Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.

a chcu vediet ako ma byt banan v logu nalupany...
Chvíli to bylo úplně nejjasnější, ale pak praskla žárovka
(o) Nejím/neloupu banány. (7%)
BTW jsou lidi, co naopak loupou (loupají?) i víno.
Ale jinak na tyhle věci nejsem, pomeranče ani kiwi nějak moc rád nemám.

:)
Kiwi bych neolopané nepozřel, vždy si ho rozkrojím a vydlabu žličkou, stejně jako třeba grep. Pokud lžičku nenajdu, tak to prostě nejím... To ho spíš nakrájím a smíchám s dalším ovocem a udělám si ovocnej salát, na něj už můžu polívkouvou lžicí.
Nedávno jsem si koupil dětskou polívkovou lžíci, zjistil jsem, že to je univerzální velikost jak na dlabání ovoce, tak na čaj i čínské nudlové polévky
ROFLMAO 




















DDDD
p->oloupej() a bude to fungovat bez ohledu na to, zda p ukazuje na banán nebo na toho potomka… :-)
class Banan : public OvoceSeSlupkou {
...
};
class Opice {
public:
void oloupej( OvoceSeSlupkou& o );
};
Opice nekdo;
Banan b;
nekdo.oloupej(b);
Loupu já. Ale protože na to nemám implementovanou žádnou metodu (a vytváření potomků na loupání banánů je trochu nepraktické), přenesu tíhu této práce na banán, ať se taky trochu snaží
Neni treba kvuli kazdy blbosti delat potomky. To je taky rozsirena bad practice.
Vidim dve moznosti 1) jeste si nedelal na vetsim projektu, 2) jses genius. Bohuzel ani genialita neni zachrana, protoze obvykle ostatni v tymu jiz nejsou tak genialni, jako my sami.
TovarnaNaLoupaceBananu::VyrobLoupac()). Další zbytečná hračka navíc - po kráječi hranolků, kráječi vajec, děliči vajec a padesáti dalších podobných zbytečnostech ještě tohle
Stačí ruce a ostrá (!) kudla
Loupac<Banan>* = new Loupac<Banan>;
A pečení holubi sami létají do huby...
Ale chyba tam je, správně mělo být
Loupac<Banan>* p = new Loupac<Banan>;
OloupejSe()
class Opice {
public:
virtual void oloupejBanan(Banan &b) {
/* ... */
};
};
class Michal : public Opice {
private:
virtual void oloupejBanan(Banan &b) {};
};
A hlavně se moc nevyznám v C++, na ukázky sice stačím, ale třeba šablony Michala Kubečka už opravdu dokážu jenom pojmenovat
--- err.txt 2005-09-18 20:26:30.000000000 +0200
+++ corr.txt 2005-09-18 20:27:34.000000000 +0200
@@ -4,10 +4,10 @@
// vychozi stav
if ($slupka) {
+// proces samotneho loupani
$slupka=false;
}
else {
echo "Banan uz je oloupan";
}
-// proces samotneho loupani
?>
Také přispěju se svojí troškou do mlýna:
bool Banan::Oloupej(bool jsemPrase)
{
if (!MaSlupku())
return true;
if (!jsemPrase && JeShnily())
return false;
OdstranSpicku();
while (MaSlupku()) {
StahniPruh();
}
return true;
}
Použití:
Hodnota true v argumentu jsemPrase znamená, že se má loupat i shnilý banán. Metoda vrací true, pokud je banán po jejím zavolání oloupaný, jinak false. Pokud byl banán již předtím oloupaný, metoda nedělá nic a vrátí true.
odstranSpicku() by těžko zjišťoval, který banán chceš loupat.
Správně to je nějak takhle: self->odstranStopku()
void Banan::OdstranSpicku()
{
... // implementace může být různá
}
Navíc vždycky odstraňuji špičku (bubák) a ne stopku
A s tím self to neznám, kdyžtak lze použít this->OdstranSpicku(), ale není to potřeba
Neni nic stabilnejsiho nez radne zaplacene MS Windows 2003 Server. Linux je "zadarmo", takze Vam ho nikdo levne na ctyrprocesorovem serveru nenainstaluje (tak aby chodil a nesral se).
Kdo pouziva Linux propaguje komunismus (a Grebenicka).
)
Už to přestával sám zvládat, tak si pozval dalšího podobného?
I na tucnaky jednou dojde -- ledovce taji...

.
, duvod je jednoduchej. Loupu ho zubama a stopka se lepe zameruje
.
. Jinak,aby se nereklo,tak jsem tedy dal polozku od bubaka :)
deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
Nejím/neloupu banány ale uvědomil jsem si, že je sice nejím ale loupu a to od bubáka.
Ti co mají taky doma malého tučňáčka či sviště asi pochopí...
Mě se zase tvrdilo, že pod bubákem je to shnily a schovávaj se tam pavouci.
Loupu od bubáka (ne kvůli pavoukům, jen zvyk), ale když se mi podaří banán urvat z trsu, že se sám oloupe nestěžuju si.
Tiskni
Sdílej: