abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 146 hlasů
     Komentářů: 10, poslední 8.5. 17:35
    Rozcestník

    Dokonáno jest..

    27.11.2008 12:43 | Přečteno: 3854× | Jen tak na okraj | Výběrový blog | poslední úprava: 27.11.2008 12:45

    Vy co jste doposud měli za to, že ÚMOb Ostrava-Jih je baštou opensource - zapomeňte co bylo.

    Zatímco úřady v takových zemích jako Německo či Francie svou cestu k opensource hledají, u nás se zástupci Microsoftu tiše smějí. Usnesením ze 77. schůze rady Města Ostravy ze dne 27.10.2008 se zvýší investiční přijaté dotace od obcí  o  3 702 tis. Kč a zároveň zvýší kapitálové výdaje - přechod z linuxové a unixové platformy na MS Windows -  3 702 tis. Kč. Když to tedy neprošlo zdola, tak se to protlačilo shora.

    Neustále se diskutuje o nákladech které by přinesl přechod na opensource řešení, ale nikdo nechce vidět náklady které sebou nese stávající řešení ( Viz kupř. mj blogpost z března 2008 - Právě se objevila na zpravodajských webech.. ). Úřad ÚMOb Ostrava -Jih ač patří k největším v republice měl při stávajícím řešení mnohonásobně nižší náklady na provoz IT. Přesto jak vidno - je-li politická vůle, prosadit lze vše. Přínos přechodu na MS Windows je přitom pro občana naprosto nulový, protože veškeré uživatelské stanice fungovaly v podstatě pouze jako terminály, a do budoucna tento krok povede jen k vyšším výdajům za provoz IT na tomto úřadě - ale do světa se bude hlásat: "Největší obvod v ČR opustil Linux jako neperspektivní platformu".

    Jen pro připomenutí zde uvádím že právě řešením IT tohoto obvodu se Ostravský Magistrát, který svou štědrou dotací opensource na tomto úřadě definitivně pohřbil, na sklonku r. 2005 chlubil na webu Evropské komise - viz můj blogpost Není nad cizí peří... A koho by snad zajímalo jméno toho Jidáše co nejspíš stojí v pozadí..

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.11.2008 13:02 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    sranda bude az budou prechazet zpatky :)
    27.11.2008 13:13 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    No a to opravdu nejde podat trestni oznameni o nesetrne hospodareni? Rovnou bych to hodil na policajty, at to bloknou a nechal bych to proverit. Zaroven bych pak dopredu oznamil na ruzny urady, kterych se to tyka, ze pokud nekdy rocni naklady presahnou stavajici naklady, tak je bude hradit ten kokretni clovek (skupina lidi), kteri o tom rozhodli (nekdo urcite hlasoval a nekdo se pod to podepsal).
    27.11.2008 13:23 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    tak to tam hod :-)
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    27.11.2008 13:24 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Očividně o fungování úřadů moc nevíte. Skutečnost je taková, že na zvolené zastupitele a jejich rozhodnutí ve skutečnosti není ŽÁDNÝ metr. Proč myslíte že se tak obávají toho, že by měli být někomu podřízeni?
    27.11.2008 15:50 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    On je především problém, že rada a zastupitelstvo jsou dva zcela odlišné orgány, kde ten druhý je volen občany, ale ten ten první je de facto jmenován koaliční částí zastupitelstva.

    Takže když rada, co by výkonná moc, něco rozhodne, tak jednotlivý zastupitelé mohou akorát tak krčit rameny a dělat neviditelný (obzvlášť na šťouravé dotazy občanů).

    A to se netýká jen nekompetentních rozhodnutí ohledně výpočetní techniky, ale téměř všeho. Zlaté malé obce, které žádnou radu nemají.

