abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 61
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (70%)
     (7%)
     (11%)
     (12%)
    Celkem 205 hlasů
     Komentářů: 14, poslední dnes 15:03
    Rozcestník

    Diskriminace?

    15.11.2007 01:02 | Přečteno: 1650× | Blbosti | poslední úprava: 15.11.2007 01:26

    Nedávno se mi ve škole stala taková, mno pro mě dost nepříjemná věc. Týká se to mého přesvědšení v Open Source a standardizované protokoly. Představte si, Že po mě chtěly abych pracoval s programama od microsoftu. Myslíte si že jsem fanatik? Možná, ale v tom případě je fanatiků mnohem víc...

    ...nemám rád to tupé stádo jdoucí s většinou, ano, řeč je o uživatelích windows a kancelářského balíku microsoft office.

    Jednoho krásného dne se nedostavil náš učitel na informatiku do školy a my dostali supl. Náš učitel, co nás mívá normálně už si jakžtakž zvykl na to, že cítím odpor k nestandardizovaným protokolům v IT, a díky jeho lenosti poskytnout mi software pro tvorbu standardizovaných dokumentů mám mnohé úlevy. Ale tenhle člověk, co nás měl na suplování to ne a ne pochopit, pořád si trval na tom, ať mu v microsoft office vytvořim makra. Šílenost, vadí mi, že kvůli věřícim se připouští i alternativní vznik naší milované planety Země a ve verzi že Zemi vytvořil bůh.

    Tak proč já, já který věřm ve standardy, opensource a GNU musím pracovat v těch děsných nestandardizovaných, tvrdě komeřních programech s uzavřenym zdrojovym kódem, které když pak na to příde díky jejich extémní ceně si stejně jako student dovolit nemohu? Že to po mě bude vyžadovat zaměstnavatel? Mno tak za to se mi pži mých zájmech a dovednostech moc reálné nezdá, krom toho, nejedna firma už jako kancelářský balík používá OpenOffice, velké firmy s oblibou nasazují GNU/Linux v čimdál větším množství. Dnešní doba je taková, že si lidé mohou vybrat z toho co jim vyhovuje a světe div se, lidi si na to pomalu i zvykaji, vypovídá o tom i rozšíření firefoxu, stále stoupající zájem o jabber a dokonce i poslední dobou přibývající uživatelé GNU/Linux.

    Tak proč většina škol u nás zaostává a tento fakt ignorují? Naše školství vychovává zákazníky jedné firmě, což je v dnešní době nepřípustné, ehm, ono to nebylo přípustné nikdy, ale to je na delší povídání.

    Prostě já si připadám diskriminovaný a omezovaný ve svobodě volby, když po mě někdo chce abych dělal něco, o čem jsem bytostně přesvědčený, že je to špatné. Nesouhlasím s tím co po mě chtějí a chci se bránit, ovšem v tomto případě pořádně ani nevím jak, možná tak začít sepisovat petici. Rozhodně by nebylo špatné, když by ve škole probíhala výuka 50:50 windows a nějaký alternativní nekomerční operační systém založený na OpenSource.

    Myslete si o mě co chcete, třeba jsem fanatikem, nikomu nic vnucovat nechci, ale ať nikdo nevnucuje nic mě!

           

    Hodnocení: 56 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Autor článku je:
     (38 %)
     (63 %)
     (42 %)
     (38 %)
    Celkem 141 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    JiK avatar 15.11.2007 01:16 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    voni te tou standartou nechali nekde mavat na kopci? Nebo jsi mel sraz pod vlajkou?
    15.11.2007 01:21 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Hehe :-) Jeste ze tu mame tyhle rejpaly ohledne naseho jazyka :-)
    Aspon nekdo po me opravuje pravopys kdyz uz ne pocitac, diky za upozorneni, hned to opravim ;-)
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    15.11.2007 01:26 grumpy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    On tam s ní mává, protože je mladý a rozhněvaný. Pravý revolucionář. Nad postelí mu visí Che Guevara objímající tučňáka Humboldtova.
    15.11.2007 01:38 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Mno ber to takhle, ja nic neriskuju, kdyz mi to co chci projde, muzu jen ziskat.
    A k tomu co my vysi nad posteli, je tam jen par pavucin a v nich sem tam nejakej ten pavouk.
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    15.11.2007 21:31 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    tak to by ale nebyl pravy revolucionar ale levy ;)
    15.11.2007 01:37 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Že musíš odevzdávat práce v uzavřenym formátu a nelíbí se ti to, to bych chápal. Ale ta averze vůči čemukoliv od Microsoftu mi přijde zcestná, zbytečná, chorobná, naprosto nesmyslná. Nějak mi připadá, že spousta lidí s "otevřenou myslí" úplně zapomíná, že Microsoft je obyčejná firma, která naprosto běžnou cestou dosáhla na vrchol úplně stejně jako tisícovky dalších firem. Všichni brečej nad Microsoftem a nikoho nezajímá třeba fakt, že mu přímo před očima naprosto bezdůvodně mizej peníze z účtu v bance, který narozdíl od Microsoftu bezmezně věří. Všichni nesnášej Windows, ale nikdo neřeší, že máslo za 70 korun by si na chleba denně mazal jen blázen. Microsoft neni nic jinýho než obyčejná firma, která chce generovat zisk. Obyčejná firma, která narazila na zlatej důl, vybudovala impérium a dodnes z toho po zásluze těží, protože všichni ostatní to vzdali zrovna v době, kdy se lámal chleba (viz Xerox, kterej naprosto předběhnul dobu, doplatil na to, svoje patenty prodal a do teď si rve vlasy).

    P.S.: Argument, že se s ničim od Microsoftu v práci nepotkáš, to je možná ještě větší s prominutím blábol. Tvrdil bys to samý, kdyby ses zejtra ocitnul na ulici, bez jediný koruny a vyhozenej ze školy?
    15.11.2007 08:20 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    > Microsoft je obyčejná firma, která naprosto běžnou cestou dosáhla na vrchol úplně stejně jako tisícovky dalších firem.
    S výnimkou tých, ktoré neboli odsúdené za zneužívanie monopolného postavenia.
    16.11.2007 22:10 vend | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?

    Xerox doplatil na svůj management. Určitě tam bylo plno právníků a ekonomů...

    15.11.2007 07:11 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Wow, blogy byl užásnej nápad redakce jak dát kousek písečku chudákům s "veřejným" názorem jako seš ty. Tak si tady pěkně hraj, občas fňukni ať víme, že seš pořád tady.
    15.11.2007 12:00 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Mno ja Ti nevim, napsanim tohoto prispevku si sem taky napsal svuj nazr, myslim, ze ty my nemas co vycitat...
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    Ilfirin avatar 15.11.2007 07:18 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    I když sdílím názor s tebou, učiteli bych se podřídil. Holt "práce s počítačem" znamená i ovládání MS produktů. V technickém kreslení taky budeš muset kreslit v AutoCadu a další.

    A neříkej, že je pro tebe udělat to makro, nějaký problém.
    15.11.2007 07:26 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Sdílím s ním stejný názor a učiteli bych se nepodřídil. Resp. to co by chtěl těmi makry vytvořit bych vytvořil, ovšem pro OpenOffice.org

    Pokud je to učitel který učí stylem: "Odřádkujeme si dvakrát enterem nový odstavec" či najedete si na tuhle ikonku a pak kliknete támhle, tak na té škole nemá co dělat!
    Ilfirin avatar 15.11.2007 07:34 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Záleží co je to za školu. Jestli je to střední škola, je to v pořádku. Spíš to, že vidím tohle na VŠ mě zaráží.

    Jinak si jistě vzpomeneš, že jsme se na MS produktech učili taky.
    15.11.2007 07:44 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Záleží co je to za školu. Jestli je to střední škola, je to v pořádku.
    no to snad nemyslíš vážně! - učit nesmysly je správně jen protože jde o střední?
    Ilfirin avatar 15.11.2007 07:59 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Myslím to zcela vážně. Na střední škole nepřipravují informatiky. Učí tam lidi používat počítač tak, aby to budoucí zaměstnavatel ocenil. Dnes Je hribě většinové (nelíbí se mi to, ale je to tak!) používání Windows a MS Office. Tak se to tak i učí. Co je na tom tak hrozně nepochopitelného?
    15.11.2007 08:08 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Připravuje je asi tak, že téměř každý nový zaměstnanec našeho úřadu začíná se svou schopností práce s počítačem na nule. Tudíž jen stěží lze očekávat že přístup takového učitele u nás někdo ocení.
    15.11.2007 08:48 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Dnes Je hribě většinové (nelíbí se mi to, ale je to tak!) používání Windows a MS Office. Tak se to tak i učí.
    Jenže výuka MS Office se velice podobá výuce angličtiny od přeučené ruštinářky. Apropo - znalost MS Office má dneska v CV prakticky každý a stejně je nikdo používat neumí a firmy zaměstnancům ty kurzy stejně nakonec zaplatí.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    15.11.2007 09:18 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Stejně tak má v CV většina lidí, kteří se hlásí na pozici Administrátor sítě napsáno, že ovládají Linux na úrovni administrátor. A to bys koukal, kolik jich z pohovoru letělo ven po hlavě.
    16.11.2007 11:36 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Ani ne ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    15.11.2007 08:53 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Máte tam chybu: Na střední škole nepřipravují informatiky => Na mé střední škole nepřipravovali informatiky. Jedince z tech lepších středních škol tím můžete urazit.
    15.11.2007 17:44 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    To ano, záleží na každé škole. U nás se bohužel neučíme informatiku, ale ovládání počítače (windows) a MS office. Sice je k dispozici OpenOffice, ale prakticky jsme pracovali jen v MS programech. Takže sice jsme nemuseli tvořit v MS office, ale za cenu, že jsem si musel všechny finty (a někdy jsou pro každý program dost specifické) nastudovat sám.

    Toto naštěstí platí jen pro "informatiku" v prváku. Seminář z informatiky už je lepší.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    16.11.2007 10:55 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Myslím to zcela vážně. Na střední škole nepřipravují informatiky. Učí tam lidi používat počítač tak, aby to budoucí zaměstnavatel ocenil.
    ukaž mi zaměstnavatele, který ocení, jestliže jeho zaměstnanci pracují stylem "Odřádkujeme si dvakrát enterem nový odstavec", takže po výměně tiskárny v kanclu se rozsype formátování všech doposud stvořených dokumentů, a musí platit několik zbytečných člověkodnů trávených opravami formátování (nemluvě o neefektivitě takového postupu při vytváření rozsáhlejších dokumentů)
    Co je na tom tak hrozně nepochopitelného?
    mno, přečti si moji původní reakci prosím ještě jednou - úplně jsi v odpovědi změnil téma, z obecného učení nesmyslů, že později se to snad naučí správně, na poněkud mimoběžné "MS Office je nejrozšířenější"
    otula avatar 16.11.2007 11:15 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    ukaž mi zaměstnavatele, který ocení, jestliže jeho zaměstnanci pracují stylem "Odřádkujeme si dvakrát enterem nový odstavec",
    Mám obavu, že většina zaměstnavatelů to ani nezjistí, protože například dostanou na podpis výtisk, případně dělají při formátování stejné zhůvěřilosti a veškeré problémy svádějí na počítače, či konkrétněji na ten hrozný Word a ještě horší OOo, a ani ve snu je nenapadne, že chyba je někde jinde.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    16.11.2007 11:28 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Kdybych měl zaměstnance, měli by to za povinnost. Odstavec = prázdný řádek = dvakrát enter (samozřejmě v TeXu). OOo Writer. je lepší než Word.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    otula avatar 16.11.2007 13:33 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    OOo Writer. je lepší než Word.

    Jsem také fanoušek OSS, ale zrovna o tomto by se dalo dlouze polemizovat - celkově špatně srovnatelné - OOo je zdarma a podporuje formát, který je nyní standardizován - MSO umí některé věci lépe, některé mnohem lépe. OOo na běžné dokumenty bohatě stačí, ale to, co potřebuji dělat v práci, neumí. Ale nejsem běžná sekretářka, takže mám asi blbé nároky.

    Ale tu původní poznámku jsem myslel úúúúúplně jinak. Myslel jsem to tak, že zprznění wordového dokumentu se v OOo projeví mnohem více, takže ho potom dotyčný subjektivně hodnotí hůř. Znám to od nás. Ještě donedávna jsme měli málo licencí na MS Office, a bylo mi několikrát vytýkáno, že někteří zaměstnanci mají jakýsi OpenOffice a nemohou si předávat navzájem dokumenty například se svým nadřízeným, protože se jim rozsypou. Takže jsem vždy demonstroval, že moje dokumenty, ač mnohastránkové, se složitějším formátováním, se nerozsypou vůbec (maximálně sem tam uskočí na okraj listu obrázek zarovnaný vůči něčemu, co OOo nepodporuje). Sice je to neuspokojilo, protože oni samozřejmě nemají čas se učit správně používat textový procesor, ale aspoň jsem vždy uhájil OOo :-)

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Ilfirin avatar 16.11.2007 11:32 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Děkuji, lépe bych to nenapsal. Zaměstnavatel ví ... o tom, jak to má vypadat. Zajímá ho, jestli ze sekretářky dokument vypadne nebo ne.
    17.11.2007 11:25 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    ... veškeré problémy svádějí na počítače, či konkrétněji na ten hrozný Word a ještě horší OOo, a ani ve snu je nenapadne, že chyba je někde jinde.
    máš pravdu, to jest drobná trhlinka v mé úvaze ... neuvědomil jsem si to, že většinu lidí ani nenapadne, že by za to nemohla tak úplně jenom sama technika ("ty hrozné počítače, jen nám přidělávají práci"), nicméně pointa stále platí, zaměstnavatelé netouží po tom, aby zaměsnanci pracovali neefektivně, bez ohledu na to, jestli danou konkrétní neefektivitu vidí nebo ne
    otula avatar 17.11.2007 12:02 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    pointa stále platí, zaměstnavatelé netouží po tom, aby zaměsnanci pracovali neefektivně, bez ohledu na to, jestli danou konkrétní neefektivitu vidí nebo ne
    S tímto samozřejmě plně souhlasím, a i v tom výše uvedeném příkladě bude určitě zaměstnavatel vděčnější za zaměstnance, který perfektně formátuje dokumenty, než když výsledek vypadá jak z kvalitně tisknoucího psacího stroje :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    15.11.2007 20:10 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    I když sdílím názor s tebou, učiteli bych se podřídil. Holt "práce s počítačem" znamená i ovládání MS produktů.
    Já se těším, až se víc rozšíří MS Office 2007 - už jsem zaznamenal zajímavé reakce od lidí, kteří se jako cvičené opice naučili klikat ve Wordu 97-2003 a teď to maj úplně všechno jinak. Prej děs běs a jsou tam, kde byli, když se začínali učit poprvé.

    Sám jsem si ověřil, že ačkoliv má ovládání MS Office 2007 svou logiku, je poněkud jinak postavené než dosud, a to už je docela problém v případě, že máte svoje návyky a chcete rychle vytvořit dokument podle svého přání, tak jak jste dosud byli zvyklí.

    Chtěl bych teď vidět hlavně ty učitele, kteří učili podle nějaké příručky "ovládání MS Word", jak by se poprali s verzí 2007...
    15.11.2007 08:04 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Teda zvládl jsem přečíst jenom pár vět, dál to nešlo, ale jeden poznatek mám – čeština (její pravidla) je taky jistý standard (i když poměrně volný), a bylo by vhodné se tímto standardem také řídit.
    chamifrog avatar 15.11.2007 15:04 chamifrog | skóre: 3 | blog: Je software od Viliama Brány potřeba???
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Moje řeč :)
    K autorovi:
    No, jestli je to v rámci vyučovací hodiny, tak to asi budeš muset skousnout. Já se teď na fakultě handrkoval o to (viz blog před pár dny) jestli by nemohli podporovat standard ODF. Nemohli. To je ovšem smutný v dnešní době. Pokud by tě ale nutili dělat domácí úkoly v proprietálním software tak buď využij počítačovou učebnu anebo po nich chtěj peníze na licenci pro tvé PC. Tohle už je podle mě formou omezování. Ne každej si může dovolit koupit softík za několik tisíc.
    Je software od Viliama Brány potřeba?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.11.2007 08:36 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    nestandardizovaných, tvrdě komeřních programech
    Co to je nestandardizovany program? U formatu bych vedel... MS Office je de facto standard, i kdyz se nam to nelibi. A navic, neni svoboda vyberu to, za co se tu snazis bit? Tak proc vubec mit standardizovany program?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    15.11.2007 08:42 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Božínku. Představ si, že mě ekologa nutili číst z učebnic které nebyly na recyklovatelném papíru. Buď rád, že můžes studovat. A nebud uplakánek.
    V podstatě nic nevím
    15.11.2007 08:50 melkor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Vec se ma tak, ze by ses mel naucit pracovat I s produkty MS. Myslet si o nich muzes cokoli, ale alespon znat bys je mel.
    15.11.2007 09:36 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    +1 jj, cim vic vis, tim lip
    15.11.2007 10:23 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    "Vec se ma tak, ze by ses mel naucit pracovat I s produkty MS."

    S tim moc nesouhlasim. Mel by se naucit pracovat obecne-ne s konkretnim typem programu. Spis by mel PREMYSLET u prace s PC, zvlaste pak s Office produktama (at uz MS nebo OOo). Ne se ucit nazpamet, ze v MS Office se tucne pismo nastavi kliknutim na tlacitko s pismenkem B nebo vyberem z nabidky kliknutim na treti polozku (coz je Format) a pak vyberem 4.radky (coz by bylo pismo) atd v OOo zase kliknutim jinam. Mel by premyslet a kdyz chce nastavit tucne pismo, tak by se mel podivat na nabidku a uvazovat, ze to je format pisma, takze volba bude nekde pod polozkou Format atd. Takovejhle postup je pak univerzalni na vsechny programy a ne zavislej na pouze konkretni verzi urcityho programu od urcity spolecnosti. A to by se melo ucit. Samozrejme, kdyz bude clovek s danym programem pracovat delsi dobu, tak se to nauci nazpamet. Ale prvotni vyuka by nemela stat na uceni se nazpamet.

    Takze pokud ucitel chtel nejaky makro, prakticky by mu melo stacit to makro napsany treba v notepadu nebo gvimu. Pokud by chtel overit spravnost, tak by bylo dobry ho napsat v nejakym Office programu (jedno jestli MS nebo OOo) a predvest v tom. Hlavni bude, aby fungovalo, jak bylo zadane. A pokud se clovek dokaze naucit makra v OOo, tak se je dokaze naucit i pripadne v budoucnu v MS Office, kdyz to bude zamestnavatel nebo zivot vyzadovat.
    Honza Balák avatar 15.11.2007 11:06 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Tak pod tohle se podepíšu. Je totální blbost učit lidi "ovládat" program jako básničku, tj. přesný postup jak něčeho docílit. Mělo by se učit obecným pravidlům, která potom aplikují na většinu podobných programů. Já už tohle tvrdím několik let, ale drtivá většina MS zatvrzenců to nedokáže pochopit (nebo spíš nechce).
    <null>
    tsLnox avatar 15.11.2007 13:29 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Jo, přesně tak.
    15.11.2007 11:50 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Nutnost ovladat Office? Nikdy jsem ji vlasnte nepotreboval a to pracuji v IT uz hezkou radku let. V praci obcas pouziju Word a Excel. Jedine, co s Wordem delam (mimo prohlizeni DOC), je:

    a) Vyexportovani textu pres schranku (jsou magori, co i pul par radek textu bez jakehokoliv formatovani poslou ve Wordu).

    b) Ulozeni jako zjednosuseny( :-) ) HTML format, po te ho procistim sadou regularnich vyrazu, procpu pres Tidy, preformatuju tak, aby se v tom clovek vyznal a teprve potom to muzu pouzit na vkladani do stranek (a i tak to musim rucne doopravovat).

    Jedine, co delam s Excelem (mimo prohlizeni XLS), je:

    a) Ulozeni XLS souboru jako CSV, s kterym pak uz muzu neco delat.

    b) Otevreni XLS nebo CSV souboru, mirne priupraveni stylu (sirky radek, datumy, format cisel a pod.) a nasledne ulozeni, abych mel jistotu, ze to prijemce otevre v poradku.

    Access jsem pouzil jednou v zivote na vyexportovani dat z accessovske databaze (pres XLS->CSV->SQL), Powerpoint jsem pouzil dvakrat, pokazde jen na otevreni toho, co nekdo poslal.

    Doma Officy samozdreme nemam (na co taky), jedine, na co obcas pouziju OO< je export e-booku z DOCu do PDF.
    15.11.2007 11:53 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Jenže ty pracuješ v IT, ne jako typická asistentka jednatele či co, která musí tvořit "složité" tabulky v Excelu apod. A na obecné střední se výuka nespecializuje na budoucí IT guru.
    otula avatar 15.11.2007 19:09 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    b) Ulozeni jako zjednosuseny( :-) ) HTML format, po te ho procistim sadou regularnich vyrazu, procpu pres Tidy, preformatuju tak, aby se v tom clovek vyznal a teprve potom to muzu pouzit na vkladani do stranek (a i tak to musim rucne doopravovat).
    Tak to já i dlouhé věci, dodané ve Wordu, hodím přes schránku do textového editoru a naformátuji ručně - věřím, že je to rychlejší, než popsaný postup ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Shadow avatar 15.11.2007 11:52 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    +1

    Přesně tohle neustále tvrdím. On má tenhle styl výuky ještě jednu nevýhodu. V době, kdy student opouští školu, existuje již novější verze probíraného kancelářského balíku s upraveným ovládáním. Takže pokud se naučil, že se to či ono nastavuje 4. položkou v 5. menu zleva, v nové verzi bude ztracen.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    15.11.2007 11:54 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Totéž platí, kdyby se na školách učil OpenOffice.
    15.11.2007 12:04 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    A co kdyz se bude ucit v obouch kancelarskych programech? Pak si ten nekdo najde nejaky podobnosti v ovladani a tak nak az se mu dostane do ruky jinej obdobnej progam, bude uz tak nejak intuitivne schopnej v nem pracovat a uz bude pripravenej na to, ze existuje i neco jinyho a nebude z toho prekvapenej.
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    15.11.2007 13:34 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Proč tedy rovnou neučit najednou MS Office, OpenOffice, Koffice, Abiword, atd. atd.? Chápej, obecná střední škola má dát studentům jisté obecné znalosti, v tom s tebou souhlasím. Ale na něčem je musíš demonstrovat. Je jasné, že v takovémhle případě (práce s kancelářským SW) se dá přednost produktu od MS Office, protože _je_ to v současné době (a určitě ještě dost dlouho bude) nejrozšířenější kancelářský balík. A většina ze studentů se s ním v pozdějším zaměstnání setká. Já nevím jak to bylo (popř. je) u vás na střední, ale u nás bylo 95% studentů, kteří se vůbec nic jako kancelářský soft učit nechtělo, nedejbože něco jiného než pak použijí. Já tady neobhajuju ten konrétní produkt, jen chápu výběr právě jeho na demonstraci výuky.
    Shadow avatar 15.11.2007 14:06 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Pokud bude výuka zaměřená obecně, alternativy budou zmíněny (a některé alespoň v krátkosti představeny nebo demonstrovány) a student bude mít možnost klasifikačně vázanou práci odevzdat i ve formátu ODF, pak mi nasazení MSO na školách bude vadit už jen jako daňovému poplatníkovi.

    Bohužel výuka, kterou jsem já osobně zažil, byla:
    • zaměřena na konkrétní verzi konkrétního produktu (MSO)
    • alternativy zmíněny nebyly, dokonce ani jejich samotná existence
    • student byl povinen odevzdat klasifikační práci ve formátu doc
    A taková situace se mi opravdu nelíbí. Nepovažuji ji za optimální ani pro ty, kteří se s non-MSO balíky nikdy nesetkají (viz můj příspěvek výše).

    Možná bych ještě uvítal, kdyby na školách, kde je nasazen MSO, byl k dispozici i OOo. Nemuselo by se v něm vyučovat, ale studenti by jej mohli mít alespoň k dispozici na školních počítačích.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Shadow avatar 15.11.2007 13:57 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Já vím. Právě proto je třeba učit obecně(ji).
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    15.11.2007 09:38 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Fanatik a blázen. Výraznou polehčující okolností je tvůj věk, taky jsem byl mladej a dělal kraviny. Čas je nejlepší lékař.
    15.11.2007 09:52 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    je to tak
    V podstatě nic nevím
    Ilfirin avatar 15.11.2007 09:58 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Tady je vhodná otázka. Kdo je na tom líp. Mladý idealista co se snaží něco dokázat, nebo starý zapšklík, který už kašle na všechno a smířil se se vším. Ani jednu skupinu bych nezatracoval ;-)
    15.11.2007 10:11 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Mladý idealista který se snaží něco dokázat je podlě mě lepší řešení, ale pokud při tom ignoruje kontext, pak je to horší řešení. A to je tenhle případ. Ale jak už tady padlo, až bude starší a ujasní si souvislosti, pak ho to snad přejde.
    Ilfirin avatar 15.11.2007 10:18 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Pak přijde na to, že je to boj s větrnými mlýni a stane se z něj běžný BFU, co volí to, co je nejrozšířenější na trhu a nijak neprotestuje (jelikož věkem přijde na to, že to nemá smysl) ;-)
    15.11.2007 10:44 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Tak to být ale nemusí. Pokud mám mluvit za sebe, abych uvedl příklad, pak já osobně mám na všech svých strojích OpenBSD a Linux, protože mi to vyhovuje víc, rychleji v tom pracuji a administrace mi přijde přehlednější. A když už člověk zná základy, rychle se naučí něco nového. Přesto ale neignoruju Windows, MS Office a obecně všechny produkty od MS. Dokonce s nimi denně pracuji v práci. Nevyhovují mi, ale pokud v tu chvíli nemám volbu, pak je to v pořádku, nebudu si stěžovat, práci udělám i když ne tak efektivně. Ale kategoricky si stěžovat na něco s čím neumím nebo nechci pracovat jen proto, že je to od společnosti XY je krok zpět.
    15.11.2007 10:48 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Myslím, žes' to zhruba vystihl. Je to obraz bídy českého školství. Místo, aby se člověk učil obecné dovednosti, ve kterých se může dál specializovat, musí se biflovat a biflovat.

