abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (14%)
     (16%)
    Celkem 152 hlasů
     Komentářů: 11, poslední včera 18:00
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    28.10.2014 22:02 Luděk Postrašil
    Rozbalit Rozbalit vše Co je doopravdy trolling

    Tenhle výklad pojmu "troll" nesdílím. Pro mě znamená trolling něco mezi zábavou a uměním. Někdy to může zasahovat až do vědy, to když člověk dělá nějaký výzkum a trolling používá jako sondu do duší jiných lidí, zkoumá jejich reakce, nebo odpověď celé skupiny - psychologie, sociologie, někdy dokonce politologie. Podle mého může dobrý trolling dělat jen inteligentní a vyrovnaný člověk - to ostatní nejsou trollové, jsou to jen blbci s přípojkou k Internetu - takové komunita rozmetá, vysměje se jim, ignoruje je*. Hloupý nebo labilní** člověk prostě nemůže být úspěšným trollem.

    *) nemluvím o serverech pro primitivy, tam zapadnou v davu, ale to z nich nedělá trolly
    **) nechá se snadno vyprovokovat a nakonec naopak někdo trolluje jeho

    Max avatar 28.10.2014 22:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je doopravdy trolling
    Vím, na co narážíš a třeba v té BC je tebou udávána varianta zmíněna. Tady bych ale odlišil dvě věci. Troll vs. trolling. Podle mně je trolling zajímavá technika, nicméně podle mně se člověk automaticky použitím této techniky nestává trollem tak, jak je chápán nyní. Vnímám to tak z toho důvodu, protože dochází k vývoji. Internet a internetoví trollové dřív nebyli a s jejich nástupem se definice trolla trochu přiohnula.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    28.10.2014 22:45 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je doopravdy trolling
    Já mám definici trolla takovou, že je to člověk se zlým úmyslem nebo sklony. Někteří trotlové si možná neuvědomujou, že mají negativní efekty, jiní ano a je jim to fuk.

    Čili trollování je pro ně sice zábava, ale to neznamená, že se dá trollování spojit s humorem. Troll je zkrátka někdo, kdo škodí, irituje lidi, marní čas ostatních (například když dělá někde kreténa v poradně nebo vyprovokovává neplodnou diskusi). Takže když někdo mluví o trollování jako o "umění", tak s tím nesouhlasím. To je jako obdivovat podvodníky, že to natřeli nějakému troubovi (a smát se těm obětem...).
    29.10.2014 00:33 Luděk Postrašil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je doopravdy trolling
    Souhlasím, že tapetovat fóra a obtěžovat ostatní bez jakékoli invence je špatné. Ale co když někdo napíše dotaz do poradny, který ostatní pobaví a/nebo nějak obohatí? Co na tom, že ten dotaz není reálný a on ve skutečnosti takový problém neřeší a nepíše ani pod svým jménem? Může tím klidně nahodit zajímavou diskusi a pak sem v budoucnu třeba přijde někdo z Googlu, kdo takový problém zrovna řeší a pomůže mu to.
    29.10.2014 19:47 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je doopravdy trolling
    Pak bych tomu řekl humor nebo satira, počítám :)
    30.10.2014 22:29 darm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je doopravdy trolling
    Ale houby, trolling může mít i zcela neškodnou formu nebo být použit i pro dobrý účel. To je to samé jako říct že hacker je člověk co ničí počítače na dálku.
    29.10.2014 17:47 psio
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je doopravdy trolling
    Někdy to může zasahovat až do vědy, to když člověk dělá nějaký výzkum a trolling používá jako sondu do duší jiných lidí, zkoumá jejich reakce, nebo odpověď celé skupiny
    Hodne naivni predstava. Pridani puncu "vedeckosti" a vyzkumnych ucelu preci nijak neospravedlnuje umyslne vyvolavani negativnich emoci. Ucel nesveti prostredky a nic jako oddelena "pracovni" a "soukroma" cast osobnosti sociologa neexistuje.
    28.10.2014 22:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Většina trollů se IMHO nezaměřuje na šikanování konkrétního člověka, ale prudí spíš tak všeobecně (někteří v tom ovšem dokáží být neuvěřitelně vytrvalí). Tam bych to spíš viděl na chorobnou touhu po pozornosti, prostě člověk, který trpí komplexem z toho, že nikoho nezajímá, a tohle vidí jako nejsnazší a nejbezpečnější způsob, jak zaujmout a vyvolat reakci.
    Grunt avatar 28.10.2014 22:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    A úplně největší trollové pak za pomocí plynových bomb vyhazují baráky plné lidí do vzduchu, běhají s nožem po škole, podřezávají šampóny a řvou „zavolejte zásahovku, chci zemřít“ a nebo si pořídí/vyrobí zbraně a vystřílejí půlku obchoďáku/školy kde své dílo většinou završí ne tak pompézní sebevraždou (a to jsou ještě ty lepší případy, protože znám i případy které to nedělají ale houfně se věšejí po stromech či mají skok z útesu jako národní sportovní disciplínu). Tolik k tvé exkomunikaci a ostrakismu.