    Ilfirin avatar 27.11.2008 13:43 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Teda. Čekal jsem, i přes vaše zápisky, že Ostrava-jih nakonec odolá. No naivka jsem no :-)
    27.11.2008 16:13 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    To se dalo bohužel čekat. Nevím na jaké pozici je pisatel blogu, ale předpokládám, že je tam běžným ajťákem a pokud příjde nějakej nagelovanej kravaťák představit svůj produkt, vychválí ho ve všech směrech a vedení to schválí, tak se může ajťák postavit třeba na hlavu, ale nic s tím neudělá. Mám s tím zkušenost. Když náš šéf vidí nějaký pěkný soft s ještě hezčíma kalendáříkama a posadí se z toho na zadek, tak mu to nikdo nerozmluví a já ten proprietární hnus pak musim spravovat.

    27.11.2008 14:35 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    403 Forbidden? :-)
    27.11.2008 15:00 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    A jediné co jsem našel v programu toho zasedání je toho:
    Schválení zahájení projektové přípravy a podání žádosti na projekt "Multimediální vybavení počítačových učeben, odborných učeben a kmenových tříd ve školských zařízeních Městského obvodu Ostrava-Jih"
    Hledal jsem slovo "jih".
    27.11.2008 15:26 ivdo | skóre: 6 | blog: ivdo | Ostrava 49° 50' 52" N, 18° 17' 01" E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    A hledal jsi v 77. schůze rady ze dne 27.10.2008 ?

    je to na straně 15

    27.11.2008 15:26 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Špatně jsi hledal - přímý link a strana 15, ale cháu že v té záplavy číslíček bys stěží vydedukoval že tohle zde se skrývá ta částka za kterou má být ta migrace provedena. Ono 3702 tisíc vypadá přece jen trochu víc přijatelněji, než když by se natvrdo napsalo 3 a tři čtvrtě miliónu.
    27.11.2008 16:04 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Ne ne, oni měli nějaký problém s webem, přístu byl zamítnut, teďka už to funguje. :-)
    27.11.2008 15:28 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    jedna vyhrana bitva neznamena vyhranou valku, kterou M$ vyhlasil

    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.11.2008 15:30 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Už se bavím s člověkem z OSOR.eu (provozováno Evropskou komisí), vysvětlil jsem mu, co se děje a dal mu nějaké kontakty. Volal na ten úřad a jde prý o migraci 230 desktopů zpět na Windows a důvodem je kompatibilita s aplikacemi MS, které jsou používané jinde; dál ho pak odkázali na lidi z Ostravy-jih. Zatím ještě volá dál, tak uvidíme, co z toho vzejde.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.11.2008 15:38 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Stav na Ostrava-jih je takový, že první člověk z toho IT oddělení, když uslyšel, kdo mu volá, zavěsil (opakovaně). Druhý člověk odmítl komentovat a odkazuje na radnici.
    27.11.2008 16:12 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Ono asi není dobré se ptát na českém úřadě na podobné věci anglicky. ;-)
    27.11.2008 16:13 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    To jako ouřadové neumí anglicky?
    27.11.2008 16:19 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Je umět anglicky a umět anglicky. Někdo si dokáže leccos v angličtině přečíst a pochopit, ovšem s hovorovou angličtinou má problém. Jiný zase umí perfektně anglicky kecat, a vědět s prominutím - hovno.

    Kdyby mi někdo takto zavolal a spustil na mě anglicky, tak pokud bych mu porozuměl tak bych se zachoval podle vzoru B, v případě že bych mu neporozuměl, podle vzoru A. Ono klapnutí sluchátka mohlo být také pokusem o přepojení jinam.
    27.11.2008 16:15 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    A krom toho.. IT pracovníci jsou pouze zaměstnanci co vykonávají příkazy shora. Maximálně dávají doporučení, nikde však není psáno že na ně zastupitelé nemůžou kašlat. Tím správným adresátem na podobný dotaz by měl být tajemník (i když ani tam neuspějete, protože toho má v hrsti rada).
    27.11.2008 16:06 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Volal na ten úřad a jde prý o migraci 230 desktopů zpět na Windows a důvodem je kompatibilita s aplikacemi MS, které jsou používané jinde; dál ho pak odkázali na lidi z Ostravy-jih. Zatím ještě volá dál, tak uvidíme, co z toho vzejde.
    Ta kompatibilita to je pěkný kec, protože právě proto je na ÚMOb Ostrava-Jih Citrix a o tom jak to s tou kompatibilitou je o tom něco vím, když jsem se o to pět let staral. Potvrdilo se jen to co jsem říkal po minulých volbách a totiž že když se radním pořídí notebooky s MS Window, tak se je budou snažit protlačit i jinam bez ohledu na to jaké problémy s tím budou spojené.