    Ve škole se například učí, jak ovládat Word, ale nějaké obecné znalosti typografie se neučí. Typografie není jenom znalost názvosloví a technických detailů, ale taky soubor znalostí, jak má dokument vypadat, aby to šlo (pohodlně) číst.

    Učební osnovy si ještě navíc zjednodušují práci tím, že učí jenom produkty velké silné firmy, ke které se dají sehnat knížky typu 101 rad jak ...., takže učitel může jenom opisovat z knížky.

    Napadá mě příklad s autoškolou. Naštěstí je ovládání auta standardizované (pedály, volant, blinkry, stěrače, řadící páka, ruční brzda) a zkouší se jenom z (aplikace) těchto základních znalostí. Ale, jak by to vypadalo, kdyby se komisař u zkoušky ptal, kde je ve Škodě Octavia ovládání okýnek, kde je klička na otevření dveří, jak jsou rozmístěny čudlíky na palubní desce, na které straně je v motoru nádrž k ostřikovači nebo jaká je pohotovostní hmotnost. Jsou to všechno údaje, které člověk budem časem potřebovat, když s tím konkrétním autem bude jezdit, ale taky může jezdit s něčím úplně jiným, kde je to jinak. Stejné je to s počítačem. Když se člověk naučí, jak zhruba poítač funguje a co od něho může čekat, tak se konkrétnímu kousku snadno přizpůsobí.
    15.11.2007 13:16 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Dobré, chválím, ale chtělo by to trochu politicky dospět :-). Za open-source bych se být tebou nepral. Zato svobodný software už za ten odboj stojí. Přeju úspěchy.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    15.11.2007 13:22 .li | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Klidně bych si na tu hodinu šel do školy sednout místo tebe, tohle je přece jedna z mála věcí, které můžeš reálně zužitkovat. Nevěř tomu, že až skončíš školu, tak všechno poběží na linuxu.

    VBA makra jsou nesmírně užitečná věc, co když potřebuješ vyřešit akutní problém, na který neexistuje jiný program? Napíšeš si makro. Když potřebuješ něco z databáze a IT oddělení je líné dát na intranet příslušný dotaz, tak si to také můžeš vytáhnout makrem. V podstatě na jakoukoliv kancelářskou práci, která se alespoň okrajově dotýká MS office existuje odpověď "udělám si na to makro" :))
    tsLnox avatar 15.11.2007 13:43 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    Sorry lidi, tohle už mě unavuje, protože pravdu mají víceméně všichni. Je pravda, že já sám jsem donedávna nadával na Microsoft plným dechem, jenže mi kamarád (Díky Sheeryjayi) otevřel oči. V tuto chvíli nadávám pouze a jen na nedokonalosti. A to nejen věcí od MS.

    Dám jednoduchý příklad:

    Včera večer jsem dělal protokol do ekonomiky. Na svém pc (zatím na něm bohužel musím mít windows - neřešte proč), nemám nainstalované MS office, jenom OOo. Snažil jsem se stvořit tabulku - a byl to děs a hrůza. Úplně nelogicky se zvětšovala a zmenšovala (je ale pravda že tam nemám nejnovější verzi).

    Za tu dobu, za kterou používám linux i windows, jsem zjistil jedno: Nic není dokonalé. Docela dobře chápu všechny, kdo odsuzují ms produkty... Ale ne MS samotný.

    Jenže v té výuce je to pravda. Školy by měly podporovat obě skupiny, a ne jen jednu. U nás ve škole je to trochu podporováno - na všech pc je nainstalován i OOo. (jenom na tom stroji naší učitelky ne :-D)

    Bohužel se to nedá docela dobře napsat, takže budu jen doufat, že to vyznělo tak, jak to vyznít mělo.

    Díky za pozornost :-)
    multi avatar 15.11.2007 18:23 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace?
    jen jim ve skole dej
    kazdej pokrok, ktereho dosahnes ve skoleje dobre

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.