abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:33 | Zajímavý projekt

    Linux na 4bitovém mikroprocesoru Intel 4004 z roku 1971? Ale jistě: Linux/4004 (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.9. 16:11 | Nová verze

    Google Chrome 129 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 129.0.6668.58 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube: DevTools Chrome 127-129).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.9. 12:55 | Bezpečnostní upozornění

    Byly nalezeny a opraveny bezpečnostní chyby CVE-2024-38812 a CVE-2024-38813 s CVSS 9.8 a 7.5 ve VMware vCenter Server. Jedná se o vzdálené spouštění příkazů (RCE) a eskalaci oprávnění.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.9. 11:11 | IT novinky

    MojeID rozdává bezpečnostní klíče (tokeny) GoTrust Idem Key pro přístup k online službám veřejné správy (NIA). Ti, kteří již mají, mohou získat tablet ve slosování.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    19.9. 09:33 | IT novinky

    Společnosti Nintendo a Pokémon žalují společnost Pocketpair. Její hra Palworld prý porušuje patenty Nintendo a Pokémon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.9. 08:44 | Nová verze

    RabbitMQ (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 4.0. RabbitMQ je open source messaging a streaming broker napsaný v programovacím jazyce Erlang. Implementuje protokoly AMQP 0-9-1, AMQP 1.0, RabbitMQ Streams, MQTT a STOMP a v HTTP a WebSockets Web STOMP plugin, Web MQTT plugin a management plugin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.9. 20:00 | Nová verze

    Po půl roce vývoje od vydání verze 46 bylo vydáno GNOME 47 s kódovým názvem Denver. Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře. Krátké představení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.9. 16:44 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.3. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.9. 13:33 | IT novinky

    Uživatele Windows a Microsoft 365 Business a Enterprise mohou oficiálně používat Python v Excelu. Spolu s knihovnami jako pandas, Matplotlib a NLTK. Jedná se o spolupráci s Anacondou. Microsoft si tento "vynález integrace tabulkových procesorů s externími prostředími" patentoval: US12026560B2. Už před podáním patentu ale mohli uživatelé pro Python v Excelu používat například PyXLL. LibreOffice / OpenOffice.org měl PyUNO.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.9. 05:22 | Komunita

    Provoz Mozilla.social, tj. instance Mastodonu provozované Mozillou, bude 17. prosince 2024 ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Rozcestník

    Ten Tomeš je nějak všude

    18.10.2007 22:21 | Přečteno: 1948× | Ani zbla | poslední úprava: 18.10.2007 22:51

    Kdysi jsem někde v hospodě zaslechl o člověku jménem Tomeš a že přej je to jakýsi propagátor čehosi (Mozilly?). Věnoval jsem tomu pozornost jen omezenou pozornost, znám staršího bratra toho Tomeše a ten mi naopak přijde uměřený (neplést s odměřeným!).

    Pak jsem někde slyšel o Tomešovi, který je "ubuntu uřvanec". To už se mě dotklo, protože jsem spokojený Ubuntista a ano, doporučuju ho všude kolem, protože si myslím, že je mezi dnešními distry špica. Trochu se mě dotklo, když mě někdo v diskuzi nazval uřvancem. Musel jsem uznat, že někteří uživatelé, třeba proto, že to zvládnou nainstalovat za 15 minut a jsou okouzleni jsou trochu... uřvaní.

    Teď se ale situace trochu vyostřila: jsem Ubuntista, co je nadšený z nového Gustyho a zároveň pokoukávám po novém openSUSE, které se snaží být zdatnou konkurencí (bezva!). To je ale vražedná kombinace, příspěvky nebo dokonce články od Petra Tomeše jsou všude, kam se podívám

    Petře, prosím tě, zvolni, život je krátký, ale nejsme jepice. A vůbec, nemáš třeba psát bakalářku, diplomku, dizertaci? Už jsi to tenhle týden udělal svojí holce? A byl jsi aspoň na pivě s kámošem?

    Ale jo, chápu ho. Třeba byly doby, kdy jsem hodiny visel na kolejním chatu a do zblbnutí vysvětloval, že je Céčko na houby a Ada rulez :-)

           

    Hodnocení: 41 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Ilfirin avatar 18.10.2007 22:28 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Ajajaj. To jsme to dopracovali. Takže teď budem zakládat blogy, ve kterých budeme kritizovat ty, co mají jiný názor? A ještě lépe. Budeme je kritizovat za to, že publikují?
    David Heidelberg avatar 18.10.2007 22:36 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    +1, musím říct, že takovéhle blogy jsou podle mně dost velká ubohost.

