abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:00 | IT novinky

    Švýcarská společnost Punkt. má nově v nabídce telefon Punkt. MC03. Telefon byl navržen ve Švýcarsku s důrazem na soukromí a digitální suverenitu a vyroben v Německu. V telefonu běží operační systém AphyOS (Apostrophy OS) založený na AOSP (Android Open Source Project) 15. Cena telefonu je 745 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 04:44 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 7.0. Kompilátor byl kvůli výkonu přepsán z TypeScriptu do Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:00 | IT novinky

    Europarlament podpořil pozměněnou verzi výjimky známé jako „chat control 1.0“ umožňující firmám skenovat soukromou komunikaci na internetu kvůli ochraně dětí před zneužitím. Pozměňovací návrhy přijaté europoslanci však počítají s tím, že z výjimky bude vyřazena šifrovaná komunikace. Výjimka přestala platit začátkem dubna poté, co se Evropský parlament a Rada EU nedokázaly shodnout na jejím prodloužení. Rada následně přijala

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 04:44 | Bezpečnostní upozornění

    Nejnovější X.Org X server 21.1.24 a Xwayland 24.1.13 řeší 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Komunita

    Clement "Clem" Lefebvre publikoval souhrn dění v Linux Mintu za červen 2026. Vypíchnuta je vylepšená podpora Waylandu. Už není považována za experimentální. V příští verzi Linux Mintu, plánována je na Vánoce, bude běh Cinnamonu plně podporován na X11 i Waylandu. V květnu na vývoj Linux Mintu přispělo 611 dárců celkovou částkou 19 612 dolarů. Dalších 2 326 patronů přispělo na Patreonu celkovou částkou 5 334 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:00 | Bezpečnostní upozornění

    V Linuxu v KVM byla nalezena a v upstreamu již byla opravena kritická zranitelnost Januscape aneb CVE-2026-53359. Root na hostovaném počítači (virtuální stroj) může obejít izolaci a získat plnou kontrolu nad hostitelským systémem (DoS útok nebo vzdálené spuštění kódu s právy roota). Na obou hlavních architekturách – Intel i AMD. Zranitelnost v Linuxu existovala téměř 16 let (od srpna 2010 do června 2026).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.7. 19:44 | IT novinky

    Tribunál Soudního dvora Evropské unie dnes zamítl několik žalob, v nichž se americká společnost Apple ohrazovala proti pravidlům fungování velkých technologických společností na unijním trhu. Applu se nelíbilo, že jeho obchod s aplikacemi a operační systém iOS mají podléhat přísnějším povinnostem jen proto, že Brusel firmu považuje za takzvaného gatekeepera, tedy strážce přístupu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    8.7. 13:11 | IT novinky

    Na WhatsAppu budou postupně v průběhu následujících měsíců zavedena uživatelská jména. Telefonní čísla tak mohou zůstat soukromá. Aktuálně si lze uživatelské jméno rezervovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    8.7. 11:11 | IT novinky

    Byl aktualizován TIOBE Index (Wikipedie). Programovací jazyk Rust se poprvé dostal do první desítky tohoto žebříčku popularity programovacích jazyků. Vede Python následovaný C, C++, Java, C#, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.7. 01:55 | Nová verze

    Proton (Wikipedie), tj. fork Wine integrovaný ve Steamu umožňující na Linuxu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 11.0-1. Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled všech podporovaných her na stránkách ProtonDB

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (10%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (16%)
     (25%)
    Celkem 2084 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru

    Společnost Adobe oznámila (APSA16-01), že byla nalezena další zranitelnost nultého dne CVE-2016-1019 v Adobe Flash Playeru. Nové opravené verze Flash Playeru by měly být k dispozici již dnes.

