abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 883 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Někdo mi ukradl hodinu!!!

    30.3.2014 12:47 | Přečteno: 1762× | poslední úprava: 30.3.2014 12:49

    Zajímavý je, že tahle píčovina vyhovuje jenom těm, co mají potřebu dirigovat ostatní svejma trapnejma názorama. Když kurva chcete dýl světlo, tak si vstávejte dřív a neserte ostatní. Doufám, že chcípnete. Hned bude líp. V mym okolí téměř všěichni zastánci kurvení času spadaji do stejné množiny, jako vlastizrádci, co vzpomínají na minulý režim, dnes fandí východu i za cenu ztráty vlastního života a likvidace naší společnosti a všeobecne je zbytek okolí vnímá jako zasranou pakáž.

    btw, byl jsem pár týdnů v pobaltí, kde je o hodinu !!!víc!!! i když poledníky se z poloviny shodují s takovým slovenskem, a zaujaly mě tam dvě věci:

    1) hned se vstávalo líp a člověk byl (v tom čtyřhvězdičkovym hotelu s perfektní snídaní) výrazně spokojenější 2) yvpadalo to tam skoro totožně jako tady před patnácti lety. když jsem to viděl, tak ty naši píéče z prvního odstavce by se do minuýho režimu nevrátili ani za starý prase. asi si neuvědomují jak svěle se tu máme a doufám, že se tu střední třída začne už konečně této svoloči vzdalovat.

    ////////// hate hate hate hate hate hate hate hate hate hate hate hate hate        

    Hodnocení: 53 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Dalibor Smolík avatar 30.3.2014 13:06 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Jen malou připomínku. V minulém režimu se chodilo do práce od 7 hodin (i v kanceláři na úřadech a exportních podnicích), nechme stranou fabriky, kde se dělalo od 6 hodin z praktických důvodů. Ranní špička končila v 8 hodin nejpozději, pak se ulice vylidnily.
    Dnes se pracovní doba přesouvá na cca 9 hodinu plus mínus, dělá se leckde déle - končí se v 17 i 18 hodin, to má vliv i na životní rytmus. Letní čas, který ukrajuje ráno tolik nevadí při pozdějším vstávání, ale odpoledne si člověk užije víc sluníčka. Jistě, dá se vstávat brzy a sportovat před nástupem do práce (či jít na procházku), ale kolik lidí to dělá .. letní čas má svoje opodstatnění - i když se mluví o jeho zrušení, jdou hlasy, že by se zavedl trvale ;-)
    P.S. to bude zítra vstávání :-))
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    30.3.2014 13:10 pivoaheavymetal | skóre: 4 | blog: Pivo_a_heavymetal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Však o tom mluvím, míásto aby se tedy do práce chodilo ne na devátou ale na osmou, tak vlastně budeme chodit na osmou ale na hodinách bude devět. No není to kravina?
    30.3.2014 14:42 Prussian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Treba uzákoniť letný čas na celý rok!
    Jendа avatar 30.3.2014 15:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    JJ. A až dojde znova ke stejnému posunu, tak přejdeme na GMT+0300 a tak dále.
    30.3.2014 23:15 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Já bych byl pro ;), buď střídání času, nebo letní celoročně, petici za celoroční středoevrospký nepodepíšu a petic za celoroční letní moc není ;-).
    Baník pyčo!
    Bedňa avatar 31.3.2014 15:42 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    A teraz čakáš že ti s tým nejak pomôžeme? :-) Tak ja som začal, neprestavil som si hodiny v aute. Môžeš všade kde uvidíš hodiny posúvať čas o hoďku dozadu.

    Zajtra je prvý apríl, tak už mám jeden nápad.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    30.3.2014 13:12 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Dnes se pracovní doba přesouvá na cca 9 hodinu plus mínus, dělá se leckde déle - končí se v 17 i 18 hodin, to má vliv i na životní rytmus.
    Mozna by bylo fajn nezobecnovat prazske zkusenosti na zaPrazi.
    30.3.2014 21:07 jarin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Máš o pražácích dost mylnou představu. Já jako naplavenina chodim tak na 6-9 podle nálady a vždycky jsem tam mezi prvníma. Pro spoustu pražáků je i 9 moc brzo. Takže pro pražáky je to správně 9 plus.
    30.3.2014 22:23 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Jsem Prazak, 10 je minimum. A to ani nejsem uplne v centru, tam pry pod 11 nejdou.
    31.3.2014 06:09 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Zkus si precist i to, na co jsem reagoval :-)
    Dalibor Smolík avatar 30.3.2014 22:38 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Je pravda, že mimo Prahu je to jiné. Na venkově se vstává dřív, je to dané zvyky, dřív se krmil dobytek ráno .. i když dnes hodně lidí žije na venkově stejně jako ve městě, zvyk zůstal. Možná právě to sepětí s přírodou. Velké město má jiný životní rytmus.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Grunt avatar 30.3.2014 22:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Důvody jsou čistě praktické: Když jste v práci o hodinu či dvě než Pražský kolega, máte víc času se na něj připravit. A jinak také čistě sobecké, protože kdyby na venkově bylo možné držet zaměstnance od čtyř do desíti, tak by to tak prostě bylo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    31.3.2014 06:14 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Nerad ti beru barvotiskove iluze, ale tady zijou lidi, kteri ve sve vetsine nikdy ten dobytek nekrmili :-)

    Je to ciste prakticke, lidi totiz, i kdyz se to zda pro nektere z jejich zamestnavatelu nepochopitelne maji i jiny zivot nez ten, ze vydelavaji chleb svuj vezdejsi. Obcas musi treba neco zaridit i v mimopracovnim zivote, najdou se i jedinci natolik nezodpovedni k firme, ze maji potomky. A ti nejvice pomyleni dokonce i konicky.
    31.3.2014 08:17 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Toto není dostateěné vysvětlení, protože všechno toto platí i pro zaměstnance v Praze. Navíc, ta jízlivost s koníčky by byla na místě pokud by se hovořilo o tom, že mimopražští zaměstnanci pracují větší množství času - což je něco jiného než ža začínají dříve, že.

    Chybí podstatná informace o tom, že ve většině měst (o vesnicích ani řeč být nemůže) mají obchody a hlavně instituce krátkou otevírací dobu, např. školky běžně končí v 16:00!
    31.3.2014 08:28 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    V Praze je vic lidi, kteri jsou zvykli (a maji na to) si nektere sluzby zaplatit, to za prve. Dojizdeni za praci (kdyz uz se deje) v Praze byva kratsi casove. To s kratsi otevraci dobou jsem mel na mysli tim "potrebuji neco zaridit" (mimojine).

    A ta jizlivost s konicky vubec nemusi znamenat, ze pracuji dele, jen to, ze na nektere veci muze byt po vetsinu roku ponekud pozde. Kdyz skoncim s praci v pet nebo v sest, tak asi tezko pujdu jeste neco delat, kdyz zacnu nejdriv sest nebo v sedm.
    Marián Kyral avatar 31.3.2014 10:30 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Dělám pro ostravskou firmu, ale pravidelně jezdím na několikadenní služebky to Prahy, takže mohu porovnávat.

    Když jsem v Praze, většinou dělám od půl deváté do pěti/půl šesté. Nemá moc smysl začínat dříve.

    Když jsem v Ostravě, tak většinou dělám od sedmi do půl čtvrté. Když byla dcerka malá, tak se pravidelně budila v pět a to jsem pak už stejně neusnul. Tak jsem se sebral a jel do práce. A už mi to tak nějak zůstalo. Má to své výhody: není problém s parkováním ;-) a více času odpoledne se hodí.

    Na druhou stranu, z Prahy se občas ozývají (závistivé?) připomínky, že oni by něco chtěli a já tam už nejsem. No bodejď, když oni přijdou do práce mezi devátou a desátou, dají kafe, proberou co nového, pak si připraví pracovní prostředí, zajdou na oběd a ve dvě začnou vyřizovat emaily. No a to já už jsem pomalu na odchodu :-D

    Miluji meetingy v pátek po čtvrté odpoledne.
    pavlix avatar 31.3.2014 10:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Miluji meetingy v pátek po čtvrté odpoledne.

    To by mělo být trestné, ne? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Dalibor Smolík avatar 31.3.2014 10:35 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Miluji meetingy v pátek po čtvrté odpoledne.
    V Praze docela běžná věc ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    31.3.2014 12:21 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    No jasne, v Praze maji leharo ... Ach jo :-(
    31.3.2014 15:43 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Pozor na zobecňování, mám takové spolupracovníky i v Praze. Zajímavé je, že jsou to vesměs otcové malých dětí :-)
    Na druhou stranu, z Prahy se občas ozývají (závistivé?) připomínky, že oni by něco chtěli a já tam už nejsem. No bodejď, když oni přijdou do práce mezi devátou a desátou, dají kafe, proberou co nového, pak si připraví pracovní prostředí, zajdou na oběd a ve dvě začnou vyřizovat emaily. No a to já už jsem pomalu na odchodu :-D
    To je jedna z nevýhod flexibilní pracovní doby. Tam kde se sejdou skřivani a sovy to většinou skončí tak, že se stanoví nejpozdější příchod do práce (vesměs 9 nebo 9:30). To pak většinou vede k nadávání na abclinuxu :-)
    xkucf03 avatar 31.3.2014 16:06 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Tam kde se sejdou skřivani a sovy to většinou skončí tak, že se stanoví nejpozdější příchod do práce (vesměs 9 nebo 9:30).

