abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:44 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | IT novinky

    Elon Musk oznámil (𝕏) spuštění internetové encyklopedie Grokipedia (Wikipedia). Zatím ve verzi 0.1. Verze 1.0 prý bude 10x lepší, ale i ve verzi 0.1 je podle Elona Muska již lepší než Wikipedia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:44 | Komunita

    PSF (Python Software Foundation) po mnoha měsících práce získala grant ve výši 1,5 milionu dolarů od americké vládní NSF (National Science Foundation) v rámci programu "Bezpečnost, ochrana a soukromí open source ekosystémů" na zvýšení bezpečnosti Pythonu a PyPI. PSF ale nesouhlasí s předloženou podmínkou grantu, že během trvání finanční podpory nebude žádným způsobem podporovat diverzitu, rovnost a inkluzi (DEI). PSF má diverzitu přímo ve svém poslání (Mission) a proto grant odmítla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    včera 04:55 | Nová verze

    Balík nástrojů Rust Coreutils / uutils coreutils, tj. nástrojů z GNU Coreutils napsaných v programovacím jazyce Rust, byl vydán ve verzi 0.3.0. Z 634 testů kompatibility Rust Coreutils s GNU Coreutils bylo úspěšných 532, tj. 83,91 %. V Ubuntu 25.10 se již používá Rust Coreutils místo GNU Coreutils, což může přinášet problémy, viz například nefunkční automatická aktualizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.10. 21:00 | IT novinky

    Od 3. listopadu 2025 budou muset nová rozšíření Firefoxu specifikovat, zda shromažďují nebo sdílejí osobní údaje. Po všech rozšířeních to bude vyžadováno někdy v první polovině roku 2026. Tyto informace se zobrazí uživateli, když začne instalovat rozšíření, spolu s veškerými oprávněními, která rozšíření požaduje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.10. 17:11 | Humor

    Jste nuceni pracovat s Linuxem? Chybí vám pohodlí, které vám poskytoval Microsoft, když vás špehoval a sledoval všechno, co děláte? Nebojte se. Recall for Linux vám vrátí všechny skvělé funkce Windows Recall, které vám chyběly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.10. 16:11 | Komunita

    Společnost Fre(i)e Software oznámila, že má budget na práci na Debianu pro tablety s cílem jeho vyžívání pro vzdělávací účely. Jako uživatelské prostředí bude použito Lomiri.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    26.10. 17:11 | IT novinky

    Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    26.10. 13:33 | Komunita

    Byl publikován říjnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Pracuje se na podpoře M3. Zanedlouho vyjde Fedora Asahi Remix 43. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.10. 15:44 | Zajímavý software

    Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (47%)
     (20%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (18%)
    Celkem 279 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    Zopfli: efektivnější komprese deflate

    Google zveřejnil kompresní knihovnu Zopfli, která používá algoritmus kompatibilní s deflate. Oproti zlib ale dokáže být o 3 až 8 % účinnější za cenu o 2 až 3 řády pomalejší komprese. Knihovna má využití tam, kde se komprimuje jen jednou, ale výstup se pak používá často (například předkomprimovaný webový obsah).

    1.3.2013 08:39 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.3.2013 09:04 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    Jsem v tom zamotán (nová knihovna OK, to je dobře, ale). Přes zlib jsem vždy použil jen zlib kompresi, a bzip má obvykle lepší kompresi a není (snad) o tolik pomalejší, takže v čem je to „zajímavé“ (, krom toho že máme další možnost) - proč jen porovnání oproti zlib?
    PS: ještě jsem si to nedopřál, takže „První“ :).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    1.3.2013 09:22 psonek | skóre: 20 | blog: psonek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    Protoze tim vytvoris zip o 3..8% mensi? Aspon ja to tak chapu podle textu zpravicky, jeste jsem se na to nedival.
    1.3.2013 09:24 psonek | skóre: 20 | blog: psonek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    Aha no spis to bude delat lip zkomprimovane .gz soubory
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.3.2013 09:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    Jestli to člověk strčí do .gz nebo .zip už je vcelku jedno.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.3.2013 09:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    Není žádná "zlib komprese", zlib implementuje deflate. A motivace je jasná: v HTTP se používá deflate, žádný bzip2...
    1.3.2013 10:24 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate

    přesně tak. důležite je že to dokaže dekomprimovat jakoliv implementace deflate (zlib) -> všecny současné prohlížeče

    USE="-gnome -kde";turris
    1.3.2013 10:27 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    Jo táááák, „lepší“ knihovna na stejný typ/formát komprese, tak to mě nedocvaklo, právě proto, že 'DEFLATE' bylo pro mě doposud neznámé slovo a bral jsem to, že je to jiný typ komprese (stejná ignorace rozlišení z mé strany, jako pro jiné jsou obyvatelé Pandory Avataři a avatar je modrý :-)).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    1.3.2013 10:29 tukan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    a prima implikace -> usetrime 3-8% toku dat.
    1.3.2013 10:31 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate

    což při tocích které má např google dělá zajímavá čísla ..