    Jdou různé fámy o tom, kdo za to co dostal, ale klepy nešířím a nejsou-li žádné účinné páky jak se takové svévoli bránit, tak pak je cosi shnilého ve způsobu řízení tohoto státu.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.11.2008 16:18 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    OK. A souvisí to tedy s těmi tendry, jako se psalo tady? Aby se nemíchalo víc věcí dohromady.
    27.11.2008 16:21 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Jo a ne. Zjistili že takto to nepůjde, tak si našli jinou cestičku.
    27.11.2008 20:33 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    A existuje nějaká ta nekompatibilita? Je možné ji doložit? Nebo je to jen obecný žvást?

    27.11.2008 15:44 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    Asi jsem mimo mísu, ale pokud se někdo rozhodne, že přejde z jednoho systému na druhý (jedno odkuď kam), protože mu bude více vyhovovat a mít _celkově_ nižší náklady (tzn. nejen náklady na OS, ale i na spolupracující aplikace atd.), pak není důvod ho za cokoliv žalovat?

    27.11.2008 16:05 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    Pokud se někdo rozhodne, že chce nové auto a bazén, nějaká cestička se najde.

    9.12.2008 01:08 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Pokud se tak rozhodne na základě výběrového řízení, tak ano. Pokud ale výběrové řízení, kde jeho nápad neprošel jako drahý, zruší a následně zvýší výdaje na software o 3,7 milionu Kč, tak to smrdí.
    27.11.2008 15:57 DaCi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    Nejenom úřady v Německu či Francii hledají cestu k opensource, ale už i Ruské školství přechází na Linux. Více o tom píšou tady a tady.

    27.11.2008 16:24 hlína
    Rozbalit Rozbalit vše smutne, ale jinak to nejde

    Smutne, ale tohle jsem predpokladal, protoze pracuju na jednom mensim mestskym urade a taky trochu znam situci okolnich. Proste na kazdym poste, kde se o necem rozhoduje byli, jsou a budou lidi ktery se vzdy nechaji nejak uplatit at se rozhoduje o blbem dodavateli kancelarskych pomucek ci o kompletnim prechodu vsech pc na jinou platformu. Toto si zapamatujte, protoze toto je jediny pravidlo ktery v cr plati bez jakokoliv vyjimky. jdu blejt.

     

    27.11.2008 16:40 hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: smutne, ale jinak to nejde

    jo a k tomu microsoftu: minuly tyden si me stezoval kolega, ze ho to uz strasne stve, jak furt otravuji, jsou schopni mu volat i 10x  za tyden. a to jsme maly ourad a na linuxu nam bezi jenom 3 servery.

     

    19.2.2009 10:56 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: smutne, ale jinak to nejde

    Naše školské zařízení ještě nikdy nikdo neotravoval. A to máme na všech větších pobočkách  servery na sambě a web + IS běží taky na Linuxu. A myslím, že při cca 100 desktopech bychom už v hledáčku být mohli :-). Asi mám štěstí.

    27.11.2008 21:45 qk | skóre: 15 | blog: qk_develop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: smutne, ale jinak to nejde

    No, ale je na tom i videt, jak jsou ty lidi na tech postech blby, kdyby podporovali otevreny standarty, tak muzou bez problemu menit dodavatele a cim vice potencionalnich dodavatelu, tak tim vic musi vyherce sahnout do kapsy.

    27.11.2008 16:41 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    Na koho mám podat trestní oznámení a pro podezření z čeho?

     

    Nabízí se neznámý pachatel a korupce. Ale bylo by dobré získat více podkladů než jen zápis z rady města, ze kterého není poznat nic.

    27.11.2008 16:43 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    mimochodem, chápu to správně? oni seberou v ostravských obvodech 3,75 milionu, aby z něho zaplatili migraci OVY jih na Windows?