    Systém hodnocení příspěvků jsem zažil jednou v životě na Bronies.cz a za mě prosím nikdy více.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    28.10.2014 23:10 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Ted nevim, jestli jsem troll nebo ne. Ziji spokojenym rodinnym zivotem, nic mi nechybi a jsem zdravy. Na abicko si jdu vzdycky precist neco technickeho i netechnickeho. Rozhlasovani svych nazoru povazuji za dulezite, protoze se imho tykaji vaznych temat. Je pravda, ze obcas ujedu a snazim se vyprovokovat prislusniky jistych skupin obyvatel, kteri mi piji krev (ruzni studenti, akademici, atd.). Proti nim osobne, mam na mysli jedince z techto skupin, nic nemam, naopak, ale bavi mne se s nimi hadat. Koneckoncu do jiste miry vyhledavat konfrontace je castecne i ma prace. Takze ma cinnost na abc je pro mne vicemene uvolneni od pracovniho vypeti a obcas i zabava. Vzdycky jsem to bral tak a beru to tak stale, ze ten, komu me prispevky vadi, mne muze jednoduse ignorovat a tim nemusi dojit k zadne vzajemne komunikaci.

    Ted nevim, zda jsem nebo nejsem troll. :-)
    28.10.2014 23:57 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Uklidním tě a vytáhnu z nejistoty - jsi.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    1.11.2014 11:24 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Dekuji za nazor.
    29.10.2014 00:40 Seraph
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Mne jen zajímá, jestli svým nemocným názorům skutečně věříte.
    29.10.2014 09:52 frm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    nemocne neni podle mne spravne slovo. Jeho nazory a postoje jsou jen nekonzistentni.
    29.10.2014 11:41 Seraph
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Záleží, z jakého úhlu pohledu se na jeho názory díváte. Z mého úhlu pohledu jsou jeho názory vadné a nebezpečné.
    1.11.2014 11:26 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Nebezpecny a vadny je socialismus a vsechny jeho derivaty.
    1.11.2014 11:26 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Nekonzistentni? A vcem prosim?
    1.11.2014 11:25 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Ano, opravdu verim.
    29.10.2014 01:33 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    podľa mňa ste moderátor talk show:)
    1.11.2014 11:27 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    ;-)
    coder avatar 29.10.2014 00:25 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Tobě asi nějaký troll něco provedl, že?
    Max avatar 29.10.2014 00:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Ne, jen jsem se snažil pochopit počínání některých zdejších návštěvníků za posledních x let a závěr jsem shrnul do krátkého blogu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Bystroushaak avatar 29.10.2014 02:00 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Je těžké se bavit o trollingu s kýmkoliv, kdo nikdy nenavštěvoval delší dobu /b/. Myslím, že to ani nemůže plně pochopit.