    Já spíš znám to, že hlavní pracovní doba je od devíti do čtyř – v téhle době by tam měli být všichni a můžou se konat různé porady – a pracovat si jinak můžeš jak chceš, je na tobě, kam si těch svých 8 h/den posuneš.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    31.3.2014 16:32 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Spíš jsem viděl 9-15 nebo 9-14 (9-16 je 7 hodin, to už není moc co posouvat).

    Každopádně jsem tu už několikrát viděl kategorické výroky typu "pracovní doba od 9 je jenom manažerská buzerace, takovým firmám se vyhněte".
    xkucf03 avatar 31.3.2014 17:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Spíš jsem viděl 9-15 nebo 9-14 (9-16 je 7 hodin, to už není moc co posouvat).

    Ještě musíš počítat čas na oběd. Ale je fakt, že 16 už je asi moc, spíš těch 15.

    Na druhou stranu, když po obědě rozděláš nějakou práci a ve tři už tam nejsou lidi, se kterými máš spolupracovat, tak to zrovna nepotěší.

    Každopádně jsem tu už několikrát viděl kategorické výroky typu "pracovní doba od 9 je jenom manažerská buzerace, takovým firmám se vyhněte".

    Jako že je to moc pozdě nebo moc brzo? Mně to přijde tak akorát. Vyspávat do oběda1 v pracovní den fakt není potřeba a na druhé straně máš zase možnost si přivstat a udělat nějakou práci, ještě než tam přijde většina lidí.

    [1] a chodit z práce v noci

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    31.3.2014 17:58 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Výhodou je, když si můžeš pracovní čas přizpůsobit sobě a taky svým pracovním závazků a partnerům. Mne třeba vyhovuje zpracovat některé zakázky večer před spaním, protože mí dodavatelé dodržují Habsburka od 6:00, a mám jejich podklady hotové, když se na to dopoledne v klidu podívám. A tím mi zbyde dost času na koníčky odpoledne a večer. Teda - někdy.....
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Dalibor Smolík avatar 31.3.2014 19:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Já zase večer připravím zprávy pro asijské teritorium, kde je posun času dopředu - když ráno vstanu, už mívám odpověď.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Dalibor Smolík avatar 1.4.2014 22:16 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Vždyť jsem to psal, že dneska na venkově žijí jako ve městě, jen některé zvyky zůstaly. Kdo dneska krmí dobytek? Ze stájí jsou chalupy nebo místa k posezení, lidí v zemědělství je dnes potřeba málo. Takže to je logické. A hodně lidí má auto, tak není problém třeba dojet do 30 kilometrů vzdáleného okresního města třeba do divadla.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Luk avatar 30.3.2014 14:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    V minulém režimu se chodilo do práce od 7 hodin (i v kanceláři na úřadech a exportních podnicích), nechme stranou fabriky, kde se dělalo od 6 hodin z praktických důvodů. Ranní špička končila v 8 hodin nejpozději, pak se ulice vylidnily.
    Což je samozřejmě ta nejhorší možnost. Když se všichni ženou do práce na stejný čas, je potřeba mnohem víc dopravních prostředků hromadné dopravy (a stejně jsou narvané, protože držet si dostatek vozidel pro takové špičky je luxus), jsou ucpané silnice, fronty v obchodech ráno i odpoledne... Optimální z tohoto hlediska je mít pracovní dobu maximálně rozprostřenou.

    Úplný vrchol nevhodnosti samozřejmě je, když provozní doba služeb pro občany (úřady, pošty, obchody...) kopíruje pracovní dobu většiny lidí. Pracující člověk tak nemá šanci cokoliv zařídit, aniž by si vzal dovolenou. U obchodů už to dnes většinou není pravda, ale třeba některé pošty mají stále tendenci mít otevřeno třeba 9-16, takže smůla.
    Dnes se pracovní doba přesouvá na cca 9 hodinu plus mínus, dělá se leckde déle - končí se v 17 i 18 hodin, to má vliv i na životní rytmus. Letní čas, který ukrajuje ráno tolik nevadí při pozdějším vstávání, ale odpoledne si člověk užije víc sluníčka. Jistě, dá se vstávat brzy a sportovat před nástupem do práce (či jít na procházku), ale kolik lidí to dělá .. letní čas má svoje opodstatnění - i když se mluví o jeho zrušení, jdou hlasy, že by se zavedl trvale
    Tohle je pohled tzv. strnadů, kterým vyhovuje dřívější vstávání. Těch je ve společnosti většina, takže se denní rytmus řídí spíše podle nich. Ovšem nemalá část lidí (i když ne většinová) jsou tzv. sovy, kterým vyhovuje vstávat později. Není to samozřejmě černobílé, jsou extrémní strnadi (např. expremiér Špidla), extrémní sovy (např. skladatel Hapka), většina lidí je méně vyhraněná.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.3.2014 19:28 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Přesně tak, tedy až na ty ptáky - nejsou to strnadi, ale skřivani.
    Luk avatar 30.3.2014 21:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Pravda, trochu se mi ti ptáci popletli :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 30.3.2014 20:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    S tím naprosto souhlasím. Není nutné, aby všichni chodili na stejnou dobu do práce, když si pak chtějí lidi koupit čerstvý chleba, aby si na to brali volno. Horší situace je právě na těch úřadech ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    30.3.2014 14:27 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Jsem ochoten uznat, ze za minuleho rezimu, at byl jakykoli, mohla mit existence tohoto casu urcite opodstatneni a to energeticke a ekonomicke. Dnes vsak toto opodstatneni pozbyva smyslu. To, ze si urcita skupina lidi uzije dele slunicka, je mozna prijemny dusledek, ale obavam se, existuje take nemala skupina lidi, ktere si slunce o hodinu dele neuzivaji a naopak tim trpi. Duvody pro a proti povazuji +- za vyrovnane a proto bych privital, abychom se navratili k vicemene prirozenemu casu, ktery vyplyva z nasi geograficke polohy. Daleko vice nez cas mne vsak trapi zejmena existence statniho zdravotnictvi, skolstvi a obecne vysokeho prerozdelovani. To jsou akutni problemy, ktere je treba resit.
    Agent avatar 31.3.2014 21:13 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Jenže já vstávám v 4:30! Ve fabrikách kde se jede na 2, 3, směny to jinak ani nejde než dělat od 6 h.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Luk avatar 1.4.2014 01:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Proč by to nešlo? Třeba 8-16, 16-24 0-8. Nebo 10-18, 18-2, 2-10. Nebo libovolně jinak ;-)

    Je je, jako kdyby někdo říkal, že se nedají směny trhat na dvě půlky. Samozřejmě, že dají. U tramvajáků tomu říkají "šejdr", první část třeba 5-9 a druhá 14-18. Brutálnější to mívaly (možná ještě mají, ale nezajímám se o to) dojičky v kravíně, tam to bylo 3-7 ráno a pak 15-19 večer.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.3.2014 13:11 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Pujcil si ji. Na podzim ti ji zase vrati-
    30.3.2014 13:11 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Ale s nulovým úrokem. To jsou kšefty...
    30.3.2014 13:13 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Zas o tolik mensi nez v bance neni. A je to bez poplatku :-)
    30.3.2014 14:23 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Občas nějaké úroky i vrátí:

    http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99estupn%C3%A1_sekunda
    vlastikroot avatar 30.3.2014 14:21 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!

    ₊1 ja vubec nechapu tyhle hratky s casem, nechapu casova pasma ani zmeny letni/zimni cas. Prinasi to do vseho jen bordel a nedorozumneni. To samy ruzny prestupny dni/minuty/sekundy atd. Prijde mi synchronizace casu s pohybem nebeskych teles jako davno prekonana historie.

    Cas teoreticky plyne porad stejne rychle, tzn system zalozeny na neustale inkrementaci mi prijde mnohem lepsi. Pak by si jen kazdy zvolil svuj zpusob reprezentace. Vhodna by byla napr. reprezentace, kdy by vsechny rady meli stejne nasobky. 16 je dobre cislo, takze vnitrni kruh by byly napr. sekundy (urcene urcitym poctem kmitu nejakeho stabilniho oscilatoru), pak 16 nasobky sekundy, pak 256 nasobky sekundy atd. V nekolika radech by sel obsahnout cely zivot cloveka na jednich hodinach. Cas by se pak prenasel (mezi lidmi) jako hexadecimalni pocet s udanim nejnizsiho radu a vynechanim zacatecnich nemenych cifer. Nebylo by to ani tak neprakticke, pokud by se sekunda zkratila tak, aby inkrementace jednoho z radu byl priblizne den. Pak i 'mesice' (32 dni) i 'roky' (256 dni).

    Je to utopie, protoze lide lpi na historickych zvycich mnohem vic nez si dokazou pripustit. Dokad se tyhle zakladni veci (cas, jazyk, zakony atd.) nesjednoti, lidi se budou jenom mydlit mezi sebou a nikam se neposunou. Kdyz se clovek jen zamysli, kolik prirodnich zdroju vyplytva jen to, ze existuji staty a vlady a valky atd ... Technologie postupuje mnohem rychlejc nez lidi - pokud to takhle zustane i nadale, technologie lidi zabije.

    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    30.3.2014 14:42 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Kdyz se clovek jen zamysli, kolik prirodnich zdroju vyplytva jen to, ze existuji staty a vlady a valky atd ...
    Existence narodu, statu i vlad je naprosto prirozene deleni spolecnosti, ke kteremu se doslo evoluci. Treba se v budoucnu rozdily mezi staty setrou a budeme mit jednoho prezidenta treba v bruselu... Jen doufam, ze se te doby nedoziji. Existence valek a je naprosto prirozena a prospesna vec.
    vlastikroot avatar 30.3.2014 15:23 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Nacionalismus, fasismus a komunismus/socialismus jsou spolecne s jinymi nabozenstvimi ty nejhorsi veci, co kdy lidstvo potkaly. Neni duvod se domnivat, ze clovek na druhe strane planety je jiny, nebo dokonce nepritel. Neni duvod predpokladat, ze ma lidstvo na planete neomezene zdroje nebo ze vsechny zdroje na planete jsou urcene lidem. Chybi nadhled do budoucna. A budoucnost neni jedna generace, ale treba 1000 let. S nynejsim pristupem k veci je vicemene nepravdepodobne, ze by se za 1000 let lidstvo posunulo nekam vys, spis se vyvrazdi nebo nejakym jinym zpusobem prozije vyvojovy propad.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    30.3.2014 15:25 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    To jste právě popsal své náboženství.
    vlastikroot avatar 30.3.2014 16:00 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Ano, jsem ultraateista :-D I to se da povazovat za jisty druh nabozenstvi.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    30.3.2014 16:54 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Podle toho, co jste popsal Vaše náboženství spočívá v tom, že všichni lidé jsou naprosto stejní, a jakékoli odlišnosti v myšlení jednotlivých lidí a jejich přiřazení k nějakému národu, rase a ideálu považujete za nejhorší nebezpečí.

    Vaší vírou je, že totálně vykořeneněný člověk nemají a necítící nikde a k nikomu žádné kořeny, myslící zcela průměrně a nevybočující z řady je základ toho nejlepšího budoucího lidstva co může kdy být.

    Tím jsem jenom shrnul podstatu Vašeho příspěvku. To, že jste ho začal alibisticky tím, že jste si vzal pár ošklivých termínů, a i teď se snažíte vyvolat termínem „ultraateista“ že máte recept na nejlepší víru, na podstatě věci nic nemění.
    Grunt avatar 30.3.2014 17:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Ne, ne. To není jeho náboženství, to je moje náboženství.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    vlastikroot avatar 30.3.2014 18:31 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Presne naopak. Jsem zastancem individuality jednotlivych lidi, kdy je uplne jedno, jestli se clovek narodil v cesku, v japonsku nebo v africe. Kazdy je jiny, jakekoli deleni na cerne, bile, nemce a cechy je zcestne. Koreny o kterych se zminujete jsou umele a zavedene vychovou (napr. takovy dejepis a cestina na ZS neni az na vyjimky nic jineho nez nacionalisticka vychova). Odmitam nacionalismus, protoze je velmi nebezpecny a ve vysledku neprinasi krome poslusnosti zadne dalsi vyhody. Clovek myslici prumerne a nevybocujici z rady s tim nema vubec nic spolecneho, tim ze se clovek prohlasi za clena nejake skupiny (ze ktere se snazi nevybocovat, aby ho nevykazali pryc) nic pozitivniho pro zbytek lidstva neudela. Proste zijeme vsichni na jedny planete, tak by jsme se tak meli chovat a ne si hrat na nejaky deleni (ktere automaticky predpoklada, ze zeme je stredem vseho a nikde jinde nic neni, takze je potreba si utrhnout co nejvic).
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    30.3.2014 19:41 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    ale Gruntovi to jedno nie je...ten už pod zámienkou, že zakladá chovnú ovčiu stanicu začal stavať na čínsky múr
    Salamek avatar 30.3.2014 21:09 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    tak to jsme ve stejne "sekte" :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Dalibor Smolík avatar 30.3.2014 20:19 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Možná se za tisíc let najdou nové zdroje, třeba osídlení Marsu. Ale upřímně řečeno, pár lidí bych tam poslal, ale bydlet by se mi tam nechtělo :-))
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    30.3.2014 15:30 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    „Dokad se tyhle zakladni veci (cas, jazyk, zakony atd.) nesjednoti, lidi se budou jenom mydlit mezi sebou a nikam se neposunou.“

    Naopak. Až se všechny věci sjednotí, bude na planetě operavdu zle.

    Protože jakákoli monokultura vždy v přírodě plodí degeneraci a regresi ve vývoji.

    Svým způsobem se i v IT začaly věci hýbat vždy tehdy, když byla konkurence. V operačních systémech, jazycích, hw, firmách, lidech.

    V čase si to můžete sjednotit sám. Já ve všechny svých programech, databázích a webech vnitřně ukládám čas jako MJD(TT), a nějaké šaukle nad tím jsou mi ukradené. Čas plyne uvnitř stále stejně rychle bez změn, přestupných ptákovin, atd.
    vlastikroot avatar 30.3.2014 15:57 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Jsou veci, kteryma se lide zabyvaji zbytecne, na ukor jinych uzitecnejsich veci. Napr. prepocitavani casu nebo preklady jazyku. Je to dost slozity definovat. Ale neco, co se sice zda zbytecny, ve vysledku muze prinest ulehceni prace (pripad toho IT). Je mozne, ze nemam dost velkou predstavivost, ale nedokazu si predstavit, jakou regresi ve vyvoji by zpusobil jednotny dorozumivaci protokol mezi lidmi. Musel by byt ucelne vymysleny, aby lidem branil premyslet (viz newspeak). Rekl bych, ze u jazyka to vsechno zacina, je to zakladni prvek nacionalismu (staci rict ze ten za hranici je barbar a zaslouzi si smrt, kdyz mu nikdo nerozumi, neni dukaz o opaku). Z pohledu preziti lidstva dalsich 1000 let jsou mnohem dulezitejsi veci na praci, nez se mydlit. Asi jsem moc naivni, kdyz si myslim, ze by vsichni lidi meli byt kamaradi a pomahat si a pripravovat se spolecne na katastrofy.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    30.3.2014 17:10 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Mezi lidmi existuje jednotný jazyk. Když Ti kdekoli na zeměkouli někdo vlepí facku či pěstí do obličeje, v zádadě je to celosvětově srozumitelné. Stejně tak, když se na Tebe někdo usměje či nějak zaksichtí, vcelku tomu alespoň hrubě porozumí každý.

    Základní problém je, že lidé jsou lidé. Oni chtějí žít, řadu činností dělají z radosti. Třeba sex, který si lidé zbytečně komplikují řadou různých předeher, večeří, stačilo by jedno světová umělé oplodňovací centrum a nikdo na světě by se nemusel trápit se souloží a sexem. Jistě by to budoucnosti lidstva za 1000 let velmi pomohlo a ušetřila se tak zbytečná práce a námaha.

    O jednotný celosvětový jazyk se snažil svého času už Adolf Hitler. A nutno říci, že k rozšíření znalosti německého jazyka to nejspíše vedlo. Navzdory Vašim teoriím to ale u Hitlera k menšímu nacionalismu nevedlo. Zřejmě máte nějakou chybu v teorii.

    vlastikroot avatar 30.3.2014 18:44 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    S tim jazykem je to tezky, ze skoro kazdy chce mit ten svuj jazyk, ktery se naucil jako maly a nedokaze si pripustit, ze to neni objektivni postoj k veci. Nejspravedlivejsi by bylo vymyslet uplne novy jazyk, ktery by spojoval prvky vsech jazyku pouzivanych na zemi, aby nikdo nemohl zavidet a pestovat na tom nacionalismus. Hitler byl presne jeden z tech, kteri chteli prosadit ten svuj narodni.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Josef Kufner avatar 30.3.2014 20:55 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Pár pokusů o nový společný jazyk bylo. Nijak moc se to nechytlo, i když úplně neúspěšné to také není.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Grunt avatar 30.3.2014 21:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    S tim jazykem je to tezky, ze skoro kazdy chce mit ten svuj jazyk, ktery se naucil jako maly a nedokaze si pripustit, ze to neni objektivni postoj k veci.
    No a pak jsou tady ještě ti ostatní.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.3.2014 23:22 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Oni chtějí žít, řadu činností dělají z radosti.
    V tom je jadro problemu. Je mi uplne jedno jestli bude za 1000 let lidstvo existovat.
    30.3.2014 19:11 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Tak to je ako hovorí pán P., jazyk je iba spoločný referenčný systém, skladajúci sa zo symbolov a pravidiel, ktoré si však individuálne aj keď máme medzi sebou istý konsenzus, vysvetľuje po svojom. Ak mám napr. nejaké negatívne osobné skúsenosti s pomarančmi, tak ich nezaradím medzi chutné citrusové ovocie - len medzi citrusové ovocie. A nezávisí to od konkrétnej reči, či sme si schopní porozumieť, s niekým nájdeš spoločnú reč, s niekým nie. Jedno laboratórium na ostraňovanie rozdielov medzi ľuďmi zriadili práve tí utopickí komunisti, ktorí si mysleli, že ak ich zotrú a budú si všetci úplne rovní, na čo im treba umelo vytvoriť tie rovnaké podmienky, zmiznú všetky negatívne javy vo vzťahoch medzi ľuďmi a všetci budú už len dobrovoľne spolupracovať na celospoločenskom blahu, prípadne spoločne čeliť tým katastrofám...Nakoniec tie "dôležitejšie" veci povýšili nad individuálne blaho resp. kvôli nim brali konkrétneho človeka len ako nástroj na dosiahnutie tých abstraktných ideálov. V skutočnosti je dôležité len aby sa neodcudzovali, neodľudšťovali. A na to upozorňoval už i ten raný Marx.:)
    30.3.2014 23:33 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Promiň, ale vyjímečně musím souhlasit s Ponkrácem. S tím, že by unifikovanost společnosti byl největší průšvih.

    Můžu to ukázat na konkrétním příkladu a to třeba ten jazyk: Zde. Takových teorií a studií se dá najít hodně, tohle byla jedna na první dobrou, ale s myšlenkou, že to jak myslíš mimo jiné ovlivňuje tvůj jazyk souhlasím.

    Také samozřejmě příslušnost k nějakému národu, nevěřím, že všichni lidé jsou stejní, jednak biologicky, jednak kulturně. Číňan nějaký problem bude řešit jinak než Čech a Čech jinak než Angličan (což ovlivnily jak geny, tak prostředí).

    Tedy maximálně nesouhlasím ani s Gruntem.

    Tahle pestrost tvoří, jak už říkal Ponkrác, konkurenci a ta je motorem vývoje.

    Navíc když máš více státu, když se jeden posere, máš šanci jít jinam. Globalizace ve smyslu New Order mě desí. Jedna vláda, jedna měna, na jeden jazyk by taky určitě došlo.

    Ale jakmile se ten super systém zesere, už neutečeš. Jak se smyjou rozdíly mezi kulturama, skutečně vznikne celkem homogenní lidstvo. Žádná pojistka jak to forknout.

    Samozřejmě ty si říkáš, že jsi inviduální, kašleš na nějaký nacionalizmus (odprostil ses od něj), nevadilo by se ti ani vzdát jazyka, tak si myslíš, že by to fungovalo a měl si tu planetu x miliard spolupracujících invidualit budujících efektivně něco super.

    Ale podle mě by to dopadlo úplně opačně - masa X miliard oveček ovládaná jedněmi pány a díky unifikaci totálně spoutaná a neschopná odporu.

    Ne díky :-).
    Baník pyčo!
    30.3.2014 23:34 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    *výjimečně* (ono tam těch chyb bude víc ;-))
    Baník pyčo!
    30.3.2014 23:41 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Jinak abych nebyl tak hnusně negativní, jsem pro unifikaci, ale až po tom co objevíme Warp ;). Pak klidně ať utopistická společnost ala startrek vznikne. Bo zas bude mít lidstvo nové cíle, bude kam utéct (jiné planety) a celkově se bude moct posunout na další úroveň. Do té doby ale ne ;-).
    Baník pyčo!
    vlastikroot avatar 31.3.2014 00:02 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Mas naprostou pravdu, jsem jen naivni a zasnenej, jak by to bylo krasny ;-) Kazda takova ideologie se vzdy zvrhne v rukou schopnych v totalni nadvladu nad oveckama. Ten muj napad by potreboval k funkci jednu vec - pozitivni eugeniku, ktera by zvysila prumerne IQ nad uroven oveckovitosti. Dnesni vyvoj je spis opacny - mnozi se ti min inteligentni, protoze nemaj nic lepsiho na praci (ja bych se ale taky mnohem radsi zabyval sexem nez programovanim :-D). K temhle myslenkam me porad nuti pocit, ze tahle planeta neni jedina, kde je zivot. A taky pocit, ze ti alieni nebudou kamaradi :-D Pak mi vsechny starosti dnesni spolecnosti prijdou zbytecny. Uz vidim jak sem prileti a potrhaj se smichy, jak se rezeme mezi sebou a jsme naprosto bezbrani.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    31.3.2014 00:08 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Jojo, jak píšu výš, kdyby se naplnilo něco jako ve startreku, tak určitě nejsem proti ;-).
    Baník pyčo!
    Gilhad avatar 31.3.2014 00:32 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Protoze se mydlime mezi sebou, mame praxi v mydleni a vybavu na mydleni. Byt jen jeden celosvetovy narod bez rozdilu a trenic, tak nema zadne zbrane, ani zkusenost, jak jich pouzit.
    31.3.2014 07:50 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    jo? a co soused, co ma vetsi pole?
    31.3.2014 08:00 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Uprimne receno, tahle "socialni naivita" me u jinak inteligentnich lidi dost desi.
    Gilhad avatar 31.3.2014 08:07 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Co se sousedem? Diskutuje se obrana proti ufounum v pripade, ze se lidi obcas mezi sebou mydli versus v pripade, ze se mezi sebou nemydli nikdy.

    (A jinak at si klidne kazdy deklaruje array takove, na jake mu jeho pamet staci, kdyz mu to udela radost)
    otula avatar 2.4.2014 13:07 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    jak by to bylo krasny
    Vzhledem ke způsobu, jakým se vyjadřuješ, je zřejmé, že budu jen mlátit otep slámy, protože čeština ti moc neříká, ale co kdyby… Jednoznačně jsem proti názoru, že by bylo krásné, kdyby se sjednotil celosvětově jazyk (beru to tak, že chceš vymýtit současné jazyky, neboť mezinárodní jazyk už dlouho existuje – nejrozšířenější je Esperanto, takže zároveň předpokládám, že ho skvěle ovládáš – tudíž o této variantě zde asi nehovoříš). Takže bychom zahodili podstatnou část kultury všech národů - poezii, či operu, nebo i národní pohádky – i u těch je jazyk velmi důležitý, ač si to málokdo uvědomuje – kdyby se například Byl jednou jeden král předaboval současnou pamluvou, ztratil by dobře 2/3 své krásy…
    Ten muj napad by potreboval k funkci jednu vec - pozitivni eugeniku, ktera by zvysila prumerne IQ nad uroven oveckovitosti.
    Myslíš, že jsi natolik nadprůměrně inteligentní, abys nebyl vymýcen? A že jsi natolik hyperinteligentní, abys určoval, jak by tedy jazyk měl vypadat? A jsi ochoten ustoupit od svých názorů, když někdo s vyšším IQ bude stát proti tvému názoru?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    2.4.2014 18:40 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    beru to tak, že chceš vymýtit současné jazyky, neboť mezinárodní jazyk už dlouho existuje – nejrozšířenější je Esperanto
    To je doufam vtip. Esperantem mluvi par tisic lidi. Nejrozsirenejsi podle wikipedie je Mandarinstina, Anglictina, Spanelstina...
    PepaSFI avatar 2.4.2014 19:23 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    nepochopil. Byla řeč o tom že je potřeba sjednotit jazyk protože národní jazyky údajně mají nějak škodit nebo co. Takže zcela logicky musí přicházet v úvahu jen jazyk nevázaný na žádný národ. Takže žádný z těch nejrozšířenějších nepřipadá v úvahu protože jeho použití pro ten účel by nic neřešilo.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    pavlix avatar 2.4.2014 20:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Mně přijde výtka vůči tvrzení o esperantu jako nejrozšířenějším jazyce zcela na místě.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    otula avatar 2.4.2014 21:18 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Dobře, uznávám, že jsem nevyjádřil úplně přesně, neboť jsem vynechal slovíčko „umělý“. I když to zajisté bylo ze souvislostí snad každému pochopitelné, ale vzhledem ke své rýpavosti to beru, že se mi vrátila jak bumerang :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    pavlix avatar 2.4.2014 22:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    To jednak, a jednak v diskuzi má každý člověk trochu odlišný kontext a odlišný pohled na to, co je zjevné, stejně jako odlišnou pozornost, kterou diskuzi věnuje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.3.2014 16:31 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    60 je pekne cislo. Ma hodne delitelov = 10 (najmensie take cislo, dalsi kandidat by bolo 30 s 8 delitelmi) takze sa daju vcelku jednoducho definovat periody opakujucich sa udalosti. Sumeri (ci Mezopotamci, ci kto to zacal s 60-kovou sustavou) neboli az taky blbci.

    Casove pasma mi pridu tiez nadbytocnost. Ludia drvivu vacsinu casu ziju na jednom mieste a na danom mieste bude proste vychadzat slnko o 2 a zapadat o 14. Beztak nezijeme zivot symetricky podla poludnia, ale vyrazne ho pretahujeme vecer. Navyse pocas roka sa tak meni cas vychodu slnka, ze hrat sa na casove pasma, aby "slnko vychadzalo cca o 6 rano" je zbytocne. Navyse staci sa pozriet na mapu casovych pasiem a hned vidno, ze narody a staty si kvoli jednoduchej komunikacii a obchodu tak cenia spolocny cas so susedmi, ze kaslu na fyziku - vychodna hranica Slovenska ma rovnaky cas ako zapadna hranica Spanielska a to je pritom skoro presne rozdiel 2h astronomickeho casu. Cela Cina ma jeden cas - rozdiel astronomickeho casu 4h. Takze vediet, ze 26.4.1986 4:00 znamena tu istu sekundu na celom svete by bolo pohodlne. Kto moze, sa tomu aspon lokalne priblizuje uz dnes.

    Ale bol by som za to, aby sa akykolvek system casu synchronizoval s rotaciou Zeme a obehom okolo Slnka. Je fajn si vediet predstavit ake bolo obdobie roka a aka cast dna pri precitani si casu minulej udalost. Viem, trocha to koliduje s predchadzajucim odstavcom, ale vacsinou clovek riesi lokalne udalosti a tam by to bolo fixne.

    A mne posun casu vyhovuje.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    vlastikroot avatar 30.3.2014 16:58 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!

    60 jako zaklad soustavy ma problem v tom, ze ho musime reprezentovat nejakou jinou soustavou (napr. desitkovou), protoze priradit kazde pozici zvlastni symbol by bylo neprakticke. Navic je tu problem v kontinuite symbolu pri prevodu na dvojkovou soustavu, napr sestnactkova soustava ma takovy 1:4 prevod.

    Problem s rotaci zeme a obehem kolem slunce je v tom, ze to predstavuje jeden kmit docela nepresneho oscilatoru (ma dlouhodobe i kratkodobe vykyvy a sama perioda nejakym zpusobem osciluje) a tim padem je z fyzikalni podstaty nemozne ho presne sesynchronizovat s inkrementalnim casem (napr. s atomovymi hodinami). Navic i jen dopad nejakeho telesa na zemi nebo mesic muze zasadne zmenit pomery gravitacnich poli a tyto periody dale menit. Bylo by neefektivni pak udavat cas pred a po kazdy v jinych casovych usecich. Navic i obdobi roku je znacne nesmerodatne, vicemene jde jen o pocasi (tim jsou ovladany prirodni hodiny rostlin atd) a to je tak promenlive, ze jedine co ma smysl je uvest jestli byl zrovna prumerny stred zimy, nebo prumerny stred leta. Je to informace uz dale cilena pro astronomy a meteorology, ale o cas uz vicemene nejde.

    Jakykoli system cileny na synchronizaci s nebeskymi telesy bude bud nepresny, nebo bude plny vyjimek a tudiz strojove vicemene nezpracovatelny. Je skoda vymyslet system casu tak, aby se stejne za 100 let musel menit. Da to sice praci, ale teoreticky by mel jit vymyslet univerzalni system, ktery by fungoval uz navzdy.

    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    30.3.2014 17:19 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Jak vidíte, čas neexistuje. Existují pouze mechanické rytmy, které označujeme jako „čas“. Jakmile se rytmy změní, třeba tím nárazem, je to zase jinak.

    Tedy jediný čas, který má smysl je ten, který je synchronizován s nebeskými tělesy. Byť musí být synchronizován volně, protože nebeská mechanika má určité výkyvy kolem pravidelného přesného oscilátoru.

    Kdybyste znal obecnou teorii relativitu, pochopil byste, že žádný absolutní čas neexistuje a že i na různých místech může plynout čas jinak rychle. Například pokud by v GPS systému nebyla přepočítána korekce mezi různě rychle plynoucím časem na Zemi a na oběžné dráze, nepřesnost ve stanovení souřadnice by byla o cca 100 metrů větší.

    Jinak řečeno, čas není žádný absolutní neměnný fenomén, takže je zbytečné snažit se o absolutní přesnost. Namísto toho se vyvinul systém řady různých časů podle toho, k čemu je čas synchronizovaný.

    Běžný občanský čas vnzikl zcela logicky. Existuje rok a den, a převod je zhruba 1:360. Tím vznikly dnešní úhly ve stupních a tím vnziklo dělení času, které je dnes. Kromě toho máme měsíc, který má přibližně 30 dní k oběhu. Tehdejší matematika pracovala přibližně. A z toho vyjde nádherné dnešní pojetí kalendáře a času. Za Juliánského kalendáře se tento krásně synchronizoval s mnoha událostmi na obloze včetně fází a polohy měsíce. Po koreknci na dnešní Gregoriánský kalendář se to rozštělovalo a dnes už leccos vypadá jako samoúčelné.
    30.3.2014 18:20 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Kromě toho máme měsíc, který má přibližně 30 dní k oběhu. Tehdejší matematika pracovala přibližně. A z toho vyjde nádherné dnešní pojetí kalendáře a času. Za Juliánského kalendáře se tento krásně synchronizoval s mnoha událostmi na obloze včetně fází a polohy měsíce.

    Neni pravda. Lunarni faze maji periodu ~29.5 dne, zatimco mesice v julianskem (stejne jako gregorianskem) kalendari maji delku ~30.5 dne, takze samozrejme nejsou synchronizovane, oboje jsou solarni kalendare. Az stary rimsky pred-juliansky kalendar (a kalendare nekterych jinych narodu, napr. zidovsky) byl luno-solarni, tedy synchronizoval faze Mesice s kalendarnimi mesici (za cenu obcasneho prestupniho mesice pro zachovani hrube delky roku v souladu obehem zeme a stridanim rocnich obdobi).
    Jendа avatar 30.3.2014 18:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Jak vidíte, čas neexistuje. Existují pouze mechanické rytmy, které označujeme jako „čas“. Jakmile se rytmy změní, třeba tím nárazem, je to zase jinak.

    Tedy jediný čas, který má smysl je ten, který je synchronizován s nebeskými tělesy.
    Nevidím tuto implikaci.
    Byť musí být synchronizován volně, protože nebeská mechanika má určité výkyvy kolem pravidelného přesného oscilátoru.
    A teď já bych v rámci tohoto volného systému chtěl počítat něco přesně. A začne docházet k takovým debilním situacím, že nevím, kolik hodin bude za rok, protože záleží na tom, jestli bude přestupná sekunda, nebo ne. Takže downgraduju třeba na monotónní GPS time a pak zase budu řešit přepočet zpátky. Ach jo.
    Existují pouze mechanické rytmy, které označujeme jako „čas“. Jakmile se rytmy změní, třeba tím nárazem, je to zase jinak.
    Naštěstí existují i rytmy, které se jen tak nezmění. Třeba ty v (sub)atomárních strukturách.
    vlastikroot avatar 30.3.2014 18:50 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!

    Teorie relativity pravi, ze v jedne inercialni vztazne soustave plyne cas porad stejne. Takze si staci urcit jeden referencni bod, ve kterem se cas pocita a problem je vyresen. Pres zname korekcni vzorce se pak da spocitat cas v kazdem dalsim bode.

    Takze mame k dispozici referencni inkrementalni cas a pomoci tohoto casu muzeme z experimentalnich pozorovani predpovedet pohyb nebeskych teles. Je to smerem od presneho casu k telesum, ne naopak.

    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    30.3.2014 23:33 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Pokud by existovala pozice reditele sveta (proc ne?) tak bys mel muj hlas jistej, konecne by byl poradek ;-) Taky navrhuju neco lepsiho nez qwerty a sjednotil bych stranu provozu (vcetne chuze). A jeste mnohem dulezitesji by byla elektronizace statni spravy, kazdej urad by mel mit API a nic jako danove priznani by neexistovalo, to by se delo plne automaticky.
    30.3.2014 19:05 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    "nechapu casova pasma"

    tak zhruba +- vis, ze vsude na svete (treba) v sest vstavas, v poledne asi bude svetlo a v deset vecer tma... coz by bez casovych pasem asi neslo... prijde mi to docela prakticke...
    xkucf03 avatar 30.3.2014 19:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Nebylo by to ani tak neprakticke, pokud by se sekunda zkratila tak, aby inkrementace jednoho z radu byl priblizne den. Pak i 'mesice' (32 dni) i 'roky' (256 dni).

    To by právě nepraktické bylo. Se vteřinami, minutami, hodinami se dá hýbat celkem jakkoli, můžou být libovolně dlouhé, i ta vazba na oběh Měsíce kolem Země by se dala oželet, ale dny by měly pasovat přesně – aby den a noc byl vždy ve stejné hodiny[může to záviset na ročním období, ale nemělo by se to v čase nikam vychylovat, dneska by to mělo být stejné jako třeba za deset let] a stejně tak je dobré, aby léto a zima pasovaly vždy na nějaká stejná čísla, tzn. počet dní nemůže být „přibližně“, musí být přesně, protože jinak by se to po letech vychýlilo úplně někam jinam.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    PepaSFI avatar 30.3.2014 19:16 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    hezký teorie, pár podobných pokusů už bylo, napříkad dělat to dekadicky. Jenže to moc nefungovalo a přinášelo to ještě větší chaos. Teoreticky to samozřejmě jde, měřit jen nějaké časové úseky a jejich násobky a nesynchronizovat to s přirozeným během vesmíru. Jenže pro běžnou praxi to bude hrůza. Pokud se to občas nedoladí nějakou tou přestupnou sekundou nebo dnem tak to bude ujíždět a vznikne nesmysl. Jako třeba muslimský kalendář. Mají jako výchozí údaj fáze měsíce. Jenže to nepasuje na dny v roce a tak to ujíždí. Svátky jim cestujou v průběhu roku, během asi 33 let to oběhne úplně dokola. Pak se člověk nemůže divit že jsou furt nervézní a kopou kolem sebe. Chlast žádnej, zábava žádná, ženský zabalený že i svářeč ve fabrice je pohlednější a eště místo kalendáře hlavolam.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    31.3.2014 07:24 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Super příspěvěk : ).
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    Salamek avatar 30.3.2014 21:08 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    +1
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Salamek avatar 30.3.2014 21:30 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!

    S casem a jazykem naprostou souhlasim.

    • Ruzne jazyky prinasi jen Hromadu rezije pri komunikaci a dalsi hromady sracek, realne neprinasi nic prospesneho... jen generuji umela pracovni mista pro ruzne prekladatele etc.
    • V case je nejvetsi bordel, prakticky by mi stacilo zrusit casove zony a synchronizaci s prirodnimi udalostmi, uz vidim jak v budoucnu bude nekoho na vesmirnych lodich a zkolonizovanych planetach zajimat jak se maticka zeme toci, vsadim se ze na ISS je jim to uplne "fakec". Pro lidi to ma take minimalni uzitecnost, prinasi to spise vice zmatku a dalsi zbytecnou rezii
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Josef Kufner avatar 30.3.2014 21:40 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Prostě versmír prohlásíš za časové pásmo UTC.

    Pestrost jazyků přináší pestrost v myšlení. Unifikací tuhle pestrost zabiješ.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Salamek avatar 30.3.2014 21:58 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!

    Heh, celkem zbytecnost kdyz vetsina lidi umi jen jeden jazyk... ta trocha pestrosti v myselni kterou to mozna nekomu kdo se uci vice jazyku nez svuj rodny prinese je naprosto zanedbatelna blbost ktera neni prakticky nijak prospesna oproti jednotnemu jazyku ktery by odstranil vsechny zbytecne komunikacni bariery ktere vsem pusobi extremni problemy.

    A to nemluvim o ZBYTECNE spotrebe hromad surovin, energie a lidske prace kvuli vyse uvedenemu.

    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Grunt avatar 30.3.2014 22:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Docela dobré kvantifikátory. Většina umí jeden jazyk, trocha pestrosti, co to přinese je zanedbatelná blbost, vsem pusobi extremni problemy. No, nejsi ani první a určitě ani poslední.
    A to nemluvim o ZBYTECNE spotrebe hromad surovin, energie a lidske prace kvuli vyse uvedenemu.
    A, soudruh myslí ekonomicky. Tak je to správné, tak o má být.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Salamek avatar 30.3.2014 21:59 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Ja bych radeji veskery existujici prostor prohlasil za UTC a dal se s tim nesral :-)
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    30.3.2014 21:46 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Prijde mi synchronizace casu s pohybem nebeskych teles jako davno prekonana historie.

    Cas teoreticky plyne porad stejne rychle, tzn system zalozeny na neustale inkrementaci mi prijde mnohem lepsi. Pak by si jen kazdy zvolil svuj zpusob reprezentace.
    Jak to myslíte, že čas plyne pořád stejně rychle? Co třeba dilatace času?
    vlastikroot avatar 31.3.2014 00:13 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Vsechno je to vzhledem k inercialni vztazne soustave. Takze ten inkrementalni cas je relativni k jedne pevne urcene poloze a neni tedy na cele zemi uplne presne stejny. Tzn. pokud budu ve stejnem miste jako hodiny, zadne dilatace si nevsimnu, pokud se od nich budu vzdalovat, nebo se k nim priblizovat, nebo na me bude pusobit silne gravitacni pole, budou veci jinak.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    30.3.2014 22:40 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Bral bych neco jako unix time, ale bez prestupnych sekund. Soucasna reprezentace (rok, den, ...) je praktictejsi nez ta hexadecimalni a nema vaznejsi nevyhody.
    technologie lidi zabije
    Jenom ty, kteri se nedovedou prizpusobit. Takze lidstvo se posune dopredu a zaroven se zvysi mnozstvi nerosnych surovin na hlavu.
    Jendа avatar 30.3.2014 22:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    a nema vaznejsi nevyhody
    Štve mě, že si neumím představit, kolik je miliarda sekund, milión minut a takové věci.
    31.3.2014 06:23 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Je legracni, jak to socialni inzenyrstvi vzdycky vykoukne i z lidi, kteri by se podobnemu narceni branili zuby nehty :-)
    vlastikroot avatar 31.3.2014 07:37 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Nikdo nerika, ze se nesnazim ovladat lidi. Jen ze se snazim se nenechat ovladat od ostatnich :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    31.3.2014 07:49 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Mno, uz jsem videl hodne supermegahustejch nezavislejch typku, ale cas a rec jako zpusob ovladnuti cloveka... to vidim poprve :-)
    vlastikroot avatar 31.3.2014 18:47 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!

    Ja mam hromadu vselijakejch dobrejch/blbejch/naivnich napadu. Protoze jsem z duse vyvojar, na vsem hledam chyby, nic mi neni dostatecne dobre ;-) Ale zas jsem optimista, tak ty moje napady nezavrhuju.

    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Jardík avatar 30.3.2014 14:31 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Však si ten čas neměňte, když nechcete. To není jako že vás někdo do toho nutí. Změnit/nezměnit si čas je vaše svobodná vůla, čas neurčuje nějaký nadčlověk pro všechny, čas si určujete vy. Já si třeba čas posouvat nebudu a prostě budu chodit všude po staru. A když se to někomu nebude líbit, tak ať si posune čas podle mě.
    Věřím v jednoho Boha.
    30.3.2014 14:47 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Ano, pro cloveka, ktery nepodnika ani nepracuje a nema ani partnerku, opravdu nema +- 1 hodina vyznam.
    30.3.2014 19:35 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    :-D tak to si vravím tiež, ale ľudia sa všade otrocky držia nejakých nezmyselných otváracích hodín...ešte že tu máme za rohom večierku
    30.3.2014 16:26 Jirka | skóre: 25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Už se těším na ty typický každopůlroční kecy v bedně, jak to nikomu neprospívá, že by se to mělo zrušit, že to bude stát tolik a tolik, že o tom v bruselu možná budou diskutovat.
    Stejně ti lemplové nic nezmění ani následujících 10 let, tak ať aspoň drží huby, nebo jiný orgány, který používají ke mluvení!
    Dokud to funguje, nešťourej se v tom!...
    30.3.2014 16:32 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Zatial som nestretol v novinach pekara z Ceskych Budejovic (ci z kade), toho pravidelneho maskota, recyklovaneho uz aspon 10 rokov 2x rocne.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    30.3.2014 18:22 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Jestli myslis pekare Pecku, tak ten byl z Chrudimska a zemrel pred cca 5 lety.
    30.3.2014 18:24 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Ani ho neuvidíš, pokud ho nedaj ze záznamu. Letos to bude 5 let co pekař umřel.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    xkucf03 avatar 30.3.2014 18:43 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!

    Chtěl jsem dát +, ale ta zmínka o východu mě odradila. Vždyť na východě (Rusko, Indie, Čína…) jsou mnohde rozumnější a letní čas nemají.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    31.3.2014 16:33 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    V Rusku mají letní čas (tj. čas daný časovým pásmem + 1) celý rok.
    Quando omni flunkus moritati
    30.3.2014 19:10 Geri
    Rozbalit Rozbalit vše Jaffa, kri!!!
    Při cestách na východ (Finsko, Estonsko, atd.) ti možná nevadí jejich hodina navíc. Možná tam nejezdíš pracovně. Když tam jsem, tak o hodinu dřív vstávám, obědvám, večeřím. To je pro mě mnohem horší, než korejský posun o 8 hodin dopředu u kterého se tomu rytmus přizpůsobí mnohem líp.

    Ta hodina navíc, co mají kousek východně, na služební cestě a podobném denním režimu není nic příjemného.

    P.S.: Nejsem žádný starý páprda. Ještě mi 30 nebylo, jsem šéf-inženýr.
    Rezza avatar 31.3.2014 10:37 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaffa, kri!!!
    Tak ve Finsku je jeste jiny problem v zavislosti na rocni dobe - kdyz se nekdy k jedenacte hodine trosku setmi a za chvilku zase rozedni. To si tak clovek koduje, koduje, porad muze a pak zjisti - je, ono je rano.
    31.3.2014 18:50 Geri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaffa, kri!!!
    Nekóduju. Živí mě silnoproud, takže v rámci možností se dá udržovat denní režim. Bohužel ten posun o hodinu je vražedný.
    Jendа avatar 31.3.2014 23:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaffa, kri!!!
    30.3.2014 21:36 Jerry
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    1. Mas v nadpisu malo vykricniku. 2. Pokud ti nekdo neco ukrad, tak se obrat na patricna mista. 3. Vsad se , ze za par mesicu, ti to ten nekdo zase vrati 4. Mlceti zlato, mluviti stribro, aneb blog o h....
    30.3.2014 22:49 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    kdybych si to tady neprecetl tak ani nevim ze se nejaky cas posunul, nechapu proc z toho vsichni delaji takovou vedu.

    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    =^..^= AmigaPower® avatar 30.3.2014 23:52 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!

    +1

    ...přesně, já se to dozvěděl včera v 11 večer od mladý, přes noc se všechno přeřídilo samo a šlo to absolutně mimo mně...

    neřešit...
    xvasek avatar 31.3.2014 09:46 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Jde vidět, že nemáš děti. Ty hyeny začnou na jaře vylézat čím dál tím dřív a tak se ta hodina docela hodí. Na druhou stranu v zimě je dostat do školky na 8:00 je každodenně na metál, uždyť půl hodiny z té hodiny "navíc" je jenom oblékání.

    Každopádně máš právo tu změnu času ignorovat, prostě vstávej později a máš to. Nicméně doporučuji to ještě naposledy zkousnout a nechat si celoročně letní čas - jednak stihneš úřady a víc otevíracích hodin a druhak budeš v zimně king, když budeš v práci každý den o hodinu dřív, než ostatní.

    (Kdybych já měl mít celoročně stejný čas, tak určitě ten "letní".)
    pavlix avatar 31.3.2014 09:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Jde vidět, že nemáš děti.
    Tyhle páprdský komentáře miluju.
    Ty hyeny začnou na jaře vylézat čím dál tím dřív a tak se ta hodina docela hodí. Na druhou stranu v zimě je dostat do školky na 8:00 je každodenně na metál, uždyť půl hodiny z té hodiny "navíc" je jenom oblékání.
    Zajímavé, že bráchovo dítě vstává s železnou pravidelností.
    (Kdybych já měl mít celoročně stejný čas, tak určitě ten "letní".)
    A uvědomuješ si, že letní a zimní čas jsou zcela ekvivalentní, záleží jen na tom, v jakých hodinách se sváže s konkrétními událostmi?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xvasek avatar 31.3.2014 16:04 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Tyhle páprdský komentáře miluju.
    Zrovna tebe jsem z nějakého důvodu měl za podobného "páprdu" s dětma taky. :-)
    Zajímavé, že bráchovo dítě vstává s železnou pravidelností.
    To by moje měly taky, mají k tomu všechny předpoklady - ráno je celkem pevný a přesný režim. Bohužel to z nějakého důvodu nefunguje a vstávat v letním čase v létě v 7:00 je daleko menší problém, než o hodinu později v zimě v CET v 7:00.
    A uvědomuješ si, že letní a zimní čas jsou zcela ekvivalentní, záleží jen na tom, v jakých hodinách se sváže s konkrétními událostmi?
    To je pravda, místo změny času by se jenom změnily otevírací hodiny školky, školy, obchodů, práce a úřadů. Pokud by teda npříklad škola a moje práce začínala v létě (zpravidla) v 7:00, tak jsem pro a nemám s tím problém. :-)
    pavlix avatar 1.4.2014 07:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Zrovna tebe jsem z nějakého důvodu měl za podobného "páprdu" s dětma taky. :-)
    To bude asi z toho, když na mě přijdou přechytřelý kecy :D. Pravda je, že ve svém okolí mám dětí spoustu včetně konečně jedné vlastní neteře. My máme doma kocoura a ježka bělobřichého.
    To je pravda, místo změny času by se jenom změnily otevírací hodiny školky, školy, obchodů, práce a úřadů. Pokud by teda npříklad škola a moje práce začínala v létě (zpravidla) v 7:00, tak jsem pro a nemám s tím problém. :-)
    Ve skutečnosti jsem reagoval na ten celoroční letní čas, nikoliv skutečný letní čas.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 31.3.2014 09:52 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Každopádně máš právo tu změnu času ignorovat, prostě vstávej později a máš to.

    A proč to není obráceně? Kdo si chce v létě/zimě vstávat jinak, ať si vstává a nenutí ostatní, aby si kvůli němu přeřizovali hodiny.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 31.3.2014 09:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Já taky nevidím důvod utíkat před přírodou a vyhýbat se slunečnímu času. Naopak mi přijde sluneční čas praktičtější už kvůli orientaci v čase i prostoru.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    31.3.2014 11:01 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Nema smysl mluvit o 'utikani pred prirodou', nebot letni cas nema primou souvislost s prirodou. Naopak - stred dne (jako doby od vychodu do zapadu Slunce) je vicemene konstantni [*], takze posun casu o hodinu je spis proti prirode. Od zimniho k letnimu slunovratu se den neposouva, ale protahuje rovnomerne na obe strany. Pokud bychom chteli synchronizovat stred dne s hodinama, tak bychom neposouvali nijak, pokud bychom chteli synchronizovat cas s vychodem Slunce, tak bychom museli posouvat celkem o 4 hodiny, ne jen o jednu. pokud bychom chteli synchronizovat cas se zapadem Slunce, tak bychom museli posouvat cas take celkem o 4 hodiny, ale v opacnem smeru.

    [*] Ne uplne, jsou zde zmeny v dusledku excentricity zemske orbity a sklonu ekliptiky, ale ty delaji +/- 15 minut a navic jsou fazove posunute proti letnimu casu. Ty tu zanedbavam.
    pavlix avatar 31.3.2014 11:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Pokud bychom chteli synchronizovat stred dne s hodinama, tak bychom neposouvali nijak
    A co si myslíš, že byl předpoklad komentáře, na který reaguješ?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    31.3.2014 13:01 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Hadal jsem tento predpoklad: "Ze se 'prirodni' den posouva a proto, nechceme-li utikat pred prirodou, bychom meli take posouvat cas."
    pavlix avatar 31.3.2014 14:56 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Ve skutečnosti byl: „Příroda čas na jaře a na podzim neposouvá, tak proč bychom to měli dělat my.“ Vzhledem k tomu, že jsem zmínil a podporoval sluneční čas, tedy čas odpovídající relativnímu pohybu slunce z pohledu ze země, mělo být zřejmé, že o nepřirozené posouvání hodin nemám zájem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    31.3.2014 21:54 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    OK, asi jsem spatne precetl a pochopil tvuj uvodni post.
    pavlix avatar 1.4.2014 07:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Stane se.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Dalibor Smolík avatar 31.3.2014 12:15 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    No, my v Praze a okolí máme tu výhodu, že jsme uprostřed časového pásma, takže astronomické poledne se v podstatě kryje s polednem časovým, ale například v Bretani jsou na tom trochu jinak .. dnes v Brestu vychází slunce v 7:58 a zapadá v 8:46 a to i kdyby neměli letní čas, mají to posunuté a nikomu to nevadí
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    31.3.2014 12:22 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Je pravda, ze tohle si clovek ani neuvedomuje. Kdyz jsem jel poprve do Francie, tak jsem si vsiml, ze rano vylejza slunicko o hodinu pozdejc. Ale ze by mi to vadilo, to zas ne.
    pavlix avatar 31.3.2014 12:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    To, že se francouzi a španělé k jinému časovému pásmu než kam většina země patří, je vcelku známá věc.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Dalibor Smolík avatar 31.3.2014 12:51 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Je vidět, že spíš dnes vyhovuje letní čas (celoročně :)), než ten pravý. Moskva zavedla celoroční letní čas už před pár lety, ale zeměpisná šířka většiny oblastí Ruska je jinde než střední Evropa ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    31.3.2014 13:06 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Myslím, že se v této diskuzi ještě zapomíná na další časový faktor, který ovlivňuje nejen zeměpisnou délku, ale také šířku. Krátké dny v noci na severu Evropy (nebo na druhé polokouli) se právě nyní přetáčejí na dlouhé, v porovnání s Českem. Pro Středoevropana to je docela nezvyk, řekl bych, horší jsou ty nekonečné dny, než ty krátké v zimě. Člověk neví, kdy má jít spát a totálně si rozhodí časový režím. Asi jako těm, co to pokusně zkoumali někde ve Francii v jeskyních. Už jsme se to naučili a podle toho si upravujeme, kam jezdíme na lyže, protože tenhle víkend bylo Åre ve Švédsku fantastické, ale jet tam v prosinci znamená max. 4 hodiny světla a zbytek s umělým osvětlením, zatímco jižní Alpy ve Francii dají na vánoce těch 8 hodin.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Dalibor Smolík avatar 31.3.2014 14:18 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Jednou byl v televizi soutěžní dotaz, jaký rozdíl mezi délkou dne je na Vánoce v Českých Budějovicích a v Liberci. Málokdo věřil, že je to skoro půlhodina ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    31.3.2014 14:38 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Když jsme jeli autem z Prahy na Nordcap v Norsku, vlastně kolmo nahoru, tak nám skoro připadalo, že to sluníčko doháníme. A nakonec dohnali a předehnali - koupat se v jezeře v 02:30 za sluníčka byl zážitek.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Dalibor Smolík avatar 31.3.2014 14:57 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Stačilo letět v lednu do USA. Sluníčko po startu bylo nízko a pomalu zapadalo za obzor, pak zase stoupalo výš, znovu klesalo, až zapadlo za obzor těsně před přistáním v Chicagu.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    31.3.2014 15:03 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Asi to bylo rychlé letadlo :-), tudíž asi ne s ČSA, které už většinu lepších ptáků prodaly, a dál poctivě tunelují firmu směrem k Travel Service. Už těch státních firem na rozkradení moc nezbývá, České dráhy už většinu atraktivního majetku převedly na akciovky - ještě mne napadá Česká pošta.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Dalibor Smolík avatar 31.3.2014 15:42 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Letadlo nemuselo být rychlé, část trasy vede nad Grónsko, kde se časová pásma sbíhají. Jak pak začne směřovat na jih, stav se normalizuje. Tunel v ČSA je dostatečně znám, to mě bohužel nepřekvapuje .. Česká pošta bude prodávat panáky a cigarety :-))
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    31.3.2014 15:52 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Grónsko - než to všechno roztaje, tak bych tam chtěl ještě vyrazit, dělá se přechod na běžkách s bivakem po cestě (ten je teda s komfortním servisem), kamarád to absolvoval v trochu tvrdších podmínkách a přišel o prsty na nohou. Mám rád hory a v kombinace s ledovci na kraji moře to musí být paráda na vlastní oči.

    Českou poštu dostal doslova jako trafiku od Kalouska člověk, kterého osobně znám, a zcela zodpovědně mohu říct, že byznysu nerozumí vůbec, i když už za 3 různé politické strany se drží nahoře celou kariéru.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    pavlix avatar 31.3.2014 15:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Je vidět, že spíš dnes vyhovuje letní čas (celoročně :))
    Ve skutečnosti se jedná o iluzi, vzhledem k tomu, že rozdíl mezi časem od sluneční půlnoci a časem od hodiny před sluneční půlnocí je jen v určení referenčního bodu, tedy nuly. Stejně dobře můžu tvrdit, že je nejlepší používat zimní čas zemí, které jsou o patnáct stupňů na východ.

    Ať bude čas posunutý jakkoliv, ve skutečnosti záleží na tom, v jakou reálnou denní dobu budou otevírat kanceláře, obchody, úřady, atd, nikoliv jaká číslíčka budou na hodinách. Jediný problém vnímám v synchronizaci v rámci politických entit rozkládajících se po nějaké netriviální zeměpisné délce či jak už zde bylo zmíněno i šířce. Protože odchylka mezi používaným a slunečním časem se s vzdáleností od poledníku mění, přičemž u uměle odchýleného (tedy letního) času záleží i na směru.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Rezza avatar 31.3.2014 10:41 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Hlavne z pohledu planovani meetingu je to sranda. V USA uz na letni cas presli pred mesicem, do toho nektere staty tam zmeny vubec nemaji (Arizona napr.). K tomu nektere meetingy jsou planovane vuci vychodnimu casu, nektere vuci UTC, nektere jsou planovane v nasem casovem pasmu v Zimbre... Proste sranda :D. Rozdil peti hodin byl super v tom, ze vse koncilo driv. Ale zase ta hodina obcas chybela na pripravu na ty odpoledni meetingy. Proste meeting company :))).
    Dalibor Smolík avatar 31.3.2014 12:18 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Indiana je na tom zajímavě. Severní část tohoto státu spadá do časového pasma střed, zbytek státu do východního pásma a střed Indiany (největší část území) nepřechází na letní čas, sever a jih ano. Takže tři časové režimy v jednom státě :-))
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Rezza avatar 31.3.2014 13:20 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Jeste ze nemam nikoho v Indiane :).
    31.3.2014 14:07 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Střídání letního a zimního času je absolutní hovadina, která akorát lidem komplikuje život. Stejně jako debaty o tom, jestli by měl být zachován jako jeden čas ten zimní (střední solární), nebo letní.