    0K!AS
    18.10.2007 22:47 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    No, tak trochu křivdíte autorovi - ten navrhuje Petrovi, aby zmenšil počty komentářů. Pod to se mohu podepsat - Petra už nějaký ten pátek znám a myslím si, že přílišná angažovanost je to, co mu neprospívá.

    Žijeme ve svobodném světě, Petrovi publikovat nikdo nezakazuje, ale vyjádřit svůj názor na počet jeho komentářů mi příjde v pořádku. Upřímně, na Petra jsem slyšel mnohem ostří názory.

    PS: Myslím si, že tenhle zápisek v blogu je i tak trochu o Vás (a řadě jiných na českém netu). Dvakrát měřím, ale jen jednou postuji :o)
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    Ilfirin avatar 18.10.2007 22:56 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Myslím si, že tenhle zápisek v blogu je i tak trochu o Vás (a řadě jiných na českém netu).
    Nerozumím. Taky se moc vyjadřuju?
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.10.2007 23:18 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    jj, taky! Já taky, proto hned jak to dopíšu, stříhám šnůru od modemu... :-D
    19.10.2007 14:55 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Víš k čemu je na tý šňůře dobrej takovej ten plastovej konec? Ne? Poradím - ten ti ušetří práci s hledáním nůžek ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    19.10.2007 09:45 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Na kritizování jiného názoru není nic špatného, pokud k tomu mám důvod a argumenty. Kritizovat ale člověka za to, že je aktivní v specializovaných diskusích o svém oblíbeném tématu, to je taková vojensky buldozerová arogance.
    David Heidelberg avatar 18.10.2007 22:39 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Možná čas strávený nad psaním tohoto "ubohého" zápisku, mohl věnovat věcem, na které se ptáš.
    Petře, prosím tě, zvolni, život je krátký, ale nejsme jepice. A vůbec, nemáš třeba psát bakalářku, diplomku, dizertaci? Už jsi to tenhle týden udělal svojí holce? A byl jsi aspoň na pivě s kámošem?
    0K!AS
    alblaho avatar 18.10.2007 22:55 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Nechci aby to znělo nabubřele, ale já mám splněno, tedy až na dizertaci :-)

    Můžu se zeptat v čem spočívá "ubohost" mého zápisku? Není sprostý, nenadává. Nebo je etický problém, že ten zápisek působí osobně, i když dotyčného neznám?
    Ilfirin avatar 18.10.2007 22:57 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Nejhorší na něm je, že už jenom to, že vznikl Vás řadí níž, než je Petr Tomeš, ať už je kdekoli.
    18.10.2007 23:29 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Bože, jakou dizertaci?
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    alblaho avatar 18.10.2007 23:34 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    No právě žádnou.
    19.10.2007 09:07 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    dizertace, disertace. Ony jsou ty pojmy od reformy 1993 ekvivalentní. Ovšem taky mě dizertace tahá za oči :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    19.10.2007 22:29 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    No, to mne nenapadlo, ale kdyby se jednalo o dezertaci, tak to už by mne do očí bouchlo :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    xxx avatar 18.10.2007 23:06 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    A ty se divis, kdyz pises takovehle zapisky.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Martin Stiborský avatar 18.10.2007 23:25 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Nevím co napsat, kdybych psal upřímně, tak by to bylo asi trochu přisprostlé, co kdyby ses radši staral o sebe a nepsal 3,14oviny, ať už je Tomeš jaký chce, ať se jedná o někoho jiného, tak buď drž ústa, nebo dělej něco v čem budeš lepší, tohle je fakt síla.
    Kvík ..
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.10.2007 23:37 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Ať si každej píše co chce, je mi to úplně jedno. Je svoboda slova, tisku a já nevim čeho ještě... Můžu to stejně svobodně skritizovat, nebo na to prostě hodit bobek...
    Martin Stiborský avatar 18.10.2007 23:41 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    to nepopírám, taky jsem vyjádřil svůj názor, i když jsem se někokikrát ve psaní zastavil, jestli se na to no nevyprdnu
    Kvík ..
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.10.2007 08:58 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    ...a o tom to je ;-) Sebekontrola. Někdy prostě "musim reagovat" a po napsání dvou vět vychladnu a zrušim to. O sobě jsem zjistil, že se strašně rád rozepisuju v poradně "né k věci" a dělám jí tim nepřehlednou. Hlavní je, že jsem přišel na to, jak tenhle nešvar vyeliminovat, prostě napíšu "něco, něco" a za to: viz můj blog, nebo detaily v blogu :-)
    brk avatar 19.10.2007 07:00 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Samozřejmě, ale všeho s mírou. Pod zprávičkou o Ubuntu už je velký a absolutně nevjecný flame o jeho osobě a někteří už začínají mít nejen pocit, že potřeba napsat o něm do blogu, aby jejich "kvalitní" názor nezapadl.