    To co je bráno v blogu jako troling není ani moc troling, jen sofistikované opruzování kombinované s hraním ďáblova advokáta pro dobro diskuze.
    30.10.2014 22:31 darm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Zrovna to /b/ je zajímavý případ, protože místo známé jako internet hate machine udělalo ve světě dost dobra. A to i za pomoci trollingu. Nic holt není černobílé.
    29.10.2014 09:34 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Příspěvek mě zaujal a následná diskuze hned od pohledu velmi pobavila, neboť některé osoby, které si rády čas od času "zatrollují" mám blokované. U mne blokování plní přesně ten účel co navrhované označování "Bacha troll!", pouze s tím rozdílem, že si já určuji čí reakce je třeba brát s rezervou.

    Ono to s tou identifikací trollů totiž není tak jednoznačné, neboť i osoby které si rády zatrollují mohou mít čas od času poznámku k věci. Ostatně zmiňuje to co i úplně první příspěvek této diskuze.

    Osobně jsem proti jakémukoliv kádrování příspěvků. Každý ať se zorientuje sám kdo je kdo a pořeší si to když tak - podobně jako já - s využitím blokování. Konec konců, když usoudím že z toho dotyčný zase vyrostl, není problém blokování zrušit. Nevidím žádný důvod proč nechávat toto nálepkování na někom jiném. Ono se totiž může snadno stát, když se pár takových latentních trollů nainfikuje do rozhodovací infrastruktury, že se to nakonec stane kontraproduktivní.

    Nikdo nemá zájem spolupracovat na obsahu tam, kde omezení svobody projevu hraničí se šikanou.. Svoboda názoru, kterou mohou uživatelé vyjadřovat ve svých blogpostech a diskuzích - to je to, proč si abclinuxu stále cením.
    Max avatar 29.10.2014 09:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Připomínka dobrá, řešení je zcela jednoduché, udělat část této fce volitelnou pro každého uživatele (třeba ono skrývání).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    29.10.2014 10:21 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Připomínka dobrá, řešení je zcela jednoduché, udělat část této fce volitelnou pro každého uživatele (třeba ono skrývání).
    Zdar Max
    To je pravda. Občas mě docela prudí, že mi nefunguje vyhledání příspěvku v diskuzi kvůli tomu, že se nachází ve sbaleném vlákně.
    29.10.2014 10:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Já zase často narážím na to, že je nefunkční odkaz na další nový příspěvek, pokud je následující schovaný (místo toho, aby např. vedl na nejbližší viditelný). IMHO by stačilo, kdyby šlo jedním kliknutím rozbalit všechny sbalené podstromy.
    Max avatar 29.10.2014 12:10 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Já mám kompletní seznam TOP požadavků na opravení / doprogramování, ale zatím se vyčkává, jak dopadnou některé interní záležitosti. Každopádně ví se o tom a budu se snažit o to, aby se tom opravilo.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Heron avatar 29.10.2014 10:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Problém s hodnocením je ten, že lidé nehodnotí ani tak příspěvek samotný dle jeho kvality, ale dle názoru a autora. Takže příspěvek může být plný odkazů na RFC, standardy, normy, ale v určité skupině je právě toto bráno jako trolling a takového autora vypískají.

