abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Zajímavý článek

    Uroš Popović v krátkém článku vysvětluje, co jsou emulátor terminálu, TTY a shell a jaké jsou mezi nimi rozdíly. Jde o první díl seriálu na jeho novém webu Linux Field Guide věnovaném nízkoúrovňové práci s linuxovými systémy.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    16.5. 22:33 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.5, tj. pátá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.14, tj. čtrnáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 12:55 | Nová verze

    CiviCRM (Wikipedie) bylo vydáno v nové verzi 6.14.0. Podrobnosti o nových funkcích a opravách najdete na release stránce. CiviCRM je robustní open-source CRM systém navržený speciálně pro neziskové organizace, spolky a občanské iniciativy. Projekt je napsán v jazyce PHP a licencován pod GNU Affero General Public License (AGPLv3). Český překlad má nyní 45 % přeložených řetězců a přibližuje se milníku 50 %. Potřebujeme vaši pomoc, abychom se dostali dál. Pokud máte chuť přispět překladem nebo korekturou, přidejte se na platformu Transifex.

    jardaIT | Komentářů: 3
    15.5. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Další lokální zranitelností Linuxu je ssh-keysign-pwn. Uživatel si může přečíst obsah souborů, ke kterým má právo ke čtení pouze root, například soubory s SSH klíči nebo /etc/shadow. V upstreamu již opraveno [oss-security mailing list].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    14.5. 17:22 | Komunita

    Singularity (YouTube) je nejnovější otevřený film od Blender Studia. Jedná se o jejich první 4K HDR film.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    14.5. 16:55 | Zajímavý software

    Vyšla hra Život Není Krásný: Poslední Exekuce (Steam, ProtonDB). Kreslená point & click adventura ze staré školy plná černého humoru a nekorektního násilí. Vžijte se do role zpustlého exekutora Vladimíra Brehowského a projděte s ním jeho poslední pracovní den. Hra volně navazuje na sérii Život Není Krásný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    14.5. 14:00 | Zajímavý projekt

    Společnost Red Hat představila Fedora Hummingbird, tj. linuxovou distribuci s nativním kontejnerovým designem určenou pro vývojáře využívající AI agenty.

    Pinhead | Komentářů: 6
    14.5. 02:22 | Zajímavý software

    Hru The Legend of Zelda: Twilight Princess od společnosti Nintendo si lze nově díky projektu Dusklight (původně Dusk) a reverznímu inženýrství zahrát i na počítačích a mobilních zařízeních. Vyžadována je kopie původní hry (textury, modely, hudba, zvukové efekty, …). Ukázka na YouTube. Projekt byl zahájen v srpnu 2020.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.5. 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 29.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Detailní přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.5. 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Po zranitelnostech Copy Fail a Dirty Frag přichází zranitelnost Fragnesia. Další lokální eskalace práv na Linuxu. Zatím v upstreamu neopravena. Přiřazeno ji bylo CVE-2026-46300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (13%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (26%)
    Celkem 1646 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Windows 10 "Wi-fi Sense"

    PC World (a mnoho dalších) upozorňuje na novou funkci Windows 10 "Wi-fi Sense", která umožňuje snadno sdílet hesla k Wi-fi sítím s kontakty a "přáteli" na sociálních sítích. Funkce sice existovala už ve Windows Phone 8.1, ale vzhledem k jejich malému rozšíření se do popředí pozornosti dostává až teď. Máte-li příbuzné a známé používající Windows 10, rozmyslete si dobře, zda jim sdělíte heslo ke své wi-fi síti.

    30.7.2015 10:08 | Michal Kubeček | Bezpečnostní upozornění


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.7.2015 07:57 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"

    Další odkazy k tématu:

    ArsTechnica se sice problém snaží bagatelizovat, ale např. odstavec

    For a start, when a Wi-Fi passkey is shared with your PC via Wi-Fi Sense, you never actually see the password: it comes down from a Microsoft server in encrypted form, and is decrypted behind the scenes. There might be a way to see the decrypted passkeys if you go hunting through the registry, or something along those lines, but it's certainly not something that most people are likely to do.

    ukazuje, jak důvěryhodná jejich ujištění jsou.

    30.7.2015 10:13 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Souhlas. To me opravdu nastve kdyz takoveto velke "IT" servery nenapisou "staci, aby nekdo zverejnil aplikaci, a kdokoliv z tvych fb pratel/kontaktu v outlooku* bude moci zjistit tvoje heslo k wifi" ale problem bagatelizuji.