    27.11.2008 16:44 hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    marna snaha, rovnou to vzdejte, usetrite si nervy. kdyby ste vedel jaka dalsi korupce tam probiha, vedle ktere je toto jenom uprdnuti ve vyrivce, tak nad tim mavnete rukou.

     

    27.11.2008 16:48 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    mě nejde o výsledek. Mě jde o to, že když se nikdy nikdo neozve, tak na co si potom tady všichni stěžujeme?

    xkucf03 avatar 27.11.2008 21:54 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Korupce

    Co se týče korupce, měli bychom se učit od Číňanů.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Luk avatar 27.11.2008 22:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Korupce
    No, učit se od Číňanů není úplně nejlepší nápad. Sice dávají trest smrti za korupci, ale s podobnou přísností trestají i jiné věci, včetně verbálních projevů, a to často bez soudu. Na druhou stranu, učit se od takových Korejců také není dobrý nápad.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xkucf03 avatar 27.11.2008 22:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Korupce

    Však píšu, co se týče korupce. Ale našlo by se toho víc, v čem bychom se mohli inspirovat (i když se tam samozřejmě dějí i věci, které nejsou následováníhodné).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    27.11.2008 16:51 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Tobě asi uniklo jak dopadla "kauza Morava", viď? Ti co by mohli mluvit by byli sami proti sobě a ti co mluví to nikdy nebudou moct dokázat.

    Jen tak pro ilustraci. O panu Pavlu Žákovi všichni věděli co dělá, byli rádi že se ho vůbec zbavili a vidíte dodnes nebyl odsouzen.
    27.11.2008 18:11 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    opravdu mi něco uniká. Jestliže jsou opakovaně vypisována výběrová řízení, tak není třeba aby někdo mluvil. Promluví dokumenty samy. Ale já nemám všechny informace co ty.

    27.11.2008 18:18 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Nemám o moc víc informací než ty. Možná tě to překvapí, ale informatici na úřadech jsou většinou až ti poslední kdo se dozví o čem někdo bez nich rozhodnul. Jestli si myslíš, že vědí co koumu přitom uvízlo za prsty, tak jsi na omylu. To jen drbu vrbu a šepty šept mezi úředníky se nese, kdože si to najednou vozí zadek v nové káře atp. Na drbech však žádnou obžalobu nepostavíš, byť by byly 100% pravdivé.
    27.11.2008 18:23 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Na drbech však žádnou obžalobu nepostavíš, byť by byly 100% pravdivé.
    Naštěstí...
    Heron avatar 27.11.2008 18:21 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Jenže problém je v tom, že v zásadě nic porušeno není. Vypíše se výběrové řízení a pokud se nepodaří nevhodné účastníky vyškrtat z nesplnění nějakých podmínek, tak se celé řízení zruší (důvodů může být tuna). A takto se to iteruje tak dlouho, dokud nezbude ten správný výherce. To je pohled z hlediska zadavatele zakázky.

    Na straně firmy ucházející se o zakázku je zase možnost se domluvit s jinými firmami, ty tam pošlou nabídky horší, takže vyhraješ ty. A pokud třeba nevyhraješ, tak je to dopředu domluvené a řeší se to subzakázkami (takže to stejně celé děláš ty, akorát to jde přes tu vítěznou firmu).

    Tento systém státních zakázek prostě nefunguje.
    28.11.2008 10:28 hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Tento systém státních zakázek prostě nefunguje. u nás 100% pravda, až teď sem to viděl na vlastní oči - kolega zajišťuje nakoupení serveru a Keria mail serveru, musí se to hodit do veřejnýho výběrovýho řízení, a do podmínek může uvést jenom pár obecných požadavků, takže se domlouval s pár firmama který by to dodali a ti mu radili jak šikovně to napsat aby z toho vypadla konkurence. Mají s tím bohaté zkušenosti jak to obcházet.
    xkucf03 avatar 28.11.2008 11:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    Nějak podobně se to dělá při poptávce na kancelářský SW balík -- aby z toho vypadly OOo a musely se koupit MSO.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Drom avatar 9.12.2008 22:09 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Podminky, ktere musi splnovat nakupovany software:
    - Mit pred nazvem uvedeno Microsoft