    A opět se vracíme k definici. To, co je v jedné skupině přínosné a normální je v jiné skupině trolling.
    Max avatar 29.10.2014 12:11 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Samozřejmě souhlasím, ale také i věřím, že lze najít rozumný kompromis.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    29.10.2014 18:12 psio
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Blokovani uzivatelu jako formu ochrany sama sebe pred neprijemnymi/nepohodlnymi nazory povazuju za projev urcite nevyzralosti a nevyrovnane osobnosti. Je na zamysleni, proc dokaze cizi byt i vulgarni projev mit takovy vliv ze ma nekdo potrebu se jeho autorovi systematicky vyhybat. Ego je previt :-)
    31.10.2014 11:55 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    To je jediný možný výklad? Protože např. já jen nechci ztrácet čas čtením nesmyslů od blbců.
    31.10.2014 12:40 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Pak je řešením nečíst si zpětně vlastní příspěvky :-)
    Nobody can give you as much as I can promise you
    29.10.2014 09:59 frm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Což v případě ABC nevedlo k sebevraždě, ale pár velmi zkušených lidí odešlo z portálu (buď úplně, nebo přestali publikovat) právě kvůli tomu, že již neměli sílu na trolly
    hmm, kdo napr?
    Max avatar 29.10.2014 11:07 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Nemyslím si, že by bylo dobré je zde jmenovat.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    29.10.2014 11:17 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Já teda nevím jestli za tím vězí trolling, spíš bych ale řekl že ne, každopádně mi zde hodně chybí vtipné blogposty jaké psal s0. A bohužel se nenápadně vytratili i jiní zajímaví bloggeři.
    Max avatar 29.10.2014 12:06 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Já to vím, protože jsem se těch lidí ptal, když jsem je uháněl, aby něco napsali :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    30.10.2014 11:56 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Darude nebo Sandstorm
    29.10.2014 11:42 m4xmilián
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Jo, paušalizovat jednu skupinu jako duševně nevyhovující je staré jako lidstvo samo - spíš bych se ptal, kdo má potřebu takhle lidi kategorizovat? S trollingem je spíše problém, že se kritik namísto odpovědi smete ze stolu jako troll (třeba jen kvůli špatné komunikaci mezi oběma stranami - to není vždy vina jen jednoho z nich) a je to vyřešené. Lidé jako ty jsou pak horší než trollové, protože se za ně mohou schovat, když se jim to hodí. Zdar Max
    Max avatar 29.10.2014 12:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Samozřejmě, můžeš tu vytáhnout tu nejhorší představu, kterou máš a pak oponovat svou teorií, ale aspoň podle toho, co jsem zde na abc zažil, tu tvá teorie neplatí.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    29.10.2014 12:42 m4xmilián
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    To asi záleží, co jsi si přesně z toho upatlal za teorii, toto se tu děje a je to problém
    Max avatar 29.10.2014 12:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Doufám, že nenarážíš na Odina :D.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    29.10.2014 13:44 m4xmilián
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Toho neznám, abych pravdu řekl, tak ho v přeskakuji, protože mě diskuze pod ním nebaví
    29.10.2014 13:40 Seraph
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    A nejste vy náhodou troll? Trolling se vyznačuje špatnou komunikací na obou stranách, Váš argument o komunikaci je tím pádem nesmysl. Apropo, trollove jsou duševně vyhovující?
    29.10.2014 13:44 m4xmilián
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Trolling se vyznačuje špatnou komunikací na obou stranách
    To ani omylem.
    Apropo, trollove jsou duševně vyhovující
    To netvrdím, jen říkám, že někoho označit za labilního umí každý a opírá se to o glorifikovaný prd.

    29.10.2014 14:01 neklan | skóre: 11 | blog: neklan_no_clan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Osobně se mi ten termín nikdy nelíbil. Je podle mě významově prázdný a slouží některým jedincům pro paušální odsouzení. Nikdy jsem neviděl smysluplnou definici, co to znamená trollovat, v podstatě se všechny točí okolo "to co píše se mi nelíbí".

    Zato všude vidím popis toho, jaký troll je. Samozřejmě, že je to člověk nedobrý, v životě neúspěšný, nejspíše na sociálních dávkách, pravděpodobně dokonce nosí pejzy a černý klobouk, močí v kostele do svěcené vody, v noci létá na moždíři na čertovi kameny, pije krev panen, aby zůstal na živu a nezřídka také kuje zlo s dalšími třídnímy nepřáteli socialistického zřízení. Označení pohádkovou bytostí podle mě není náhodou. Jedná se o klasický případ dehumanizace protivníka, nebo někoho, jehož vystupování se vám v tu chvíli nelíbí.

    Představit si na druhém konci sitě bezvýznamné individuum je snadné a je to jakousi formou terapie útlocitných. V životě by se mohlo ukázat, že onen troll je spokojený, za vodou a občasným blbnutím na netu si krátí chvíli mezi sexem s miss mokré tryčko a grilováním. Taková představa je samozřejmě bolestivější.