    * nebo kdo vsechno ma vubec pristup k wifi sense sdilenym heslum
    Jendа avatar 30.7.2015 14:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    staci, aby nekdo zverejnil aplikaci, a kdokoliv z tvych fb pratel/kontaktu v outlooku* bude moci zjistit tvoje heslo k wifi
    Vždyť to není defaultně zapnuté.
    30.7.2015 16:03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    Vulgární

    Zobrazit komentář
    30.7.2015 16:50 Jojo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Je něco v těch Windows 10 nového a zajímavého, kromě podobných bezpečnostních děr?
    coder avatar 30.7.2015 17:08 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Plasma 5
    Václav 30.7.2015 21:23 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Pobavilo, ale je fakt že tam sposta věcí vypadá jak vykradené KDE :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Max avatar 31.7.2015 07:12 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Jsou rychlejší a míň náročnější. Po éře WinXP je to nejméně náročný OS (aspoň v době bety, kdy jsem ho testoval).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    31.7.2015 09:43 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    To ludia hovorili aj o 7, 8 aj 8.1. Vsetko su to pomale sracky. Instalacia updatov po novej instalacii trva cely pracovny den...
    Max avatar 31.7.2015 11:17 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Vista - líná mrcha
    Win7 - dost vylepšená líná mrcha
    Win8 - už to celkem jde
    win8.1 - není to vůbec špatný
    Win10 - docela svižný, stačí tomu jedno jádro a 1GiB ram a na disk už to moc nehrabe. Po WinXP něco, co vypadá s náročností nejlépe. Poběží to tam, kde Win7 nejedou.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    31.7.2015 13:30 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Na nove PC s Windows 8.1 som minule instaloval tlaciaren. Teda pripojil som a ono to takmer hodinu hrabalo diskom a instalovalo drivery.
    Max avatar 31.7.2015 14:38 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    A co tím chtěl básník říci? Že má pomalý PC, nebo že software od výrobce tiskárny je neskutečný moloch, nebo že neumí s win?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    pavlix avatar 30.7.2015 13:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Dobrej vtip.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 30.7.2015 14:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    you never actually see the password
    Třeba pro WPA2-PSK opravdu není heslo potřeba, používá se až PBKDF2(heslo+ssid). Ne že by to teda bylo lepší :).
    30.7.2015 13:50 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Tak ja opravdu, ale opravdu nikoho do sve wifi nepoustim. Prave proto mam jak v praci, tak doma vytvorenou wifi pro navstevy, ktera ma nejake trivialni heslo (ktere si zapamatuju) a tento hotspot ma pristup pouze ven. Takze kdyz chce nekdo "na net", proste se pripoji na SSID mojewifi_host a je to. Poustet kohokoliv s WIN do site, to je proste silenost, at ma sedmicky, nebo dvacitky. Nikdy nevite, co ma v systemu za bordel.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Jendа avatar 30.7.2015 14:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Tady jsou nějaké další hezké věci o Windows 10.
    Jendа avatar 30.7.2015 15:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    A ještě. Defaultně je to všechno zapnuto. To je prostě úúúúžasné.

    A bojím se, že se postupně podobné vymoženosti začnou dostávat i do Linuxu.
    Václav 30.7.2015 21:26 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Když to člověk vidí a vzpomene si na jejich anti-google kampaň, musí se smát :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    30.7.2015 21:37 L_l
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Ještěže tu máme FSF (to není myšleno ironicky). Oni a jejich spřízněnci (vývojáři zcela free dister) by alespoň získali další uživatele. A když se podělá něco kolem Linuxu, máme ještě BSD.
    Petr Tomášek avatar 31.7.2015 15:13 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    A bojím se, že se postupně podobné vymoženosti začnou dostávat i do Linuxu.
    No, tak toto je fakt síla. Zasranej systemd, to je fakt zlo... :-(
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Heron avatar 31.7.2015 15:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Mě spíš překvapuje, že tam nastavují vůbec nějaké externí DNS resolvery a nepoužijí vlastní lokální. Na všech standalone stanicích mám resolv.conf: nameserver 127.0.0.1 a bind jako rekurzívní resolver, jako bonus DNSSEC validaci a je to. Nastavení triviální, funkčnost stejná jako u externích veřejných resolverů (odezva lepší, protože se to lokálně cachuje). Jen pokud to vyloženě potřebuju, tak mám nameservery místní sítě.