    :D
    Heron avatar 27.11.2008 17:39 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Hmm, alespoň mi nepřibude práce. :-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 27.11.2008 20:37 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Na trestni oznameni se vykaslete, nikam by to nevedlo. Reseni je IMHO jen jedno: medializovat, medializovat, medializovat.......
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    28.11.2008 09:08 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    Otazka zni - co medializovat? "Spokojene" uzivatele noveho prostredi? Pokud uzivatele nebudou chtit, zvenku nic neprosadite, nebot oni si to zduvodni. Jen tim prospejete MS.

    Nejsou-li kontakty vevnitr, muzete byt pouze nastvani.

    28.11.2008 09:17 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Úředník je uživatel, který si může brblat co chce a NEMÁ si co vybírat s čím bude pracovat. Od toho je IT oddělení aby navrhovalo koncepci IT. Jenže kde rozhodují jiné tlaky, je obvykle IT oddělení degradováno do pozice údržbářů, jako jsou uklízečky, vrátní atp. Ostatně, odpovídá tomu i platová úroveň jeho zaměstnanců.
    28.11.2008 10:37 hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    S posledníma dvěma větama souhlasím, ale s první ani moc ne. Tohle by si měl ošéfovat tajemník jako zaměstnavatel, bohužel u nás když si pár uživatelů postaví hlavu, jsou schopní překecat tajemníka k např. k výměně IS a jako argumenty mají např. to že klientská aplikace není tak pěkně obarvená jako ta u konkurence(co na tom, že konkurence má ještě větší problémy než stávající řešení a že by se zároveň museli koupit ještě licence na windows). to je pak nervů a námahy když mu to musíme všechno vysvětlit.
    28.11.2008 11:56 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    Ano, IT oddeleni je od toho, aby navrhovalo koncepci IT. A nadrizene slozky ho klidne (maji na to plne pravo) smetou ze stolu a budou zadat jine. A IT oddeleni je povinno tuto zadost splnit.

    A vy nemate k dispozici zadne verejne vystoupeni ani z IT oddeleni a hlavne ze strany uzivatelu, ze je to zmena k horsimu. Jste to jen vy (jako byvaly zamestnanec), kdo verejne tvrdi, ze to vede ke zvysenym nakladum a komplikacim. At je to pravda ci ne, pro medializaci to neni dobry zaklad. Z tohoto pohledu jste relevantni pouze jako pripadny volic pro zastupitelstvo.

    IT oddeleni neni a nesmi byt tim, kdo rozhoduje, smirte se s tim, ze diktatura ¨odborniku¨  je jen v dusledku dalsi svinstvo jako jakakoliv jina diktatura.

    28.11.2008 15:41 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Diktatura odborníků je jediná diktatura kterou má smysl akceptovat. Rozhodně je to pro obecné dobro lepší, než demokratické rozhodování diletantů. Odkázal bych tímto na jednoho z prvních diktátorů 20. století - Mustafu Kemala.
    29.11.2008 12:37 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    Kdo urci, ze ti prislusni jsou odbornici (osvicensti vladci dosli)? Dekuji pekne, nechte si ji pro sebe a nam ostatnim nepredepisujte, co by bylo pro nas nejlepsi (koukam, ze vy jste se stal odbornikem pres politicka zrizeni a dobro lidu). Kratkodobe diktator dokaze nekam zemi nasmerovat (je-li schopny), ale z dlouhodobeho hlediska neprospiva, viz i dusledky vlady Atatürka, ktereho sam zminujete. Turecko je diky nemu tezce rozpolcenou zemi, jak socialne, tak ekonomicky a politicky.

