Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Jak synchronizujete data mezi zařízeními?
přes cloudovou službu (např. Dropbox) |
|
26% (89) |
přes vlastní server (např. Nextcloud) |
|
21% (72) |
napřímo v lokální síti (např. Syncthing) |
|
17% (57) |
zkopírováním na fyzické médium (např. USB flešku, externí disk) |
|
15% (51) |
nijak |
|
20% (68) |
Celkem 337 hlasů
Vytvořeno: 1.8.2021 20:42
Tiskni Sdílej:
asi všecko kromě nijak :D
Od rozšíření kryptovacího malware (lock ransomware / malware from cryptovirology) zásadně nesynchronizujeme, jen v určených časových intervalech na různé nosiče zálohujeme (různými metodami dle povahy údajů - přírůstkově, rozdílově...). I doma.
Není lepší kombinovat. Synchronizace je bezpečnostní díra, kterou se ransomware nekontrolovaně šíří.
SSHFS, SFTP, rsync, Mercurial… většinou po vlastní síti, někdy po internetu na/přes vlastní server. Občas něco přenesu na USB disku. ZIP nebo 3,5" diskety používám jen výjimečně :-)