    Shrnuto definice je tedy taková: Troll dělá něco, co se mi nelíbí. A protože to dělá a mě se to nelíbí, tak to musí být ... viz odstavec 2, protože já jsem slušný, šťastný a vyrovnaný člověk a představu, že bych se dostal s jiným +- normálním člověkem do konfliktu není možné připustit, protože potom bych nebyl tak vyrovnaný, jak o sobě tvrdím. Jednoduše while (true) { "you are troll and im normal"};

    Ruku na srdce, koho kdo má trochu odžito něco nesere, nebo čas od času pořádně nenasere.

    Lidé jsou různí a kupodivu se projevují různě. Snaha zaujmout a získat pozornost ostatních je podle mě vlastní každému diskutujícímu, blogerovi nebo přispěvovateli. Metody jsou různé. Někdo vykládá nudně jak ve škole a tváří se nadřazeně a poučně, někdo provokuje, někdo paroduje, zesměšňuje, někdo lže, jiný se pokouší o vtip a další je i vtipný. Ani v jedné z těch věcí nevidím problém a každý na ně musí být připraven. Jak na internetu, tak v životě.

    Co je nebo není trolling? Monty Python? Česká Soda?

    Ostatně podotýkám, že Kartágo musí být zničeno. ?

    Zkoušeli jste někdy změnit proces nebo chování úřadu? Stížnosti a žádosti pořád dokola a na všechna různá místa. Je to trolling?

    Pro mě za mě ať si každý píše, co chce. Kdo to nedokáže unést nepatří do svobodné společnosti a může se odstěhovat na salaš nebo kamkoli jinam, pokud se stím nedokáže vyrovnat.

    Btw je tento blog ve své podstatě trolling nebo není?
    30.10.2014 01:34 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Nikdy jsem neviděl smysluplnou definici, co to znamená trollovat
    Rekl bych, ze Wikipedia nabizi vcelku jasnou definici, konzistentni s tradicnim uzitim toho pojmu:
    A troll is a person who sows discord on the Internet by starting arguments or upsetting people, by posting inflammatory, extraneous, or off-topic messages in an online community with the deliberate intent of provoking readers into an emotional response or of otherwise disrupting normal on-topic discussion.
    Samozrejme, podobne jako vetsina definic, ktere zahrnuji umysl, je sice vystizna, ale neprilis uzitecna v tom, abych o konkretnim projevu byl schopen efektivne rozhodnout, zda jde o trolling nebo ne, minimalne bez dobre znalosti autora onoho projevu.
    30.10.2014 03:20 neklan | skóre: 11 | blog: neklan_no_clan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Úmysl prostě není možné objektivně zhodnotit.

    Proč třeba pravidla diskuse neomezit na by posting inflammatory, extraneous, or off-topic messages a řeší se nějaký abstrakt jako trolling?

    Odpovím si sám: Protože by podle mého názoru 80% lidí a to i na tomto webu nebylo schopno ta pravidla dodržet a dostalo ban. Pokud by moderátor striktně nevynucoval jasně daná a objektivně ověřitelná pravidla všem stejně, byl by za klauna. Proto to nemohou být jasně daná pravidla, musí v tom být ta mystika a subjektivita, neověřitelné faktory a kontext, aby je bylo možné aplikovat selektivně dle libovůle vetšiny, jednotlivce, týmu atd.

    Osobně bych neměl problém s tím, aby jasná pravidla vznikla a byla vynucována, nepřisli bychom ale jen o trolly, ale i o trollobijce, kteří se sice cítí býti těmi dobrými hochy, ale sami mnohdy neudrží hormony.

    Mohu se jen domnívat jak trollování vzniklo...

    trollobijec: "On mi nadával a psal off-topic!"

    moderátor: "Hmm, vidím to tam, ale ty si mu taky nadával a psal off-topic."

    trollobijec: "Ale on si začal!"

    moderátor: "To je jedno, kdo si začal, nevhodných příspěvků máte oba stejně, dostanete na týden ban!"

    ...

    hlavní moderátor (trollobijcův kamarád): "Co se zase děje?"

    trollobijec: "Dostal jsem ban kvůli tomu XXX, protože zbytečně provokuje"

    hlavní moderátor (trollobijcův kamarád): "S tím něco uděláme, je to troll."