    9.12.2008 13:26 obludka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    Rozhodne ne sedlak, jehoz jedinym vydobytkem je stranicka legitimace. Jenze prave vidlaci co se v normalni praci (kde se hledi na vysledky a efektivitu) neuchyti se prave do stran a na urady derou.

    xkucf03 avatar 9.12.2008 13:58 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    A sedláci, kteří se neuchytili v normální práci, se nechali zaměstnat v EU a vymýšlí takového zhovadilosti.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    9.12.2008 23:11 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Myslite ten tlak narodnich vlad? Opet dalsi, kdo veri tomu, ze tohle prislo z EU?
    9.12.2008 23:11 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Nekdy je ten sedlak radove inteligentnejsi nez ten odbornik...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 28.11.2008 13:50 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Úředník je uživatel, který si může brblat co chce a NEMÁ si co vybírat s čím bude pracovat. Od toho je IT oddělení aby navrhovalo koncepci IT.
    No, tak to je zas trochu prehnane, ne...? IT oddeleni musi uzivatelum naslouchat, aby vedelo s cim se jim pracuje dobre a s cim ne. (coz ted rikam obecne bez vztahu k tomu pripadu, o kterem se bavime)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    xkucf03 avatar 28.11.2008 14:07 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    Naslouchat ano, ale ne všechny požadavky uživatelů vedou k přínosům pro byznys (v tomhle případě pro úřad).

    I to, co uživatelé budou odmítat*, může být pro firmu přínosné (a v důsledku i pro uživatele). Uživatelé třeba můžou odmítat Linux, protože si myslí, že tam nebudou moci hrát karty nebo provozovat nějaká svoje nelegální programy (což je sice nesmyslný požadavek, ale budou se ho snažit zakrýt něčím, co zdánlivě souvisí s jejich prací - pseudodůvody).

    *) např. proto, že musí do formuláře vyplňovat o dvě položky navíc, což ve starém systému nemuseli. Proto uživatelům připadá nový systém horší -- což je ale irelevantní.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Daniel Kvasnička ml. avatar 28.11.2008 15:05 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Na tvojem prispevku neni s cim nesouhlasit. To ale nemeni nic na tom, ze jeho vyjadreni bylo IMHO zbytecne prehnane.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    xkucf03 avatar 28.11.2008 15:34 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    Asi je přehnané, ale hlavně v tom, že přenáší rozhodování na IT.

    Vidím to takhle - jsou tu tři strany

    • Uživatelé
    • Dodavatel IT (externí nebo interní oddělení)
    • Vlastník, vedení, předseda...

    Uživatelé by si měli definovat požadavky, vedení (a analytici...) by je mělo dále analyzovat, usměrnit, protřídit, přidat, ubrat a k IT by měly jít požadavky na funkčnost a dostupnost, SLA atd. Ale konkrétní řešení, technologii by mělo vybírat IT. Hodně zjednodušeně řečeno :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Daniel Kvasnička ml. avatar 28.11.2008 13:54 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Otazka zni - co medializovat? "Spokojene" uzivatele noveho prostredi?
    Zasadni otazka je, jestli predtim spokojeni nebyli. Pokud vim ze zapisku p. Kapicy, tak byli... ne? Pak tu tedy mame spokojene uzivatele za mene penez vs. spokojene uzivatele za vice penez.... danovych poplatniku.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    29.11.2008 12:42 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    Byli spokojeni vsichni? V tomhle smeru panu Kapicovi duveruji, ovsem neverim, ze se vam povede tu byvalou spokojenost v dnesni dobe potvrdit oficialne temi lidmi, kteri tehdy byli spokojeni. Take vam mohou rici, ze dnes jsou spokojeni vice a hromadneji.

    Daniel Kvasnička ml. avatar 29.11.2008 13:20 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Take vam mohou rici, ze dnes jsou spokojeni vice a hromadneji.
    A to rikate na zaklade ceho?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    29.11.2008 16:21 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    Zkusenosti? Neverim, ze vam urednici pred novinari potvrdi, ze se jim s predchozim systemem pracovalo lepe.