    Nikde jsem to (lokální resolver) ještě neviděl ani jako výchozí, ani jako alternativní možnost.
    31.7.2015 16:08 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    odezva lepší, protože se to lokálně cachuje
    Což ale znamená, že daný záznam musí už být v cache. Jakmile se dotážete na jiný záznam, odezva je často naopak podstatně horší, u takových Google (či jiných) serverů je podstatně větší šance, že záznam v cache mají. Nedávno jsem to zkoušel a zejména po instalaci (kdy je cache úplně prázdná) je ten rozdíl velmi patrný. Řeším to momentálně tak, že mám bind, ale Google servery mám nastavené jako forwarders.
    pavlix avatar 31.7.2015 16:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    To bude nejspíš tím, že se mezitím ukázalo, že to zase tak triviální není, a že to dosud nikdo univerzálně nezvládl, tedy pokud se bavíme včetně podpory DNSSEC a včetně fungování na road warrior setupech připojovaných k různým sítím na cestách.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 30.7.2015 16:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    31.7.2015 00:03 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    brutus :-D
    aby jsme zlepsili nase sluzby tak sbirame: browser history a tlacene klavesy pri vyhledavani (nevypinatelne), obsah emaily/textove zpravy/souboru, klic k bitlocker sifrovani, udalosti v kalendari, kontakty, hlasove a rukou psane vzorky, hesla k wifi... neco muzete sice vypnout, ale pak vam to stejne automaticky zas povolime...

    a tohle ? :) "Microsoft nepotrebuje vas souhlas pro pristup k Skype a Outlook kontaktum, protoze obe tyto sluzby jsou vlastnene Microsoftem a jsou svazane s vasim Microsoft uctem..."
    30.7.2015 18:34 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Ja si myslim, ze je kolem toho zbytecna panika. Dnes uz se pulka cinnosti u pocitace odehrava v "cloudu". A co jsem zaslechl, win10 ma byt poslednim krokem na ceste do cloudu, cili krok ke stavu, kdy se z pocitace stane defakto jen tenky klient a uplne, ale uplne vsechno bude ulozene kdesi na serveru. Takze ono uz je podle mne docela jedno, co se kam posila a co vsechno microsoft muze zjistit, protoze salamovou metodou se postupne, v horizontu nekolika malo let presune vetsina lidi se vsim primo na jejich servery, takze si nebudou muset stezovat, ze se nekdo muze hrabat v jejich fotkach a zaznamech, ale uzivatel bude prosit, jestli ho do nich microsoft pusti :-)

    Cele tohle smerovani ma svou logiku a je to proste vyvoj doby, na druhou stranu, pokud si chceme zachovat soukromi, vyviji se to vsechno uplne spatne, uz nejmene 10 let. Ale vzhledem k tomu, co se deje v evrope, v realnem svete, si myslim, ze to jsou problemy, ktere nas brzy prestanou trapit, ze nebude ani cas, u toho pocitace sedet :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    30.7.2015 18:39 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Nevim proc, ale tahle situace mi napadne pripomina stav, kdy firmy otsourcuji veskere sve cinnosti, vcetne vyvoje, odevzdaji svuj know how v zajmu pohodli a snizovani nakladu, az se jednoho dne probudi a zjisti, ze ten, kdo pro ne pracoval, si je koupil.

    A stejne je to i s tim "outsourcingem" IT a vlastniho soukromi, za trochu pohodli a nizsich nakladu.

    Lidi prestali pouzivat selsky rozum, prilis hltaji brozury, poucky a reklamu a strasne zleniveli. To se cloveku vzdycky vymsti.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    30.7.2015 23:47 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    to ze smiruje "ve jmenu dobra" se dalo cekat, ale ze karty a miny budou mit reklamni banner a cad od casu se prekrejou fullwindow reklamou to by me nenapadlo ani nahodou :-D
    http://www.pcgamer.com/windows-10-solitaire-requires-a-subscription-to-remove-ads/
    coder avatar 30.7.2015 23:53 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    31.7.2015 02:18 sparrowhawk | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"

    takhle to dopada, kdyz si nekdo instaluje shareware :-) OS

    31.7.2015 08:21 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Příloha:
    Opět kvalitní produkt v nejlepších tradicích Redmondu...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.