    7.4.2016 08:30 | Ladislav Hagara | Bezpečnostní upozornění


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Slavko avatar 7.4.2016 14:46 Slavko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    nekonečný príbeh...
    7.4.2016 15:30 sparrowhawk | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    uz by ten projekt mohl umrit, ne?
    7.4.2016 15:35 neelx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    hell yeah!
    7.4.2016 15:35 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    A už je za něj nějaká náhrada? Pro mě v podstatě stále produkční sw #1.
    Saljack avatar 7.4.2016 16:12 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Stacilo by kdyby se Google konecne odhodlal a zabil to v Chrome a je po srande.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    kyknos avatar 7.4.2016 16:26 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    nejspíš po srandě ve smyslu po Chrome...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Saljack avatar 8.4.2016 08:26 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    O tom dost silne pochybuji, protoze tim by to razem prestalo fungovat i v Chromium. Weby by to donutilo konecne se flashe zbavit.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    kyknos avatar 8.4.2016 13:43 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    rychleji by se uživatelé zbavili chrome, já bych bez flashe vydrzel tak půl dne - některé esenciální weby ho prostě používají a těžko by byly předělány okamžitě, spíš by to trvalo měsíce nebo roky
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    8.4.2016 20:22 kosacka na lopuchy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    A ako sa potom dostanem do internet bankingu mokej raiffeisen banky ked ten je cely vo flashi?
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 8.4.2016 23:00 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Tak to je fakt husté, kterého kokota tohle napadlo? Tím by u mne banka okamžitě skončila!
    9.4.2016 03:41 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Samozřejmě žádného. OP blábolí nesmysly. Internetové bankovnictví RB nemá s Flashem nic společného a nikdy nemělo, a to ani v dobách kdy bylo ve Flashi úplně všechno.
    9.4.2016 10:07 Peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Tak to pozor, nie je RB ako RB.

    Internet banking Raiffeisen banky je pripravený v technológii Adobe Flash. Aby ste sa mohli pohodlne a bezpečne prihlásiť, prosím nainštalujte si Adobe Flash Player vo verzii 10.3 alebo vyššej.
    LukynZ avatar 10.4.2016 09:17 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Bezpečně a Flash v jedné větě....to už je moc. Tam bych nenechal ani prachy na svacinu
    7.4.2016 17:52 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    A aká je dostupná náhrada?
    7.4.2016 18:09 Pali
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    To máš pravdu, náhrada za tak obrovskú dieru a náhrada za tak veľa bezpečnostných chýb proste nie je... Ale kto by niečo také chcel, že? :-)
    7.4.2016 18:16 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    To máš pravdu, náhrada za tak obrovskú dieru a náhrada za tak veľa bezpečnostných chýb proste nie je...
    No, nedávno se prý něco našlo :-D :-)
    Saljack avatar 8.4.2016 08:29 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Uplne cokoliv. Furt tady nekdo breci jak jsou ty prohlizece osklive, ze ve flashy mu video to krasne funguje a s HTML5 ne. Me teda video pomoci HTML5 v Chromu funguje paradne o mobilu vubec nemluve. Na co jineho je flash potreba na reklamu? Hry? Diky bez tohohle se obejdu.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    9.4.2016 15:20 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Tak to jste šťastný a výjímečný člověk. Nejen pro mě je video v HTML5 noční můra. Ne, že by to vůbec nefungovalo, ale je s tím spojeno takové množství "menších" problémů, že to po čase fakt leze na nervy... Léta ubíhají a je to pořád v takovém poněkud divném stavu.
    Taky bych se rád flashe zbavil, ale kvůli videu na webu to prostě nejde.
    7.4.2016 23:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Ono by stačilo kdyby se třeba ve firefoxu udělal opravdu dobře fungující HTML player (ideálně třeba na libav s optimalizacema).
    8.4.2016 11:46 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Presne tak... Ked chces mat HW akcelerovane video, tak jedina moznost je ten zly odporny zabugovany uzavrety flash (a rucne vytvorit mms.cfg). Dobry krasny slnieckovy super Firefox to nepodporuje...
    Jendа avatar 8.4.2016 17:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Mně funguje HW akcelerace v mplayeru.
    Jendа avatar 8.4.2016 17:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Proč je takový odpor k tomu přehrávat video v přehrávači videa a ne ve webovém prohlížeči?
    kyknos avatar 8.4.2016 18:41 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    protoze je opruz spoustet jinou aplikaci, nehlede na tu neprehlednost, kdyz jsou videa inline v textu
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    8.4.2016 21:05 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Dá se pak třeba v tom mplayeru seekovat? Viděl jsem livestream záznam, kterej šel blbě stáhnout i rtmp dumperem.
    Jendа avatar 8.4.2016 21:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    V souborech přes HTTP i v YouTube streamech mi to seekuje.
    8.4.2016 21:58 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    A odkaz získáváš přes youtube-dl -g? Mě to vrací defaultně dvě url, video bez zvuku a zvuk bez videa. Pro obojí musím dát tu deprecated (?) volbu (třeba -f 18 pro 360p) pro obojí v jednom kontejneru (už dlouho se bojím, že to google odstraní :-D).