    Dopadne to jak onehdy s Javou, tedy nějakých pět blogpostů téměř v řadě?
    USE="-qt -kde"
    Heron avatar 19.10.2007 06:58 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Už jsi to tenhle týden udělal svojí holce?

    Spíše klukovi ne? Když už toho o něm víš "tolik"... Zvláštní, že ti nevadí jiní lidé, kteří se tu na abc pletou do všeho (doslova) a přitom před pár lety to byli... no nechme toho.

    19.10.2007 09:23 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Spíše klukovi ne? Když už toho o něm víš "tolik"...
    Ajaj, tohle bude pro některé pěkná nahrávka na smeč ;)
    19.10.2007 09:31 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    O moc blbější než celé toto téma už to stejně být nemůže. Nicméně ať má Petr přítele nebo je nezadaný, podle autora článku na tom nezáleží, protože to musí povinně udělat přítelkyni, aby splnil plán pětiletky. Každému stejně a pěkně direktivně, ať už je orientovaný doprava či doleva. Individualita je jenom brzdou kolektivizace.
    19.10.2007 16:01 SImon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomes je nejak vsude
    a proc ne holce?
    freshmouse avatar 20.10.2007 14:26 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Spíše klukovi ne? Když už toho o něm víš "tolik"...
    A proč ne holce? Vždyť ani nevíme, o co jde! Třeba my jsme to minulý týden udělali s rodinou bráchovi. (Narozeninovou oslavu.)

    ;-)
    20.10.2007 17:06 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    No to já taky nevím, proč ne? :-)
    Heron avatar 20.10.2007 17:38 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Nevím jak Tomeš, ale já bych tohle holce neudělal ;-)
    freshmouse avatar 20.10.2007 18:01 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Ty prostě pořád myslíš na sex. :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.10.2007 18:21 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Hej, a kde se tu vůbec vzalo to "už jsi to udělal sví holce?"poprvé? nějak to nemůžu nikde najít a strácim se v kontextu... ;-)
    freshmouse avatar 20.10.2007 18:38 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    V tom zápisku. Ptal se (autor), jestli to už (Petr) tento týden udělal svojí holce.
    20.10.2007 18:41 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Třeba jo a třeba ne. Ať tak či tak: Co je mu (a ostatním) po tom? Nic.
    freshmouse avatar 20.10.2007 18:44 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Já na to nereagoval. Já jen reagoval na to, že si Heron pod pojmem "udělat to (holce)" představil hned něco sexuálního...
    20.10.2007 18:57 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Ale určitě připustíš, že to k tomu přímo vybízí. Takové slovní spojení (hlavně s tím zájemenem "to") se téměř vždy používá pro pohlavní styk.
    freshmouse avatar 20.10.2007 19:01 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    To samozřejmě připouštím.
    =^..^= AmigaPower® avatar 21.10.2007 20:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Dneska TO udělám svojí holce! ;-)
    22.10.2007 09:51 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Na balkone? A je to aspon poradnej mladej kus? :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 22.10.2007 17:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Mam balkon metr na metr, sedmý patro a závratě ;-) ...zatočí se se mnou svět, mně je třicet a jí pět... :-D
    Heron avatar 20.10.2007 19:55 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Heron si pod vším představuje sex, tak si zvykněte. ;-)
    21.10.2007 23:32 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Pokud si ovšem pod něčím nepředstavíš 750k mailů. ;-)
    Heron avatar 20.10.2007 19:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Jo :-)
    19.10.2007 08:08 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Jestli te to potesi, tak ja te naprosto chapu a Petr Tomes mi taky leze na nervy :-) Ja jen abys vedel, ze nejsi sam...
    19.10.2007 08:40 František Pecen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Úžasnej flame :-) Připadám si jako při čtení některých knížek od p. Lewise - mám na mysli ty o Zmarchrobovi a spol. (pro neznalé: třeba "Rady zkušeného ďábla"). Jinak na P. Tomešovi je mi sympatická jeho snaha o věcnost. Občas by mohl projevit více nadhledu a možná skromnosti, ale to příjde s věkem - doufám :-). Já mu osobně přeju hodně štestí v životě a možnost normálně lidsky dozrát. A snad ještě nalezení distra, u kterého bude spokojen s jeho komunitou :-) :-).
    19.10.2007 09:55 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    A snad ještě nalezení distra, u kterého bude spokojen s jeho komunitou.