    Ten, kdo nedokáže nevhodný příspšvek přejít a je jím natolik excitován, že má za potřebí na něj reagovat není o nic lepší než samotný "troll" v podstatě jsou "trollové" oba. Vlasně není vůbec potřeba slovo "troll". Oba jsou to sprostí hlupáci. Další výraz není třeba hledat.
    30.10.2014 03:51 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Úmysl prostě není možné objektivně zhodnotit.

    To je obecne problem s pojmy tykajicimi se lidskeho chovani - bud jsou vystizne ale neprakticke, nebo prakticke ale povrchni a nepresne. Umysl je klicovy pro hodnoceni mnoha cinu, napr. rozdil mezi vrazdou a zabitim.
    Proč třeba pravidla diskuse neomezit na by posting inflammatory, extraneous, or off-topic messages

    To bychom si co do jasnosti moc nepomohli - zatimco umysl objektivne bud byl ci nebyl (i kdyz to nic nelze z vnejsku zhodnotit), tak zda je zprava 'inflammatory, extraneous, or off-topic' je daleko vagnejsi a subjektivnejsi kriterium uz v samotne definici.
    30.10.2014 12:23 neklan | skóre: 11 | blog: neklan_no_clan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Tak potom je to ale problém hlubší. Máme definici postavenou na tom, že někdo dělá nečo, co není možné objektivně definovat s úmyslem, který není možné zjistit. To je potom definice úplně za starou bačkoru.

    Narozdíl od úmyslu, který není nikde vidět, tak text komentáře si každý může přečíst, samozřejmě jsou určité hraniční nebo sporné případy, ale pořád posuzujeme něco konkrétního, co mohou všichni vidět.

    Chcete posuzovat, zdali je autor komentáře "dobrý člověk", "věrný komunista"? Já se takového soudu rozhodně účastnit nebudu.
    30.10.2014 07:32 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    veľmi výstižný komentár:)... najviac sa mi páči ten dobrý hoch:) trolobijcov kamarát/ hlavný moderátor,
    mystika a subjektivita, neověřitelné faktory a kontext, aby je bylo možné aplikovat selektivně dle libovůle vetšiny, jednotlivce, týmu
    lajk:)
    1.11.2014 11:33 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Absolutne souhlasim. Snaha o omezovani projevu lidi, kteri maji jiny nazor, je stejne nebrzpecna jako socialisticke statni zdravotnictvi.
    1.11.2014 16:55 neklan | skóre: 11 | blog: neklan_no_clan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Klasický případ "Ostatně soudím, že kartágo musí být zničeno."
    4.11.2014 17:57 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Zato všude vidím popis toho, jaký troll je. Samozřejmě, že je to člověk nedobrý, v životě neúspěšný, nejspíše na sociálních dávkách, pravděpodobně dokonce nosí pejzy a černý klobouk, močí v kostele do svěcené vody, v noci létá na moždíři na čertovi kameny, pije krev panen, aby zůstal na živu a nezřídka také kuje zlo s dalšími třídnímy nepřáteli socialistického zřízení. Označení pohádkovou bytostí podle mě není náhodou. Jedná se o klasický případ dehumanizace protivníka, nebo někoho, jehož vystupování se vám v tu chvíli nelíbí.

    Představit si na druhém konci sitě bezvýznamné individuum je snadné a je to jakousi formou terapie útlocitných. V životě by se mohlo ukázat, že onen troll je spokojený, za vodou a občasným blbnutím na netu si krátí chvíli mezi sexem s miss mokré tryčko a grilováním. Taková představa je samozřejmě bolestivější.
    Na to nemohu nereagovat - kde všude? Nějaké konkrétní případy by se možná našly, ale na základě čeho můžeme říct že všude?

    Já osobně nic takového nevidím. Spíš naopak: taková dehonestace se objevuje v "normálních" diskusích proti lidem nežádoucích názorů ("uhrovití linuxáci", "iOvce", "pravicová lůza") kteří je evidentně upřímně zastávají.

    29.10.2014 14:47 neklan | skóre: 11 | blog: neklan_no_clan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Bedňa avatar 29.10.2014 19:26 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Tak niekto odpor k systemd označí za trolling, pri tom ide len o protinázor.

