku v pocatecnim stadiu vyvoje.
    A former Red Hat freeloader.
    6.11.2012 14:48 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    Rozdíl mezi "high level" konstrukty např. D a Rust je ten, že v Rust je to většinou záležitost typového systému a nezávisí na žádném dalším runtime, v D naprosto opačně. Go je obyčejný imperativní osekaný jazyk, od praktičnosti má daleko (např. všechny objekty jsou na globálním heapu, i když se ten jazyk snaží o multithreading), Rust se snaží kombinovat typovou teorii, "pure" funkcionální programování a klasické imperativní programování do jednoho koherentního celku, který je použitelný prakticky (oproti mnoha "experimentálním" jazykům)
    little.owl avatar 6.11.2012 15:13 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    všechny objekty jsou na globálním heapu, i když se ten jazyk snaží o multithreading
    A v cem je problem? U dat sdilenych vice vlakny bude problem synchronizace, ale to kde je to alokovane nehraje zadnou roli. Sprava globalniho heapu prinasi nejaky overhead, ale umoznuje lepe vyuzit dostupnou pamet. Go navic pouziva pristup "Don't communicate by sharing memory; share memory by communicating".
    Rust se snaží kombinovat typovou teorii, "pure" funkcionální programování a klasické imperativní programování do jednoho koherentního celku
    Pejsek a kocicka se opet rozhodli ..... s tim, ze tentokrat to vyjde.
    oproti mnoha "experimentálním" jazykům)
    Rust je experimentalni jazyk.

    Zpet k veci - vymezoval jsem se vuci vasemu tvrzeni:
    IMO, pokud bude nějaký z "nových" nativních jazyků časem rozšířený, tak je to právě Rust.
    nikoliv zdali je Go lepsi nez Rust. O uspesnosti jazyka rozhoduji i jine faktory a podpora Google je velke + a to Mozilla financne zavisla na Google nemuze vyvazit.
    A former Red Hat freeloader.
    6.11.2012 06:59 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyjde příští verze C++ v roce 2017?
    Zrovna makra v Lispu se v jiných jazycích těžko nahrazují.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.