    USE="-gnome -kde";turris
    1.3.2013 10:37 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    v HTTP se používá deflate, žádný bzip2...
    $ wget --header='Accept-Encoding: bzip2' -S kassiopeia.juls.savba.sk/~garabik/ 
    
    Resolving kassiopeia.juls.savba.sk... 147.213.138.13
    Connecting to kassiopeia.juls.savba.sk|147.213.138.13|:80... connected.
    HTTP request sent, awaiting response... 
      HTTP/1.0 200 OK
      Vary: Accept-Encoding
      Content-Encoding: bzip2
    
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.3.2013 13:15 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    Jasně, implementovat si tam můžeš klidně i vlastní algoritmus, ale otázkou je to, co podporuje většina klientů.
    1.3.2013 13:37 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    ale otázkou je to, co podporuje většina klientů.
    Otázkou je, čo podporuje Chrome :-) (viď SPDY). Ja som robil nejaké porovnania bzip2 a deflate (lebo som ich implementoval do cgi skriptu), pre "normálnu stránku" bzip2 dosiahne menšiu veľkosť tak od 50KB vyššie. V mojom skripte je na to test, a ak browser podporuje oba, vráti sa mu podľa veľkosti výsledku.

    Preto je pochopiteľné, že google radšej pracuje na vylepšení deflate - pre "malé" veľkosti súborov je to lepšie ako bzip2 (alebo lzma). Keby to bolo naopak, tak google začína hromadne podporovať bzip2.
    1.3.2013 13:43 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    bleee.... s/SPDY/SDCH/ (ale platí to pre obe)
    1.3.2013 13:21 ByCzech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    Chápu správně, že učetřím 3 až 8 % dat / datového toku, za cenu tak významného zpomalení komprese na straně serveru tak, že to co trvá komprimovat teď 1 sekundu, by trvalo stovky nebo tisíce sekund (2 až 3 řády). Není to překlep? Nebo má Google takovou přemíru výkonu, že se mu snížení datového toku o 3 až 8 % i za těchto podmínek vyplatí...
    1.3.2013 13:33 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    Statické súbory zbalia len raz a tam to dlhé komprimovanie nie je až taký problém.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.3.2013 13:33 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    Není to překlep, ale statická data komprimujete jen jednou...
    Grunt avatar 1.3.2013 15:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    Spíš to pokazuje na to jak je ten koncept server-(web)klient (cloud?) dokonalé řešení. Chci říct, kdyby to byl případ klasického programu, tak se prostě nabinduje efektivnější algoritmus (BWT, LZMA, whatever), rozdistribuuje se balíčkovacím systémem aktualizovaná verze se závislostí na libku, přepne se algoritmus na straně serveru a může se na pivo. Takhle se pomalu musí přepisovat standardy aby se vůbec rozdistribuovalo něco efektivnějšího. A nebo to též možná ukazuje na to jaké jsou ceny za železo, když se vyplatí dělat takové psí kusy, které sežerou 100× víc procesorového času za cenu o 5% vyšší efektivity algoritmu a že se vůbec na to vyplatí najímat člověka, který se tím bude zabývat (zdaleka to není poprvé). Ale při traficu jaký má Google…z ekonomického pohledu asi bomba, z pohledu logického naprosto padlé na hlavu. Ještě že samotný OSS se nemusí řídit podle těchto stupidních ekonomických zákonů.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    3.3.2013 18:14 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    Gzip to je prece jenom LZ77 na tom se da jeste neco zlepsit? Tusine nekdo jak to delaji? LZ77 je docela primitivni algoritmus. PS: neni uz nahodou propadly patent na aritmeticke kodovani?
    David Ježek avatar 1.3.2013 15:48 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    deflate myslím používají různé ty zmenšovače png jako pngout. že by další prostor pro zlepšení?
    1.3.2013 16:07 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    Asi ani nie, keďže aj s klasickou knižnicou je to dosť pomalé (pretože sa musí skúšať veľa rôznych kombinácií parametrov).
    David Ježek avatar 1.3.2013 16:11 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    mě nevadí když to bude pomalejší, ale často používám pngout u nás na diit.cz, protože mnohdy ty soubory VÝRAZNĚ zmenší. kdyby to šlo ještě víc, budu rád. když jsem mohl komprimovat png s pngout na 1,8ghz duronu, když jsem v cdrku začínal, tak klidně můžu používat dnes jeho náročnější verzi se zopfli na 4core 3ghz+ stroji ;).
    1.3.2013 23:34 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    Otázka je, jestli ty vylepšení zabírají na ten typ dat, co jsou v PNG souborech.

    Mimochodem, mám pocit (IIRC), že 7zip také produkoval lepší kompresní poměr než klasický zip, nezkoušel někdo srovnat s touhle novotou?
    1.3.2013 16:03 mmmmario
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    Ano, deflate používá ZIP, PNG, PDF. Zajímalo by mě porovnání s KZIP od Kena Silvermana. Samozřejmě mi jde o výslednou velikost archivu, ne o rychlost komprese, protože Kenova implementace je pouze pro Win32 a ještě obfuscovaná. Jo, to je ten člověk co udělal engine Duke Nukem 3d a pngout.
    1.3.2013 16:07 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    Pokiaľ ide o kompresiu, Zopfli je trochu lepší ako KZIP, čas komprimovania je ale pri KZIP lepší (a KZIP je trochu lepší ako DeflOpt).
    1.3.2013 16:51 trubicoid2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    a co advdef, advzip, advpng? http://advancemame.sourceforge.net/comp-readme.html

    jinak na png se mi osvedcilo kombinovat nejdriv optipng -o7, pak pngout a pak advpng.
    1.3.2013 23:37 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zopfli: efektivnější komprese deflate
    Na obrázky co nemají úplně jednoduchý obsah (jednolité čáry, plochy) má stejně lepší výsledky JPEG-XR a hlavně JPEG 2000. Zkoušel jsem lossless Webp, ale už nevím, jestli to vůbec překonalo JPEG-XR (PNG myslím trošku jo, ale nevím jistě).

    H.265 má profil pro kódování obrázků, tak třeba se to vyvrbí líp, za rok, dva.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.