    Niekto osobné urážky označí za trolling, to sú len urážky, nič viac nič menej.

    Nebudem menovať, ale keby sa zviedlo hodnotenie, tak by sa trollovia zlietli nad Davkolom, Pavlixom a ďalšími a klikali na mínusy ako šialení, je to kontraproduktívne.

    Mne sa podarilo hajzlíkov odstrániť nekompromisným mazaním, na čo je tu už neskoro. Páč tí čo tu ostali chcú aby tu každá <!> ostala naveky na obdiv. Neviem komu by chýbali ataky. Skôr keď som niekedy reagoval s horúcou hlavou, tak by som prijal že mi to niekto zmaže. Pokiaľ je niekto pyšný na zlyhania v diskusií, nemôže byť normálny, myslím zo sociologického hľadiska.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    FrostyX avatar 29.10.2014 20:18 FrostyX | skóre: 27 | blog: Frostyho_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Každopádně portál by měl uživatelům pomáhat a např. zavést hodnocení "troll detect", kde by registrovaní uživatelé (jejichž účet je starší xx dní a mají xx komentářů, popř. něčeho jiného) mohli bodovat komentáře
    Tohle by to mělo řešit.
    FrostyX.cz | 1984 was not supposed to be an instruction manual.
    Bedňa avatar 29.10.2014 21:08 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Tak napr. na Stack Overflow majú progresívny postup práv. Takže keď pomáhaš rozvoju portálu, postupne získavaš oprávnenia hodnotiť príspevky, editovať cudzie príspevky, písať návrhy (niekedy povzdychy), zvýrazňovať komentáre, upozorňovať nejakou vlajočkou na nesplnenie pravidiel portálu, duplicitu atď.

    Prakticky ten portál sa sám vyvíja ako nejaká umelá inteligencia a práva sa neudeľujú podľa toho kto to zrovna chce robiť, alebo aby škemral o nejaké práva. Na arogantné útoky som tam nenarazil, asi sa mažú.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    31.10.2014 02:04 Seraph
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Se systémem na STO jsou problémy. A ano, i neurážliví ale kritický komentář je odměněn smazáním. Svoboda projevu žádná, uživatelé s body si z toho udělali vlastní rynek.
    Bedňa avatar 31.10.2014 13:42 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Čo vedie k tomu že sa tam zoskupia len ľudia podobných záujmov a pováh, nevidím na tom nič zlé.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    1.11.2014 07:27 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Čo vedie k tomu že sa tam zoskupia len ľudia podobných záujmov a pováh, nevidím na tom nič zlé.
    vôbec nič, jednotne myslieť a konať a vypudiť každého, kto by nemal dosť prispôsobivú povahu sa odchýľoval by sa od vytýčenej línie, bola vždy základná podmienka plodnej súdružskej spolupráce a spoločenského pokroku:)
    Bedňa avatar 5.11.2014 22:10 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Je to bežná prax keď chceš oddeliť zrno od pliev, keď chceš efektívne pracovať atď.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    6.11.2014 07:16 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Alebo tiež naopak.Kto ne(vy)pije s nami...:)
    Bedňa avatar 6.11.2014 22:19 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    To áno :) Teda na týchto portáloch ťa vedia nasrať, páč hocikto komu sa nepozdáva tvoj príspevkov tak okamžite kliká na mínus hoci sa ani nezamyslí že je to len otázka mimo jeho ob(z)or.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    29.10.2014 19:34 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Já s tebou souhlasím, podle mě je trolling následek klasického freudiánského komplexu. Ti lidé to nedělají pro nějaké své blaho nebo sebepovznesení, ve skutečnosti jim to čas bere a jsou kvůli tomu často nešťastní. Prostě jejich část není konzistentní se zbytkem, který se nazývá osobnost a tak dělají to samé, co zvířata, když jsou v nebezpečí, kterému nerozumí - kopou kolem sebe. Jen to dělají často rafinovaně. Naopak bych si netroufl tvrdit, že trollové nejsou inteligentní. Podle jsou znatelně nadprůměrně inteligentní a to je i příčinou, snaží se zpracovat velké množství dat (znáš nějakého trolla, který by nebyl v psychicky náročné pozici buď v práci nebo ve škole?) a ztrácejí svojí autenticitu prožívání. Podobně jako ty si nedokážu představit, že by to dělal psychicky zdraví člověk, jsou to prostě oběti dnešního systému honby za úspěchem a nekvalitního školství. Zdar Marx
    29.10.2014 20:18 Gebrs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    napsala Miriam...
    29.10.2014 20:40 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    No a? Znevažuje to nějak můj názor?
    29.10.2014 20:54 Gerbs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    On docela sedí, jen je vtipné, jak je to psané ve třetí osobě namísto první
    29.10.2014 20:58 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Jdi do prdele, trolle.
    29.10.2014 22:09 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    no vidíš, nie je to len môj názor, že tá prvá osoba je kľúčový problém, a do tej prdele sa zase všetci nepomestíme:)
    29.10.2014 22:37 z
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Prosil bych ještě zanalizovat změnu a volbu jména a podepisování příspěvků, ve kterých je uvedeno bez toho už dvakrát.
    30.10.2014 00:01 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    z-anal-izovat

