Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.
MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.
Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.
Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.
Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.
Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.
Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.
T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.
Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).
Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.
Už šestým rokem studuji na osmiletém gymnáziu a teď hloubám nad tím, co mi vlastně tahle škola dala...
Všeobecné znalosti?? Jistě, ale za jakou cenu - místo toho abych uměl pořádně to co budu v budoucím zaměstnání a v životě potřebovat (angličtina, komunikační schopnosti, IT), mluvím latinsky, vím jak se připraví H2SO4 a díky naší workoholické profesorce francouzštiny umím asi 50 slovíček na popis obličeje.
Říká se, že gymnázium vás má připravit na vysokoškolské studium. Opravdu?? Pokud vím, tak na VŠ použiju akorát to co mě naučili v matice a možná angličtinu
Někteří mi argumentují tím, že budu mít všeobecný přehled... Jistě, určitě někdy budu francouzky popisovat svůj nebo cizí obličej. (Samozřejmě se to může stát, ale ten čas strávený nad těmi slovíčky za to nestojí - jistě by se našlo alternativní řešení problému - třeba angličtina)
Podle mě by se měly školy zamyslet nad tím co je důležité a na co se soustředit - např. uznávám že čeština a dějepis jsou věci důležité pro život, i když mě osobně moc nezajímají.
Takže když to shrnu - škola mi dala akorát skvělé přátele (lidé s kterými bych se jinak nesetkal) a všeobecné znalosti, které stejně nikdy nevyužiju (všechno co vím o IT, jsem se naučil doma; angličtinu se také nejvíc učím čtením man
uálů, dokumentací a her). Možná by bylo lepší, kdybych tenkrát zůstal na ZŠ a později šel na nějakou specializovanou střední školu. Holt už je pozdě no...
P.S.: aspoň tam vyučují OpenOffice.org
Tiskni
Sdílej:
Cože? To mě bude známkovat někdo, kdo píše ve Wordu?!
Třeba teď studuju na VUT, kde jsou holky víceméně statistická chyba.Fakt? Na VŠB máme děvčat až moc (odhadem 30%). To je to v Brně o tolik horší?
FIT != VUTChemická dejme tomu, ale co podnikatelská nebo ekonomická fakulta se za technický směr opravdu považovat nedá, i když formálně je nějakým nedopatřením. Zkus se podívat na chemickou, nebo na podnikatelku.
No právě, kdybych to tak uměl - nedokážu se soustředit na to co mě nebaví...
Ps. Ty jsi někdy na vejšce technického směru použil slovo Rembrant? možná asi tak když jsi v hospodě balil babu, jinak asi těžko...
Plus mínus doporučuji udělat si prumku pokud jde někdo na VS technického směru a poud jde někdo na humanitní vědy tak gympl.omlouvam se, uz jste to tam zduraznil:)
S tymto tvrdeni naozaj nemozem suhlasit.
Mam skusenosti v oblasti VS padagogiky (strojarina) a tie tvrdia nasledovne:
Na matematike a na fyzike maju problem priemyslovaci aj gymnazisti, ale konecne percento uspesnosti je ale podstatne väcsie prave u priemyslovakov.
Na technicky zameranych predmetoch maju problem hlavne gymnazisti (nevedia aplikovat ani zakladne veci,ktore sa naucili vo fyzike na zakladnej skole!!!!).
Priemyslovkari maju aspon nejake znalosti zo strednej skoly (samozrejme je to vzdy kus od kusu).
Gymnazisti vo väcsine pripadov su nemysliace bytosti, ktore sú schopne namemorovat telefonny zoznam, ale nepostrehnu, ze mena v nom su zoradene podla abecedy. Bohuzial je to dane systemom ucenia na gymnaziach (najlepsi student je ten, ktory sa nauci vsetko z knihy a nema ziadne otazky, ktorymi by mohol "sudruzku" ucitelku priviest do pomykova a pri odpovedi si "sudruzka" ucitelka moze jeho odpoved porovnavat s textom v ucebnici.)
To co som tu napisal vychadza z mojich skusenosti, inde to moze byt inak, ale na to by som asi moc nastavil. Moj nazor je ze gymnazisti by mali ist studovat humanitne odbory a na vyslovene technicke odbory VS by mali ist predovsetkym absolventi priemysloviek (pre tych aspon nebude treba niekolko semestrov vysvetlovat co je technicke pismo a na co sa pouziva skrutka)
Int 3*arcsin(x) dx
?
3*x*arcsin(x) + 3 * sqrt(1-x^2)
Maple rules Hmmm, u nas odesla tretina lidi (z puvodnich 30 zustalo 19) a to nejsou zadny blbci - (jen pro predstavu jak kruty to tu je )
public static void main