    T.j. vytvoreni vlastniho distra s komunitou v pocte jedneho clena; nazov by mohol byt Tomesbuntu alebo TomesSUSE :)

    Sorry musel som. Ja z jeho vyplodov obcas takmer padam zo stolicky ;)
    19.10.2007 10:47 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Úžasnej flame :-) Připadám si jako při čtení některých knížek od p. Lewise - mám na mysli ty o Zmarchrobovi a spol. (pro neznalé: třeba "Rady zkušeného ďábla").
    Jsem rád, že tolika lidem přispívám ke štěstí a naplnění, mi věnují tolik svého času a prostoru. I když si myslím, že by ho mohli trávit i lépe. :-D
    Jinak na P. Tomešovi je mi sympatická jeho snaha o věcnost. Občas by mohl projevit více nadhledu a možná skromnosti, ale to příjde s věkem - doufám :-). Já mu osobně přeju hodně štestí v životě a možnost normálně lidsky dozrát. A snad ještě nalezení distra, u kterého bude spokojen s jeho komunitou :-) :-).
    Děkuju. Máte pravdu, myslím, že začíná být vidět, že se to mění k lepšímu. :)
    19.10.2007 16:00 SImon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomes je nejak vsude
    zadnej flejm tu nevidim
    19.10.2007 09:23 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    To je hodně blbý zápisek. Nechápu, kde lidi berou to sebevědomí fízlovat ostatní a radit jim, jak mají trávit svůj volný čas. Nejlépe tak, jak jej trávím já, protože činnosti, které vykonávám ve volném čase já, jsou objektivně jediné správné, a pokud někdo ve volném čase dělá něco jiného než já, tak mu musím veřejně domluvit. Protože být nadšenec pro nějakou věc a účastnit se internetových diskusí o nějaké své zálibě, to je opravdu lustrováníhodné. To žádný spořádaný občan nedělá, ten místo toho jednou týdně povinně oblažuje přítelkyni.
    Dalibor Smolík avatar 19.10.2007 09:54 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Ať si píše Tomeš co chce, to je jeho věc, co udelal sve holce už teprve :-). Nechal bych to být, pokud bude mít nějaké nevhodné (a to je leckdy inidividuální názor) blogy či připomínky, je třeba je konkrétně vytknout. Jinak klid ...
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    19.10.2007 11:54 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    A význam tohoto ubohého zápisku je jaký? Pošpinit člověka? Vysmát se někomu? Nebo co to mělo za smysl?
    19.10.2007 12:35 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Myslím, že význam je jasný - autor tohoto článku je aktivní blbec, který si myslí, že pro všechny by bylo nejlepší, kdyby se chovali tak jak on uzná za vhodné. Myslí si, že jeho přístup k životu, vesmíru a vůbec je ten nejlepší z nejlepších (a ve své mecenášské velkorysosti chce ostatním radit co mají dělat :-)).

    Stručně a jednoduše - je to tuplovaný blbec s přerostlým egem ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.10.2007 13:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Nenadávejte si do blbců, to nemá úroveň!

    Jak se začne s nadávkama, další příspěvky jsou pak už jen hádky o to kdo je větší blbec, proč ten či onen není blbec a jakýkoliv smysl konstruktivní diskuze mizí... ;-)
    19.10.2007 19:20 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Příspěvek xm pro mě naopak má největší úroveň z celé této diskuse. Tak výstižně to tady ještě nikdo nepopsal. On autorovi nenadával do blbců, on vysvětlil, proč blbec je. Ono být blbcem není rozsudek na doživotí, pokud má člověk snahu a schopnost zamýšlet se nad kritikou, může se chytnout za nos a polepšit se. Tímto autorovi blogu přeji úspěšnou sebereflexi.
    19.10.2007 12:41 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Jen bych rád dodal, že autor nijak neprojevil ochotu reagovat na mnou zaslaný e-mail, pokud by měl skutečný zájem lépe poznat moje názory, protože na statické veřejné diskusi se komunikuje jinak než třeba po e-mailu, IM, audio/videokanálu nebo osobně. Z toho vyplývají skutečné důvody a cíle tohoto jeho zápisku.
    19.10.2007 12:59 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Z toho vyplývají skutečné důvody a cíle tohoto jeho zápisku.
    Koukam jeste paranoia navrch, no nazdar. :-)
    alblaho avatar 19.10.2007 15:11 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Už jsem odpověděl.