    30.10.2014 07:34 Jirka | skóre: 25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Trolluju rád (ne tady ;-) ) a nějak mě nenapadlo chtít někomu konkrétnímu ublížit.
    Například na zpravodajských serverech napsat k nějaké události něco, nějakou totální blbost (ale k věci), co zapříčiní bouřlivou reakci, jejíž výsledkem je co nejdelší vlákno. :-)
    Dokud to funguje, nešťourej se v tom!...
    coder avatar 30.10.2014 10:16 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Mě takhle zrušili už dva účty na Idnes. Asi to neumím :-(
    30.10.2014 11:19 Jirka | skóre: 25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Jenom dva? :-) Kvůli mě zavedli na novinkách povinný registrace, pak po přestěhování na idnes nejdřív začaly dukáty (300, pak po provalení "mf dnes v tom jede s náma" 1000) a nakonec registrace na občanku. Ihned.cz sice dělá změny, ale zatím v poho. Počet zrušených nicků jen na idnesu dost přes 50 (různí výstřikové do tmy, stupidní přispěvovatelé z novinek,Patrikovy poluce, přišel jsem, abych tu zvracel, sjetá guma, ejakulát náhodných myšlenek...) Už si je všechny nepamatuju, ale bylo jich fakt moc. :-D
    Dokud to funguje, nešťourej se v tom!...
    30.10.2014 12:28 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Tak to se je fakt čím chlubit.. 8-/
    30.10.2014 11:36 frm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    takovy aktualni pripad:

    v poslednich dnech se objevilly na portalech 2 zpravicky:

    1 - SUSe vydala novou verzi SLES distribuce s tim, ze default file system je nyni BTRFS.

    2- David Mason, hlavni vyvojar BTRFS se vyjadril, ze jeho file system je jiz vhodny pro produktivni nasazeni, kdyz se odhledne od nekterych specialnich pripadu.

    K druhe zpravicce se objevil velmi brzo komentar - nebo lepe receno otazka: nabidli jiz manzelce Davida Masona policejni ochranu? A v textu stalo, ze firma SUSe je snad nepoucitelna. Prvni odpoved ve vlakne znela, ze ten komentar je trapny a zly. Rada dalsich lidi pak priznala, ze ten joke nechapou. Jenom jeden odpovedel s LOL.

    - vsuvka - vi jiz ted nekdo, kde je ten vtip ?

    Pak se nekdo slitoval a vysvetlil tem mladsim, ze ReiserFS byl kdysi jednou take default filesystem u SUSe a pridal k tomu ten obrazek zkrvaveneho Reisera s rycem v ruce, jak hovori s Torvaldsem.

    Tolling?
    30.10.2014 12:19 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    Já bych to považoval spíš za černý humor.
    30.10.2014 12:33 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trollové v diskusích
    To je zajímavé. Nějak si nepamatuji, že bych byl v posledních dnech, natož týdnech až měsících takové zprávičky zaregistroval.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.