    28.11.2008 19:54 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    Nejste sam bohuzel a nemuzu si dovolit byt konkretni, ale i unas se chyluje na likvidaci vseho co bezi na linuxu. Slovo ze se usetri ve statnim sektoru vubec nefunguje, kdyz je neco potreba proste se vymysli pozadavek sic aspon par let dopredu, ale nakonec kdyz se to umi okecat projde vse, jediny co sem za par let ve state pochopil je problem, kdyz penize usetrite a jako ze se vzdy obvykle nejaky usetri tak je to velky pruser a musi se naopak hrozne rychle utratit jinak by to opravdu mohl nikdo odnest. Plus vim o tolika projektech kam se nalilo neuveritelne mnozstvi penez a jsou zcela k nicemu, ale protoze je v nich tolik penez tak se o to vic do nich jeste cpe. Lituji toho, ze jsem kdy nakoukl do toho jak hospodari stat a na toto hospodareni nema vubec vliv jaka strana je u moci. Stat ridi nekvalifikovani urednici, jenz jedine co umi ovladat je spatne word v nemz pisi doslova miliony tun textu nesmyslnych narizeni a siaru, ketre nikdo necte, ale kteryma se simuluje skutecna prace a ktere kdyz by se skutecne aplikovali tak stat zkolabuje a tak se vsechno nejak obchazi a vse se stava jeste vic nepruhlednejsi, aby to vypadalo papirove v poradku, to stoji spousty uredniku co tuhle administrativu musi zvladnout, snad nekonecne stohy papiru a o spotrebe toneru ani nemluve. No nic panove a damy je mne blbe lespsi nevedet, lepsi nemluvit a drzet krok.

    xkucf03 avatar 28.11.2008 20:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    Nebylo by lepší s tím něco dělat? :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Daniel Kvasnička ml. avatar 29.11.2008 13:18 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Slovo ze se usetri ve statnim sektoru vubec nefunguje
    ...a zustane to tak do te doby, nez efektivita nakladani se statnimi penezi bude mit primy vliv na financni ohodnoceni tech, kdo za to zodpovidaji. Ale to je asi utopie.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    29.11.2008 15:33 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    No vliv to ma, ale presne opacny neboli prijdou o odmeny pokud nahodou neco usetri a to si jako nedelam srandu, proste pokud pozadate o vic penez nez nakonec potrebujete a neutratite je, tak si to tvrde zodpovite a tak se vzdy utrati za kazdou cenu.

    29.11.2008 10:37 Blackcrack
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    Hy,

    they shold supporting Reactos.org and then , in a half or a jear can use a win32-open source derivat...

    http:///www.reactos.org

    best regards

    Blacky

     

    29.11.2008 10:42 Blackcrack
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    Hy,

    Reactos.org bychom měli podporovat a poté můžete
    ReactOS člověk, win32-opensource derivátem použití.
    BALT se o beta by mělo pocházet z
    použitelný na ...

    http:///www.reactos.org

    pěkné pozdravy

    Blacky

    blackysgate.de

    Luboš Doležel (Doli) avatar 29.11.2008 13:44 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Co za smysl má tenhle úděsný příspěvek? :-)
    29.11.2008 23:56 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Jako by sem nekdo prisel odsud a nechal si to prelozit pres google :-)
    There is no point in being so cool in a cold world.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.11.2008 22:31 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Ten článek mě zklamal :-( Snažil jsem se o to, aby to přesně takhle nevypadalo. Ale snad bude follow-up, kde bude pohled trochu z druhé strany.
    regine2 avatar 29.11.2008 14:55 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    Je to výsledek rámcové smlouvy, kterou podepsal ministr vnitra Ivan Langer se Stevem Ballmerem.

    Microsoft ve státní správě: levněji a lépe než open source

    http://redaktori.blog.zive.cz/2008/09/29/microsoft-ve-statni-sprave-levneji-a-lepe-nez-open-source/

    Ministerstvo vnitra nebo ministerstvo Microsoftu?

    http://uzivatel.blog.zive.cz/2008/09/ministerstvo-vnitra-nebo-ministerstvo-microsoftu/

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    xkucf03 avatar 29.11.2008 15:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Běž domů Microsofte.