    Myslím, že Petr Tomeš vzal mé rýpnutí podstatně lépe než než ctěné publikum. Já ani on jsme nepoužili žádnou urážku, no, možná jsem ho zařadil mezi uřvance (snad mi to odpustí).
    19.10.2007 13:38 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    ja bych kritiku smeroval jinam: totiz na to prekladatelstvi a na tu popularizaci. Vzdycky si na takove 'prekladatele' vzpomenu, kdyz od kolegy natahnu pres CVS nove soubory a snazim se je prelozit. Protoze mam lokalizovanou distribuci (musel jsem, zakaznik naridil), tak na me vystekne hlaska: ' s Vasim systemovym casem neco neni v poradku'.

    V te chvili si vzpomenu na pana Tomese i na to prekladatelske oddeleni u SUSE, kde sedi ti mladi lide, kteri se tam roztrhnou pro komunitu (Anicka myslim take) a rikam si, ze by bylo nutno tyto nadsence poradne proplesknout.

    A proto bych formuloval "kdyz uz neco delate, tak pouzivejte prosim hlavu a kdyz nedokazete domyslet dopady sveho jednani, tak se zeptejte"
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    19.10.2007 13:46 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Proč jste nebyl konstruktivnější a neozmámil chybu překladateli, který je veden v zásluhách o aplikaci, případně neoznámil chybu do bugzilly (standardní postup)? Případně můžete s překlady pomoci. Kritizovat dokáže každý, ale dělat pro to něco skoro nikdo... A pokud ty dobrovolné překladatele třeba zaplatíte, pak ponesou jinou úroveň zodpovědnosti.
    19.10.2007 13:48 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    kde sedi ti mladi lide, kteri se tam roztrhnou pro komunitu (Anicka myslim take)

    Anicka se ohrazuje :-) Anicka jednak nema s prekladanim nic spolecneho (cesky nijak extra dobre neumi, prestoze nad nepouzivanim zvratnych zajmen zvraci, a hlavne daleko radeji hackuje), jednak se musi zastat i svych nebohych kolegu z dokumentace.

    Ona ceska lokalizace je asi tak to posledni, cemu se ti (nyni jiz jen dva, z nichz jedna je na materske a druhy dre jak otrok) lide maji cas venovat pri odpocinku od nekonecnych stohu dokumentace k novellim produktum.

    Meli bychom se proste smirit s tim, ze kde se nenakupuje, tam se zadna linuxova firma s lokalizaci nepretrhne. Kdyz uz jsme chudi, musime se spolehnout na komunitu a slusne si to prelozit sami. (Tedy pokud o to stojime - ja lokalizovane programy nepouzivam zcela zasadne, protoze se v nich vyznam jeste hur nez v tech originalnich.)
    ^D
    19.10.2007 13:51 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    A jen tak na vysvetlenou, Anicka se trha pro komunitu v balikarskem tymu :-)
    ^D
    19.10.2007 14:20 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Je to trošku jinak: jedna je na mateřské, druhý tu je tu jen virtuálně a třetí je nemocný. ;-) Dokud nevyvinu pořádný tool, který bude aspoň ze třetiny použitelný tak, jako TRADOS, tak se do ničeho opravdu velkého pouštět nebudu, neb to nemá cenu: Komunitní překlady vypadají, jako kdyby se právě byly otřepaly po průlezu rourou z cat /dev/random. Potřebuju tudíž něco, co rozšíří mé schopnosti dávat věci dohromady tak, abych se v těch desetitisících vět vyznal a mohl přesně určit, co se musí změnit a jak. Jestli měsícem psaní toolů ušetřím za rok třetinu času, vyplatí se to. Ale základní kámen jsem možná položil včera v noci. :-)
    19.10.2007 16:05 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Zajimava myslenka.
    19.10.2007 17:09 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Anicka wrote:

    "...ja lokalizovane programy nepouzivam zcela zasadne, protoze se v nich vyznam jeste hur nez v tech originalnich."