    Já vstávám když se slunce vyhoupne nad obzor, bez ohledu na to kolik ukazujou hodiny. A střídání času je pro mne opruz, který mi přes léto ráno ukrádá hodinu času, kdy už jsem vzhůru a mohl bych ráno udělat něco kloudného doma, než vyrazím do práce. že mám tu hodinu k dobru odpoledne, je mi k ničemu. Jsem rád, že už jsem z rachoty doma a nemám nejmenší chuť cokoliv dělat,
    31.3.2014 14:11 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Tak to buď rád, že nejsi na Islandu, pokud dáš na slunce nad obzorem :-)
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Dalibor Smolík avatar 31.3.2014 14:19 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Já vstávám když se slunce vyhoupne nad obzor, bez ohledu na to kolik ukazujou hodiny.
    Jo, kdo z nás má ve fabrice píchačky :-))
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    31.3.2014 14:31 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Ja :-)
    PepaSFI avatar 31.3.2014 15:02 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    já se o ty píchačky ještě donedávna dokonce staral, než jsme přešli na elektronický čudlíkátor. Blbý je to až hrůza, pomalý neuvěřitelně. To co ten starý mechanický krám uměl sám od sebe je tady zkomplikovaný a kde odbavení jednoho člověka trvalo asi 1 sekundu, teď se nechutně vleče. Holt to asi vymysleli ajťáci a ti mají občas podivné vnímání světa. A když jsem ten verk chtěl najít na internetu abych se třeba o tom něco dozvěděl, tak se jaksi nedaří. Asi je to strašně tajný a shodili nám to tam jako diverzanta.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    pavlix avatar 31.3.2014 15:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Holt to asi vymysleli ajťáci a ti mají občas podivné vnímání světa.
    Tyhle věci většinou ajťáci nevymýšlejí, ale splácají více či méně podle pochybného zadání a upravují podle přání lidí, kteří tomu nerozumějí. Stačí se někdy podívat na nějaký kus open source software, který vznikl pro skutečné zjednodušení nějaké úlohy, nikoliv pro splnění zadání.

    Taky mechanický krám bývá spíše ukázkou inženýrské zručnosti, zatímco digitální řešení bude ukázkou nechutné splácaniny.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    31.3.2014 15:30 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Ja bych tak moc hodny na ajtaky nebyl. Minimalne ten, co nam delal GIS pojal logiku checkboxu tak, ze kdyz tam je v policku to "x", znamena to "ne". Presvedcit se nedal, byl to zasadovy muz.
    xkucf03 avatar 31.3.2014 16:28 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!

    „nehodící se škrtněte“ → křížek – to spíš vypadá na úředníka :-D

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    31.3.2014 19:43 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    mlady ajtak z brnenske firmy :-)
    xkucf03 avatar 31.3.2014 20:04 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Tam mají ten slogan „myslet Brno“ nebo tak nějak. Tak už vím, co to znamená :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 1.4.2014 07:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Blbci jsou všude. Na druhou stranu hned jak jsem to dopsal mě napadlo, že nechat něco programovat ajťáka taky obecně nebude dobrý nápad, vzhledem k nejběžnějšímu významu toho slova ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    PepaSFI avatar 1.4.2014 19:22 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    problém je že někteří lidi žijou ve svém podivném světě a trpí iluzí že ostatní to mají úplně stejně jako on. Bohužel většinou je to tak že ostatní to mají úplně stejně ale úplně jinak než on. Takový tvůrce by se měl zvednout ze svého koutku a jít do normálního světa, podívat se jak věci a lidi fungujou a nesnažit se to stavět na hlavu. Myslím že i tady jsem prezentýroval svůj vřelý vztah k projektantům veřejných budov a s ajťákama je to to samý. Násadu od krumpáče a majznout po hřbetě hned jak ho popadne tvůrčí zápal.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Dalibor Smolík avatar 1.4.2014 22:13 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Takový tvůrce by se měl zvednout ze svého koutku a jít do normálního světa
    Myslím si, že by to prospělo i politikům.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    pavlix avatar 2.4.2014 08:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    problém je že někteří lidi žijou ve svém podivném světě a trpí iluzí že ostatní to mají úplně stejně jako on.
    Toho už jsem si taky všiml.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.4.2014 10:51 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    někteří lidi žijou ve svém podivném světě a trpí iluzí že ostatní to mají úplně stejně jako on.
    To je zpravidla docela přesné. Akorát ti ostatní mají jiný svůj podivný svět.
    Quando omni flunkus moritati
    PepaSFI avatar 3.4.2014 13:35 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    například že nechápou jak je to skvělý když bezbariérový vchod je zezadu baráku oklikou přes tři ulice, rampou skrz kotelnu, protože pan architekt přece neudělá hlavní vchod rovně když ho může udělat třikrát zalomeným schodištěm. Nebo že zařízení které má jednu funkci kterou by vlastně nebylo potřeba ovládat, bude nejlepší vybavit displejem a klávesnicí a nějakou hodně kostrbatou sekvencí ovládání protože přece každý nezřízeně touží po tom furt čudlíkovat do kláves jak šílený světa pán ve své temné sluji do varhan.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Luk avatar 3.4.2014 18:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Nebo že zařízení které má jednu funkci kterou by vlastně nebylo potřeba ovládat, bude nejlepší vybavit displejem a klávesnicí a nějakou hodně kostrbatou sekvencí ovládání protože přece každý nezřízeně touží po tom furt čudlíkovat do kláves jak šílený světa pán ve své temné sluji do varhan.

    Ne displejem a klávesnicí, nýbrž lesklým dotykovým displejem a vlastním HDD, ze kterého se spouští Windows Embedded, data se ukládají do Microsoft SQL Serveru a pro jistotu ještě zálohují do cloudu Microsoft OneDrive. Zařízení vyžaduje vysokorychlostní internetové připojení a bez něj nefunguje.

    (Tohle trochu přeháním, ale ono to k tomu už nemá moc daleko. Například některé automobilky mají zjevně dojem, že má řidič místo podvědomého nahmátnutí ovládacího tlačítka raději odhlížet od silnice a hledat na dotykovém displeji plošku, která vyvolá požadovanou funkci.)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xkucf03 avatar 3.4.2014 18:14 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Například některé automobilky mají zjevně dojem, že má řidič místo podvědomého nahmátnutí ovládacího tlačítka raději odhlížet od silnice a hledat na dotykovém displeji plošku, která vyvolá požadovanou funkci.)

    Ono by bylo fajn, kdyby to byl otevřený systém a rozvíjel1 se, přibývaly by nové funkce, mohl by sis tam něco doprogramovat a taky přemapovat ovládání, takže by bylo na tobě2, co budeš ovládat mechanickými tlačítky a páčkami a co přes dotykový displej.

    [1] jenže to se automobilkám dneska nehodí do jejich koncepce, která je zhruba: pořídit auto na leasing, za dva tři roky splatit a nechat sešrotovat, případně ty „trvanlivější“ nechat ještě tak rok dva, ať si je „užije“ někdo jiný
    [2] byť to tedy má nějaké meze – některé věci je lepší dělat nezávisle na centrálním počítači, přímo

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    PepaSFI avatar 3.4.2014 19:13 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    a už je to tady! Že tě majznu násadou po hřbetě! Eště to by chybělo, přemapovávat hovadiny, dělat nový funkce! Jaký funkce? Už tak jich je v autech naplácaných až hrůza a pevně věřím tomu že naprostá většina řidičů využívá tak čtvrtinu těch "funkcí" a o polovině z nich nemá ani tušení. A abys byl v obraze, v dnešních autech je úplně všechno závislé na centrálním počítači. I to světýlko na stropě už nerozsvěcí spínač ve dveřích ale bodycomputer. Když si připojíš do OBD zásuvky diagnostiku tak můžeš třeba tabletem nebo smartfonem ovládat celé auto. Kdoví jestli by to nešlo i řídit.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    xkucf03 avatar 3.4.2014 20:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!

    To je jako se softwarem: každý používá jen zlomek funkcí… jenže u každého je ten zlomek jiný.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 31.3.2014 15:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Ta tuhle stránku wikipedie bych radši neodkazoval, protože s toho počtu sluncí, které podle ní máme, mi jde hlava kolem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.3.2014 14:08 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo buzíčkovi ukradl hodinu!!! Tak si musel pofňukat...
    Já bych všechny ty časový pásma a posuny času zrušil a bylo by to, prostě CET po celym světě a nazdar. Mam v prdeli jestli chodim do práce od 6 do 14, nebo třeba od 19 do 3, jestli je oběd ve 12, ve 3, nebo v 7, sou to jenom čísla, makalo by se prostě za světla, šlo chrápat až bude tma, ať je to třeba v 8 a nebyl by žádnej bordel se štelovánim hodinek třeba v letecký dopravě...
    1.4.2014 16:55 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdo mi ukradl hodinu!!!
    Ja si toho posledni dobou ani nevsimnu. O vikendu proste vstanu v kolik vstanu. A ani hodinky uz neni potreba serizovat.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.