    Twitch vrátí m3u8 soubor, ve kterým jsou chunky záznamu. Ten mplayer nepřehraje.

    A to jsem zkoušel jen tyhle dva weby, co maj docela dobrou podporu přehrávání. Nezkoušel jsem něco, co přehrává v rtmp, nebo stránku s embed videama apod.
    Jendа avatar 8.4.2016 22:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Dávám -f 18, nevěděl jsem, že je deprecated. Typicky nechci zbytečně nic většího než HD.
    8.4.2016 22:41 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Tak to já taky nevím (ve smyslu, že bych to někde četl na googlu). Já původně nedával žádnou volbu, pak ale najednou začal youtube-dl stahovat hluchý videa :-D.

    Všimni si ale, že volba -F vypíše drtivou většinu jako DASH audio/video, což je novej systém přehrávání, který je použito při HTML videu v přehrávači. Předpokládám tedy, že až google ukončí podporu flashe, tak ty kombinovaný streamy ukončí, ledaže by je třeba muxoval realtime na vyžádání, ale je to pro něj zbytečná zátěž bez zisku, takže tipuju, že by se do toho moc nehrnul (asi jako RSS čtečka kanálu, radši když se uživatel přihlásí).

    Jinak ty DASHe uměj většinou i stejný rozlišení jako ten kombinovanej mux, akorát asi budou mít větší overhead v přehrávači (dvě připojení (?), nutná synchronizace). Původně jsem myslel, že to je proč se html video ve firefoxu seká, ale asi to nebude jen tím.
    10.4.2016 09:38 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    asi jako RSS čtečka kanálu, radši když se uživatel přihlásí
    To mi přijde jako nesmysl, kdo z lidí sledujících desítky RSS kanálů bude v podobném měřítku ručně procházet weby, které žádné RSS nemají?
    10.4.2016 22:12 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    :-D, ale jak říkám většina se radši přihlásí a tím pádem získá provozovatel metadata.
    Grunt avatar 9.4.2016 13:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Přes tyhle standardní volby není dostupné rozlišení 840x480 a OPUS nebo Vorbis a jinak se přechází v maximální míře na DASH. Ale taky se modlím ať tam zůstanou tyhle standardní kontejnery (číslo formátu pod 100) jak to jen půjde.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 9.4.2016 13:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Stačí zadat oba formáty a sloučit je pluskem. Takže třeba pro OPUS a H.264 -ytdl-format 250+135 nebo -f 250+135. Pokud to taháš do souboru, může to vyžadovat ffmpeg/avconv aby to sloučilo do jednoho souboru (jinak to prostě vytvoří dva soubory, jeden s obrazem a druhý se zvukem) a pokud to pereš rovnou do mpv tak ten už si stream sloučí interně a funguje vše včetně seekování.

    Stačí takhle bobku?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.4.2016 20:22 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    LukynZ avatar 7.4.2016 18:41 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    nejlepsi oprava je emerge -C adobe-flash
    7.4.2016 18:49 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Bezva; nicméně již léta marně pátrám, jak to samé provedu na W8.x+ :-(
    7.4.2016 21:14 Pali
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    format c:\
    LukynZ avatar 8.4.2016 14:39 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Tam to snad ani neni treba, tam se to ztrati

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.