    V tom se shodneme, dlouho jsem to taky rikal. Ale narazil jsem na par veci:

    1. Original nelokalizovany prohlizec mi automaticky podstrkuje nektere ceske stranky v anglicke mutaci.

    2. Nektere nelokalizovane produkty mi nechteji psat pismena s hacky.

    3. Lide z okoli nelokalizovane produkty nechteji nebo alespon se hlasite divi a nadavaji.

    4. Kdyz pouzivam delsi dobu nelokalizovany produkt a pak si nekde sednu k tomu lokalizovanemu, musim se aklimatizovat.
    19.10.2007 17:15 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    ad 1: v nelokalizovanem prohlizeci si ten Accept-Language zvladnu hrave nastavit

    ad 2: uz jsem takovy dlouho nepotkala - nevim jak to delaji ostatni distribuce, ale my umime skoro vsude unicode (i kdyz patche treb do mc jsou fakt huste)

    ad 2: aspon mi tam nikdo cizi neleze :-D

    ad 3: resim tim, ze lokalizovane zkratka nepouzivam vubec (proste vyndam z tasky notebook :-))
    ^D
    19.10.2007 17:32 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Joj, to jsem to zase dostal. Muj kamarad mnich, ktery ted prisel a stoji vedle mne, se smeje, coz je u nej krajne neobvykle.
    19.10.2007 18:31 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Proc dostal? Ja docela dobre rozumim tomu, ze ani jeden z texh bodu na Tebe nemusi byt aplikovatelny... jen jsem chtela ukazat, ze s trochou snahy se taky vsechny daji vyresit :-)

    (ten ctvrty je ale falesny... co si pocnes, kdyz Te posadi k nelokalizovanemu programu, pricemz budes zvykly na lokalizovany?)

    A mnichu, ktery se nesmeje, bych neverila :-)
    ^D
    Dalibor Smolík avatar 19.10.2007 19:28 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    (ten ctvrty je ale falesny... co si pocnes, kdyz Te posadi k nelokalizovanemu programu, pricemz budes zvykly na lokalizovany?)
    To já jsem si jednou sedl k OpenOffice lokalizovanému do ruštiny. Přestože jsem se rusky učil a umím, byl jsem v tu chvíli ztracen :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    19.10.2007 20:45 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Na slušném systému nemusíš ani hledat notebook, ale rovnou napsat LC_ALL=C nazev_programu :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    20.10.2007 22:08 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    A ještě k jedné věci se dovolím ohradit, SUSE žádné překladatelské oddělení nemá. To znamená, že ti, co na to kvalifikaci mají a rádi by (já se roky živil překladem na full-time pro spoustu zákazníků značně citlivých na kvalitu a myslím, že neschopný v tomhle směru nejsem), si na to musejí najít čas v podstatě mimo práci, a to není vždycky snadné. Já bych se teď rád nějak věnoval té "infrastruktuře", jak jsem psal, protože ta opravdu chybí. Nicméně pokusím se aspoň něco provést s KDE 4.
    20.10.2007 22:15 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Mohl byste prosím napsat, kolik aktivních přispěvatelů nějak znatelně přispělo do překladů řekněme v posledních půl roce a kolik je přeloženo z celku? Myslím, že by to pomohlo hodně lidem udělat si představu.
    20.10.2007 22:32 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Do jakých překladů konkrétně? Pokud jde o SUSE, to má pouze dvě vlastní větve překladu: YaST a obecná lokalizace. Ostatní se bere z upstreamu. Určitě jsme byli aktivnější já, Kyknos, Koty a M4r3k (všichni odsud :-)). Statistiky susích překladů přes všechny jazyky jsou zde.
    19.10.2007 14:18 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Pockejte, az linux objevi Frantisek Zdrahal, to bude teprve toco...
    19.10.2007 17:00 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    A to je prosím kdo ?
    19.10.2007 17:25 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Jeden frantisek zdrahal byl znamy revolucionar a druhy je notoricky prispivac do diskuzi v rozhlase. At je diskuze o cemkoliv, jakmile dojde na telefonaty posluchacu, ozve se vzdy "dobry den jmenuji se frantisek zdrahal ...". Byva to velmi zajimave.
    19.10.2007 20:50 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Jo, to je on. A zajimavy byva zejmena souboj moderatora s se slovnim prujmem pane Zdrahala. On totiz dokaze dlouhe minuty zasvecene hovorit k jekoliv veci a pritom nic nerici. Idealni material na politika.
    19.10.2007 22:18 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Tomeš je nějak všude
    Aha :) Radiozurnal posloucham docela pravidelne, ale s Frantou se zatim chvalabohu mijim ;)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.