    Všude se píše, jak podepsal smlouvu Ivánek Langer se Stevem Ballmerem nebo Česká republika se společností Microsoft, což u tupých ovcí vyvolává jakýsi pocit záruky gigantické světové firmy. Ale ve skutečnosti došlo k podpisu s jedním eseróčkem. Ano, MICROSOFT s.r.o. – společnost s ručením omezeným, kterou lze zakládat a rušit podle potřeby, podobně jako se to dělá s BSA.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    regine2 avatar 1.12.2008 12:01 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běž domů Microsofte.

    Já pracuji v rezortu ministerstva obrany a od Langerova podpisu veškerý MS-soft musíme objednávat přes ministerstvo vnitra. Tedy jak jsem výše uvedl a na tom trvám!!!! ... a jsou v tom slušných prachy jen za jeden rezort.

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    xkucf03 avatar 1.12.2008 12:41 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běž domů Microsofte.

    A to se vylučuje s tím, co jsem psal já? Jde o tom, že stát má velké závazky, zatímco na druhé straně stojí jedno eseróčko, nikoli ten velký Microsoft, který by teoreticky mohl něco garantovat.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    regine2 avatar 1.12.2008 16:17 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běž domů Microsofte.

    Omluva - špatně jsem pochopil větu:
    Ale ve skutečnosti došlo k podpisu s jedním eseróčkem.
    .. v rámci celého kontextu.

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.11.2008 22:41 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Hmm a Živě.cz je zase PR oddělení Microsoftu. To bude ten omílaný "outsourcing" :-)
    Salamek avatar 30.11.2008 22:03 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    Vulgární

    Zobrazit komentář
    Salamek avatar 30.11.2008 23:19 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    OOps ted si to čtu.. to jsem fakt přehnal ....

    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    1.12.2008 09:44 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    Ahoj, to je mi fakt líto. Ale funguje to tak nejen ve státní správě... :-(

    xkucf03 avatar 1.12.2008 12:45 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    Ano, velké firmy se státní správě někdy podobají – u příliš velkých organizací je přebujelá byrokracie a odcizené rozhovování, takže to může být do jisté míry podobné. Přesto ale ve firmách existuje zpětná vazba, trh a neefektivita se tudíž nevyplácí. To u současného státního hodpodaření absolutně chybí, šetřit se nevyplácí, rozpočet se musí celý vyčerpat, nebo přečerpat, abychom příště nedostali méně. Tohle chce radikální reformu a přizpůsobení fungování státní správy principům soukromého sektoru.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Drom avatar 9.12.2008 22:55 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    ...rozpočet se musí celý vyčerpat, nebo přečerpat, abychom příště nedostali méně.

    To muzu potvrdit, znami ze dvou diametralne rozdilnych, organizace dostavajicich penize od statu, mi o tom rikali. Oba jsou reditele tech organizaci.
    6.1.2009 22:45 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    No, to máš teda pěkný kamarády.

    5.12.2008 00:18 Jájík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    Já teda dělám jen ve škole, ale tam naštěstí podobným trendům dokážu zabránit. Minimálně tím, že jako člověk odpovědný za ICT odmítnu schválit žádanku na nákup něčeho, co považuji za blbé. Zatím jsem to musel udělat jen dvakrát, ale stačilo to. :)
    5.12.2008 09:21 Lecter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    Musíme si uvědomit především základní principy, na kterých státní správa potažmo státní firma funguje:

    1. korýtko - jsem-li u korýta, cpu se, seč mi síly stačí
    2. korýtko - jsem-li dostatečně vypasený a dokážu-li zabrat koryto celé nebo jeho podstatnou část, mohu rozhodovat, kdo se ke korytu ještě dostane
    3. korýtko - jsem-li uvědomělý, vím, že koryta budou existovat i zítra a proto je nutné zajišťovat větší počet koryt

    Když si je člověk vědom těchto principů, snadno odovodí, že čím blbější nápad, tím snadněji se ujme, neboť jen dostatečně debilní nápad dokáže vytvořit nezbytný počet korýtek nebo alespoň do již stávajících korýtek neustále přilévat novou šlichtu.

    5.12.2008 12:20 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..
    A kdy bude zabijačka? ;-)
    Salamek avatar 5.12.2008 14:02 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokonáno jest..

    +100 :-D

    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.